Gracze STALKER-a 2 ułatwiają sobie zwiedzanie Zony. Pomaga im mod Fast Travel Anywhere
Szok, gracze nie chcą marnować czasu na zbędne łażenie.
W Wiedźminie 3 dzięki takiej "modowanej" szybkiej podróży zaoszczędziłem około 30 godzin!
A co tam robić innego niż łazic. Cała gra polega właśnie na łażeniu i eksplorowaniu ruin, wraków i anomalii
Ten mod jest dla tych którzy chcą zaliczyć grę , jednak myślę że coś tracą przez skakanie po świecie . Właśnie cały stalker polega na łażeniu i wczuwania się w klimat zony i to przez to immersje doznanie niewyobrażalnie zniszczonego post industrialnego świata tkwi siła tej gry
Przyjemność z "łażenia" i "wczuwania" kończy się jak gra ci każe po raz 10 zasuwać z jednego końca mapy na drugi. Ja po paru takich misjach nie czułem żadnej immresji tylko irytację, że muszę znów iść przez ten sam obszar po raz n-ty przez kupę czasu. Po pewnym czasie już nie ma czego doznawać jak ciągle widzisz to samo.
W stalkerze łażenie i zwiedzanie każdego kąta na mapie ma sens, albo będzie miało jak naprawią (lub dodadzą) skopany system A-Life, a przeciwnicy i npc przestaną pojawiać się za naszymi plecami.
Powinni też bardziej zróżnicować loot i dodać jakieś ciekawe i przydatne przedmioty które chciałoby się szukać (pomijając artefakty, ale one nie są w skrzyniach czy plecakach).
Jak nigdy nie grałem w Stalkera Gamma tak teraz mam ogromną ochotę go wypróbować bo w porównaniu do S2:HoC to niebo a ziemia pod względem immersji i rozbudowania mechanizmów.
Zgadzam się z poprzednikami, że Stalker trochę polega na łażeniu, eksploracji i wczuwaniu się w klimat podczas takich przechadzek, ale po jakimś czasie ta gra serio zaczyna marnować czas gracza.
Lekki spoiler:
Koło połowy gry tracimy kilka hubów, do których można się szybko dostać za pomocą przewodnika, a często pojawiają się też questy na totalnym zadupiu gdzie byliśmy jakiś czas temu, a jest bardzo daleko od jakiegoś hubu. Na dodatek sporo questów wymaga pójścia gdzieś, potem po szybkiej rozmowie mamy cel kilometr dalej i znowu musimy wracać tą samą drogą na szybką pogawędkę.
Jest sporo punktów zaczepnych które można eksplorować, ale patrząc na to jak działa obecne A-Life (albo raczej nie działa) to bywa, że częściej stracimy niż zyskamy, bo zrespią się przeciwnicy na których zmarnujemy pociski i spadnie trwałość ekwipunku, a w skrytce znajdziemy... 2 apteczki, 1 bandaż, wódkę, pociski do broni której nie używamy i chleb z kiełbasą... super loot.
Uważam, że fast travel powinien być, ale żeby był on uczciwy to:
-Do miejsc, które wcześniej odwiedziliśmy
-Nie w trakcie walki
-Nie będąc przeciążonym
Dziwię się że w takiej grze jak Stalker ktoś instaluje takie mody no ale to moje zdanie. Ogólnie na tej stronie z modami 2/3 modów to po prostu beznadziejne ułatwienia w postaci wyłączenia tego czy tamtego ale jest jeden mod warty uwagi a mianowicie A-Life Extended polecam wtedy eksploracja to nie tylko jak to niektórzy piszą " łażenie ".