Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość W Elder Scrolls 6 Bethesda powinna postawić na wybory moralne gracza, a nie statystyki postaci, twierdzi weteran Obl...

29.04.2025 18:58
1
2
grabeck666
88
Senator

"Oni] po prostu pragną wyjść w świat i się dobrze bawić. Nie chcą utonąć w statystykach i całej tej reszcie."

Gówno prawda.

Ja chcę statystyki, i chcę na nie patrzeć jak się zmieniają pod wpływem tego co w tym świecie robię.

To co się stało ogólnie ze 'skomplikowaniem' rozwoju postaci i statystyk między TES III, IV i V to dla mnie największy downgrade między nimi.

29.04.2025 19:36
3
odpowiedz
Le Loi
72
Generał

ja mam oglądac film czy grać w grę? Po pierwsze statystki i rozwój postaci, potem jakieś wybory moralne

29.04.2025 20:11
4
2
odpowiedz
Ozymandias69420
5
Legionista

Bo jedno i drugie jednoczesnie jest przeciez nie mozliwe do osiagniecia.

29.04.2025 20:20
5
odpowiedz
zanonimizowany1346132
50
Konsul

Bruce Nesmith, były projektant rozgrywki w Bethesdzie, w rozmowie z serwisem VideoGamer stwierdził, że TES 6 powinno stawiać przede wszystkim na wybory gracza.
Całe szczęście że były i oby nie szli dalej w tym kierunku, tak jak już to zrobili w Fallout 4 i chyba Starfield (nie grałem).

29.04.2025 20:44
Tohka Yatogami
6
odpowiedz
Tohka Yatogami
55
Konsul

Cóż ,Bethesda powinna zrobić wiele rzeczy..ale wiemy ze jeśli ich dział od pisania zadań się nie zmieni to i żadnego wyboru który jest znaczący nie zobaczymy. Znając życie TES VI będzie jeszcze bardziej uproszczony od Skyrima , miał te same bugi co i Oblivion pamięta a zadanie stworzą z postaci boga w 5 minut ,boga który dzięki skalowaniu wrogów będzie nadal walczył na śmierć i życie z wilkiem ,widział bandytę w ebonowej zbroi podczas gdy ten wróg na poziomie legendarnym to będzie po prostu gąbka na obrażenia które zjedzie go (gracza) na jeden-dwa strzały..

Może przesadzam ale to Bethesda i poziom Starfielda pokazał że nie ma co tam oczekiwać.

29.04.2025 22:53
Cyberszczur
7
odpowiedz
Cyberszczur
49
Pretorianin

Jedno i drugie, gierka musi wrócić do swych korzeni z całymi tymi statystykami, jak i wyjebać cały dział pisarki i zatrudnić nowych ludzi do niego, Skyrim opierał się na rozwoju postaci, bo cała, ta historia jest gówniana i nudna. Gdyby gierka miała jedno i drugie na bardzo wysokim poziomie, to byłaby legendarna gra. A tak, to mamy projekt, który żyje dzięki modyfikacjom.

No i jeśli mam oglądać dalej taką karykaturę jakiejś fabuły jak w fallout czy Starfield, to najlepiej wyjebać całkiem, ten element gry i puścić sztuczną inteligencję do generowania dialogów, bo szkoda czasu kogokolwiek na te ich "pisarstwo"

29.04.2025 23:46
😂
8
odpowiedz
boy3
118
Senator

Skyrim fabularnie był bardzo słaby, nie miał żadnych wyborów moralnych xd

Bethesda powinna zatrudnić nowych scenarzystów

30.04.2025 00:11
YourFriendJudas
😂
9
odpowiedz
YourFriendJudas
20
Pretorianin

Bethesda i scenariusz? bez szans. Już lepiej żeby nie wydawali tego dalej, nie chce widzieć woke furasów w swojej ulubionej serii

30.04.2025 08:52
Shadoukira
10
odpowiedz
Shadoukira
107
Chill Slayer

Oni po prostu pragną wyjść w świat i się dobrze bawić. Nie chcą utonąć w statystykach i całej tej reszcie

Pół prawda pół nie prawda. Znaczy ja to widzę tak, oczywiście dobra fabuła z ciekawymi moralnymi wyborami jest zawsze mile widziana, zwłaszcza jeśli te wybory faktycznie wpływają na przebieg rozgrywki, ale nawet najlepsza fabuła nie przyciągnie gracza do ekranu jeśli gameplay będzie po prostu słaby.

Ogólnie też nie jestem zwolennikiem takiego rozwoju postaci, gdzie trzeba liczyć każdą statystykę za pomocą excela, bo inaczej nasza postać będzie do niczego. Dla mnie dobry rozwój postaci to taki, który daje mi faktyczne poczucie, że moja postać z każdą kolejną godziną rozgrywki jest lepsza, silniejsza i mądrzejsza, ale przy tym nie muszę siedzieć z kalkulatorem, tylko rozwój postaci jest jakby intuicyjny.

Oczywiście najbliższy przykład dobrego rozwoju postaci, który jest właściwe prosty, ale jednak satysfakcjonujący to system rozwoju z Gothica. W Gothicu może jedynie brakować takiego rozwoju postaci, który wpływałby jakoś na dialogi z NPC.

30.04.2025 13:42
11
odpowiedz
TraxPL
51
Konsul

Żaden The Elder Scrolls nie ma ciekawych wyborów moralnych xD Nie zaszkodziły by one w niektórych zadaniach ale to nie jest element którego ludzie oczekuje po tej serii. To gry oparte o systemy RPG w otwartym świecie do zabawy jak piaskownica. Element statystyczny w skyrimie jest uproszczony już do granic możliwości właściwie przydało by się jego rozbudowanie w kontynuacji a nie ścinanie. Jedyne co cieszy że to już były pracownik bethesdy.

30.04.2025 15:05
Pawel091
12
odpowiedz
Pawel091
26
Chorąży

Każda kolejna gra Bethesdy kładzie większy nacisk na bycie "grą dla każdego". Cierpią na tym frakcje, które stają się miałkie i nijakie.

Weźmy na przykład bandytów w Falloutach:
Fallout 3: bezlitośni i brutalni sadyści
Fallout NV: naćpani psychopaci
Fallout 4: generyczni bandyci w podstawce, a w Nuka World banda skłóconych dziwaków noszących śmieszne stroje. Walczysz z nimi całą podstawkę, żeby w dodatku stwierdzić, że nie są tacy źli i do nich dołączyć XD
Fallout 76: pokojowi rozbójnicy, którzy najpierw grzecznie cię zapytają czy mogą cię okraść XD

Więc nie liczcie na jakieś wybory moralne z konsekwencjami. Będziecie mogli wybrać czy wolicie zrobić daną rzecz sposobem frakcji A lub B, a na koniec nie będzie to miało większego znaczenia.
Wolę frakcje, które stanowią element świata i tworzą jego klimat, nawet jeśli nie mogę do tych frakcji dołączyć.

01.05.2025 23:41
13
odpowiedz
greGhost0r
34
Chorąży

Zanim ta gra wyjdzie to będę siwym dziadkiem

Wiadomość W Elder Scrolls 6 Bethesda powinna postawić na wybory moralne gracza, a nie statystyki postaci, twierdzi weteran Obl...