Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Gry na serio [25/05/10]

25.05.2010 13:42
Rock Alone
👍
1
Rock Alone
63
Konsul

Ha!... no to zabieram się do czytania. Zacząłem od tyłu, filmik jest boski :)

25.05.2010 13:48
2
odpowiedz
zanonimizowany710559
9
Centurion

dobre xd

25.05.2010 13:51
Paimon
3
odpowiedz
Paimon
24
Janitor

Co do Pixel Stars invaders, to znalazłem gry: Space Invaders, Arkanoid, Donkey Kong, PacMan, Frogger, Tetris i Bomberman.

Jeszcze coś?

fajne smaczki to logo twórców w stylistyce producenta OCEAN, ekran końcowy, i logo C= w metrze :)

25.05.2010 14:31
4
odpowiedz
anymous
68
Generał

Filmik wymiata

25.05.2010 14:40
😁
5
odpowiedz
frakir
16
Legionista

DirectDraw i Turbo Pascal dla programistów gier?
Chyba 10 lat temu...

25.05.2010 14:50
Tomal_P
6
odpowiedz
Tomal_P
101
Legend

Świetny filmik.

25.05.2010 14:54
Paimon
7
odpowiedz
Paimon
24
Janitor

@Tomal_P: YNWA :)

25.05.2010 15:02
8
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

gamedev.pl to dobre miejsce, żeby podyskutować o wszystkim i o niczym. Tam każdy pisze swój wymarzony silnik, który wygeneruje lepszą grafikę niż CryEngine 3.0, ale jak przychodzi co do czego to samych gier raczej nie widać:)

Nie żebym krytykował, bo to naprawdę świetne miejsce, gdzie udzielają się twórcy naszych wysokobudżetowych gier, ale ja wolę bardziej specjalistyczne fora poświęcone już konkretnym silnikom/bibliotekom, gdzie bardzo szybko można uzyskać wsparcie (jak i pomóc innym).

25.05.2010 15:18
9
odpowiedz
hight_power
35
Generał

Super ten filmik

25.05.2010 15:22
👍
10
odpowiedz
zanonimizowany731578
4
Legionista

Świetny Film :) Również Obejrzcie go ;]

25.05.2010 15:23
kwier
11
odpowiedz
kwier
44
Chorąży

Delphi i Turbo Pascal?
Bez przesady, tego się już nieużywa

25.05.2010 15:30
12
odpowiedz
zanonimizowany596200
6
Junior

@omadaha: Gry na Serio? chyba 'pan redaktor' raczy sobie zartowac. Techland 'zalapal sie' na liste Develop? "Hit czy shit"? Shit to pan ma chyba w mozgu. Jeden z najwiekszych sukcesow developera z polski w historii, z resztą jednego z najlepszych i najbardziej uznanych na swiecie, a pan ma czelnosc go kwestionowac? szkoda gadac - dno i metr mulu, nie gratuluje.

25.05.2010 15:35
paikiller
👍
13
odpowiedz
paikiller
27
Chorąży

świetny filmik....:]

25.05.2010 16:04
14
odpowiedz
zanonimizowany711312
20
Konsul

super filmik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

25.05.2010 16:34
Łosiu
15
odpowiedz
Łosiu
280
Najsłynniejszy półprezes

GRYOnline.pl

robac83 - spokojnie i bez nerwów. To jest osiągnięcie, ale pragnę zauważyć, że np. patrząc przez pryzmat tego, iż miejsce 63 zajmuje upadły już Midway, autor newsa poddaje już w wątpliwość nie tyle cały sukces, co samą listę.

EDIT: A co do tego "z resztą jednego z najlepszych i najbardziej uznanych na swiecie" - ekheem chyba cię poniosło :)

25.05.2010 16:58
16
odpowiedz
zanonimizowany624753
23
Generał

Ciekawy artykuł. Filmik na końcu jest świetnie pomyślany i zrobiony.

25.05.2010 17:21
Scortch
👍
17
odpowiedz
Scortch
66
call me Hikee

cholera, zabiorę się za czytanie jak wrócę z teatru. nie ukrywam jednak, że najbardziej czekam na część poświęconą dziennikarstwu w branży, bo taką drogę rozważam w przyszłości zupełnie na poważnie. i nie ukrywam też, że to byt było cholerne spełnienie moich marzeń - połączyć życiową pasję z pracą zawodową.

25.05.2010 18:17
18
odpowiedz
$erek47
56
Generał

Kurczę dlaczego trzeba czekać na następną część tak długo? Najbardziej czekam na pozycję "Zawodowy gracz", to musi być interesująca praca. pewnie męcząca, ale mógłbym podjąć się takiego wyzwania. Takie bycie programistą jest opłacalne (w sensie zarobkowym), ale też sporo nauki. No i jest ryzyko, że można nie zostać zatrudnionym. Ale informatyk wszędzie znajdzie pracę. A to prawdopodobnie będzie mój kierunek zawodowy

25.05.2010 19:31
19
odpowiedz
Sainim
42
Centurion

---> No i jest ryzyko, że można nie zostać zatrudnionym.

Ale jest i (spora) szansa, że będziesz zatrudniony nawet bez wyższego wykształcenia, chociaż niekoniecznie w gamedev. Sam zamierzam w najbliższym czasie zdobyć kontrakt jeśli chodzi o gamedev, kończę jeszcze ostatnią pozycję do portfolio : )
Ja osobiście już w podstawówce (sic!) wiedziałem, że chcę zostać zawodowym programistą i cieszę się, że się to nie zmieniło. Przez ten czas nauczyłem się sporo, wiadomo technologie się zmieniają ale sposób myślenia w trakcie programowania się ukształtował i zmiana narzędzi to nie jest już jakiś poważny problem. No i dzięki zdobytemu doświadczeniu (choć niekomercyjnemu) i dzięki swoim projektom myślę, że jestem wystarczająco konkurencyjny na rynku.

25.05.2010 20:03
Harry M
20
odpowiedz
Harry M
199
Master czaszka

Ciekawe

25.05.2010 22:13
21
odpowiedz
zanonimizowany588659
44
Konsul

Świetny artykuł !

26.05.2010 09:14
22
odpowiedz
zanonimizowany407138
55
Konsul

"Delphi, Turbo Pascal,"???? od początku studiów od żadnego wykładowcy/ćwiczeniowca nie usłyszałem tych terminów:)
a tak poza tym to: gry pokroju maluch racer może z powodzeniem tworzyć jedna osoba.przez rok pracując tylko nad tym projektem udałoby się to wykonać. wystarczy człowiek bardzo zorganizowany z dużą dozą samozaparcia. czasem mam wrażenie, że programiści gier albo się opieprzają albo mają słabą synchronizację ze swoimi współpracownikami
zresztą to jak można stworzyć całkiem rozbudowaną grę w kilka osób pokazali chłopaki od World of Goo

26.05.2010 10:04
23
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

7ymek--> Grę na poziomie Maluch Racer to jedna osoba robi w miesiąc czasu. Bierzesz gotowy silnik np. Unity3D (który jest naprawdę genialny do prostych gierek 3D), piszesz ok. 10 skryptów po ok. 100 linijek każdy, tworzysz trasy w programie do grafiki 3D i modele samochodów (zależy jak kto się posługuje tymi narzędziami i jaki ma zmysł artystyczny), komponujesz muzykę i masz gotową grę.

Przy obecnych (darmowych!) narzędziach to programista nie ma co robić, ot sobie zachowania obiektów na mapie opisze i tyle.
Jeśli zaś dać doświadczonej osobie dobry zestaw drogich narzędzi, to w miesiąc czasu może zrobić więcej niż 10 lat temu mały zespół przez rok.

26.05.2010 10:34
24
odpowiedz
zanonimizowany328392
29
Legionista

Ekologiczne DVD-case? Brak drukowanej instrukcji? Cena pewnie taka jak normalnie. Jakieś żarty, jak trafie na takie pudełko to kupuje na allegro w 100% nie ekologiczną normalną DVD case. Jeśli zaczną wydawać gry w digipack'ach to przestaje kupować oryginały...

26.05.2010 10:47
Lothers
25
odpowiedz
Lothers
202
Senator

Liczy się tylko assembler!

26.05.2010 11:00
26
odpowiedz
zanonimizowany662776
13
Konsul

Sorry, ale programisci, ktorym sie udalo to z jakies epoki kamienia lupanego.
Bardziej interesujace jest komu sie udalo od powiedzmy 2000r.
Wtedy byly inne czasy i byle Jasiu mogl zrobic gre.

26.05.2010 11:22
Lothers
27
odpowiedz
Lothers
202
Senator

A gdzie David Braben? Koleś, który napisał Elite na 64KB musiał być geniuszem.

26.05.2010 17:35
victripius
28
odpowiedz
victripius
93
Joker

Artykuł bardzo ciekawy. Liczę na więcej takich, w końcu świat komputerów to nie są tylko gry...

26.05.2010 18:27
29
odpowiedz
zanonimizowany407138
55
Konsul

likfidator: miałem na myśli pisanie gry a nie sklecanie. silnik autorski etc...co z tego że użyjesz gotowego silnika jak nie możesz tego sprzedać bo jesteś ograniczony licencjami?

26.05.2010 18:29
Adamu
30
odpowiedz
Adamu
64
Shawn Michaels

Ten filmik był już w owocach morza

27.05.2010 10:13
31
odpowiedz
zanonimizowany596200
6
Junior

@Łosiu - rzeczywiscie to ze w calej setce na 63 miejscu znalazla sie firma ktorej juz nie ma dyskredytuje liste zupelnie... blagam. Ponioslo mnie?: "developera z polski (...), z resztą jednego z najlepszych i najbardziej uznanych na swiecie" - z tego co pamietam to oprocz wspolpracy People Can Fly z Epiciem i Techlandu z Ubisoftem nie ma w Polsce wielu przykladow wspolpracy z najwiekszymi na swiecie. Ale pewnie i na to znajdzie sie jakis jeden przyklad ktory zdyskredytuje moja wypowiedz :D

28.05.2010 09:56
32
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

miałem na myśli pisanie gry a nie sklecanie. silnik autorski etc...co z tego że użyjesz gotowego silnika jak nie możesz tego sprzedać bo jesteś ograniczony licencjami?

Po to są silniki, żebyś na nich gry sprzedawał. Wiele silników jest darmowych, czy wręcz na licencjach open source. Potem jest wiele silników, których licencja kosztuje od kilkuset do kilku tysięcy dolarów. No i na samym końcu stoją najdroższe silniki w cenie z wieloma zarami na końcu...

W każdym bądź razie nie opłaca się obecnie tworzyć własnego silnika. Obecnie nie powstają nowe silniki, tylko co najwyżej rozwija się te obecne.

Wiadomość Gry na serio [25/05/10]