Klub Gracza Cenega - premiera
Jak to zobaczyłem to myślałem że padne ze śmiechu, nie miałbym nic do Cenegi, wkońcu spolonizuje mi czasem gre ktora lubie (chociaz z roznym skutkiem), ale rynek gier komputerowych przypomina polityke, hmm gdzie jeden z drugim sie kluci, a co chwila nowe plagiaty i afery. Wydaje mi sie ze podobny klub wczesniej miał CD Project ... ehh dziwny jest ten świat ;]
radament -> ale nie rozumiem w czym problem, przeciez na tej rywalizacji zyskuja klienci ;]
Ja nie mowie że źle ... tyle ze to śmeiszne jest ;] aż szkoda ale to akurat już nie tak samo jak w polityce :F ... tak ps. teraz jest spoko, bo np firmy walcza niższymi cenami o klientów. Gorzej jak było by jakos na odwrót ;]
Na razie słabiutko. Po zarejstrowaniu 16 gier z KK dostałbym słuchawki.
Raczej podziękuję.
rejestracji gier firmy Cenega Poland na PC, wydanych po 19 maja 2006
Mam nadzieję, że ta możliwość będzie docelowo (czyli w najbliższej przyszłości) dotyczyła także nowych (najlepiej oznaczonych odpowiednio) partii gier, które wydano przed 19 maja, ale które cały czas znajdują się w sprzedaży. Jeśli Cenega decyduje się gonić CDP w rozwiązaniach marketingowych, to powinna robić to profesjonalnie.
Z drugiej strony po programie lojalnościowym nie oczekuję niczego - ostatecznie Wirtualne Pieniądze od CDP okazały się (z mojego punktu widzenia) absolutnie nieprzydatne - większości gier CDP kupionych po zmianie nawet nie zarejestrowałam. No ale zobaczymy, może Cenega mnie zaskoczy? (dla odmiany pozytywnie – po gigantycznym opóźnieniu startu Klubu)
Deepdelver ---> Po zarejestriwaniu takiej samej ilości gier z extra klasyki nie dostaniesz nic :). Wirtualne pieniądze to tylko rabat w sklepie. A tu, przez powiedzmy cały rok kupowania nie tylko tanich gier, ale też kilku premier uzbiera się na coś bardziej materialnego.
Programy lojalnosciowe to nie pomysl CDP. Tego typu "kluby" pod roznymi nazwami funkcjonuja w wielu branzach na calym swiecie od bardzo dawna.
Ale im chyba cały czas chodzi o to że to CDP był pierwszy ... dobra olać ;] ważne jest to żeby to wszystko rozwijało sie w takim kierunku jakim powoli sie rozwija ... jak to już ktoś powiedział "z korzyścią dla klientów" ... ja sie przywiązałem do CDP jakoś, a te nieprzydatne niby wPLN tez raz wykorzystałem ^^ w tamtym momencie poczułem sie dumny że mam coś w zamian za wrzucanie kasy w rynek gier w polsce :P Czekamy na Cenege ...
Reynold -> Z całym szacunkiem, ale bredzisz. Klub Gracza Cenegi jest zupełnie inny od gram.pl. Czemu?
1) Nie dostajesz wPLN do wydania w sklepie
2) Zamiast wPLN dostajesz punkty, które możesz wymienić na zniżki, słuchawki, monitory i inne
To, że w obu formach rejestrujesz grę i dostajesz punkty to za mało podobieństw, by nazywać to kalką.
Boginka ->
Sądzę, że dla gier wydanych przed 19 maja, punkty pojawią się tylko w razie reedycji. Powołujesz się na CDP, ale zapominasz o jednym. CDP wprowadzając swoje wPLN wiele do stracenia z finansowego punktu widzenia nie ma, bowiem nawet z wykorzystaniem wPLN CDP zarabia dużo na sprzedanych grach. W Klubie Gracza Cenegi jest zgoła inna, bowiem im więcej punktów, tym więcej nagród, tym bardziej partnerzy Klubu muszą oczyszać swoje magazyny. Tak więc jest to bardziej "stratna" inicjatywa od gram.pl, ale może dać lepsze efekty. O wiele lepsze efekty.
Dowodca_Pawel --> Tak Ci się tylko wydaje. Ta inicjatwa nie będzie Cenegi nic kosztować, bo te sprzęty to barter w zamian za reklamę. Zresztą takie programy lojalnościowe nie mają większego odzewu. Koncerny paliowowe od lat je oferują na swych stacjach, a mimo to niewiele osób z tego korzysta.
Witam,
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
Na razie odsłoniliśmy tylko pierwszą część Klubu Gracza Cenega, codziennie pokazywać będziemy kolejne rzeczy z nim związane, a co ważne klub będzie cały czas ewoluował, bo komu, jak komu, ale graczom nigdy nie brakuje pomysłów:).
Projektując Klub Gracza Cenega wzieliśmy pod uwagę kilka rzeczy:
- po pierwsze prostota w pozytywnym słowa tego znaczeniu. Sprawa jest jasna, czyli zbieramy punkty. Jeżeli kupimy grę za 24,90 zł dostajemy 25 punktów, itd. Czyli kupując dany tytuł bardzo dobrze wiemy ile i na co w Klubie Gracza będziemy mogli sobie pozwolić. W ten sposób możemy planować swoje wydatki.
Każdy przedmiot kosztuje określoną liczbę punktów.
Wiadomo taki system znamy choćby ze stacji BP, ale każdy kto korzysta z takich klubów, wie, iż zdobycie czegokolwiek graniczy z cudem:).
My postanowiliśmy wyważyć - tak, aby zdobycie nagród nie było nieralne - a zarazem, aby nie było to przegięcie w drugą stronę.
- staraliśmy sie również zbadać "potrzeby graczy" - czyli czym tak naparwdę intresuję się "przeciętny" gracz, co oprócz gier go jeszcze interesuje. Sprawa jest teretycznie prosta:
- gracz po pierwsze lubi grać
- po drugie, lubi korzystać z internetu i mieć dostęp do wiadomości oraz zasabów związanych z grami
- po trzecie, korzystanie z gier wiąże się z chęcią posiadania wszelakiego rodzaju akcesoriów komputerowych, które umilają rozrywkę
- po czwarte, gracz lubi czytać także książki, szczególnie te, które wiążą się w jakiś sposób z fabułami z gier, czyli przede wszystkich książki Fantasy i SF
- po piątek, gracz lubi dobrze zjeść, szczególnie pomiędzy przerwami w grze:)
- i są jeszcze przynajmniej cztery potrzeby, których domyślić się nie jest trudno, ale nie ujawnię ich jeszcze teraz, aby nie zdradzać naszych planów konkurencji:)
Wymieniane punktów na nagrody, to oczywiście tylko pierwsza część klubu, ponieważ na klubowiczów czekać będą również inne atrakcje.
W poniedziałek kolejna odsłona.
Jeżeli są jakieś pytania, jestem w miarę możliwości czasowych pod mailem.
Pozdrawiam,
Adam
Dowodca_Pawel--> Zwróć uwagę na drugą stronę medalu. Otóż jeżeli gry "starsze" nie będą obsługiwane przez system rejestracji to jedno z dwojga:
a) system i tak jest marketingowym picem na wodę (nie mam tu na myśli samego programu lojalnościowego, ale także korzyści z rejestracji). W takim układzie nic się nie zmienia, kupuje się gry "jak leci", a na obecność kodu rejestracyjnego nawet nie zwraca się uwagi (patrz CDP)
b) system faktycznie jest interesujący dla odbiorców - w takim wypadku (przynajmniej teoretycznie) nabywcy powinni "ukarać" dystrybutora, za brak konsekwencji w działaniu i nie kupować „starszych” gier, bo są na tym relatywnie stratni.
Tak źle i tak niedobrze. Dlatego wydaje mi się, że jak już robić "rewolucję" to nie na pół gwizdka. Ale oczywiście Cenega zrobi co zechce.
Boginka: tutaj sprawa jest od dawna przez nas komunikowana. Rejestrować można gry od 19 maja, czyli premiery Kolekcji Klasyki. Logistycznie nie jest możliwe objęcie rejestracją gier już wydanych. Jak sobie to wyobrażasz? Okres przejściowy jest tutaj konieczny.
Boginka -> CDP podczas premiery gram.pl też nie objął wszystkich tytułów Dożywotnią Gwarancją, a dopiero gry i reedycje wydane po DS2.
Nubarus, litości. Ja się przecież nie domagam, żeby to się zaczęło od przedwczoraj. ;) Do tego to się nawet na logistyce znać nie trzeba. Dla mnie pytanie brzmi jedynie jak sytuacja będzie wyglądała docelowo. Za kilka miesięcy. Czy przewiduje się objęcie systemem tytułów takich jak (wybór przypadkowy): Commandos: Strike Force, Twierdza 2, Prince of Persia: Dwa Trony, Kameleon, Still Life et cetera.
Paweł, też prawda. ;)
Boginka: ok, ostatecznie mogę się zlitować:).
Wszystkie gry na PC od 19 maja objęte są rejestracją, premiery i wszystkie serie wydawnicze.