Gry na serio [25/05/10]
dobre xd
Co do Pixel Stars invaders, to znalazłem gry: Space Invaders, Arkanoid, Donkey Kong, PacMan, Frogger, Tetris i Bomberman.
Jeszcze coś?
fajne smaczki to logo twórców w stylistyce producenta OCEAN, ekran końcowy, i logo C= w metrze :)
DirectDraw i Turbo Pascal dla programistów gier?
Chyba 10 lat temu...
gamedev.pl to dobre miejsce, żeby podyskutować o wszystkim i o niczym. Tam każdy pisze swój wymarzony silnik, który wygeneruje lepszą grafikę niż CryEngine 3.0, ale jak przychodzi co do czego to samych gier raczej nie widać:)
Nie żebym krytykował, bo to naprawdę świetne miejsce, gdzie udzielają się twórcy naszych wysokobudżetowych gier, ale ja wolę bardziej specjalistyczne fora poświęcone już konkretnym silnikom/bibliotekom, gdzie bardzo szybko można uzyskać wsparcie (jak i pomóc innym).
Świetny Film :) Również Obejrzcie go ;]
@omadaha: Gry na Serio? chyba 'pan redaktor' raczy sobie zartowac. Techland 'zalapal sie' na liste Develop? "Hit czy shit"? Shit to pan ma chyba w mozgu. Jeden z najwiekszych sukcesow developera z polski w historii, z resztą jednego z najlepszych i najbardziej uznanych na swiecie, a pan ma czelnosc go kwestionowac? szkoda gadac - dno i metr mulu, nie gratuluje.
super filmik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
robac83 - spokojnie i bez nerwów. To jest osiągnięcie, ale pragnę zauważyć, że np. patrząc przez pryzmat tego, iż miejsce 63 zajmuje upadły już Midway, autor newsa poddaje już w wątpliwość nie tyle cały sukces, co samą listę.
EDIT: A co do tego "z resztą jednego z najlepszych i najbardziej uznanych na swiecie" - ekheem chyba cię poniosło :)
Ciekawy artykuł. Filmik na końcu jest świetnie pomyślany i zrobiony.
cholera, zabiorę się za czytanie jak wrócę z teatru. nie ukrywam jednak, że najbardziej czekam na część poświęconą dziennikarstwu w branży, bo taką drogę rozważam w przyszłości zupełnie na poważnie. i nie ukrywam też, że to byt było cholerne spełnienie moich marzeń - połączyć życiową pasję z pracą zawodową.
Kurczę dlaczego trzeba czekać na następną część tak długo? Najbardziej czekam na pozycję "Zawodowy gracz", to musi być interesująca praca. pewnie męcząca, ale mógłbym podjąć się takiego wyzwania. Takie bycie programistą jest opłacalne (w sensie zarobkowym), ale też sporo nauki. No i jest ryzyko, że można nie zostać zatrudnionym. Ale informatyk wszędzie znajdzie pracę. A to prawdopodobnie będzie mój kierunek zawodowy
---> No i jest ryzyko, że można nie zostać zatrudnionym.
Ale jest i (spora) szansa, że będziesz zatrudniony nawet bez wyższego wykształcenia, chociaż niekoniecznie w gamedev. Sam zamierzam w najbliższym czasie zdobyć kontrakt jeśli chodzi o gamedev, kończę jeszcze ostatnią pozycję do portfolio : )
Ja osobiście już w podstawówce (sic!) wiedziałem, że chcę zostać zawodowym programistą i cieszę się, że się to nie zmieniło. Przez ten czas nauczyłem się sporo, wiadomo technologie się zmieniają ale sposób myślenia w trakcie programowania się ukształtował i zmiana narzędzi to nie jest już jakiś poważny problem. No i dzięki zdobytemu doświadczeniu (choć niekomercyjnemu) i dzięki swoim projektom myślę, że jestem wystarczająco konkurencyjny na rynku.
Świetny artykuł !
"Delphi, Turbo Pascal,"???? od początku studiów od żadnego wykładowcy/ćwiczeniowca nie usłyszałem tych terminów:)
a tak poza tym to: gry pokroju maluch racer może z powodzeniem tworzyć jedna osoba.przez rok pracując tylko nad tym projektem udałoby się to wykonać. wystarczy człowiek bardzo zorganizowany z dużą dozą samozaparcia. czasem mam wrażenie, że programiści gier albo się opieprzają albo mają słabą synchronizację ze swoimi współpracownikami
zresztą to jak można stworzyć całkiem rozbudowaną grę w kilka osób pokazali chłopaki od World of Goo
7ymek--> Grę na poziomie Maluch Racer to jedna osoba robi w miesiąc czasu. Bierzesz gotowy silnik np. Unity3D (który jest naprawdę genialny do prostych gierek 3D), piszesz ok. 10 skryptów po ok. 100 linijek każdy, tworzysz trasy w programie do grafiki 3D i modele samochodów (zależy jak kto się posługuje tymi narzędziami i jaki ma zmysł artystyczny), komponujesz muzykę i masz gotową grę.
Przy obecnych (darmowych!) narzędziach to programista nie ma co robić, ot sobie zachowania obiektów na mapie opisze i tyle.
Jeśli zaś dać doświadczonej osobie dobry zestaw drogich narzędzi, to w miesiąc czasu może zrobić więcej niż 10 lat temu mały zespół przez rok.
Ekologiczne DVD-case? Brak drukowanej instrukcji? Cena pewnie taka jak normalnie. Jakieś żarty, jak trafie na takie pudełko to kupuje na allegro w 100% nie ekologiczną normalną DVD case. Jeśli zaczną wydawać gry w digipack'ach to przestaje kupować oryginały...
Sorry, ale programisci, ktorym sie udalo to z jakies epoki kamienia lupanego.
Bardziej interesujace jest komu sie udalo od powiedzmy 2000r.
Wtedy byly inne czasy i byle Jasiu mogl zrobic gre.
Artykuł bardzo ciekawy. Liczę na więcej takich, w końcu świat komputerów to nie są tylko gry...
likfidator: miałem na myśli pisanie gry a nie sklecanie. silnik autorski etc...co z tego że użyjesz gotowego silnika jak nie możesz tego sprzedać bo jesteś ograniczony licencjami?
@Łosiu - rzeczywiscie to ze w calej setce na 63 miejscu znalazla sie firma ktorej juz nie ma dyskredytuje liste zupelnie... blagam. Ponioslo mnie?: "developera z polski (...), z resztą jednego z najlepszych i najbardziej uznanych na swiecie" - z tego co pamietam to oprocz wspolpracy People Can Fly z Epiciem i Techlandu z Ubisoftem nie ma w Polsce wielu przykladow wspolpracy z najwiekszymi na swiecie. Ale pewnie i na to znajdzie sie jakis jeden przyklad ktory zdyskredytuje moja wypowiedz :D
miałem na myśli pisanie gry a nie sklecanie. silnik autorski etc...co z tego że użyjesz gotowego silnika jak nie możesz tego sprzedać bo jesteś ograniczony licencjami?
Po to są silniki, żebyś na nich gry sprzedawał. Wiele silników jest darmowych, czy wręcz na licencjach open source. Potem jest wiele silników, których licencja kosztuje od kilkuset do kilku tysięcy dolarów. No i na samym końcu stoją najdroższe silniki w cenie z wieloma zarami na końcu...
W każdym bądź razie nie opłaca się obecnie tworzyć własnego silnika. Obecnie nie powstają nowe silniki, tylko co najwyżej rozwija się te obecne.