Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Hellblade 2 zmierza na PlayStation 5 w wersji ulepszonej. Deweloper podał datę premiery

21.05.2025 20:11
👎
1
ssajet
15
Legionista

Jedynka była świetna i świeża, dwójka to walking sim z walką QTE z komórki i słabo napisaną fabułą i dialogami - nie dałem rady skończyć przez ciągłe ziewanie.

21.05.2025 20:25
2
odpowiedz
forzaroma
87
Pretorianin

Czekam, aczkolwiek zagram jak, zjedzie z ceny. Niezły, konsolowy filmo-graj z tego co pamiętam z recenzji, ale nie wiele więcej.

21.05.2025 21:32
-=Esiu=-
😂
3
1
odpowiedz
-=Esiu=-
212
Everybody lies

Najwięcej gier na PS5 dostaniemy od Xboxa.

O matko co za rok, Sony się powinno wstydzić....

21.05.2025 23:16
4
odpowiedz
Akuzativ1994
20
Konsul

Gierka do przejścia w jeden wieczór. Prosta jak konstrukcja cepa, tak jak jedynka. Jak to się mówi fajne ale więcej nie róbcie, bo po dwójce ta konwencja się kompletnie przejadła.
Oczywiście, jest w tej grze jakaś głębia, porusza ważny temat. Jednak traci się wiele na odbiorze przez niemal zerowy gameplay. Jakbym chciał obejrzeć film, to bym ... obejrzał film, a nie uruchamiał grę.

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2025-05-21 23:19:31
25.06.2025 21:11
MilornDiester
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
MilornDiester
45
Generał

Przepiękna gra z intrygująca fabułą dającą do myślenia...

...która niestety pod wieloma względami stanowi krok wstecz w stosunku do jedynki.

O ile grafika, animacje i reżyseria to absolutny top branży tak mechanicznie jest chyba nawet ubożej niż poprzednia część.

Dodali kilka nowych zagadek a modele przeciwników są trochę bardziej różnorodne, ale jednocześnie mapy są jeszcze bardziej zamknięte niż wcześniej, walka przez całą grę w ogóle się nie zmienia, wykonywanie uników jest zupełnie nieintuicyjne a kombinacje ciosów nie układają się tak naturalnie i płynnie jak w jedynce. W dodatku nie ma takich urozmaiceń jak np. walka praktycznie na sam słuch z jednym bossem która była w poprzedniczce... tutaj nawet ostateczny boss to klasyczny wróg z mieczem.

Szkoda.

Po jedynce potencjał był ogromny - otrzymali ogromne środki na stworzenie kontynuacji, siedzieli nad tym 7 lat a poza naprawdę wybitną reżyserią, nie za bardzo widać efekty.

I to chwalenie się w pierwszych zapowiedziach, że będą skanować całą Islandię jakby miało to posłużyć za coś więcej niż tło w kilku cutscenkach. Albo tym, że uczyli cały zespół walki na miecze, jakby system walki nie miał się cały opierać na dwóch ciosach...

Szkoda wielka bo fabularnie, reżysersko, artystycznie jest to mistrzostwo tylko niestety zabrakło rozbudowanych mechanik, które dodałyby do całości emocji poprzez immersję...

A przecież gdybyśmy tutaj mieli np. starcia z bossami zapadające w pamięć jak w dobrym soulsliku, jakbyśmy dostali trochę wolności w eksploracji tego świata, jakbyśmy mieli możliwość trochę rozwinąć system walki i progresować np. otrzymując na pewnym etapie tarczę, topór, oszczepy do rzucania... wszystko to dałoby radę zrobić bez tony statystyk i samouczków, których - ze zrozumiałych powodów - twórcy chcieli usunąć.

A już najbardziej boli możliwość dokonywania jakichkolwiek wyborów. Gry go medium interaktywne więc w naturalny sposób przed twórcami otwierają się dwie drogi na implementację tej interaktywności - jeśli gra jest oparta o gameplay to muszą być ciekawe mechaniki, które angażują nas np. wymagajac zrecznosci. A jeśli gra jest oparta o fabułę to powinna być możliwość wpłynięcia na nią w jakiś niebanalny sposób tak aby poczuć się jej współautorem.

Tak czy owak gra bardzo dobra, choć mogłaby być dużo lepsza.

Może sequelowi się uda, pod warunkiem że zamiast ścigać się sami ze sobą w tym w czym już są mistrzami, usiadą i zrobią przynajmniej dobrze to co występuje w ich grach jedynie szczątkowo.

P. S. To jest w ogóle szerszy problem wielu producentów - dopieszczają ten jeden element, który jest ich znakiem rozpoznawczym podczas gdy wyciągnięcie na przynajmniej średni poziom największych wad ich produkcji, uczyniłoby kolejną grę o kilka poziomów lepszą. I tak PB zamiast dopracowywać eksplorację powinna była ogarnąć oprawę wizualną, CDP RED zamiast cyzelować questy powinno przygotować solidny gameplay, Bethesda usunąć ekrany ładowania itd. Itd.

25.06.2025 21:36
Last_Redemption
5.1
Last_Redemption
54
Senator

Wlasnie z tym budzetem to chyba wcale nie byl duzy, chat twierdzi ze ~32–38?mln USD

25.06.2025 22:45
MilornDiester
5.2
MilornDiester
45
Generał

Last_Redemption

Cóż... ja znalazłem informację o 50-100 mln $, co w porównaniu z kosztującą ok 10 mln $ pierwszą częścią, albo kosztującym 40-45 mln $ KCD2 czy 34 mln $ Wiedźmina 3 (bez marketingu), wychodzi już na naprawdę, naprawdę pokaźną kwotę.

Tak czy owak, za kilkadziesiąt mln $ niektórzy tworzą rozbudowane open-worldy z toną mechanik, filmowymi przerywnikami wysokiej jakości i setkami godzin rozgrywki a tutaj nie byli w stanie urozmaicić odrobinę mechanik gry na 8h?

Wiadomość Hellblade 2 zmierza na PlayStation 5 w wersji ulepszonej. Deweloper podał datę premiery