OnLive pod lupą. Czy łącza internetowe pociągną system?
W killzona grali? ooo, czyli bedzie killzone na PC'towych monitorach ;]
To chyba nie problem, możesz podłączyć PS3 do monitora i też będziesz miał killzone'a na PC-towym monitorze :D A przynajmniej tak mi się wydaje, posiadam PS3, ale nie jestem pewien czy są takie kable do kupienia, do Xboxa na pewno są :P
Nie ma sensu porównywać opóźnień OnLive z opóźnieniami w grach multiplayer uruchamianych na maszynie gracza. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Obecne gry "przewidują" zachowanie się graczy na planszy i zanim informacje dotrą do komputera gracza, ten już wykona odpowiednie ruchy, a gra co najwyżej skoryguje małe różnice.
Podobnie jest się ze sterowaniem. Mouselook jest chociażby robiony lokalnie, więc nie ma żadnych opóźnień.
Przy OnLive będzie dużo gorzej, bo wszystko musi być przesłane przez serwer. O ile gry konsolowe tego bardzo nie odczują (pad jest za mało precyzyjny), to celowanie myszą będzie tragiczne. 150 ms opóźnienia to naprawdę wiele jeśli chodzi o celownik.
OnLive to dobry pomysł, ale jeśli opóźnienia przekroczą 20ms to mało kto będzie z tego chciał korzystać.
Nie wspomniano o tym, że jeżeli ktoś mieszka dalej niż określoną ilość kilometrów (nie pamiętam ile... kilkadziesiąt chyba) od serwera głównego, to sobie nie pogra w ogóle :P Także w Polsce to się doczekamy OnLive może za 20 lat, bo w samym naszym kraju musiałoby być kilkadziesiąt serwerów, żeby móc korzystać z każdego miasta.
Technologia ciekawa, ale niestety troszkę zbyt futurystyczna - mało która osoba ma takie dobre łącze by utrzymywać niskie pingi na świecie, a co dopiero w Polsce ...
Zaoszczędzoną kasę na sprzęcie trzeba będzie wsadzić w kosmiczne łącze. Błędne koło.
c++ - nie grali w killzone 2 ,tylko użyli go jako porównania.
b4r4b - zapominasz o tym ,że łącza tanieją ,a nowe gry jakoś nie bardzo ;)
średnie opóźnienia wyniosły 150ms, co jest porównywalne z lokalnym graniem w Killzone’a 2
Co mieli na myśli przez "lokalne" granie w Killzone? Bo chyba nie grę przez LAN.
Póki co -> [4]
Gdzieś kiedyś słyszałem że planują stworzyć infrastrukturę zdolną przetrwać 30 lat a nie 5.... hmm nie wątpię w to ale testy na ok 15x szybszym necie strasznie zawyża... i jeszcze te lagi. Panów czeka jeszcze sporo do roboty nim wyprą konsole a o prędkość neta nie martwcie sie zanim OnLive będzie powszechny w polsce i europie to będziemy mieli taki net jak na tych testach.
Wiedziałem, że opóźnienia będą miały ponad 100ms. Niezbyt to interesujące. Ale pograć w strategie turowe na tym to można:] (wyobraźcie sobie strzelankę lub takiego np. Tekkena z takim pingiem - a oni i tak użyli świetnego internetu)
Tak czy inaczej - wolę kompy, bo tam opóźnienia w multi są najmniejsze z uwagi na dedykowane serwery
Nie przesadzajcie, 25 mbps to nie jest jakies super lacze. Nie wiem czy zauwazyliscie, ale mamy 2010 rok i lacza 1-2 mbps wyszly z mody jakies 10 lat temu :)
W rozsadnej cenie juz teraz mozna miec 10/20 mbps.
Zgadza się to co mówisz - ale w dużych miastach ,ja mieszkam na wsi i jestem skazany na neostradę/netię , więc aktualnie siedze na 1mb/s ,a przy nowej umowie na więcej niż 6mb/s liczyć nie mogę. Wy sobie walniecie pakiecik kablówka ,internet ,telefon i ceny macie konkretne , ale nie każdy ma tak dobrze ;) ( tylko nie żartuj ,że w Polsce 10 lat temu standardem było 1, 2 mb/s ,bo jeszcze pamiętam te czasy , czasy modemów , a łącza 128kb/s ,czy 256 kb/s popularne stały się dopiero kilka lat później)
ale pomysł dobry. :)
@koniec jest blisko: Lol, chyba sobie żartujesz. Wyszły z mody 10 lat temu? Wtedy ledwo co takie były, o ile w ogóle. Ja sam dopiero niedawno przesiadłem się z 2mb, a Ty mówisz, że 10 lat temu wyszły z mody? No sorry, ale to co mówisz jest śmieszne jak nie wiem :). Łącza 1/2 mbps są ciągle bardzo popularne.
Ja wierze w ta technologie, przeboleje wyzsza cene cene gry bo mi TF2 dziala plynnie dopiero po tweaku, standardowo to 20-30 co nie jest wesole w tej grze gdzie tyle sie dzieje, strzela, wybucha (po tweaku 30 i w gore, przy zadymie pojdzie ponizej 30)
"koniec jest blisko": nie kompromituj się...10 lat temu to ty pewnie w pieluchy robiłeś skoro takie bzdury wypisujesz...właśnie, że większość polaków ma teraz 500kb/s-4Mb/s (bity(b), nie bajty(B)).
ps.ja tam wolę zapłacić tą stówkę za grę, co 2 lata dołożyć 1500pln do kompa i ma się we wszystkim pełne detale. a komfort grania?nieporównywalny.jakie łącza by nie były...różnica będzie odczuwalna
@koniec jest blisko- odjechałeś troche z tą prędkością neta prawda jest taka że wtedy dopiero co w polsce internet 128 kb/s był całkowitą nowością i luksusem.A co do popularności internetu-1 i 2mb/s
to wcale nie jest tak że net poszedł do lamusa.Sam mam neostradę 1 mb/s i choć na początku było kilka z nią problemów to obecnie szczerze - wole małą neostrade(choć rozważam przejście na 25 mb/s) bez limitu transferu danych niż internet orange bo odkąd mój brat ma tego neta w laptopie nigdy mu nie osiągneło ich prędkości 7,8 mb/s choć mieszkam w centrum miasta a net ma taki, że w nocy najwyżej 4mb/s a w dzień średnio 1-2mb/s i często WOGÓLE go nie ma. Nie mówiąc jak działa na wsi.
Nie pochwalili się, czy używali światłowodów, ale z tych pingów to sądzę, że nie. Twórcy chwalili się, że na światłowodach do odpowiedniej odległości od serwera (kilkaset mil) będzie ok 80ms laga. Jak się ma gigabitowe łącze i światłowód to nie problem, ale podejrzewam, że mniej niż 1% populacji w kraju ma takie łącze, a poza tym takie to kosztuje krocie...
Ludzie opamiętajcie się "OnLive to dobry pomysł, ale jeśli opóźnienia przekroczą 20ms to mało kto będzie z tego chciał korzystać."
Chyba jakiś maniak, który grając w CS'a wyłącza co się da, żeby mieć więcej fps, a jak stawia serwer to krzyczy raty, raty, raty!
Tak naprawdę to ping do 100 jest akceptowalny przez większość graczy.
Gdyby to nie było takie drogie to korzystałbym, jednakże nie mam ochoty płacić za miesięczny abonament + za grę której nawet się na stałe nie będzie miało...
póki co zostaje przy moim komputerku
Tak naprawdę to ping do 100 jest akceptowalny przez większość graczy.
Taki ping jest akceptowalny przy przesyłaniu pozycji graczy na mapie, ale nie przy przekazywaniu obrazu! Jeśli nie rozumiesz różnicy, to się nie wypowiadaj. Obecne gry mają specjalne algorytmy, które łagodzą efekty dużych pingów. On Live tego nie będzie miał (bo niby jak?) i tam ping 100 ms będzie bardzo odczuwalny.