Odpowiedź Sony na wprowadzenie przez Microsoft przystawki HD-DVD do Japonii
moim zdaniem przyszłość to scenki na silniku gry, jeśli w rzeczywistości japończycy zostaną przy filmikach,, to faktycznie możemy spodziewać się sytuacji, kiedy to gra japońska będzie wydana na 2-3 płytach dvd (Ew. będzie się instalować na dysku), a europejskie\amerykańskie gry będą spokojnie mieściły się na 1 płycie dvd (i jeszcze miejsce zostanie ^^)
Dziwne, żeby konsola wydana rok później nie była nowsza i lepsza. Wtedy to dopiero byłbym zdziwiony.
k_mike - jeżeli jeden level z Laira, pokazywany na TGS zajmuje 4GB to ja nie mam więcej pytań. Na płytę DVD weszłyby 2 levele :)
Cainoor, Microsoft sam jest sobie winien. Nie potrzebnie wydał nową konsole tak szybko, która tak naprawde nie jest konsolą nowej generacji tylko ulepszoną wersją starej generacji. Producenci potrzebują coraz więcej miejsca i to nie tylko na filmiki. Weźmy naprzykład modele 3D. W dzisiejszych czasach model jednej postaci ma więcej polygonów niż cały jeden poziom w Quaku 1. Dźwięk przestrzenny to już prawie podstawowa rzecz w grach, tym bardziej jeżeli mówimy o nowej generacji, a plik z takim dźwiękiem zajmuje więcej miejsca niż zwykły nagrany w stereo. Światy w grach są coraz żywasze, większe i bardziej integralne. To wszystko niesie za sobą GB danych który trzeba gdzieś zmieścić.
mikla - większość dźwięków w grze jest monofoniczna, engine pozycjonuje źródła dźwięku w levelu i w efekcie składa z tego dźwięk przestrzenny (względem gracza).
Co do ilości textur i geometrii to się zgadza, jest tego coraz więcej niestety.