Ja pierdzele, sam kiedyś chciałem ps4, zainwestowałem w blaszaka i nie żałuje.
Nowe konsole, a już nie dają rady.
Ach ta walka twórców o to, żeby na konsolach dało się w Wieśka w ogóle grać. Obstawiam 720p Xbone, 900p PS4.
Ciekawe kto to mówił podczas E3, że mają wersje na PS4 działającą w 1080p i starają się tego samego dokonać na konsoli konkurencji? CDPR po prostu lubią sie z MS i nie wypadałoby aby ich gra wyglądała lepiej u Sony.
BasrtekZ A zastanowiłeś się nad tym, że wina może nie leżeć po stronie konsol? Nie, po co, lepiej jak ktoś nie potrafi zoptymalizować gry, to lepiej powiedzieć, że winy jest sprzęt. Podobnie było z optymalizacją Watch Dogs, jak wiesz o czym mówię...
-> dzupert - nie potrafi zoptymalizować gry? Wiedźmin 2 na Xboksie był jedną z najładniejszych gier na tej platformie.
Ciekawe ile dostali od M$, za to by wersja xboxowa nie była brzydsza od tej z PS4. Było mówione, że PS4 radzi sobie z 1080p, a XO nie do końca. Także, jeśli do tego dojdzie, oznacza to że dogadali się ze swoimi koleżkami.
[2] W skrócie: nie wiesz o czym gadasz.
Wiedźmin 2 miał niezłą optymalizację, działał na średnio wysokich detalach na kompie który w 2011 był średniakiem (GTX260, E8400, 4GB), a Skyrima do którego go porównujesz po prostu obsrywał graficznie. Dziś, 3 lata po premierze gra śmiga na każdym rzęchu a wygląda równie dobrze co połowa gier które ledwie wyszły.
Gadasz w ogóle o wzroście wymagań których tak naprawdę nie znamy, wspominasz o tytułach takich jak BF4 który TEŻ nie działa w 1080p (900p PS4, 720p XBONE), innymi słowy nie wiem czy jesteś durny, po prostu haterem, trollujesz czy najzwyczajniej w świecie kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz.
-->
Ach ten GOL, jest przynajmniej pewne, że będzie działać w 30 fps, no niebywałe, trudno by nie było pewne skoro to jest absolutne minimum.
boojan27 [7]
Chłopie to nie jest tak, że jest jakiś wzór, że ps4 da radę, a xone nie, oczywiście xone jest słabszy technicznie, a dokładnie to gpu ma słabsze, bo procek ma lepszy, więc to czy coś ruszy w 1080p czy nie to głownie zależy od tego co zrobią, a nie, że da się to jakoś na stałe wyliczyć i wiedzieć z góry.
Choć co by nie mówić, to ta wypowiedź wygląda dość szorstko dla konsol, patrząc po grze ja na ich miejscu odpuściłbym sobie 1080p, na 60 fps niema co liczyć, najlepsze byłoby 900p 30fps.
Osobiście nie grałem w wieśka ani 1, ani 2, nie oglądałem żadnych gameplayi, w końcu ostatnio oglądnąłem ten ponad 30 minutowy gameplay z 3, ta wersja 1080p60fps ponad 5gb, bo już tak wszyscy się napalają i czekają, no to muszę powiedź, że robi niebywałe wrażenie, oszałamiające, ale bardzo jestem ciekawy optymalizacji, bo wiesiek akurat jest znany ze słabej i błędów.
Pewnie się skończy tak jak ktoś napisał wyżej XOne - 720p/PS4 - 900p i być może przy takich wartościach uda im się osiągnąć 60 kl/s.
Tak, teraz będzie płacz, ze CD Projekt nie umie robić gier na konsole, a o świetnym porcie Wiedźmina 2 na xboxa 360 nikt już nie pamięta. Oczywiście nikt nie przyjmie wiadomości, że konsole są za słabe na 1080p.
Ciekawe kto to mówił podczas E3, że mają wersje na PS4 działającą w 1080p i starają się tego samego dokonać na konsoli konkurencji? CDPR po prostu lubią sie z MS i nie wypadałoby aby ich gra wyglądała lepiej u Sony.
Bo mieli 1080p? Po prostu był problem z utrzymaniem stałych 30 klatek.
Zresztą rozdzielczość to i tak najmniejszy problem jeśli chodzi o grafikę. Na E3 był pokaz na XO z 900p i gra wciąż wyglądała bardzo ładnie.
[Jestem niesłyszący]
Zaraz będzie kolejna awantura "mistrzowie pecetowcy vs mistrzowie konsolowcy". ;P
2 UP
Oczywiście, że konsole są słabsze, jednak u mnie ten news sprowadza się do czego innego. Jakiego PC będę musiał sobie sprawić, żeby odpalić tę grę przynajmniej na high w 60 fps.
Strach pomyśleć o wymaganiach na PC. Podobno na gamescomie pokaz był robiony na X1, czyżby była to ściema, i pada znowu podpięli pod PC z NASA?
@warass -> Coś za coś. ;D Taki piękny świat plus bogate elementy ma swoją cenę.
Mnie też interesują wymagania sprzętowe, bo właśnie się powoli przymierzam do zakupu nowego komputera... Ale skoro gra jest w fazie optymalizacji, to jeszcze trochę poczekamy na informacje dotyczące konfiguracji potrzebnej do komfortowego grania.
Akurat przy całym wyglądzie graficznym Wiedźmina 3 jestem w stanie uwierzyć, że nie da się z tych konsol wycisnąć niczego więcej. Ta gra nawet na prezentowanym Xbone wygląda prześlicznie i klimat wylewa się z ekranu. Były pokazywane gameplaye na których wydajność na Xbone spadała nawet do 18 klatek. Ta gra po prostu poszła o poziom wyżej niż obecne konsole są w stanie osiągnąć i przecież to widać po jakości jaką ta gra prezentuje. Do lutego jeszcze sporo czasu jak nie uda im się zoptymalizaować tego to będą cięcia rozdzielczości, to pewne.
Valzar -> z twojej wypowiedzi wynika całkowity brak wiedzy a udajesz tak treściwą wypowiedź że można zdechnąć z wrażenia od tych bzdur. CD project RED nie potrafi produkować gier ? Chyba nie masz sprzętu lub nie grałeś w ich gry :) Obecnie nawet Wiedźmin 1 ma oprawę graficzną wyglądającą przyzwoicie ( a ile to ma lat ) i klimat tak niepowtarzalny że chce się grać :)
Porównując gry typu bf 4 czy Crysis 3 udowadniasz kolego tylko swoją nie wiedzę bo to gry z małymi mapkami a nie z otwartym światem. Z kolei Skyrim z modami to nadal gierka DX 9 więc zupełnie inny kaliber. Pozostaje FC 3 który jest ładny ale nie porywa obecnie już graficznie ( przynajmniej mnie ) a jego świat nie jest zbyt bogaty w złożone elementy już na samym początku filmiku przejazdu przez gospodarstwo widać znacznie większą złożoność elementów graficznyich i związanej z nimi fizyki w W3. Ogólnie myślę że konsole właśnie przez dużą fizykę nawet małych obiektów mogą nie wyrabiać :) Za to cieszę się z zapowiedzi że na sprzęcie AMD da się pograć tylko ciekawe czy wsparcie do CF zrobią choćby minimalne bym mógł godnie pograć.
Jak to gra nie uciągnie 1080p ? przecież konsole nowej generacji mają po 8 rdzeni na prockach i potężną grafikę czyżby Wiesiek to jakiś nowy kiler dla sprzętu był ?
Jakoś w czerwcu opublikowaliście newsa w którym jeden z twórców mówił że gra na PS4 działa w 1080p a na xone w 900p ale pracują nad tym aby działała w 1080p, a teraz inny twórca nagle zmienił zdanie ?
Dokładnie tutaj opisane https://www.gry-online.pl/newsroom/wiedzmin-3-dziki-gon-grafika-na-konsolach-to-ustawienia-high-na-pc/z414ff3
wojto96 No właśnie też mnie to dziwi, pytanie czy twórcy nie chcą narazić się M$ i wydawać ciut ładniejszej wersji na PS4 i dlatego chcą dać rozdzielczość identyczną na obie konsole.
Panowie, panowie. Jest taka zasada: "jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze". Co do Wiedźmina 3, po prostu może nie opanowali jeszcze w 100% konsole. Dobrze by było, aby to działało minimum 30fps bez spadków i 900p, jak inaczej się nie da. Osobiście nie znam się na tych sprzętach i nie wiem od czego to zależy. Z otwartym światem na pewno jest trudno wkomponować 1080p. Co innego jak się robi port z poprzednich konsol to znając życie bułka z masłem. Ale gra świeża, na nowej generacji już o wiele trudniej.
2 miesiące temu mieli fhd@30 fps a jeszcze nie skończyli optymalizacji :) Oczywiscie ze tu chodzi o kase bo muszą wspierać swoich partnerów nie tylko kolekcjonerkami o czym zresztą mówili. Nieciekawa to polityka ale co zrobisz...
Jeśli SONY posmaruje lepiej to CDPR weźmie lepszą ofertę...Teraz to SONY powinno płacić aby ich gry były wypuszczane na rynek w 1080p...Bo skoro M$ płaci aby PS4 wyglądał gorzej, a tak samo jak na X1, to SONY może zrobić to samo...
Nigdzie CDP nie podawał, że ma 1080p i 30fps. Było podane, że udało im się uruchomić grę w 1080p. Ale czy to znaczyło, że przez cały czas mieli stałe 30fps? Nie. Zobaczyli, że nie uda im się zlikwidować spadków płynności więc musieli po rozdzielczości pojechać. Pewnie się skończy na 900p na PS4 i z nieco niższą rozdzielczością na XO.
Oczywiscie ze tu chodzi o kase
Hehe, pamiętam jak się sprzeczałeś z freak manem, który pisał to samo o bodajże Watch Dogs. Że zapłacili żeby gra wyglądała gorzej na PC. Wyśmiałeś go wtedy, a teraz sam piszesz to samo.
To co czytam jest bardzo ciekawe, zważywszy na fakt, że w czerwcu, w wywiadzie jaki John Mamais udzielił Eurogamer'owi, deweloper WYRAŹNIE stwierdził, iż w toku prac nad optymalizacją UDAŁO SIĘ osiągnąć 1080p, oraz 30 klatek na sekundę w wersji na PS4. Powiedział również, iż najprawdopodobniej wkrótce podobna jakość rozgrywki będzie osiągalna także na Xbox One. Rozumiem, że marketingowy hype trzeba stale napędzać, ale nieco uczciwości naprawdę by nie zaszkodziło.
Powiedział również, iż najprawdopodobniej wkrótce podobna jakość rozgrywki będzie osiągalna także na Xbox One.
To jak w końcu? Microsoft zapłacił, żeby nie było 1080p ani na XO, ani na PS4?
Nigdzie CDP nie podawał, że ma 1080p i 30fps.
oczywiscie że podawał, ponadto na targach E3 gra działała już w 900@30fps na Xbox One
Hehe, pamiętam jak się sprzeczałeś z freak manem, który pisał to samo o bodajże Watch Dogs. Że zapłacili żeby gra wyglądała gorzej na PC
Przecież wersja PC to był port z konsol wiec nikt nie musiał płacić. Próbuj dalej.
Bezi Nie zapłacił za to aby nie było 1080p na X1, tylko nie udało im się tego osiągnąć. Nie chcieli tracić dotacji marketingowych z M$, więc aby się nie narazić dadzą taką samą jakość na dwóch konsolach. Chyba nie masz problemu z czytaniem? Oczywiście to są tylko nasze teorie spiskowe, ale wszystko rozchodzi się o pieniądze.
No, ale czy to oznacza, że 1080p było przez CAŁY czas bez żadnych spadków? Chyba na konsoli robi się tak gry, żeby ten stały framerate rzeczywiście był stały.
Chyba twórcy next genów nie spodziewali się, że ktokolwiek będzie chciał posunąć się do przodu z grafiką patrząc na to jaki mamy zastój od kilku lat. Gra wygląda świetnie, polecam obejrzeć materiał w full hd. Nie na YT, ręcznie ściągnać, bo to na YT fullhd wygląda jak 480p.
A może ... nikt nikomu nie płacił i nowe konsole po prostu są rzeczywiście za słabe do tak dużej rozdzielczości ?
To, że udało im się osiągnąć 1080p/30 fps na PS4 nie znaczy, że taki poziom utrzymywał się zawsze i wszędzie.
Według twórców Wiedźmin 3 ma oferować duży otwarty świat tak ? to, że na jakiejś polanie gra utrzymała stałe 30 fps przy takiej rozdzielczości nie oznacza, że np. po wejściu do jakiegoś dużego miasta liczba fps nagle nie spadła ?
Poza tym obniżenie rozdzielczości jest najłatwiejszym i najpewniejszym sposobem na zoptymalizowanie gry i utrzymanie stałego framerate'u niezależnie od miejsca w grze.
Nie zdziwiłoby mnie to, biorąc pod uwagę fakt, że konsola Sony w ostatnim kwartale sprzedała się trzy razy lepiej, niż Xbox One. Nie chce tutaj wyjść na nadmiernie czepialskiego, ale tak kolosalna rozbieżność w zapewnieniach jest naprawdę karygodna.Ta gra tak, czy inaczej sprzedałaby się w setkach tysięcy egzemplarzy i bez zapewnień twórców odnośnie osiągów na konsolach, a w tej chwili jestem porządnie wkurzony w związku z całym tym cyrkiem, i poddaję w wątpliwość zaufanie do developera.
Przy tworzeniu gier na konsole, priorytetem jest uzyskanie 30fps bez spadków, więc jeśli podali, że udało im się to uzyskać, to raczej nie chodziło tylko w jednym miejscu i to jeszcze patrząc w ziemię, bo by się ośmieszyli z taką wypowiedzią. Przypadek, że wiedźmin był na konferencji M$ i prezentacja gry odbywała się na ich platformie? CDP pewnie dogadał się z M$, aby obie wersje, w żaden sposób się nie różniły. Dobra nie ma co się kłócić, trzeba poczekać na oficjalne oświadczenie. Ta gra i tak jest niesamowicie ładna. Ci co oglądali 30 min gameplay piali z zachwytu, co widać, że nikomu 900p nie przeszkadza.
Edit: No i nie możemy zapomnieć, że tylko X1 dostaje dodatkową zawartość do edycji kolekcjonerskiej, wiec M$ musiał coś rzucić CDP.
Ale odkrycie nie mogą odpalić gry na 1080p !!! szok ja i tak na swoim monitorku 1280-1024 będe szalał
Proszę podajcie jakieś źródło w którym CDP podaje że W3 działa w 1080p lub 900p na PS4 lub X1 w 30 fps, bez spadków.
BasrtekZ Już w temacie padł link odnośnie takich informacji. Wywiad pochodzi z czerwca.
To, że udało im się osiągnąć 1080p/30 fps na PS4 nie znaczy, że taki poziom utrzymywał się zawsze i wszędzie.
Czyli równie dobrze mogliby się chwalić 2k na Xboxie One w 3kl/s a potem że jednak zjeżdżają w dół. To jest jeden z tych argumentów pod który mozna podciągnąć niemal wszystko i nie kupuje tego. Skoro powiadomili wszystkich o 1080p/30 to chyba nie mieli na mysli momentu gapienia się w czarną teksturę w kącie chaty...
Pamiętacie ten PC który poszedł na licytację z cdp? Za chwilę się okaże, że bez czegoś takiego na PC z high settingsami nie ma co liczyć.
Skoro powiadomili wszystkich o 1080p/30 to chyba nie mieli na mysli momentu gapienia się w czarną teksturę w kącie chaty...
A może mieli spadki podczas wizyty w Novigradzie, albo innym obciążającym sprzęt miejscem? Na pewno jest to bardziej wiarygodne niż to, że biorą pieniądze i w zamian mają zrobić gorszą grę.
Na konsolach też są spadki płynności, 30 fps to tylko limit górny. Wiedźmin 3 na pseudo nowej generacji będzie albo bardzo brzydko wyglądał, albo bardzo ciął. Innego wyjścia nie widzę, bo gra prezentuje się fenomenalnie również od strony technicznej i zamknięta konfiguracja sprzętowa ma problem. 30 fps niemal pewne, 1080p nie daje rady... Heh, dość żałosne.
[38],[40] Podaj źródło, a nie przetworzoną informację... Z tego co pamiętam w oryginalnym wywiadzie stwierdzili tylko że Sony ma mocniejszy sprzęt i łatwiej na nim uzyskać 1080p ale konkretów że im się to udało nie było (oczywiście mogę się mylić).
Na E3 Wiedźmin 3 chodził na Xbone w 900p ale były spadki nawet do 18 klatek. Więc jeżeli chcą utrzymać 30 fps minimum to na Xbone będą musieli się napocić, żeby to osiągnąć, albo po prostu wyciąć to i owo. Tutaj materiał z E3: https://www.youtube.com/watch?v=6PNuFKOcu7w W Novigradzie o 30 fps pewnie można zapomnieć w tej rozdziałce.
No dobra, to kiedy premiera PS5? Bo chyba 4 generacja mnie nie interesuje.
,,Wydaje mi się, że w przyszłości wszystko zadziała na obu konsolach w 1080p.''
Stu procentowej pewności nie miał, odpalić odpalili w 1080p, widocznie jednak płynność nie była idealna, nie ma co dyskutować, gdyby szło spokojnie grać na 1080p to redzi po prostu wydali by grę w 1080p.
Nie jest to pierwsze studio które ma problem z fullhd na nowych konsolach, nie chcę szydzić z nowych konsol, jednak już teraz widać że demonami nie są.
Sam szykowałem się na PS4, jednak póki co wolę porządnego blaszaka.
BsrtekZ wiesz co zacytowałeś? Cześć zdania, która odnosiła się do X1, a nie do W3 na obu konsolach. Tak się właśnie manipuluje wypowiedzi. Shasiu to jest cytat wypowiedzi pracownika CDP, a nie
przetworzona informacja.
Oryginalny wywiad był bodajże po angielsku, dlatego proszę o ten cytat w takiej formie.
Nawet nie wiecie ile przy takich tłumaczeniach jest nadinterpretacji.
W takim razie platformy te należało by wyrzucić do kosza.
Dobra znalazłem oryginalny wywiad, http://www.eurogamer.net/articles/2014-06-18-witcher-3-e3-gameplay-demo-combat-was-deliberately-easy-cd-projekt-says
Niech mi ktoś teraz wskaże palcem gdzie było potwierdzone 1080p na PS4.
Może mi ktoś powiedzieć, jakie gry działają w rozdzielczości 1080p, 60 fps poza The Last Of Us?
warass
Można to różnie interpretować.
Mniejsza z tym, co będzie to będzie, najważniejsze (bynajmniej dla mnie) by PC nie ucierpiał.
Pożyjemy, zobaczymy. Trzeba poczekać na inne gry, które się pojawią i czy będą miały 1080p.
Shasiu [48]
Nawet nie wiecie ile przy takich tłumaczeniach jest nadinterpretacji.
Jak np. w przypadku niejakiego Michała Czubaka z Hataka i jego bitew morskich a la Assassin's Creed IV: Black Flag... ;)
phantom pain [55]
Trzeba poczekać na inne gry, które się pojawią i czy będą miały 1080p.
Zawęziłbym tę wypowiedź do gigantycznych sandboxów z bardzo szczegółową grafiką bo trudno porównywać graficzną jakość Wiedźmina 3 do Minecrafta czy nawet No Man's Sky, nie wspominając już o liniowych cut-gameplayowych korytarzówkach pokroju The Order: 1886.
Zatem The Elder Scrolls VI?...
[55] Coś w tym musi być. Liniowe gry nie będą miały problemu wyświetlać się w 1080p. Co ważne grafika jest do przodu. Już na PS3/X360 gry, które wyciskały soki z konsol wyglądały pięknie. Cóż, początek nowych konsol (to tylko moje zdanie) gry nie będą robić KOLOSALNĄ różnicę, jak miało miejsce PS2/PS3. Oczywiście nie mówię, że grafika nie jest piękna, bo już niektóre produkcje pokazały, że wyglądają naprawdę świetnie. Zbiegiem lat, kiedy poznają studia konsole z pewnoscią wycisną z konsol, co się da.
Mam nadzieję, że u mnie na PC będzie przynajmniej 720p/30fps na średnich, bo inaczej nawet nie będę podchodził do jedynki :P
A co do konsol, to chyba CDP ma za małe doświadczenie w optymalizacji, bo jakoś takie gry, jak AC Unity, Division, czy MGS działają dobrze i to na klocku, a wyglądają dużo lepiej.
Swoją drogą, to lepiej dla CDP, żeby na zachodzie się gra przyjęła, bo na polskich PCtach daleko nie zajdą :P
Heh, coraz bliżej premiery, a ja mam coraz mniejszą ochotę w to zagrać.
Tak!
Wreszcie jakiś developer szczerze i bez typowego ściemniania, wypowiedział się na temat ,,potęgi" konsol ósmej generacji. Wielki + dla twórców Witchera. :D
Ja się cieszę. Niech tylko na rzecz tego crapu jakimi są konsolki nie ,,zoptymalizują" za bardzo naszego Wiśka (np. usuwając masę efektów, jak to zrobili ludzie z Ubisoftu przy Watch Dogsie). Ja, dla tej gry mam zamiar specjalnie kupić godnego jej potwora, ażeby móc skosztować ze wszystkich jej dobrodziejstw przy ustawieniach Ultra. Mam nadzieję że dorówna (a może nawet prześcignie) ultra zmodyfikowanego Skyrima. Bo mimo że ma on już lekko stary (a przynajmniej zabugowany) silnik , dzięki staraniom zdolnych moderów jest w stanie wyglądać lepiej niż niejedna produkcja obecnej generacji. ;) Fajnie by było gdyby wśród twórców Wieśka 3 znaleźli się jacyś zapaleni Skyrimowi moderzy. :)
juz sie boje o wymagania na PC
Pecetowcy macie problemy emocjonalne. Mechanika gry, będzie taka sama na trzech platformach. Try Harder.
pozwolił nam stworzyć trzecią cześć gry, która wygląda tak samo jak druga (a nawet gorzej)
Czas iść do okulisty
Pecetowcy macie problemy emocjonalne. Mechanika gry, będzie taka sama na trzech platformach. Try Harder.
Mechanika znaczy co? Że będzie się tak samo grało na konsolach, jak i na PC? Zdziwiłbym sie jakby było inaczej.
Bardzo chciałem kupić ps4... No ale cóż... Microsoft nie darowałby CDP gdyby Sony miało to 1080p... Czyli jednak PC wygrywa zawsze :P
@grungehe123 Konsole ósmej generacji przewyższają wydajnością jakieś 80% PCtków, a więc nie są crapem :P PC jest lepszy od konsol, tylko że w cenie PS4x2, a i tak zagwarantowanie płynności nie ma się nigdy. A jeżeli chodzi o 1080p... Każda gra wychodząca na PS4 będzie chodzić w takiej jakości, tylko po prostu CD Projekt to jeszcze żółtodzioby jeżeli chodzi o robienie gier na konsole, bo np. Taki Assassin's Creed Unity będzie chodziło w 60 klatkach i 1080p na PS4, na xKloksie nie wiem.
Każda gra wychodząca na PS4 będzie chodzić w takiej jakości
A na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski? Śledzę informacje dotyczące jakości i płynności działania gier na konsolach i póki co sytuacja nie napawa optymizmem.
Co do nowego Assassins Creed: z tego co wyczytałem twórcy nie gwarantują 60fps w 1080p, tylko będą się starali osiągnąć taką jakość obrazu. Tak więc, chyba trochę za wcześnie na radość... poczekajmy z tym do premiery.
Gra z otwartym swiatem i problemy z stabilnoscia i plynnoscia na konsolach. Nie moze byc!
Z grami z otwartym swiatem tak juz po prostu jest. CD-P moze zrobic kilka rzeczy - pododawac ekrany ladowania, zmniejszyc rozdzielczosc(chyba najmniej inwazyjna opcja) czy ograniczyc fizyke i liczbe detali.
A tak btw. O co chodzi tym ludziom, ktorzy twierdza, ze Wiedzmin 3 wyglada gorzej niz Wiedzmin 2? Gameplay'e ogladali na youtubie w 360p?
Koniec końców i tak wygląd Wiedźmina na PS4 będzie odpowiadał ustawieniom wysokim na PC a pecetowym trybem ultra będą się cieszyć posiadacze pecetów za 5-6 tys zł :)