Prezes Eletronic Arts o przyszłości branży gier. Konsole to obecnie tylko 40% rynku
No jeśli brać pod uwagę gry fejsbukowe, appstore'a i tym podobne to zapewne ma rację.
Jak dla mnie grafika w takich grach jak Uncharted/Crysis/Gears of War jest juz na takim poziomie, że więcej nie oczekuje
To co oczekuje to:
Fizyka na wysokim poziomie.
O wiele więcej detali, szczegółów.
W grach RPG chce by NPC żyły swoim życiem (Gothic to zapoczątkował, a teraz powinno to być znacznie bardziej rozwinięte)
Orrin --->
A ja oczekuję
Fizyka na jak najlepszym poziomie*
Realistycznego AI
Ładnych okrągłych obiektów.
Wysokiej jakości tekstur.
Realistycznych efektów i oświetlenia
Dużo detali i obiektów
Rozbudowane (nie ciasne) światy, dalekie widoki.
Czyli to co w porządnym renderze :)
* Do fizyki wchodzi oczywiście zaawansowana kolizja obiektów + realistyczny ragdoll (wszelakich, w tym żeby ubrania poruszały się realistycznie i się nie przenikały, woda i płyny były realistyczne i włosy) i dopracowana grawitacja, warunki pogodowe (to żeby roślinność się ruszała pod wpływem w miarę prawdziwego wiatru, oraz efekty typu strzał, wybuch)
@Orrin - Jezeli oczekujesz o wiele wiecej detali i szczegółów to widocznie ci grafika z tych pozycji, ktore wymieniles nie wystrcza, poniewaz one juz maja tyle obiektow, ze wiecej nie da rady aby engine to pociągnął na obecnym sprzęcie.
Rozwój grafiki to normalna kolej rzeczy, każdy chciał by grać w grę, która jest jak najlepiej zbliżona do otaczającego nas świata. Konsole które teraz mamy nie są w stanie wygenerować już lepszych efektów i są ograniczone co do fizyki i szczegółowości przedstawianego świata, to samo tyczy się kontrolera jest poręczny i dobrze się nim gra ale po przez swoją budowę ograniczone jest sterowanie prowadzoną postacią jak i obsługa interfejsów dlatego są takie uproszczenia.
Konsole następnej generacji to zmiana kontrolera na bardziej wszechstronny + specyfikacja konsol powinna być o generację wyższa niż najmocniejszy PC w chwili wyjścia konsoli + możliwość gania w gry z konsoli na smartfonach gdzie się chce.
@AIDIDPl: a kasa na rozwój sprzętu, engine'u i pracowników znajdzie się sama. Yhy.
specyfikacja konsol powinna być o generację wyższa niż najmocniejszy PC w chwili wyjścia konsoli
Taka zagrywka wiąże się ze sporymi kosztami produkcji, a za tym idzie wysoka cena produktu. Moim zdaniem na taki zabieg, nie ma co liczyć.
specyfikacja konsol powinna być o generację wyższa niż najmocniejszy PC w chwili wyjścia konsoli
Taka zagrywka wiąże się ze sporymi kosztami produkcji, a za tym idzie wysoka cena produktu. Moim zdaniem na taki zabieg, nie ma co liczyć.
Czyz nie zawsze tak bylo? Zapewne i tym razem bedzie podobnie...
W chwili premiery Xbox'a i PS3 były już GF8800, które to są zdecydowanie mocniejsze od konsolowych procesorów graficznych.
Tak, tylko kto sobie mogl na takie komputery pozwolic w 2005 roku...
EDIT: Az sprawdzilem:
The 8800 series, codenamed G80, was launched on November 8, 2006 with the release of the GeForce 8800 GTX and GTS.
Czyli w rok po premierze X360...
November 8, 2006
A Xbox czasem nie jest z 2006? Bo jakoś nie widzę za bardzo gier z 2005, ba! Z 2006 jest mało. Z resztą taki Prey czy Condemned z 2006 roku każdy mógł odpalić na przeciętnym wówczas pc.
Dopiero jak nadeszła fala gier na UE3.0 to wymagania się zwiększyły.
BTW. Tak czy siak taki procesor graficzny jaki miał Xbox na PC już był, bo przecież Xbox ma X1900 (wykastrowany do 128bit), a taka karta na PC była już przed premierą konsol.
Konsole Xbox i PS3 są na dzień dzisiejszy bardzo przestarzałe i żeby o tym wiedzieć nie potrzebuję opinii żadnego prezesa.
To jakie byly gry nie ma znaczenia, nie bylo zadnego odpowiednika w kwestii mocy na PC wowczas.
Xbox pojawil sie w USA pod koniec 2005 roku, w Europie chyba w lutym 2006. Skoro uklad G80 pojawil sie pod koniec 2006 roku to jakby nie patrzec rok po premierze konsoli, a wiec stosunkowo dlugo bo wiadomo jak szybko pedzi(la) technologia kilka lat temu. Zatrzymana teraz przez przestarzale (nie ukrywam) konsole. Nie wpsominajac juz calkowicie o cenie 8800 w trakcie premiery, ktora kosztowala pewnie tyle co 3 Xboxy, albo i lepiej.
Nie chce przerzucac sie tytulami gier, czy jakoscia grafiki (BTW: Gears of War 1 to UE2.5 a powodowal opad szczeny nie tylko u konsolowcow), chodzi mi jedynie o to, ze w trakcie premiery konsoli PC byl dosc daleko w tyle, sytuacje zmienil dopiero Crysis wydany w roku zdaje sie 2007 (?)
Jestem pewien, ze tym razem bedzie podobnie, konsole zawsze sa do przodu, w przeciwnym razie nikt by tego nie kupowal. A, ze to zamknieta architektura, to nic dziwnego, ze po pewnym czasie staja sie malo wydajne w porownaniu do rozwijajacych sie wciaz pecetow.
Gears of War 1 to UE2.5
Nie wiem kto Ci takich rzeczy naopowiadał kolego, ale GOW1 na 100% działa na UE3.0.
To była pierwsza gra na tym silniku ;)
btw. Xbox w dniu premiery nie miał najmocniejszej karty graficznej bo on miał R X1900, a PC'towcy mieli już do dyspozycji X1950XTX, który był dość znacznie mocniejszy ;) śmiem nawet twierdzić, że był porównywalny z najsłabszym 8800. Tak więc konsola choćby chciała to i tak nie dostanie najmocniejszego GPU jakie jest na rynku.
Racja, moj blad, GoW1 to UE3. Co jednak potwierdza, ze szybko ukazaly sie gry ktore wygladaly oszalamiajaco z technicznego punktu widzenia, jak na tamte czasy.
Jakby karte mozna bylo wsadzic do konsoli na dzien przed premiera to oczywiscie, ze by miala najmocniejsza. Proces tworzenia jednak nie trwa tydzien, miesiac, czy nawet rok, a zmiany, mimo, ze sie wprowadza, to nie w ostat6neij chwili odnnosnie tak waznych podzespolow jak uklad graficzny. Na deskach kreslarskich taki uklad dla PC byl odlegla przyszloscia, ale jak juz wpsominalem w uwagi na zamknieta architekture to tylko kwestia czasu.
Zreszta nie bardzo rozumiem sensu tej dyskusji po premierze konsola dosc dlugo trzymala w ryzach pecety pod wzgledem jakosci wyswietlanej grafiki, a to, ze teraz jest przestarzala to kazdy wie.
Tylko nikt tu nie dodał faktu ze konsole maja tak stworzona architekturę aby w 100% była ona wykorzystywana do gier, spójrzcie na specyfikacje Xboxa i PS3 mój telefon ma więcej pamięci niż te 2 konsole łącznie, ale jaka grafikę potrafią generować, za pewne podobnie będzie z nowymi konsolami wystarczy ze będą mieć jakiś 8 rdzeniowy procesor, 2 GB ramu i do tego jakaś kartę ale 8800, a pewnie będzie generować grafikę do której PC na 100% przez pewien czas nie doścignie
Sebo1020-> Mylisz się. Poczytaj opinię dewloperów tworzących gry na PS3 przez pierwsze 2 lata. To twórcy gier dostosowują się do architektury. To czy będzie w 100% wykorzystywana zależy wyłącznie od programistów.
Co z tego, że twój telefon ma więcej pamięci jak to jest inny rodzaj pamięci. Nie ma o czym mówić. Tak samo jak ludzie podniecają się, że PDA ma procek 1,5Ghz. Co z tego, jak przecież wydajność procesorów ARM liczy się w Megaflopsach a x86 w Gigaflopsach.
Tyle ode mnie.