Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość OnLive pod lupą. Czy łącza internetowe pociągną system?

08.07.2010 10:51
1
zanonimizowany387230
46
Pretorianin

W killzona grali? ooo, czyli bedzie killzone na PC'towych monitorach ;]

08.07.2010 11:00
2
odpowiedz
Mocca90
35
Chorąży

To chyba nie problem, możesz podłączyć PS3 do monitora i też będziesz miał killzone'a na PC-towym monitorze :D A przynajmniej tak mi się wydaje, posiadam PS3, ale nie jestem pewien czy są takie kable do kupienia, do Xboxa na pewno są :P

08.07.2010 11:00
3
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Nie ma sensu porównywać opóźnień OnLive z opóźnieniami w grach multiplayer uruchamianych na maszynie gracza. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Obecne gry "przewidują" zachowanie się graczy na planszy i zanim informacje dotrą do komputera gracza, ten już wykona odpowiednie ruchy, a gra co najwyżej skoryguje małe różnice.
Podobnie jest się ze sterowaniem. Mouselook jest chociażby robiony lokalnie, więc nie ma żadnych opóźnień.

Przy OnLive będzie dużo gorzej, bo wszystko musi być przesłane przez serwer. O ile gry konsolowe tego bardzo nie odczują (pad jest za mało precyzyjny), to celowanie myszą będzie tragiczne. 150 ms opóźnienia to naprawdę wiele jeśli chodzi o celownik.

OnLive to dobry pomysł, ale jeśli opóźnienia przekroczą 20ms to mało kto będzie z tego chciał korzystać.

08.07.2010 11:05
.:Jj:.
4
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Na razie nic nie przekonuje mnie do tego pomysłu. Daj Pan spokój.

08.07.2010 11:12
Zdenio
5
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

Nie wspomniano o tym, że jeżeli ktoś mieszka dalej niż określoną ilość kilometrów (nie pamiętam ile... kilkadziesiąt chyba) od serwera głównego, to sobie nie pogra w ogóle :P Także w Polsce to się doczekamy OnLive może za 20 lat, bo w samym naszym kraju musiałoby być kilkadziesiąt serwerów, żeby móc korzystać z każdego miasta.

08.07.2010 11:12
6
odpowiedz
Convi
22
Chorąży

Technologia ciekawa, ale niestety troszkę zbyt futurystyczna - mało która osoba ma takie dobre łącze by utrzymywać niskie pingi na świecie, a co dopiero w Polsce ...

08.07.2010 11:37
7
odpowiedz
b4r4n
120
Brak

Zaoszczędzoną kasę na sprzęcie trzeba będzie wsadzić w kosmiczne łącze. Błędne koło.

08.07.2010 11:55
8
odpowiedz
castro92
17
Chorąży

c++ - nie grali w killzone 2 ,tylko użyli go jako porównania.
b4r4b - zapominasz o tym ,że łącza tanieją ,a nowe gry jakoś nie bardzo ;)

08.07.2010 12:10
Storm
9
odpowiedz
Storm
59
Generał

średnie opóźnienia wyniosły 150ms, co jest porównywalne z lokalnym graniem w Killzone’a 2
Co mieli na myśli przez "lokalne" granie w Killzone? Bo chyba nie grę przez LAN.

Póki co -> [4]

08.07.2010 12:16
DieGo93z
10
odpowiedz
DieGo93z
46
dzień dobry

nawet im to wyszło

08.07.2010 12:20
shooter190
😉
11
odpowiedz
shooter190
61
Pretorianin

Gdzieś kiedyś słyszałem że planują stworzyć infrastrukturę zdolną przetrwać 30 lat a nie 5.... hmm nie wątpię w to ale testy na ok 15x szybszym necie strasznie zawyża... i jeszcze te lagi. Panów czeka jeszcze sporo do roboty nim wyprą konsole a o prędkość neta nie martwcie sie zanim OnLive będzie powszechny w polsce i europie to będziemy mieli taki net jak na tych testach.

08.07.2010 12:41
12
odpowiedz
zanonimizowany738576
5
Pretorianin

Wiedziałem, że opóźnienia będą miały ponad 100ms. Niezbyt to interesujące. Ale pograć w strategie turowe na tym to można:] (wyobraźcie sobie strzelankę lub takiego np. Tekkena z takim pingiem - a oni i tak użyli świetnego internetu)
Tak czy inaczej - wolę kompy, bo tam opóźnienia w multi są najmniejsze z uwagi na dedykowane serwery

08.07.2010 12:45
13
odpowiedz
zanonimizowany629536
43
Generał

Nie przesadzajcie, 25 mbps to nie jest jakies super lacze. Nie wiem czy zauwazyliscie, ale mamy 2010 rok i lacza 1-2 mbps wyszly z mody jakies 10 lat temu :)

W rozsadnej cenie juz teraz mozna miec 10/20 mbps.

08.07.2010 12:59
14
odpowiedz
castro92
17
Chorąży

Zgadza się to co mówisz - ale w dużych miastach ,ja mieszkam na wsi i jestem skazany na neostradę/netię , więc aktualnie siedze na 1mb/s ,a przy nowej umowie na więcej niż 6mb/s liczyć nie mogę. Wy sobie walniecie pakiecik kablówka ,internet ,telefon i ceny macie konkretne , ale nie każdy ma tak dobrze ;) ( tylko nie żartuj ,że w Polsce 10 lat temu standardem było 1, 2 mb/s ,bo jeszcze pamiętam te czasy , czasy modemów , a łącza 128kb/s ,czy 256 kb/s popularne stały się dopiero kilka lat później)

08.07.2010 13:55
👍
15
odpowiedz
zanonimizowany678424
30
Konsul

ale pomysł dobry. :)

08.07.2010 16:26
16
odpowiedz
mikim
14
Chorąży

@koniec jest blisko: Lol, chyba sobie żartujesz. Wyszły z mody 10 lat temu? Wtedy ledwo co takie były, o ile w ogóle. Ja sam dopiero niedawno przesiadłem się z 2mb, a Ty mówisz, że 10 lat temu wyszły z mody? No sorry, ale to co mówisz jest śmieszne jak nie wiem :). Łącza 1/2 mbps są ciągle bardzo popularne.

08.07.2010 17:44
Koktajl Mrozacy Mozg
17
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Ja wierze w ta technologie, przeboleje wyzsza cene cene gry bo mi TF2 dziala plynnie dopiero po tweaku, standardowo to 20-30 co nie jest wesole w tej grze gdzie tyle sie dzieje, strzela, wybucha (po tweaku 30 i w gore, przy zadymie pojdzie ponizej 30)

08.07.2010 17:45
18
odpowiedz
zanonimizowany407138
55
Konsul

"koniec jest blisko": nie kompromituj się...10 lat temu to ty pewnie w pieluchy robiłeś skoro takie bzdury wypisujesz...właśnie, że większość polaków ma teraz 500kb/s-4Mb/s (bity(b), nie bajty(B)).
ps.ja tam wolę zapłacić tą stówkę za grę, co 2 lata dołożyć 1500pln do kompa i ma się we wszystkim pełne detale. a komfort grania?nieporównywalny.jakie łącza by nie były...różnica będzie odczuwalna

08.07.2010 21:00
shooter190
19
odpowiedz
shooter190
61
Pretorianin

@koniec jest blisko- odjechałeś troche z tą prędkością neta prawda jest taka że wtedy dopiero co w polsce internet 128 kb/s był całkowitą nowością i luksusem.A co do popularności internetu-1 i 2mb/s
to wcale nie jest tak że net poszedł do lamusa.Sam mam neostradę 1 mb/s i choć na początku było kilka z nią problemów to obecnie szczerze - wole małą neostrade(choć rozważam przejście na 25 mb/s) bez limitu transferu danych niż internet orange bo odkąd mój brat ma tego neta w laptopie nigdy mu nie osiągneło ich prędkości 7,8 mb/s choć mieszkam w centrum miasta a net ma taki, że w nocy najwyżej 4mb/s a w dzień średnio 1-2mb/s i często WOGÓLE go nie ma. Nie mówiąc jak działa na wsi.

08.07.2010 23:39
Adrianziomal
20
odpowiedz
Adrianziomal
46
Samael

Nie pochwalili się, czy używali światłowodów, ale z tych pingów to sądzę, że nie. Twórcy chwalili się, że na światłowodach do odpowiedniej odległości od serwera (kilkaset mil) będzie ok 80ms laga. Jak się ma gigabitowe łącze i światłowód to nie problem, ale podejrzewam, że mniej niż 1% populacji w kraju ma takie łącze, a poza tym takie to kosztuje krocie...

09.07.2010 00:27
KoSmIt
21
odpowiedz
KoSmIt
105
MPO Spec Ops

Ludzie opamiętajcie się "OnLive to dobry pomysł, ale jeśli opóźnienia przekroczą 20ms to mało kto będzie z tego chciał korzystać."

Chyba jakiś maniak, który grając w CS'a wyłącza co się da, żeby mieć więcej fps, a jak stawia serwer to krzyczy raty, raty, raty!

Tak naprawdę to ping do 100 jest akceptowalny przez większość graczy.

09.07.2010 00:42
Radanos
22
odpowiedz
Radanos
116
Szczęść Boże

Gdyby to nie było takie drogie to korzystałbym, jednakże nie mam ochoty płacić za miesięczny abonament + za grę której nawet się na stałe nie będzie miało...

09.07.2010 01:11
23
odpowiedz
zanonimizowany574491
18
Centurion

póki co zostaje przy moim komputerku

09.07.2010 01:13
toaster
24
odpowiedz
toaster
63
EL PRESIDENTE

Kosmit- w sumie przy 30 fpsach i pingu 150-170 także gra się normalnie.

09.07.2010 09:53
25
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Tak naprawdę to ping do 100 jest akceptowalny przez większość graczy.

Taki ping jest akceptowalny przy przesyłaniu pozycji graczy na mapie, ale nie przy przekazywaniu obrazu! Jeśli nie rozumiesz różnicy, to się nie wypowiadaj. Obecne gry mają specjalne algorytmy, które łagodzą efekty dużych pingów. On Live tego nie będzie miał (bo niby jak?) i tam ping 100 ms będzie bardzo odczuwalny.

Wiadomość OnLive pod lupą. Czy łącza internetowe pociągną system?