Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość PhysX w kartach nVidii za darmo już 12 sierpnia

07.08.2008 15:12
1
pawloki
15
Legend

Spadają klatki nie dla mnie.

07.08.2008 15:18
Pan Dzikus
2
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

A jak się ma PhysiX do takich silników fizycznych jak Meqon, Karma, Havok, Euphoria? Tak jak DirectX do Unreal Engine?

07.08.2008 15:22
3
odpowiedz
zanonimizowany510581
28
Pretorianin

Ma się jak piernik do wiatraka, bo PhysX to inny silnik fizyczny.

07.08.2008 15:23
😊
4
odpowiedz
zanonimizowany531427
0
Senator

No to fajnie bo chętnie zagram w dodatkowe plansze w CM2 i inne gry na PhysX :)

edit: gra juz do pobrania !!

http://www.warmongergame.com/downloads.php

07.08.2008 15:23
5
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

stery w wersji beta sa juz dostepne od jakiegos czasu:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8036641

ogolnie: dziala:)

07.08.2008 15:27
Pan Dzikus
6
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Zatem w grach z zaimplementowanym jakimś innym silnikiem niż PhysX fizyka dalej będzie liczona przez CPU?

07.08.2008 15:39
7
odpowiedz
zanonimizowany528481
6
Konsul

Może mi ktoś tak na chłopski rozum napisać jakie to są efekty, jak one wyglądają?

07.08.2008 15:45
8
odpowiedz
zanonimizowany526996
29
Konsul

Fizyka ma coraz większe znaczenie w grach, jest kwestią czasu kiedy w pc trzeba będzie mieć akcelerator grafiki i fizyki lub kartę z tym i tym. Myślę że sony projektując cella przewidziało taką sytuację dając programistą ponad 2 teraflopsy mocy obliczeniowej zrobiła mądry krok, a wiemy że obliczenia fizyczne potrzebują czystej mocy obliczeniowej, trzeba tylko poczzekać bo fizyka w grach dopiero raczkuje i programiści dopiero się uczą. Motorstorm daje przedsmak naprawdę no co stać dobry silnik, kapitalne kraksy, sypiące się fury, pojazdy deformujące środowisko gry to to co tygrysu lubią najbardziej. Czy wycinanie z automatu tropikalnego lasu jak w CRISISIE. Takie akcje to ja chce widzieć w grach i jestem za, byle tylko karty nie były zbyt drogie i przeciętny gracz mógł sobie na nie pozwolić.

07.08.2008 15:47
9
odpowiedz
zanonimizowany198007
62
Generał
07.08.2008 15:50
😊
10
odpowiedz
zanonimizowany531427
0
Senator

Master --> w tym chodzi o to że wiele rzeczy sie rusza i niszczy w grach :)

Np. w jednej planszy z UT III (w planszach psycha ) można rozwalać ściany !!

A te planszę to ja już pobrałem z jakiś miesiąc temu :)

07.08.2008 15:59
eJay
😊
11
odpowiedz
eJay
254
Quaritch

gameplay.pl

Niezle to wygląda z Physx...

07.08.2008 16:01
j.a.c.k
12
odpowiedz
j.a.c.k
56
u wot m8

ogólnie szału nie ma

07.08.2008 16:02
13
odpowiedz
zanonimizowany198007
62
Generał

Warto tez sciagnac Warmonger. Efekty super :)

07.08.2008 16:09
14
odpowiedz
zanonimizowany535916
42
Konsul

Bardzo dobry pomysł łączenia kart np 9500gt którego jednostki zajmą się fizyka i np 9800gtx którego jednostki zajmą się grafiką.
Ja osobiście czekam na ruch ATi i havocka.

07.08.2008 16:13
15
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

jest kwestią czasu kiedy w pc trzeba będzie mieć akcelerator grafiki i fizyki lub kartę z tym i tym

ty przeczytales newsa w ogole?:)

07.08.2008 16:13
Piotr44
16
odpowiedz
Piotr44
209
Generał

Sterowniki można już pobrać bodajże od poniedziałku...
Dla zainteresowanych polecam krótki artykuł o tym czego możemy się spodziewać.

http://techreport.com/articles.x/15261/1

oraz

http://www.hothardware.com/Articles/NVIDIA_GPU_PhysX_Pack_Preview/?page=1

07.08.2008 16:17
remekra
👍
17
odpowiedz
remekra
67
Horonrzy

Bety już są i działają świetnie. Warmonger z kompletnie nie grywalnych fpsów bez Physxa, po włączeniu go śmiga super płynnie, a rozwalanie ścian, miodzio.
Teraz będę instalował demo GRAWa 2 i zobaczę jak tam to wygląda.

07.08.2008 16:19
18
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Ci którzy kupili tę kartę już wcześniej pewnie sobie plują w brodę i przeklinają ;D O ile dobrze pamiętam to początkowo ta karta kosztowała coś około 1000-1200 zł.

07.08.2008 16:26
😱
19
odpowiedz
PawloxXx
61
Centurion

Po zainstalowaniu nowych sterowników nie będzie można tego wyłączyć? Będziemy skazani na mniej klatek/s w grach wykorzystujących PhysX??

07.08.2008 16:37
😊
20
odpowiedz
zanonimizowany4207
83
Legend

Ciekaw jestem jaka jest różnica pomiędzy jakością i wydajnością sprzętowej obsługi tegoż PhysXa na kartach z rodziny Gf 8,9, gdzie kompletnie nie ma żadnej adnotacji, a Gf 200, na których mamy napisane "PhysX ready", bo teoretycznie być powinna.

07.08.2008 17:01
ROJO.
😃
21
odpowiedz
ROJO.
185
Magia Kontrastu

Hmmm no zobaczymy jak to włynie na pracę mojej EVGA e-GeForce 8800 GTS SLI Edition 512MB, mmmm

07.08.2008 17:09
22
odpowiedz
zanonimizowany557717
33
Centurion

Po pierwsze - na razie jakaś wielka rewelacja to nie jest, wszystko wygląda jakoś tak sztucznie

Po drugie - mniej klatek? Dziękuję, postoję

Po trzecie - w sieciowych grach FPP nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie włączał u siebie wszystkich tych bzdetów typu latające cegły czy tynk z sufitu, bo to po prostu ogranicza widoczność...

Po czwarte - mam gf 7600, więc mnie to nie dotyczy :P Zresztą i tak używam nieoficjalnych sterowników

07.08.2008 17:48
hansatan
23
odpowiedz
hansatan
70
Generał

8800GTX wspiera to?

07.08.2008 17:50
GunarDAN
😜
24
odpowiedz
GunarDAN
130
Konsul

r3v.demon -> Nie jest wielką rewolucją? Wielką rewolucją to jest Twoja karta graficzna:) Jak sie czegoś nie może mieć, to się już wybrzydza?

07.08.2008 18:15
25
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

hansatan ====> każda z serii GF8xxx i lepsza.

07.08.2008 18:24
26
odpowiedz
zanonimizowany566741
69
Senator

co mnie nvidia obchodzi

07.08.2008 18:31
hansatan
27
odpowiedz
hansatan
70
Generał

Odkąd ATI schodzi na psy to powinna :)

@trib dzięki

07.08.2008 18:31
👍
28
odpowiedz
zanonimizowany452803
7
Legionista

r3v.demon->
Można to rozwiązać, serwer z opcją fizyka/bez fizyki i sprawa załatwiona jeżeli o strzelanki FPP chodzi. Każdy wybiera co lubi i jaki ma sprzęt . Swojego czasu pamiętam masowe petycje żeby dym i kórz wyłączyć w COD2 ...:) ponoć “skilla” i klatki ograniczał znacznie :))) co w obu przypadkach było stękaniem bezpodstawnym.
Śmiać się chce jest masa narzekaczy na brak realizmu w grach FPP a jednocześnie krytykuje sie efekty środowiskowe czy fizykę która pośrednio wpływa na szansę zwycięstwa w starciu i uczy wykorzystania terenu czy odrobiny myślenia a nie bezmyślnego naparzania przez całą mapę ze snajpy w spawn..... czy bieganiny i podskakiwania znając z góry całą sytuację na mapce która jest stała bez zaawansowanej fizyki właśnie. Przecież walka z natury nie jest STERYLNA można poledz nawet od dostania spadającą cegłą :)) O zastosowaniu estetycznym tej technologii nie wspomnę Ja popieram pomysł Nvidii wszystko co wzbogaca świat gry jest dobre , oczywiście jak z rozsądkiem zostanie zastosowane i wdrożone , ale to już inna historia ;)

07.08.2008 18:59
remekra
29
odpowiedz
remekra
67
Horonrzy

Ma ktoś już demo GRAWa2? Bo ja właśnie je odpaliłem i mam mały problem. Nie z kl/sek bo te są przyzwoite, ale kiedy włączę, ustawienia fizyki na Physx High lub Physx Extreme, to gra co jakiś czas wywala do Windowsa, raz po 10 sek a raz po minucie. Ma ktoś taki problem i czy wie jak go rozwiązać? Czy to wina Dema?

07.08.2008 19:02
30
odpowiedz
demon92
198
Senator

remekra może to wina że to wersja beta sterowników

A co do gier to polecam CellFactor, bez sterowników(karty) gra jest niegrywalna, kilka FPS, a podbno z tą kartą chodziła, bardzo dobrze, więc ściągać gre i czkeać na wpełni działające sterowniki.

07.08.2008 19:25
😁
31
odpowiedz
zanonimizowany535916
42
Konsul

"Odkąd ATI schodzi na psy to powinna :) "

07.08.2008 19:32
remekra
32
odpowiedz
remekra
67
Horonrzy

Tak bardzo schodzi na psy, że Radeon 4850 to chyba najbardziej opłacalna karta. A ta ekskluzywność Physxa jest czasowa, bo nVidia zapowiedziała że nie będzie blokowała dostępu do tej technologii. A nawet jak nie da jej ATi, to zostaje jeszcze implementacja Havoka.

07.08.2008 19:50
33
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

hansatan ====> nie powiedziałbym, że ATI schodzi na psy. Dzięki Radeonom 4850 i 4870 własnie nawiązała walkę, przez którą to właśnie Nvidia może mieć problemy. Tak jak napisał remekra - ATI ma Havoka, który znajduje się w większej ilości gier niż PhysX i nie długo też wypuści odpowiednie sterowniki.
Ale dla nas to dobrze bo konkurencja jest potrzebna i przyczynia się do postępu! :) Jeszcze tylko niech AMD zrobi jakiś procesor, który będzie w końcu lepszy od Core 2 Duo!

07.08.2008 19:52
34
odpowiedz
zanonimizowany553631
0
Konsul

Na pewno udoskonalą tą opcje i z właczonym Psyhix animacja nie bedzie spadać

07.08.2008 19:58
35
odpowiedz
zanonimizowany535916
42
Konsul

Dodam jeszcze tylko do tego co napisali poprzednicy, ze ATi posiada najwydajniejsza kartę na rynku.
Po drugie ciekawe ile osób się skusi na odgrzewane kotlety w stylu 9800gt (to dokładnie ta sama karta co 8800gt). Ale to temat o physx a nie o ATi vs NVidia wiec koniec zbaczania.

07.08.2008 20:06
hansatan
36
odpowiedz
hansatan
70
Generał

Ostatnia dobra karta ATI to 9700, później wydawali tylko same shity, może teraz się odbiją od dna...

07.08.2008 20:33
37
odpowiedz
zanonimizowany557717
33
Centurion

[24] r3v.demon -> Nie jest wielką rewolucją? Wielką rewolucją to jest Twoja karta graficzna:) Jak sie czegoś nie może mieć, to się już wybrzydza?

Napisałem, że nie jest wielką rewelacją. I nie wybrzydzam, tylko po prostu jakoś mnie ten nowy bajer nie powalił na kolana (na filmikach na jutubie z UT3 wygląda to wręcz zabawnie - ot ściana, która na kilometr błaga 'strzel we mnie to się ładnie rozsypię'). Wiesz, niby fajny bajer, ale kompletnie nic nie wnosi a cięcie fps nie jest tego warte

[28] krytykuje sie efekty środowiskowe czy fizykę która pośrednio wpływa na szansę zwycięstwa w starciu i uczy wykorzystania terenu czy odrobiny myślenia a nie bezmyślnego naparzania przez całą mapę ze snajpy w spawn

I co, myślisz, że jak na zadymionej, pełnej odłamków, pyłu i innego badziewia mapie znajdzie się dwóch graczy to jeden z nich wygra, bo jest lepszy? Popatrz na filmy z CoD4 - cała masa akcji ze strzelaniem przez ściany i inne tego typu przeszkody. To samo będzie teraz z dymem i sypiącymi się odłamkami - zero widoczności - 100 procent fuksa

07.08.2008 20:57
GunarDAN
38
odpowiedz
GunarDAN
130
Konsul

r3v.demon -> Mylisz się. #1: rewolucja jest duża, bo nigdy wcześniej karta graficzna nie zajmowała się obliczaniem tak skomplikowanej fizyki. #2: spadek klatek nie jest zabójczy (no, na pewno dla twojego kompa jest), to teraz, a w przyszłości nikt się nie będzie tym przejmował. #3: oparłeś swoją opinię o tryb multi z UT3 i to w dodatku o filmik i jakieś swoje doświadczenia z innych starych gier multi. #4: gdyby nie zaawansowana fizyka w grach, to ich realizm byłby na poziomie Quake 2. #5: przebijanie ścian w CoD4 rządzi, ale widać po Twojej wypowiedzi, że nie grałeś w jego multi. Amen.

07.08.2008 21:20
39
odpowiedz
zanonimizowany452803
7
Legionista

r3v.demon
Szkoda że odnosisz sie do wyrwanego kontekstu a nie całości mojej wypowiedzi .
Już w starym BF2 był system strzelania przez ściany działał w ten sposób że ludek ukryty za np.
ogrodzeniem z blachy falistej czy czymś “miękkim” ginął jak ktoś posłał mu serię np. z KM . Z M95 http://wiki.bf2s.com/weapons/unlocks/m95 można było nawet załatwić pilota heli przy nabraniu wprawy przestrzeliwując owiewkę. Nożem czy strzałem z pistoletu tego nie zrobiłeś. Czy to oznaczało że coś jest nie tak ? Nie, nie czułeś się bezpiecznie w pewnych sytuacjach i nie wszędzie mogłeś się ukryć. A teraz będziesz widział efekty fizyczne swoich poczynań szkło posypie się na łby a ogrodzenie przewracając się zabije jeszcze dwóch kamperów :))) Do tego w BF2 choćby wykorzystanie właściwości fizycznych wprost przeciwnie wymuszało nabranie wprawy i ogrania. A to stara gra przecież i “naocznie” tej fizyki nie było widać ... Niestety są dwie grupy graczy, gracze sportowi i klanowi nastawieni na niczym nieskrępowane
zdobywanie fragów gdzie “przeszkadzajki jak fizyka i efekty środowiskowe ” są zbędne , oraz gracze którzy chcą grać w realistycznym i żywym środowisku. Obydwie grupy mają wpływ na rynek FPP A ten news świadczy o kierunku rozwoju gier w ogóle i niestety chyba będziesz musiał
się z tym pogodzić.

Co do COD4 multi to bardzo dobrze to działa a na serwerach rankingowych efekty środowiskowe są i nic nie pomoże wyłączanie ich na kliencie ustawiając nawet opcje minimalne czy kombinowanie, PB czuwa :) zresztą popularność COD 4 o czymś świadczy

07.08.2008 21:33
40
odpowiedz
zanonimizowany557717
33
Centurion

[39] A ten news świadczy o kierunku rozwoju gier w ogóle i niestety chyba będziesz musiał
się z tym pogodzić.

Czytaj - kupić nową kartę :). I o to chodzi

Strzelanie przez ściany było już w Red Faction, ale mnie to nie bawi w multi. Wystarczy mi q3

07.08.2008 23:01
41
odpowiedz
adi123321
119
Generał

na cholere jak nic nie daje w jakich to grach jest i spadek wydajnosci na moim gf 8800gts pewnie bdzie znaczny

07.08.2008 23:17
yestri
42
odpowiedz
yestri
85
Magister Equitum
Image

o ile sie nie myle wiedźmin zawiera phsx
bo poco by to instalował?>>

ciekawe jak się będzie sprawował po 12 sierpnia :]

07.08.2008 23:46
😍
43
odpowiedz
zanonimizowany453456
6
Legionista

o ile sie nie myle wiedźmin zawiera phsx
bo poco by to instalował?>>

ciekawe jak się będzie sprawował po 12 sierpnia :]

Pierwszą gierą z którą się spotkałem z tym intalatorem był 2 worlds

08.08.2008 00:04
remekra
44
odpowiedz
remekra
67
Horonrzy

Bo Two worlds ma obsługę Physxa. A co do wiedźmina to nie wiem.

08.08.2008 08:56
Matysiak G
45
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Ja mam Gigabyte GF 8600 GTX - moje pytanie brzmi - czy mam, tą opcję wbudowaną, a sterowniki ją uaktywnią, czy też będę musiał jakiś moduł dokupić. A może PhysX ma wykorzystywać po prostu standardowe układy kardy do obliczeń fizycznych? Jeśli tak, to nie nastawiałbym się na cuda, bo to jednak gpu dociąży.

08.08.2008 09:15
46
odpowiedz
zanonimizowany198007
62
Generał

Matysiak G ---> Czytaj poprzednie posty. WSZYSTKIE karty serii 8 i 9 obsluguja akceleracje. Sciagnij sterowniki 177.79 a pozniej physx.

08.08.2008 09:42
Matysiak G
47
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Przeczytałem. Ale moje pytanie pozostaje bez odpowiedzi - czy to jest jakaś sprzętowa funkcja, której dotychczas gfx nie używały, czy po prostu inny sposób zagospodarowania standardadowych układów.

08.08.2008 10:34
48
odpowiedz
havret
22
Chorąży

Jak w miejsce mojego wysłużonego 8800 GTS zawita GTX 260, to zapewne skorzystam. :D Póki co raczej sobie daruje.

08.08.2008 11:26
49
odpowiedz
zanonimizowany198007
62
Generał
Image

Unreal Tournament 3 ---->
Uruchomione na laptopie (wszystko max) (sygnaturka)

08.08.2008 13:29
😊
50
odpowiedz
zanonimizowany198007
62
Generał
Image

I jeszcze jeden screen (mapa tornado)

08.08.2008 16:12
51
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

Matysiak G- cytujac ciebie: po prostu inny sposób zagospodarowania standardadowych
układów.

takze dodatkowo obciaza gpu

08.08.2008 16:24
remekra
52
odpowiedz
remekra
67
Horonrzy

Wydaje mi się że Physx, wykorzystuje Stream Processors, jakie są na kartach z serii 8,9 i 2xx.
Czyli bardziej dociąża kartę. Problem ten pewnie nie występuje na takie np. GTX280, bo ona ma 240 SP, a wątpię aby gra wykorzystała je wszystkie do generowania grafiki, więc część może zająć się fizyką. Problem zaczyna się na kartach z serii 8 i 9, których topowe modele mają 128SP, a med end 9 czyli 9600GT ma ich 64, dwa razy więcej niż 8600GT i to tam mogą być największe problemy. Chociaż jak widzę NequliX odpalił spokojnie UT3 teraz pytanie jaki był fps?

Ale ta technologia ma naprawdę duży potencjał, można by było np. wykorzystać lepiej SLi, tak żeby jedna karta zajmowała się tylko fizyką a druga tylko grafiką. Ale nie zawsze jest tak że FPS spada. W takim Warmongerze bez aktywnej akceleracji sprzętowej nie da się grać bo fps jest poniżej 10, a kiedy włączę Phsyxa to spokojnie idzie bez żadnej zacinki. Ale trzeba jeszcze trochę poczekać na dopracowanie tej technologii.

Ciekawi mnie jak by sobie poradził karty ze stajni ATi, które to mają 160 shaderów, ale innych bo super skalarnych, czyli 5 instrukcji na cykl, co daje 800. Czy chodziło by lepiej czy gorzej od kart od nvidii. Oczywiście prawie wszystko zależy od optymalizacji, a często jest ona słaba.
Mam nadzieję że ATi szybko przygotuje do swoich kart sterownik dodający Havoka, bo konkurencja dobra rzecz;).

PS. Małę pytanie do tych co mają UT3 i Physxa. Czy jest on aktywny tylko na tych dwóch dodatkowych mapach, czy na innych też?

08.08.2008 17:42
53
odpowiedz
zanonimizowany198007
62
Generał

remekra ---> Rozwalanie scian i inne bajery sa jedynie mozliwe na tych 3 (nie 2) dodatkowych mapach. Ale po wlaczeniu akceleracji na podstawowych mapach zwieksza sie wydajnosc (i to duzo).

08.08.2008 17:45
remekra
54
odpowiedz
remekra
67
Horonrzy

Kurde chyba aż kupię sobie UT III. A że teraz jest w miarę tani, to tym bardziej. A że gier na Physxa jak na lekarstwo to się przyda, no i ciekawy Multi.

PS Wczoraj grałem w GRiDa i albo mam schizy, albo znacząco przyspieszył. Ale nie patrzałem jakie mam fpsy, przed tym nowym sterownikiem, więc nie powiem ile dokładnie jest więcej klatek.

08.08.2008 18:27
👍
55
odpowiedz
zanonimizowany198007
62
Generał
Image

A i pytales sie o fps. W rozdzielczosci 1680x1050 (ustawienia max) tak zjezdza do 32-34 przy ostrej akcji. Screen --->

Wiadomość PhysX w kartach nVidii za darmo już 12 sierpnia