Zastanawia mnie to, że przez 7 lat tworzenia gry i ostatni rok przekładania stale nie dało rady usprawnić silnika i poprawić tak rażących błędów a teraz w ciągu tygodnia od razu masa poprawek. W miesiąc to już pewnie cała gra będzie perfect.
Nie poprawili systemu uników na PC ani nie dali możliwości przestania śledzenia misji czy wyłączenia markerów, które są niepotrzebne skoro jest mini mapa. Na chwilę obecną te rzeczy najbardziej mnie irytują w Cyberpunku.
Do świąt może poprawią większość bolączek. To był tylko mały hotfix, więc cudów nie ma co oczekiwać.
co do uników i robienie ich bez 2x klikania tez juz wyszedl mod:
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/38
ten jeszcze nie testowalem, ale zawiera kilka usprawnien na raz: np. chodzenie, ktorego tak mi brakowalo i dziwie sie,ze CDRED tego nie zrobil, bo na konsolach mozna a na PC ciagle postac biega.
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/60?tab=description
Ja jestem szczęściarzem i gra działa u mnie stabilnie, więc najbardziej liczę, że naprawią dziwnie zachowujących się NPC na ulicach oraz błąd, w wyniku którego nie wyświetlają się animacje i to, że niektórzy NPC nie ruszają ustami.
Gracze bezlitośnie weryfikują błędy i jak tylko Redzi uważnie wysłuchają wszystkich uwag to będziemy mieli doczynienia z niemal perfekcyjną grą. Wiadomo, nie wszystko da się poprawić, ale sporo tak, np. zachowanie npc'ów policjantów. Hate jest przesadzony, ale to na pewno daje kopa Redom do szybkich poprawek. Kolejne pewnie szybcieh niż nam się wszystkim wydaje. Jeszcze Redzi wyjdą z tego obronną ręką.
Świetnie to wygląda na dobrym sprzęcie.
https://www.youtube.com/watch?v=Ogihi-OewPQ
Na GFN z RTX też świetnie wygląda.
https://www.youtube.com/watch?v=54KMMcFtS7Q
W takim razie dam im czas bo wiem że chcieli wypuścić później ale wszyscy naciskali od graczy po akcjonariuszy więc wypuścili w grudniu na takim etapie na jakim była.
Nie spieszy mi się mogę zagrać i za pół roku byle była dopracowana i bez błędów.
Teraz to się zacznie prawdziwy Crunch ;)
Marketingowcy przeszli samych siebie budując hype, na produkt, któego chyba nie byli świadomi, w jakim jest stanie, a teraz wszystko się odbija. Czasem mniej znaczy więcej...
Wczoraj pierwszy raz uruchomiłem Cyberpunk.
Gra mi działa stabilnie, doświadczyłem jeden mały błąd i jeden dziwny błąd.
Pierwszy błąd, to jakiś obrazek wódki miałem na ekranie ciągle, opis co daje itd. Pomogło wczytanie gry.
Dziwny błąd był, że na wysokich gra mi spadła do jakiś 20 FPS, a jak dałem wszystko na ultra ( byłem jak mogłaby wyglądać gra), gra zaczęła chodzić bardzo płynnie. Żadnych spadków nie miałem. RTX na super ultra itd.
Odpalam na laptopie ASUS ROG SCAR III z monitorem 31 calowym w rozdzielczości 2440 x 1440. Mimo, że mam tylko RTX 2070 gra normalnie działała. Chociaż sądzę że 4K by nie uciagneła, ale nie mam takiego monitora żeby to zobaczyć.
Ile waży ten hotfix? Mam jeszcze 40 GB wolnego miejsca na dysku z CP2077, a wyskakuje błąd E8 (za mało wolnego miejsca na dysku)...
A u mnie na gogu nie chce się w ogóle ten patch ściągać, cały czas jest błąd pobierania. Tak więc super premiera, taka nie za dobra. Ok w plikach dodatkowych można pobrać instalatory offline do patcha. Zobaczymy czy zadziała.
Cóż. U mnie działa doskonale. Nie zauważyłem póki co jakichś spektakularnych błędów, które zalewają internet. Miasto wygląda przepięknie, ludzi multum na ulicach.
Ustawienia średnie - wysokie.
I to wszystko na HDD, gtx1060, core i5 8400. 35-50fps.
Ale takich batów jeszcze mój gtx nie dostał do tej pory, cały czas 99% :) Za to cpu rzadko kiedy wchodzi na 60%.
Więc wpadnie 3060ti i będzie bajka.
Muszę przyznać, że wielka szkoda, że te poprawki nie były zawarte w Day 1 patchu. Optymalizacja gry na ten moment jest daleka od ideału, ale po tym patchu jest zdecydowanie płynniej i przede wszystkim stabilniej. Wychodząc z bloku na miasto, już nie doświadczam ogromnego spadku klatek, jest zdecydowanie lepiej. Polecam też zejść z cieniami z wysokich na średnie - robiłem porównanie screenshotami i różnica wizualna jest dla mnie na tyle mała, że zdecydowanie więcej klatek jest tego wartych. Warto wspomnieć, że po patchu różnica nie jest aż tak odczuwalna jak przy 1.03, bo gra ogólnie działa płynniej, natomiast warto sprawdzić. Gram na PC z Ryzen 5 1600
"Usuwa on problemy w wielu przygodach" ale jak to? Przecież błędy były "sporadyczne". Jaka żenada.
Mnie gra chodzi super na 1080 ale mam coś takiego, że haha, jestem w mieście i przez obiekty prześwitują palmy z oddali xD
Identyczny efekt był na pustyni na początku (ścieżka nomad). Migotanie oddalonych palm (są czarno białe).
A może ktoś tak miał i wie jak to usunąć?
Dodam, że nie montowałem jeszcze tego patcha.
Udany fix, dużo poprawia, oby więcej takich. Jak to się mówiło, lepiej późno niż wcale!
Tych fixów to będzie chyba z 90 :) Większej kupy jeśli chodzi o optymalizację to daleko szukać.
U mnie taki konfig: i5 6500, 8 GB ramu, gtx 1060 6gb, ssd. W dniu premiery ledwo grywalne w mieście na 1080p, tekstury średnie, reszta najniższe. Po hotfixie dużo lepiej, dalej chrupnie jak się przez miasto jedzie, ale poza tym jest naprawdę grywalne. Z początku myślałem, że to już kres możliwości kompa, ale jak po jednym hotfixie jest taka różnica to można mieć nadzieję na dalsze poprawy wydajności.
Mi wywala błąd aktualizacji (E8) za mało wolnego miejsca na dysku pod ścieżką C. Mam jeszcze 57GB wolnego miejsca na tym dysku a ta aktualizacja tyle nie waży. Skanowanie/naprawa plików gry nic nie daje więc nie wiem o co chodzi. Gra generalnie działa naprawdę dobrze na moim sprzęcie (RTX 2080Super, i7 6700K, 16GB RAM) na maksymalnych ustawieniach tylko ray tracing wysoki zamiast niewiarygodnego. Tylko w centrum miasta przy dużej ilości NPC klatki spadają do około 40 ale nie ma tragedii. Szczerze mówiąc na premierę myślałem że będzie znacznie gorzej. Gra wygląda obłędnie
Właśnie wyszła aktualizacja dla xboxa, 15,99GB
Zastanawiam sie nad stwierdzeniem, ze cos „poprawia bledy” czyli sprawia, ze sa jeszcze lepsze, wieksze etc.?
A nie powinno byc eliminuje? Albo niweluje, czy czesciowo eliminuje, bardziej okresla stan.
Poprawic mozna wydajnosc gry, zeby byla wlasnie lepsza.
Ja mam największy problem właśnie z tymi durnymi unikami. Praktycznie zawsze kiedy musiałem zrobić krok żeby coś podnieść i wcisnąłem dwa razy kierunek zbyt szybko postać odlatywała i nie potrafiłem się przestawić do takiej gry żeby tego nie robić. Było to irytujące do tego stopnia że gram na padzie.
Trochę mnie to zastanawia, czy jest ktoś kto gra na K+M i z ręką na sercu może przyznać że nie miał z tym problemu ani razu?
Nawet nie ściągnę tego patcha, bo mam tylko 60 GB wolnego na dysku, a do jego pobrania potrzebne jest drugie tyle, co zajmuje sama gra (70 GB), pomimo, że po jego zaaplikowaniu wciąż będzie tyle właśnie zajmować. Także trzeba mieć de facto nie 70, a 140 GB wolnej przestrzeni. Tu się już deczko zdenerwowałem, bo ile sama gra działa na moim kompie spoko, to jednak kwestię instalacji łatek też potrafią spartaczyć. Instaluję od nowa już właściwą wersję. Dobrze chociaż, że idzie z pełną prędkością łącza, to będzie chwila.
Jak dla mnie to powinni zostać wykupieni przez Microsoft lub Sony i wtedy, ktoś by nimi kierował i kontrolował, bo sami nie dadzą rady. Chcą być jak Rockstar, ale nie są jeszcze tak doświadczeni. Jeżeli chodzi o porównanie Wiedźmin 3 i Dying Light na premierę to Techland jest tym nr jeden. Niestety nie wiadomo, kiedy wyjdzie ich gra, ale jak wyjdzie to wydaje mi się, że będzie dużo lepsza na premierę niż Cyberpunk 2077
Widze to tak...
1. Jakby nie wydali ludzie by darli pyski, że nadal gry nie ma. Cieszmy się tym co jest! Przecież większość z nas i tak by tą gre kupiła... można w nią zagrać po patchach już.
2. Brali chyba dotacje z UE i musieli ją wydać w tym roku, żeby nie zwracać kasy (tak słyszałem).
3. PS4 to już stara konsola i nie można na niej wymagać cudów, a tym bardziej porównywać innych gier typu EXY z tą grą (to chyba oczywiste dlaczego).
4. Na PC gra jest prześliczna i mało błędów w porównaniu z konsolami.
5. Na PS5 na razie jest CP2077 ze wstecznej kompatybilności, trzeba poczekać na pełnoprawną wersję!
Teraz zamiast 16 klatek na konsolach jest 18. Za 2 lata dociągną do 25.
Grajcie na dobrym PC to unikniecoe większości błędów. Mi gra sie swietnie i co ciekawe bez DLSS. Jedyne, co zredukowałem, to skalowanie rozdzielczości na 0.5 (z 3840x2160) i cienie kompozytowe na srednie. Poza tym wszystko maks i praktyczne przez cały czas mam 60 klatek. Warto. To najlepszy sandbox jaki w życiu widziałem. Gra mi sie na poziomie tlou 2 i Alyx. Ta trojca w tym roku pozamiatała i nikt z Was nic na to nie poradzi.
Ten Patch to wydmuszka ktora nic nie naprawia. Zreszta oczekiwanie ze tak wielkie bledy zostana w tej grze naprawione tak szybko, a niektore w ogole to tylko pobozne zyczenia. Czas spojrzec prawdzie w oczy, CP2077 nigdy w pelni grywalny ani taki jakiego nam obiecywano nie bedzie.