W jakim stopniu (procentowym) ukończono już gry przeznaczone dla konsoli PS3?
Trudno abe gry te lepsze graficznie chodzili w 1080p na tej konsoli :-] . ponad 20 Gb rpzepustowosci pamieci i tylko 512 MB ramu nie starcza na tytuly ladniejsze nie wspominajac o mocy gpu . Zreszta 720p jest wystarczajace i optymalne dla sprzetow ala xbox360 i wspomniane ps3 ;] ,prostrze i mnie jefekciarskie gierki ebda mogly poszczycyc sie 1080p :-] .
Co to za bzdura??? Jak gra jest ukończona w 20% to znaczy, że skończona będzie wyglądać o 80% lepiej? Chyba chodzi o to, że skończono np 2 poziomy z 10. Wychodzi 20% i wyglądają tak jak będą się prezentowały w finalnym produkcie, może minimalne usprawnienia. A tak działające 20& kodu gry? A potem dopiszą pozostałe . Ale bezsens. Znowu marketing się kłania.
MarcinRegin ---> Równie dobrze to może być 20% zaimplementowanych efektów graficznych w grze, więc nie wiem o co się tak burzysz.
Cainoor -->> pewnie masz rację. Pokazali te gry tylko tak, żeby wszyscy mogli się pośmiać. A przed premierą dowalą dodatkowych 80% efektów i będzie ekstra. OK:)
MarcinRegin ---> Pokazali tyle, ile zdążyli zrobić. Wystarczy popatrzeć na Medival II. Myślisz, że oni będą już tylko dokłądali mapki? lol
Śmiać się z tytułów w produkcji mogą tylko durnie albo szowiniści.
Proponuję zobaczyć, jak rok temu wyglądało Gears of War (framerate głównie) a jak wygląda dziś. Myślę, że pomimo faktu że ciągle nie ma 30fps różnicę widać okiem nieuzbrojonym
Mr_Hyde - trudno się nie zgodzić, 1080p to chyba ze 3 razy więcej pikseli . Chociaż znam konsolę, która może robić post-processing za pomocą procesora, który ma internal bandwidth 256GB/sek :) Jest nawet jedna gra która z tej techniki korzysta. W ten sposób 1080p jest do udźwignięcia, ale oczywiście kosztem spadku fps czy fizyki/AI
Cainoor -->> no a do czego tego Medivala porównujesz bo nie wiem? Do jakiejś innej gry? Pokaż mi grę która na etapie produkcji była zademonstrowana w 20%. A potem wyglądała te 5 razy lepiej. Widać byłoby pewnie tylko gołe ściany cieniowane, nawet bez tekstur.
albz74 - nie mówię że się śmieją, to tylko tak aluzja do tych śmiesznych danych. W GOW może i minimalną różnicę widać, ale to są szczegóły, a nie 50% kodu gry. Zresztą o ile GOW wygląda nieźle, to faktycznie animacja postaci kuleje. Poprawią ją trochę i co będzie gra 70% ładniejsza, w 70% bardziej skończona?
Ok nie dyskutuję dalej. Swoje powiedziałem.
MarcinRegin - każda firma ma trochę inny proces produkcji gier. Dlatego ciężko ocenić końcowy efekt. Dla niektórych gier znany jest on dopiero pod sam koniec, dla innych zaś dość wcześnie wszystkie ważne aspekty są zrobione i nie ulegną większej zmianie.
Uzytkownik MarcinRegin niezbyt sprawnie porusza sie w klimatach produkcji gier, wiec spiesze z wytlumaczeniem (choc bedzie ono troszke lopatologiczne, bo sam nie jestem ekspertem w tym temacie). Wezmy na przeglad Genji 2.
W newsie mamy podane, ze gra jest na te chwile ukonczona jedynie w 60%. Przegladajac filmy oraz inne udostepnione materialy, a takze wczytujac sie w to, co zostalo powiedziane i napisane przez jej tworcow, mozemy rzeczywiscie uwierzyc, ze tak jest. Dlaczego? Po pierwsze - do kodu gry nie zostaly jeszcze dorzucone rozbudowane algorytmy odpowiedzialne za inteligencje wrogow. Po drugie - szwankuje fizyka swiata, co jest przyczyna zainstalowania jedynie najprostszych fragmentow silnika, ktory bedzie za nia odpowiedzialny. Oprocz tego poprawiony bedzie wyglad swiata gry, poprzez wrzucenie lepszych jakosciowo tekstur. A to tylko czesc spraw, ktore ulegna ulepszeniu (bo autorzy przeciez nie zostawia gry takiej, jaka moglismy i mozemy obejrzec na E3).
Podobnie sprawa przedstawia się z innymi grami. Czesto brakuje licznych filtrow graficznych, wrzucone sa jedynie prototypowe tekstury i algorytmy odpowiedzialne za fizyke i inteligencje (stad np. 30-40%). Nie powiesz mi chyba, ze podane wyzej elementy nie wplywaja na ogolny odbior gry.
Powiem tak - niezależnie od szczegółów technicznych i produkcyjnych, operowanie procentami w celu określenia poziomu ukończenia gry jest bełkotem marketingowym. Oczywiście pomocnym w ocenie zaawansowania prac, ale mimo wszystko bełkotem.
No bo jak przeliczyć tak złożony proces, jakim jest tworzenie gry?
Według czasu potrzebnego na ukończenie poszczególnych elementów? Niemożliwe, co wiemy po ciągle przekładanych premierach gier.
Według liczby linii napisanego kodu? Jak wyżej, bo zawsze się coś dodaje, odejmuje lub zmienia.
Według liczby stworzonych poziomów gry? Ale przecież zawsze jest coś takiego, jak intro, sztuczna inteligencja przeciwników, muzyka itp.
Co nie zmienia faktu, że miło jest przeczytać, o jakiejś grze, że jest ukończona w 95%. Szczególnie, jeśli sę na nią czeka z utęsknieniem. Jak ja na Gothica 3 :-)
jiker -->> Dzięki za wytłumaczenie bo ciemny byłem do tej pory:) Owszem wpływają, tyle że efekt końcowy jest minimalnie lepszy od tego prezentowanego w demie (można usprawnić to i owo, ale wrzucanie do dema zastępczych tekstur jest delikatnie mówiąc dziwną zagrywką). Właściwie to w większości przypadków różnicy nie ma w ogóle. Łykacie te kawałki jak głodne pelikany:) Przykłady proszę, a nie bełkot cwaniaków od marketingu.
Sony jak zawsze tak i teraz karmi nas dowcipami. To są typowe zagrywki pod publiką podtrzymujące zainteresowanie sprzętem, które mają wpływać na wyobraźnię potencjalnych klientów. Na 6 miesięcy przed premierą twórcy mają niby zmieniać tekstury, oświetlenie, dodawać efekty, a potem od początku optymalizować kod bo bez tego by się nie obeszło. I to w ciągu pół roku do premiery niektórych gier, jak do tej pory przez 2-3 lata babrali się przy jakiejś okrojonej wersji. Widzę że niektórzy mają większą wyobraźnię niż goście z Sony. Ale ok. niech wyjdą te gry, to wtedy porozmawiamy. Chciałby zobaczyć jak nagle Warhawk (który notabene wygląda w akcji nieźle) zyska praktycznie nową oprawę (30% ukończenia). Owszem może być to teraz 30% (choć itak wątpię patrząc na czas do premiery) bo nie ma jeszcze nowych przeciwników, terenów, intra, filmików, trybu online itp. Sam wygląd jednak nie ulegnie już radykalnej poprawie. Więc pisanie o tym, że gra jest ukończona w 30% to znaczy, że wykorzystuje 30% możliwości konsoli jest chyba mijaniem się z prawdą.
MarcinRegin - gra może być ukończona w 90% i wykorzystywać tylko 50% możliwości - tak na marginesie :P
A Warhawk - dodaj więcej źródeł światła, włącz HDR i pomnóż liczbę obiektów na ekranie przez 3 i gra zacznie zupełnie inaczej wyglądać. A zmiany i poprawki w kodzie można robić i na miesiąc przed premierą. Spójrz na dowolną grę pokazywaną na E3 2005 na X360...
albz74 - nie zrozumiałeś ostatniego zdania. Przeczytaj jeszcze raz, bo mi się wyjaśniać po raz n-ty nie chce. Napisałem coś zupełnie innego dlatego stwierdzenie, że gra może być skończona w 90% a wykorzystywać tylko 50% mocy jest w tym kontekście bez sensu. Tak na marginesie.
A propos Warhawka. Setki przeciwników, HDR i różne żródła światła widziałem na trailerach już rok temu. Więc niby co zauważalnego dodali przez ten rok?
albz74--->Poprawki w kodzie można robić nie tylko na miesiąc przed premierą, ale i po premierze, nazywa się to wtedy PATCH:-)
Co do tego że „Jeżeli są one prawdziwe, to tak naprawdę nie ujrzeliśmy dotąd nawet połowy możliwości najnowszej konsoli Sony” powiem tak, ujrzeliśmy już dawno dużo więcej niż Ps3 będzie kiedykolwiek potrafiła. Naprawdę jesteś Jiker taki głupi, że nie wiesz że najpierw pokazuje się podrasowane sztucznie screeny i filmiki niby z gameplayu, których rzeczywista konsola nie będzie nigdy w stanie wygenerować.
Piotr44 - myślę że trochę przesadzasz . Czy tak samo jak inny internauta, którego nie nazwę po imieniu bo name-calling to największe lamerstwo, odwołasz wszystko jak te gry wyjdą i będą wyglądać tak jak na sztucznych screenach i filmikach niby z gameplayu ?
MarcinRegin - wypluj te słowa, mam nadzieję że patch pozostanie domeną konsoli MS a Sony utrzyma swoje standardy QC...
albz74 --->Wiesz to nie tyczy się tylko Ps3, ale i PC'tów. Materiały które są pokazywane na wczesnych etapach produkcji mają za zadanie przyciągnąć zainteresowanie i pokazuje się podrasowane cuda na gwoździu, a potem im bliżej premiery to pokazuje się coraz bardziej realne screeny i filmiki (czyli gorsze). Ile razy widziałem takie praktyki, teraz jestem po prostu realistą, a jak czyta się takie pierdoły jak "nie ujrzeliśmy dotąd nawet połowy możliwości najnowszej konsoli" to tylko żałość nad takim czymś. Tak jak napisłem wczesniej, nie tyczy się to tylko Ps3, jestem świadom że gra na którą teraz najbardziej czekam, czyli Medieval2 nie będzie wyglądała, aż tak dobrze jak się zapowiada na filmach i screenach.
Screeny z tych gier wyglądają tak sobie, zwłaszcza w konfrontacji z zapowiedziami, jakie te nowe konsole są super-hiper itp. A Microsoft, Sony czy Nintendo już pewnie pracują nad konsolami IV generacji.
Piotr44 co do PC zgadzam się w 100%. Postęp w dziedzinie GPU jest teraz tak szybki, że firmy zawsze mogą powiedzieć, że gra tak wygląda na QUAD 900GTX SLI - tylko że 99% ludzi ma sprzęt taki, że gra ledwo ruszy....
Weźmy taki F.E.A.R - no ładna ta gra, ale na silniku HL2 a chodzi jak ślimak. Ja na swoim Radku 9800 PRO odpalałem HL2 na pełnych detalach w rozdzielczości mojego panelu LCD - 1280x1024 - i wszystko śmigało . W F.E.A.R musiałem zjechać do 800x600 a dalej nie mogłem wydusić więcej niż 30 fps. A to dla mnie żadne granie -wolę pograć w RTCW:ET w 100 fps niż w F.E.A.R które mi klatkuje...
albz74 -->> a od kiedy FEAR jest na silniku HL2? Przecież to autorski silnik Monolith.
? Może źle się wyraziłem ale wydaje mi się że obie jadą na tym samym engine - mniej więcej ?
Jadą na zupełnie innych enginach. Dopracowanym z HL2 i badziewnych FEAR. One nie mają ze sobą nic wspólnego. Coś ci się pomerdało:)
dam sobie rękę uciąć że gdzieś czytałem że ten sam- ale chyba łączy je tylko Havok.
Nie ? Znalazłem jakieś info że to zostało zrobione w JupiterEx ? A tamjest Havok ? http://www.tweakguides.com/FEAR_4.html
Never mind, i tak w to nie gram...
Dziwne. Oficjalna strona wskazuje, że F.E.A.R. wykorzystuje Havoka, mimo to w grze, podczas ładowania nie ma o tym ani słowa.
http://www.havok.com/content/blogcategory/29/73/
Cóż, kasa. Zapewne pojawienie się logo na pocz gry - tańsze licencje za wykorzystanie silnika. Niech się ktoś z branży wypowie, np. Logadin
Na pudełku nie ma logotypu Havoka. Nazwa ta nie jest również wymieniona wśród napisów, jakie pojawiają się na początku gry. Wiem, bo wczoraj sprawdzałem. Ciekawe...
hehe, może jadą na PIRATACH ?? :P