System budzący wątpliwości nawet wśród twórców No Rest for the Wicked „musi umrzeć”, gdyż jest jak „dawanie graczom ...
Atrybuty same w sobie są spoko. Ich implementacja mogłaby być inna po prostu. Problem, dla mnie, polega na tym, że inwestując w jeden, przy takim wyborze świetnych i ciekawych broni, ograniczam ich wybór o jakieś 80-85%
Wolałbym coś bardziej w stylu Str dające physical dmg, Agi attack speed czy Int magic dmg.
Bo aktualnie, jak zaczynasz grę, to najlepiej by było wiedzieć już od początku jaką broń będziesz używał (konkretnie, z nazwy, nie kategorię).
Z jednej strony rozumiem, a z drugiej jestem troche sceptyczny. Zobaczymy co ostatecznie zaproponuja w zamian ale doradzalbym rozwage bo to zdanie o „samych dobrych wyborach” brzmi jak splycenie waznego elementu. :/
Faktem jednak jest to, ze aktualnie kazdy build wyglada identycznie. Witalnosc, Koncentracja i Kondycja przydaje sie zawsze i na kazdej postaci. W te statystyki ladujemy punkty tak by wzmocnic swoja najslabsza strone + cala reszte lokuje sie w wybrana statystyke od obrazen czyli Sila, Zrecznosc, Int lub Wiara. Jedynym powodem dla ktorego warto wladowac jakies punkty w wiecej niz jedna z tych kategorii, jest chec przetestowania roznych broni. Wynika to z tego, ze lwia czesc oreza wymaga rozwiniecia dwoch atrybutow.
No i tutaj rzeczywiscie mozna wpakowac sie w mala pulapke - jak np. ja. Maksowalem do oporu zrecznosc liczac, ze bede mial w przyszlosci z czego wybierac. Tymczasem nadal popylam ze sztyletami, ktore ulepszam od samego poczatku gry bo kazda nowa bron, nawet jakies katany, wymagaja Dexa i np. Wiary. No i teraz przez 5 poziomow „odkladam” punkty w statystykach zeby podbic ktoras z nich do 26 i pobawic sie wreszcie czyms innym. To rzeczywiscie nalezaloby jakos przeprojektowac. To troche slabe uczucie gdy przez 5 czy 6 poziomow rozwijasz statystyke, ktora w zaden sposob nie ulepsza Twojej postaci.
Natomiast nie uwazam zeby dalo sie jakos drastycznie zepsuc postac. Szczegolnie, ze w grze jest jakis system respeca (ale samemu jeszcze na niego nie natrafilem).
Podoba mi sie sugestia grabecka z pierwszego posta. Fajnie jakby kazda statystyka odpowiadala za „cos wiecej”, a nie tylko zwiekszenie obrazen na broniach ktore sie z nia skaluja.
Kurde, a ja z kolei mam wrażenie, że 70% broni które widzę wymagają dexa :D Daggery, fisty, włócznie, łuki, miecze. I to wymieniam tylko te, które wymagają samego dexa. Już o mieszankach nie wspominam, bo tego jest jeszcze więcej.
W grze Mandragora jest możliwość reset lvl, jak pokonasz nekromantę.
Coś takiego się przyda w grze No Rest for the Wicked. Niestety tego na razie nie widziałem, bo jeszcze nie ukończyłem grę.
Podoba mi sie sugestia grabecka z pierwszego posta. Fajnie jakby kazda statystyka odpowiadala za „cos wiecej”, a nie tylko zwiekszenie obrazen na broniach ktore sie z nia skaluja.
To fakt. System atrybutów w grze No Rest for the Wicked jest dość ubogi, co jest niestety wada. W inne, klasyczne gry RPG każdy atrybut daje coś więcej niż tylko 1 rodzaj premia do statystyki. Np. Siła pozwala nie tylko zwiększyć zadawanie obrażenie od białej broni, ale również podnosi udźwigu plecaka i nosić ciężkie zbroje, oraz odblokuje pewne zdolności dla wojownika. Wtedy tam trzeba dużo myśleć, kiedy stworzysz postać od nową.
System atrybutów w wielu grach RPG jest lepiej zrobiony niż No Rest for the Wicked.
Największy ból systemu atrybutów jest taki że początek praktycznie wymusza pakowanie w udźwig. Na samym początku posiadanie niskiego udźwigu jest a wykonalne, każdy pancerz dostępny pierwszej lokacji odrazy daje średni udźwig za wyjątkiem podartego pancerza Serimów z którym się zaczyna. Do tego scaling atrybutów do jest dość nikły i słabo zauważalny.
Właśnie. W inne, klasyczne gry RPG to właśnie atrybut Siła pozwala nie tylko zwiększyć zadawanie obrażenie od broni białej, ale również zwiększy to udźwigu plecaku i pozwala nosić ciężkie zbroje.
W Dark Souls dla wojownika mamy Witalność, Siła i Wytrzymałość, gdzie ostatni atrybut pozwala nie tylko zwiększyć punkty energii (zmęczenie), ale również podnosi to limitu udźwigu wyposażenia.
A tutaj? Jest podzielony na Zdrowie, Kondycja, Siła i Udźwig, czyli aż ważne 4 atrybuty do wyboru dla wojownika, a nie 2-3, co jest dla mnie nieporozumienie.
Pomysł system atrybutów nie jest zły, ale jest gorzej wykonanie. Trzeba to zrobić od nową.
W grze można respecować staty. W Crucible odblokowuje się statuę dzięki której można przerzucać statystyki. Ja np testuję jakąś broń "na sucho", a jak mi się spodoba jej animacja i feeling, to idę przerzucić punkty na te które się z daną bronią skalują.