Cyberpunk 2077 - zadebiutował wyczekiwany patch 1.2
Na GOGu serwery nie wyrabiają i nie można pobrać patcha.
Właśnie pobieram na XSX. Pierwszy raz przeszedłem bez większych problemów (drobne błędy były ale nic krytycznego).
Dziś zaczynam drugie podejście. :)
Miłego grania!
to samo co z No MEN SKY - przeżyć atak, zebrać do kopy co poszło nie tak, wypie... tych baranów co skupiali się na tęczy w logo i reklamie zamiast pracować i konsekwentnie naprawiać błędy, jeden po drugim. Zapewnić długie wsparcie, zwłaszcza dla mocnych pc i nowych konsol, ograniczyć do minimum płatne pierdoły i dać jak najszybciej duże DLC i dodatki. będzie ok
ci którzy skupili się na tęczy w logo i reklamie właśnie sprawili że cdpr nie poszło z torbami bo tylko dzięki nim ta gra się sprzedała, bo jedyne co dobrze wyszło przy tej grze to właśnie marketing.
Jaki pamiętliwy, do końca życia będzie im tą tęczę pamiętać tak w narodowe serce zakuła :D
"tych baranów co skupiali się na tęczy w logo i reklamie zamiast pracować i konsekwentnie naprawiać błędy, jeden po drugim."
Ty serio myślisz że te same osoby są odpowiedzialne za marketing jak i warstwę techniczną produktu, czy po prostu typowy narodowy gwóźdź wbity w mózg?
Statystyczny Polak o przeciętnej inteligencji... Dajcie mu spokój. Pewnie głosował na Bosaka ??
Super, jeszcze kilka takich patchy i będzie można zacząć grać :D
Po tym patchu ( nie przed nim, zaznaczam) tam już nie ma co poprawiać. Wszystko zmienione perfekcyjne. Błędy widzą tylko onaniści.
Bench80 ---> Tobie to niewiele trzeba jak widać. Jest jeszcze wiele do poprawy, wystarczy że będziesz śledził nadchodzące aktualizacje i sobie poczytasz listy zmian, każda jedna linijka będzie świadczyć o tym że nie jest perfekcyjnie. Gdyby było to 1.2 byłby ostatnią aktualizacją.
Ciekawe jak z tą optymalizacją teraz będzie.
Patche wielkości wielu gier... To tylko pokazuje jakiego niedopracowanego bugera wydali.
W ubisofcie takie patche to codzienność.
Tak, codzienność. Tyle, że tam jest jeszcze darmowa zawartość a nie tylko fixy!
I debugowania w prezencie. Nie dzieki.
Serio taka codzienność? Największy patch w takiej Valhalli (z tego co kojarzę, może się mylę) to 16gb z hakiem, więc no, nadal sporo, ale dwukrotnie mniejszy.
To ja może przytoczę przykładem call of duty warzone, 35 GB aktualizacja aby dodać dwie nowe bronie i zbalansować rozgrywkę, KEK, ale zabugowany ten warzone
Ile ten patch miejsca potrzebuje? Mam 65 GB wolnego na dysku, a i tak mam błąd w GOGu, że brak miejsca...
Edit: ok - 72 GB i ruszył zasysanie
Właśnie testuję patch i wiecie co? Nic się nie zmieniło. Ta gra to scam. Pozdrawiam.
Ta jasne, patch dopiero wyszedł, waży 30-40 gb a ty już go dobrze przetestowałeś :D idź kabaret gdzieś indziej robić. Pewnie nawet nie masz tej gry i wchodzisz tylko hejtować na podstawie filmików z youtube
Wszystko "działa" tak jak wcześniej. Czego nie rozumiecie? boli was to że wasza ulubiona gierka to padaka od samego początku?
Po prostu gówno nas obchodzi zdanie anonima z internetu który może wymyślać różne rzeczy na poczekaniu. U mnie po patchu główny bohater zmienił się w Joela z Last of Us a gra chodzi w 200 fps. Równie wiarygodne jak twój komentarz.
PS. To nawet nie jest moja ulubiona gra, nawet w TOP 5 jej nie ma.
A te 30GB to zwykła ściema napakowana teksturami znając życie.
Powiedział anonim z internetu czytający posty anonimów z internetu. Gratulacje.
Wszystko "działa" tak jak wcześniej. Czego nie rozumiecie? boli was to że wasza ulubiona gierka to padaka od samego początku?
Ludzi boli raczej taki nie do końca wiarygodny, niepoparty w sumie niczym komentarz jak to nic się nie zmieniło w grze.
nic się nie zmieniło? https://www.reddit.com/r/LowSodiumCyberpunk/comments/mfvc51/police_behavior_on_12_patch/ nie jest to idealne ale spawn policji jest o niebo lepszy od tego co było wcześniej
-AI dalej głupie tyle że teraz npc perfidnie znikają i pojawiają się na naszych oczach
-Policja spawnuje się tak daleko że zanim przybiegną to pościg się kończy
-wciąż te same korki na ulicach i pomimo strzałów nic się nie dzieje
-samochody dalej utykają w głupich sytuacjach i ten nowy system który miał wspomóc w takich sytuacjach nie działa (zatrzymałem się na zwłokach i samochód ani w przód ani w tył)
Na tym filmie wygląda to trochę lepiej, ciekawe, czy w każdym miejscu miasta jest tak samo.
No ale nadal pozostaje problem dachów i wnętrz budynków, jak rozumiem.
no tak bo przecież ta gra nie miała popsutych misji które w tym patchu zostały naprawione TYLKO AI się liczy walić to że niektórych misji nie dało się ukończyć przed patchem
No tak, cieszmy się, że naprawili cos tak oczywistego, jak popsute misje...
Tzn. oczywiście, cieszyć się można, i oczywiście bardzo dobrze, że naprawili, tylko, że to jeszcze sprawy stanu gry nie załatwia. Ale rzecz jasna jest jakimś krokiem naprzód, i to może nawet większym, niż się można było spodziewać zważywszy na fakt, jakiego oszustwa dopuściło się CDPR.
Pytanie:Działa ci aplikacja MS Rewards bo od 3 dni próbuję wyłączyć te cholerne wyzwania z XGP i ciągle mi bład aplikacji wyskakuje?
A już jutro: "Cyberpunk 2077 - patch 1.2 spowodował [tu wstaw randomowego buga]." :)
Teraz tak nieironicznie, nawet jeśli zapowiada się śpiewająco, to trzeba równie dobrze mieć na uwadze to, czy łatka nie przyniesie kolejnych gliczy uniemożliwiających granie. Niemniej jednak naprawienie tylu rzeczy w ciągu 2 miesięcy (mimo ataku hakerów) to i tak spory krok w przód. Przynajmniej w moim odczuciu.
Tak na szybo po przetestowaniu patcha:
- AI policji teraz bardzo przypomina GTA (spawny dalej nie są tak dobre, ale nie ma też respawnów za plecami i natychmiastowego strzelania) - więc tak jak w GTA policja jest całkowicie nie groźna, jak chcesz ich zgubić to gubisz w sekundę,
- AI przechodniów jest takie jak w każdym innym miejskim sandboxie - jak ich zaatakujesz to zaczynają uciekać, tyle
- AI kierowców działa identycznie jak w GTA IV - czyli tworzy ogromne korki i co chwilę wpycha się przed gracza
- prowadzenie samochodów jest dużo łatwiejsze, osobiście wolałem stare, ale to też jest ok
- nie da się wbić samochodem w ścianę, wykrywanie kolizji działa lepiej
- wydajność bez RT wzrosła - jak wcześniej miałem 1% low na poziomie 35-40FPS to teraz jest to 45FPS (w tym samym miejscu testowym)
- wydajność z RT w większości przypadków pozostała zbliżona, ale we wnętrzach z dużą ilością neonów i odbić wzrosła dosłownie o 50% - przed patchem w Afterlife miałem 20FPS, teraz mam 30FPS (z RT na max i DLSS Quality)
- Niestety CDP dalej twierdzi że procesory 8c/16t nie potrzebują SMT w Cyberpunku i mój biedny Ryzen 2700 męczy się ze 100% wykorzystaniem wszystkich rdzeni, więc wyniki wydajności mogą być trochę inne jak wyjdzie mod który odblokowuje SMT.
- bug z ustawieniami RT pozostał, więc dalej na wszelki wypadek trzeba restartować grę po zmianach RT bo inaczej wydajność może spaść
- z questów sprawdziłem tylko tego z "kosmitami z Alpha Centaurii" (bo wcześniej był dla mnie okropnie zabugowany) - teraz wszystko działa
Nie masz wrażenia że gra jest teraz brzydsza? Postacie nie tak dużo oddalone są rozmazane, mniej detali w architekturze, samochodach.
wydajność bez RT wzrosła - jak wcześniej miałem 1% low na poziomie 35-40FPS to teraz jest to 45FPS (w tym samym miejscu testowym)
Czyli downgrade?
Pograłem 15 minut bez sprawdzana misji. I faktycznie z tą policją już jest lepiej, menu ekwipunku działa jakby sprawniej, dodali osobne ikonki do samochodów na sprzedaż. Jednak nie jestem pewny co do tego downgrade grafiki... też zauważyłem rozmazanie postaci w oddali ale to może dlatego że specjalnie zwracałem na to uwagę. Ale mam miejsce w porcie, w którym irytująco nie wyświetlały się liny suwnic w nieco dalszej odległości - po patchu nic się nie zmieniło więc pewnie grafiki nie ruszali.
Nie wydaje mi się, ale głowy nie dam sobie uciąć. Główni NPC wyglądają tak samo jak wcześniej a ci generowani losowo zawsze wyglądali niezbyt wyraźnie, Screenshot z wersji premierowej ->
Raczej nie, bardziej wygląda to jakby ogarnęli dzikie wycieki pamięci - wcześniej wyglądało to mniej więcej tak: Gra z włączonym RT działała w średnio 50FPS, w Afterlife FPS spadał do 20 a po wyjściu z Afterlife rósł do 40-45FPS, teraz po wyjściu z klubu FPS wraca do normalnego poziomu.
Architekturę spróbuje sprawdzić, tylko muszę znaleźć miejsca w których robiłem screenshoty :D
Czyli na plusie. W tym razem oni się postarali.
Wygląda na to że odległe detale się nie zmieniły, SS dla porównania: https://imgur.com/a/KaFAX96
Na nowym SS oświetlenie wygląda inaczej bo nie chciało mi się czekać aż trafię na takie same okoliczności czyli po deszczu w nocy, nowy SS jest w nocy ale bez deszczu.
Dziwne bo na reddit i konkurencyjnym portalu (w komentarzach) zupełnie odmienne zdanie mają ludzie. Wydajność na PC średnio 30% w dół, respy policji za plecami dalej jak były tak są, jak nie ma miejsca to zupełnie za plecami się pojawiają albo na oczach gracza. Polecam reddit cyberpunka, nie będę podlinkowywał bo nie wiem czy serwis nie usuwa, a znaleźć to jest moment.
Jakieś 99% graczy nie potrafi poprawnie przetestować wydajności w grze. Ja jestem w stanie podać dokładną metodykę moich testów - oni na 100% nie potrafią.Ogólna wydajność CPU wzrosła na moim Ryzenie 2700@4GHz (10-20% wyższe 1% low i dużo niższe zużycie CPU po użyciu moda na SMT), ogólna wydajność GPU jest podobna, liczby wychodzą minimalnie wyższe, ale wcześniej koncentrowałem się głównie na CPU więc nie jestem w stanie podać konkretnych liczb.
Nie spotkałem tego problemu przed aktualizacją, teraz też go nie mam więc nie pomogę.
Powiem tak, Znowu to zrobili :D
aktualnie gra po aktualizacji crashuje się w menu i chyba potrzebny będzie reinstall, ale nie poddam się bo gra 9/10
Wszystko ok po aktualizacji odpala się i działa ok , pora na testy. Dzięki CDP Red.
Ciekawe czy nadal można strzelać snajperką przez ściany betonowe i samochody w poprzek i jak tam warstwa rpgowa cyferek o której mało kto wspomina. Nadal wszystko jest losowe i przypadkowe? Przecież mechanika gry jest zupełnie zepsuta.
Strzelanie snajperką przez ściany, czy samochody jest jak najbardziej normalne. Jest nawet filmik na TvGry z prób w terenie. Możesz sobie poszukać. Chłopaki nagrywali z rok temu.
@ Sirh "nasze" samochody to pewnie podziurawi zwykły pistole, a kałach przebije na wylot, ale samochód Militechu w poprzek? Jeśli dziurawi ściany, beton powinno to być widać, a nie... pocisk zachowuje się to tak jakby obiektu nie było. Spaprana gra.
Przeszedlem gre na patchu 1.1 na PC na padzie bez problemu. Po zainstalowaniu tego patcha sterowanie na padzie jest jakieś takie ociężałe, że nie da się celować dobrze. Też tak macie?
Kolego Ziemas nie wypowiadaj się za innych. Sam gram na PC tylko Padem bo kompa podłączam pod 50 cali i gram jak na konsoli. Po Xach i PSach nie chcę wracać do myszki, jest to po prostu idiotyczne w mojej opinii.
Jak jest ktoś z XSX, kto to sobie sprawdza, to dajcie znać czy można komfortowo zagrać czy polecacie czekać (na patch next genowy). Nie spieszy mi się. Chodzi mi głównie o stabilność, brak błędów i gliczy, mniej o usprawnienia funkcjonalne i mechaniki.
Cześć, na XSX przeszedłem całą grę grając od dnia premiery. Skończyłem na początku stycznia. Już wtedy nie było tragedii poza drobnymi błędami.
Wczoraj zacząłem kolejne podejście od zera po tej aktualizacji 1.2.
Jak dotąd widzę, że jest lepiej. Do ideału jeszcze daleka droga, ale uważam, że można śmiało grać i cieszyć się z rozgrywki.
Obecnie XSX to chyba najlepszy sprzęt zaraz po mocarnym PC do ogrania Cyberpunka.
Już pierwsze podejście dało mi sporo zabawy. Teraz znając świat i mechaniki będzie pewnie jeszcze ciekawej.
Ogólnie uważam, że na XSX możesz śmiało zaczynać i cieszyć się grą.
Na PS4 Pro zauważyłem, że gra działa jakoś płynniej. Np mapa wczytuje się szybciej w menu. Tekstury dalej się doczytują, ale idzie im jakoś lepiej. Jedyny minus póki co to wydaje mi się, że zostały zmniejszone punkty expa za zadania.
Jedyny minus póki co to wydaje mi się, że zostały zmniejszone punkty expa za zadania.
Uważam to za plus. Jeśli ktoś jest nastawiony na wykonanie wszystkie questy poboczne (te ciekawsze), to wtedy za szybko wbija lvl i staje się zbyt silny na wczesnym etapie rozgrywki. Dobra gra nie może być za łatwa.
Zależy jaki poziom Sir Xan ;) Jak ktoś gra na łatwym, spodziewam się że nie robi wszystkich misji. Ja, grałem na najtrudniejszym i w planach miałem zrobić wszystkie misje, 50lv wpadł bardzo szybko. A gra łatwa się zrobiła na poziomie 20 którymś.
Z jednej strony też tak niby ok, ale z drugiej.. podnoszenie poziomu trudności zwalniając rozwój postaci? No, niektórych może to odstraszyć. Może lepiej by było zrobić inteligentniejsze AI.. a nie czekaj, to nie ta gra :P
^ Masz rację. ;)
Pierwsze wnioski są dosyć negatywne u mnie.
Jeśli chodzi o zmiany w craftingu. Coś na co liczyłem czyli możliwość craftowania wielu rzaczy działa tylko na granaty? O. Wiele sensowniejsze komponenty dalej mielisz pojedyńczo. Czyli właściwie nic się nie zmieniło. Tylko obrazki ładniej wyglądają.
Optymalizacja na komputerach klepła o. Podłogę. Próbowałem się bawić ustawieniami ale dalej mój komp za 8k nie dzwiga tej gry na ULTRA ani w rtxie. Co. Lepsze żeby mieć te niecałe 60 klatek musiałem. Obniżyć ustawienia. Brawo cdp.
Jedynie co to mapa jest trochę czytelniejsza. No i starcia z policją sensowniejsze. Ogólnie ocena patcha na duży minus. Czekam na hotfix
Do tej pory pamiętam jak oglądnąłem jakiś film dwu godzinny na TV, gdzie w drugim pokoju leciał Cyberpunk i ja krafciłem jakieś tam bazowe elementy. Tak się nabija godziny w tej grze! :D Koszmar, że nikt w firmie tak dużej nie wpadł na to.. już nie mówiac o osobach co się zajmowały systemem craftingu.. dlaczego w grze, w której czas nie ma znaczenia - to nie survival - gra w menu pauzuje - nie można crafcić X elementów, to jest dla mnie poprostu błąd na poziomie takim, że jak ktoś robi menu pauzy, zapomnieć zrobić 'resume'.
Oj tam, wzięli system ekwipunku z wiedźmina i przebudowali na potrzeby cyberpunka. Potem dodali do tego jakiśtam crafting żeby było.
Tylko nikt biedakom nie powiedział, że system ekwipunku w Wiedźminie tak w sumie to był do d..... no mega słaby.
Ihmo - to nie jest problem, że komponenty craftujesz pojedynczo. Problem w tym że potrzebujesz chore ilości komponentów by coś sensownego zrobić. Ewentualnie bawisz się w fabrykę snajperek, żeby mieć $ na komponenty. Już nie mówiąc o tym, ile tych ulepszeń musisz porobić żeby dobić 20 poziom craftingu. Czemu ? Bo ktoś w trakcie produkcji wiedźmina stwierdził że fani RPG kochają mechaniki loot'u.
A co Ty tam masz w tym komputerze za 8k?
Przy dzisiejszych cenach podzespołów, to może być niewiele :D
Na moim spokojnie lata w 50 klatkach na ultra, RT na max itp.
Choć tylko w FHD.
Zbieram na R7 5800. Mam nadzieję, że wtedy gra będzie fruwać.
Wiesz, mój komp za ponad 20k też średnio wyrabia w tej grze w 4k na Ultra i w RTX ;) FPSy to nie problem, ale frametime 15-20 to jak grać na latency 200 w shootera, ruszasz myszą, idziesz dalej, a ta animacja powoli się wlecze... To już nie te czasy kiedy za 6 kafli można było pograć w najlepsze na najlepszym :))
Ja czekam na patch'a 20.77 tylko dlatego, że w obecnej konstrukcji gra mi się beznadziejnie - nie przez performance, ale przez gameplay :)
W_P craftingu w wiesku nie był zły. A na pewno lepiej przemyślany niż w CP.
Miales dziesiątki komponentów. Tych podstawowych to wszędzie leżały, te bardziej zaawansowane trzeba było złożyć. Ale potrzeba było np. 2 blach że wzbogaconego dwimerytu. A nie 50clegendarnych komponentów które wymagały 300 epickich. A więc 1800 rzadkich etc.
I to wszystko klikaj.
Sarseth miałem to samo tylko ja explitowalem grę. Tworzę ulepszenie armadillo (kosztuje po 4 podstawowe komponenty) i potem je rozbieram (armadillo podstawowe i zwykle się zwraca i jeszcze kilka darmowych komponentów daje. Rzadkie i epickie się zwraca i zarabiasz kilka epicow czy rzadkich :D)
Irytuje mnie takie podejście, bo przez nie właśnie mamy downgrade'y.
Ustawienia ULTRA powinny być stworzone z myślą o komputerach, których jeszcze nie ma.
"Komputer za 8k" powinien pozwalać na komfortowe granie w dobrze wyglądających ustawieniach wysokich, ale nie najwyższych.
A przepraszam kto go wyczekiwał niby? Bo wszyscy ktorzy gre juz mieli i chcieli w nia grac maja dawno skonczona ja na 100% i zapomnieli ze istniała.
Ja wyczekiwałem. Chcę zagrać w grę i nie chce sobie psuć wrażeń grając w niedorobioną wersję. Prawdopodobnie poczekam jeszcze na kilka kolejnych patchy.
^No to pewnie jak sporo ludzi, nie wiem co tak dziwi OPa.
Np. Ja. Mam grę od grudnia a nawet płyty jeszcze nie włożyłem do Xboxa. Po prostu czekam, aż gra będzie ogarnięta w taki sposób by można było normalnie grać. A w międzyczasie ogrywam inne tytuły.
Szczerze? Wyszedł kiedyś No Man's Sky. Dziś to jest bardzo dobra gra. Wyszedł Fallout 76. Może nie jest bardzo dobry, ale dziś jest przynajmniej dobry. Natomiast Cyberpunk to będzie pierwsza gra, której nie naprawią, nigdy. Niestety taka prawda.
Wygląda mi to jak Firefell Beta, TA sławna półka skalna na DiamondHead, spawny które wszędzie działały normalnie tam głupiały
Natomiast Cyberpunk to będzie pierwsza gra, której nie naprawią, nigdy. Niestety taka prawda.
Tego nie wiadomo, za wcześnie na takie wnioski według mnie.
A zejdź na ziemię a nie stoisz w miejscu gdzie nie da się dostać bez poprawionych nóg lub zeskoku z góry? Wiesz nie oczekuj czegoś co sam wywołujesz dziwnym miejscem. Pokaż jak się pojawiają na ulicy bo to jest punkt odniesienia a nie miejsce bez normalnego wejścia.
Wiekszosc opinii na redditach ogolno-growych i na r/cyberpunk2077 nie jest tak optymistyczna jak opinia pana Legion 13 powyzej.
Jedyna zmiana w "AI" to tyle ze spawnuje sie dron i potem policja, tylko juz nie 25 centymetrow od gracza ale 5 metrow dalej. Tyle.
Porownywanie szczatkowego AI (o ile wogole mozna to nazwac systemem AI, bo zachowanie npckow i samochodow to pare skryptow i czesc) i fizyki z Cyberpunka do rockstarowej Euphorii (a juz zwlaszcza jej dosc hardkorowej implementacji w GTA 4) to wrecz smiech na sali.
Mnie przede wszystkim interesuje, czy dodali Nowa Gra +. Jest już ten tryb w grze?
Ztakim lataniem gry to gra powinna być w produkcji jeszcze że 2 lata. Jak wyżej lepiej się gra na myszce i klawiaturze niż na padzie. Lepiej niech się za nowego wiedźmina wezmą ich klimaty
Patch miał znikomy efekt na ilość graczy aktywnie grających w grę.
W związku z czym śmiem, a nawet śmieje się przypuszczać iż aż taki wyczekiwany nie jest.
Swoją drogą, gra która oscyluje ok. 15tyś graczy będąca feature'owana kilka razy dziennie na portalu to w pewien sposób ewenement.
Na waży na PC 71,3 GB (wersja GOG), v. 1.2.
To serio są jeszcze ludzie, którzy w tę grę jeszcze nie grali? Łał. Gra ostro staniała, jest w pełni grywalna, a wydaje mi się, że narzekają głównie ci, którzy albo cisną na piratach bez zainstalowanych poprawek, albo nie zainstalowali najnowszych sterowników, albo mają burdel na kompie, albo grają na ziemniakach, albo wszystko naraz. Cały czas odnoszę wrażenie, że w całej tej dramie chodzi o kasę, a raczej jej brak. Nie stać mnie na grę i/lub sprzęt, który ją udźwignie, więc hejtuję. A prawdziwie merytorycznej dyskusji, krytyki (a nie krytykanctwa, bo to nie to samo) jest jak na lekarstwo. Sam zacząłem pykać w CP2077 od premiery, ukończyłem z przyjemnością. Żaden quest mi się nie wysypał, a przeszedłem wszystkie. Pomniejszych bugów naturalnie cała masa, ale nie na tyle upierdliwych, że wykluczają dobrą zabawę. Dobrze, że postaci, fabuła i klimat miasta są tak dobre i wg mnie przysłaniają wady, bo wiele rzeczy jednak leży tutaj i kwiczy. Np. skopany system ekwipunku (czasem nie wyświetlają się staty, czasem dodają śladowe poprawki do użyteczności, do tego za dużo gratów - długo by wymieniać), czy w zasadzie bezużyteczny system rozwoju postaci (część perków nieczytelna, część mało co ulepsza, a wiele jest po prostu niepotrzebnych, np. to osławione oddychanie pod wodą). Ale mimo takich haniebnych wręcz wpadek, całość sprawia pozytywne wrażenie i czekam, aż wyjdzie dodatkowa fabularna zawartość (tu akurat potencjał jest niesamowity). Tym niemniej, ci, którzy jeszcze mają wątpliwości, czy kupić i zagrać, odpowiadam - tak, warto i nawet na bazowym PS4. Wiadomo, 30 klatek max, przy szybkiej jeździe na mieście dropy do 20-22 kl/s, ale, jak to określił kumpel - ukończył bez zgrzytania zębami, bardzo zadowolony i czeka na więcej. Ehh, całej tej dyskusji by nie było, gdyby mimo wszystko gra wyszło rok później. Ale teraz nie czas już na gdybanie, CDPRed musi ratować to, co jest. I wyciągnąć wnioski na przyszłość, nie uginać się pod presją czasu i inwestorów. Ale to temat na inną dyskusję, czy w aktualnej sytuacji rynkowej takie naiwne, idealistyczne myślenie jest jeszcze możliwe.
Gra ostro staniała, jest w pełni grywalna, a wydaje mi się, że narzekają głównie ci, którzy albo cisną na piratach bez zainstalowanych poprawek, albo nie zainstalowali najnowszych sterowników, albo mają burdel na kompie, albo grają na ziemniakach, albo wszystko naraz.
Mam oryginał z GOG-a. Zainstalowałem wszystkie łatki. Sterowniki najnowsze. I nie gram na ziemniaku.
A mimo to uważam, że gra wciąż wymaga poważnych napraw. Na razie próbują poprawić typowe błędy, które blokują rozgrywkę. Nie za bardzo natomiast wychodzi im poprawianie tego, co niszczy imersję (np. AI). I poprawianie najważniejszych mechanik w grze (np. skopany rozwój postaci). Dopiero wjechali na autostradę poprawek. Cholernie długa droga przed nimi, co jest bardzo niepokojące, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że 1.2 to ostatnia z zapowiadanych dużych łatek.
Nie wykluczyłem w tamtym zdaniu takich przypadków jak Twój, oczywiście. Problemy istnieją niezależnie od sprzętu. Ale znów, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że tutaj hejt przybrał rozmiary absurdalne. Mama nie dała kieszonkowego? Wyżywam się w sieci. Żona nie dała...obiadu? Wyżywam się w sieci. Sąsiad puszcza głośno muzykę? Wyżywam się w sieci. Jak mawiał Obelix, powariowali ci Polacy i tutaj mamy tego odbicie. Nic tylko machnąć z tego jakiś doktorat, materiału badawczego nie brakuje. Tylko po co, jak wnioski nikogo nie zaskoczą i żadnego życia nie odmienią? ;)
Cholernie długa droga przed nimi, co jest bardzo niepokojące, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że 1.2 to ostatnia z zapowiadanych dużych łatek
Cała ta roadmapa z patchami mam nadzieję że pójdzie do kosza, i pojawi się więcej łatek. Musi się pojawić, nie widzę opcji pod tytułem porzucenie gry w takim stanie. Co do mechanik, to cóż, w trzy miesiące nie napiszą nowego ai, nie zaimplementują go i nie przetestują. Więc jeśli w ogóle je ruszą to pewnie za parę miesięcy się pojawi.
No i tak. Po pierwsze mówisz, że masz wrażenie, iż hejtują w zasadzie wyłącznie Ci co ziemniak, brak sterów itepe. Czy Ty chłopie przeczytałeś w ogóle od A do Z listę poprawek? Każdy z tych punktów to była jakaś nie działająca rzecz. Jakaś misja, której nie dało się skończyć, jakiś element, którego nie dało się zrobić itd. Jeśli nawet oderwiesz się zupełnie od tego, co piszą ludzie, to ta lista poprawek (weź pod uwagę to, że duże patche miały być dwa 1.2 oraz następny 1.3, aktualny miał być w lutym) sama w sobie jest niepodważalnym dowodem na to w jak fatalnym stanie technicznym była gra. Stąd wniosek, że to co ludzie piszą to nie hejt tylko stwierdzanie faktów. CDP zrobił z ludzi idi**w i zbiera tego owoce.
CO WIĘCEJ. Powiedz mi proszę. Wyobraź sobie, że ktoś sprzedaje samochody. 6400 osób kupuje samochody po 250 000 zł sztuka (CDP wziął kasę za 8 000 000 preorderów liczę po 200 zł sztuka średnio, co daje dokładnie przekładalną kwotę na mój przykład). Wyobraź sobie teraz, że ludzie wyjeżdżają tymi samochodami na ulicę i okazuje się, że generalnie prowadzenie jest do dupy, ale jest też masa drobiazgów, które jendym działają innym nie na zasadzie rzuć monetą zobaczysz co wypadnie. Jednemu nie działa kierunkowskaz, drugiemu odstaje deska rozdzielcza, trzeciemu odpadła kierownica, a czwarty w ogóle uruchomić auta nie mógł. Wściekłość jest ogromna w końcu ludzie wydali kasę licząc na uczciwość sprzedawcy, a sprzedawca nawet jeśli stworzył ładny samochód okazał się zwykłym oszustem. 3 miesiące później sprzedawca robi akcję serwisową, samochody są naprawiane, ale po powrocie do właścicieli okazuje się, że może i coś poprawiono, ale nie to, co im konkretnie nie działało. Wściekłość dalej rośnie, bo co im po poprawce kierunkowskazów, skoro im działały, a poprawka szybkości otwierania bagażnika nie jest dla nich istotna, ich interesuje to, że radio nie działą i wciąż nie działa, a co gorsza bez ich zgody wprowadzono kilka zmian, których nie chcieli.
Gry komputerowe to taki specyficzny rynek. Graczy się tu dyma bez mydełka i oczekuje się od nich, że bedą za to wdzięczni, bo przecież dostali taką cudowną fabułę, tak wspaniałą grafikę i w ogóle to nie rozumieją nowoczesności, powinni się nauczyć, że każdy ochłap wymaga wdzięczności i klękania na kolanach.
Serio?
Co gorsza jeśli na znaczną część babolów trafiało się tylko w określonych sytuacjach, a nie zawsze, większość graczy jest w sytuacji, w której (raczej nie przesadzam) 3/4 z tych rzeczy w ogóle nie doświadczyli. Większość jednak doświadczyła rzeczy, które są szeroko opisywane. Poprawiono AI policji? W jaki sposób? Spawnuje się zamiast za plecami gracza, 10 metrów od niego. Faktycznie rozwiązanie na miarę 3 miesięcy pracy.
Pojazdy wciąż wjeżdżają w rampy co oznacza, że CDP nie jest zdolny do naprawienia mechaniki sztucznej intelgiencji kompleksowo. Robią jakieś łatki okazjonalne jak z tą policją, które naprawiają konkretne sytuacje, ale tutaj system jest skopany od podstaw. Do przechodnia nadal możesz strzelić, a on po prostu klęka i nic nie robi.
Popatrz:
https://www.youtube.com/watch?v=EryZ6fRr9I0
NO CO TO JEST???? I tylko mi nie tłumacz, że gość miał słaby komputer, więc algorytm wyczyścił mu miasto z pieszych i samochodów praktycznie do zera.
CDP wprowadził jakiś algorytm, który obniża ilość przechodniów, gdy się szybko poruszasz. Jak staniesz nagle ulice się zapełniają, jak zaczniesz biegnąc jest rzadziej, a jak szybko jedziesz w ogóle wszystko znika. MA TO SENS, ale tylko w pewnym zdroworozsądkowym zakresie. To co tu się dzieje to jest istna masakra.
Jedno co się CDPowi BARDZO udało to kwestia wydajności. W MEDIUM na GTX 970 (to nie u mnie) jesteś w stanei zagrać w 25 klatkach (jadąc motorem), czyli produkcja jest grywalna na jak to określiłeś ziemniakach.
Wciąż kwiczy AI tłumu, wciąż tłum to makieta i to się czuje, wciąż miasto to jedna wielka wydmuszka.
Ja powiem tak. Moim zdaniem 1.2 to niestety konieczny ale dopiero bardzo wczesny początek doprowadzania tej produkcji do stanu używalności. Coś na zasadzie: najpierw trzeba zrobić to co najważniejsze z punktu widzenia kodu, czyli wydajność itd. a dopiero potem działać z mechanikami gry. I tak na to patrzę. Z tej prespektywy patch 1.2 to garść bardzo dobrych i potrzebnych zmian,
...ALE ludzie oczekiwali, że po 1.2 gra stanie się bardziej taka jaką ja pokazywano w marketingu... niestety tak nie jest.
@ deathcoder Zgadzam się z tym co napisałeś. I mój pierwszy komentarz nie wyklucza w żadnym razie Twoich przykładów. Ale powtórzę - hejt "bo tak" bardzo często przesłania pochylanie się nad prawdziwymi problemami. To wierzchołek góry lodowej. Choroby toczą branżę. I możemy tu sobie kulturalnie i konkretnie punkt po punkcie je wskazywać, ale jak pewnie wiesz, takie dyskusje stanowią zdecydowaną mniejszość. Plankton. Problem premiery CP 2077 wielu osobom unaocznił to, co było widać już od dawna, ale nie liczyłbym na to, że w przyszłości ludzie wyciągną wnioski. Wielu graczy o tym zapomni. Gracz z wyrobionym gustem się nie liczy, chodzi o inwestorów, o bogatych nastolatków i ich rodziców, o casuali (nic tym grupom nie ujmując - po prostu to idealni klienci), o marketing, o medialny szum. Wszystko to przykryte kłamstwami, cynizmem, podwójnymi standardami, mniej lub bardziej nieudolnymi próbami odzyskania zaufania i wiele innych. Komentujący jak komentujący, ale w znaczniej mierze media powinny wziąć odpowiedzialność za kształtowanie świadomości odbiorców. Bo na pewno firmy same tego nie zrobią, ich nie interesuje konsument świadomy, a konsument, który pomoże osiągnąć cele miesięczne i kwartalne w raportach finansowych. Aż dziw, że o tak oczywistych sprawach musimy tu pisać, ale najwidoczniej nie do wszystkich dociera. A wracając do CP 2077 - strach pomyśleć, jaka byłaby to gra, gdyby wyszła rok później. No ale już zostawmy to gdybanie. Ja tam bawiłem się fajnie, choć ze słabości (i tych ponad 500 rzeczy do naprawienia) zdaję sobie sprawę. Ot, dziwny przypadek produktu, który mimo wszystko mi się podobał. Pozostaje tylko czekać na dalszy proces naprawy oraz dodawanie zawartości. I już samo obserwowanie tych zmagań będzie ciekawe.
Ten filmik deathcodera jest... dobijający. Wieczorem sprawdzę, czy u mnie sytuacja wygląda podobnie.
Jeśli na tym mają polegać poprawki (drastyczny "downgrade"), to pięknie dziękuję.
...ALE ludzie oczekiwali, że po 1.2 gra stanie się bardziej taka jaką ja pokazywano w marketingu... niestety tak nie jest.
Czyli niektórzy ludzie oczekiwali że gra zostanie praktycznie zrobiona od nowa, w trzy miesiące. Pozostaje współczuć naiwności.
Tak jak napisałeś sam, teraz skupiają się na łataniu bugów i poprawie wydajności, zwłaszcza na konsolach, reszta poprawek, jak np. ai i poprawki balansu, jeśli się w ogóle pojawią to pewnie za parę miesięcy.
I powiem Ci tak. Nawet najlepszy pomysł jesteś w stanie spalić już w zalążku jeśli nieodpowiednio podejdziesz do projektu. Nie sądzę, by trailery przedstawiane przez CDP były robione pod publiczkę. Sądzę raczej, żę to co tam było widoczne było realnym celem do osiągnięcia. Tylko widzisz, kiedy tworzysz bardzo duży i złożony projekt IT zarzdzanie, komunikacja i dobry plan to absolutne must have. Bez tego NIE MA SZANS na realizację dobrego projektu.
CDP przejechał się nie tyle na cynizmie co kompletnym braku doświadczenia. Spójrz na to z tej strony. Tłum w Wiedźminie 3 zachowuje się w cale nie bardziej inteligentnie od CP77. Nie ma zaawansowanej "policji" a przecież Wiedźmin 3 był reklamowany jako żyjący świat jakiego nie widzieliśmy. I co? Pamiętasz może hejt w tej materii, że policja konna nas nie goni jak zarżniemy jakąś kobiecinę? No nie.
Problem w tym, że między rysowaniem płaskiego terenu, a wielopoziomowego miasta istnieje niewyobrażalna przepaść technologiczna. Ci ludzie po prostu uczyli się na tej grze jak to się robi, a myśmy im mieli za to zapłacić. CDP nie był cyniczny, oni po prostu przecenili swoje możliwości. Ja sądzę, że oni autentycznie chcieli stworzyć wielkie polis, w którym miał byś kilka budynków, po których można łazić w poszukiwaniu zadań, ale to im zwyczajnie nie wyszło. Zauważ, że w grze praktycznie nie występuje jeden z najbardziej oczekiwanych elementów: wertykalne otwarte miasto. Ono jest wertykalnie otwarte tylko pozornie. I to nie wynika z tego, że oni chcieli oszukać graczy. Po prostu nie potrafili tego zrobić tak, by działało to wydajnie.
A że jestem programistą wiem co się w takich sytuacjach dzieje. Na szybko zmieniasz plan nie pytając programisty o to czy ta czy inna zmiana będzie wymagała testów. Rezultat? Wydajesz na świat produkt pełen niedoróbek bo nie było czasu na ich poprawianie. Zobacz. Dopiero teraz dodali sklepy z ubraniami. Jest jeszcze mnóstwo takich detali, które dodadzą, ale to za jakiś czas, bo czasu im trzeba, ALE pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
Oni nie wycięli metra z gry dlatego, że uznali, że jeste niepotrzebne. Ono się po prostu okazało zbyt skomplikowane. Dlaczego? Spójrz na to z tej strony. Jak zachowuje się tłum? Miało być żywe miasto, a masz manekiny poruszające się po prostych ścieżkach. Teraz po patchu 1.2 te ścieżki są nieco bardziej skomplikowane, manekiny nie wieszają się na prostych biektach, nie chodzą po rampach, nie potykają się o siebie nawzajem, ale to nadal są manekiny. Żeby zrobić coś takiego jak metro nie wystarczy tylko oprogramować jeżdżacego pudełka - to jest banalnie prosta rzecz. Skoro samochód moze jeździć po trasie zatrzymywać się i ruszać na światłach to pudełko na szynach też. To nie jest ŻADEN problem. Wiesz dlaczego oni zrezygnowali z metra? Bo nie ptorafili zrobić dostatecznie zaawansowanego AI mieszkańców. Żeby zrobić metro mieszkaniec musi skądś przyjść, stanąć na stacji metra, w odpowiednim momencie do tego metra wejść, zająć miejsce siedzące (tylko wtedy kiedy jest wolne) przeciskać się między tłumem (zaawansowana detekcja kolizji), ewentualnie stanać trzymając się ręką poręczy, w durgiej dzierżąc komórkę, laptopa, czy torbę, potem trzeba zdecydować kto gdzie wysiada, kto się dosiada itd. Kumasz o co chodzi? Usuniecie metra nie było usunieciem nieistotnej dla dewelopera rzeczy, było konieczną konsekwencją braku umiejętności stworzenia dwóch elementów: zaawansowane AI tłumu, zaawansowana detekcja kolizji - przy czym działających tak, by dało się grę odpalić na sensownym sprzęcie.
Powiem Ci jak to wygląda z mojej perspektywy. Zatrudnij programistę do stworzenia serwisu wspartego na bazie danych. Zrobi to bez problemu. Powiedz mu jednak, że dostanie tam 20 milionów rekordów i baza ma szybko wyszukiwać dane: 99% programistów polegnie, bo nie wiedzą z czym będą mieli do czynienia. Mniej wiecej 5% z tych 99 podejmując się zadania po bardzo długim czasie DOWIE SIĘ jak to zrobić i to zrobi, ale będą potrzebowali masakrycznie dużo czasu by zaznajomić się z licznymi technologiami niezbędnymi do ogarnięcia tematu.
Rozumiesz o co chodzi? Nie wrzucałbym tu CDPu do jednego worka z UBI to jednak inna liga jest. CDP po prostu nie rozumiał z jak wymagającym tematem przyjdzie mu się mierzyć. Jeśli jedyną odpowiedzią programistów na problemy wydajnośćiowe jest usuwanie coraz to większej ilości ruszających się elementów podczas jazdy to jest to dowód na to co mówię. Prościej jest im wyciąć zawartość niż poprawić istniejącą, bo poprawienie istniejącej wymaga czasem przepisania połowy aplikacji od zera. Czemu? Bo na przykład modyfikować musisz główny trzon aplikacji z któego korzytsają potem wszystkie inne elementy.
Czyli patch to jakieś 47% pierwotnego programu i niewiele zmienia ? Na pewno jest w nim jakieś ukryte dlc, quest pod tytułem "Ostatnie Przeprosiny". Sprawdźcie czy nie ma jakiegoś npca podobnego do szefa.
dethcoder dobrze gada, polać mu:) Znam te problemy (o których piszesz) od podszewki łącze się w bólu.
CDP po prostu nie rozumiał z jak wymagającym tematem przyjdzie mu się mierzyć.
No to czekamy z wypiekami na twarzy na multiplayerowego "Cyberpunka". Będzie się działo.
(Krzycztow) Zarząd nie był ostrożny bo przyjęli tą Mickiewiczowską zasadę "jakoś to będzie", o której wspomniałeś, jako styl pracy. W bardzo ciekawym dokumencie tv "Twórcy Światów" szef CDP opowiadał w jakim chaosie i niepewności do samego wydania był tworzony Wiedzmin. Po sukcesie zamiast refleksji powstała zgubna pewność siebie. Cokolwiek byśmy robili, wszystko czego dotkniemy zamieni się w złoto.
Gram na XBoXOneX warte jakieś 1K zł. Działa płynnie. Skończyłem 2x. Wrócę za pół roku. Świetna gra, nie żałuję ani grosza, dobra zabawa. Nie wiem skąd ci hejterzy
Wypuszczanie patcha po takim blamażu którego każdy testuję aby sprawdzić czy faktycznie coś naprawili i dalej to samo to już kompromitacja w sumie. Najlwpsze co mogą zrobić to zabrać się za W3 next gen, a cyberpunka faktycznie przesunąć o dwa lata do wydania EE. I w tym wdaniu naprawić wszystko. Grę z przyjemnością skończyłem na 1.06 a naprawa tej gry to stanu z zapowiedzi to lata a nie tygodnie.
"Nextgenowy" W3 nie ma sensu według mnie.Musiałaby być dodana mechanika FPP.Przy TPP i tak "sztywnym" swiecie gry to nie ma sensu.No bo co znajdzie się 5ciu graczy którzy jeszcze nie ograli Wiedzmina i będzie podziwiać Dachówki w 4K w Novigradzie?
Szkoda czasu i Zasobów...Aczkolwiek obstawiam ,że kiedyś i tak wyjdzie taka aktualizacja....
Fałszywa ocena. U niektórych to jest po prostu kwestia standardów, a nie finansów. Zwłaszcza, jak są finanse, to się oczekuje standardów. Na pewnym poziomie człowiek po prostu tak ma, że lubi jakość i nie znosi partactwa. To jest też kwestia w jakiej bańce się żyje. Niektórym może się wydaje, że tak jak oni cały świat ekscytuje się CP i jak tego nie można było jeszcze ograć. Błędy? No przecież nie ma, tylko... "pomniejszych bugów naturalnie cała masa" i "haniebnych wręcz wpadek". Naturalnie!? Te 500+ na liście patcha to "hejterzy" wpisali? Dobre postaci i fabułę ma co któraś gra, więc musu nie ma. Tutaj kupił sobie człowiek Mercedesa, lakier cudny, tapicerka robi wrażenie, skrzynia miała być automat, ale przyszła ręczna, lusterka odpadają, silnik czasami zazgrzyta, GPS wariuje, auto potrafi stanąć jak się w nierówną drogę wjedzie, ale z punktu A do B można generalnie dojechać. Rozgląda się ten człowiek, a na innych pasach też jadą i się uśmiechają. Nie rozumie tych co stoją na poboczu wkurzeni, albo wymienili sobie auto na inne, albo woleli zostać w domu...
Moja bańka żyje od zeszłego tygodnia premierą Monster Hunter Rise. To gra o oczko dalej i lepiej niż Monster Hunter World, #5 na niedawnej liście GOL Top RPG ever, tak pomiędzy Wiedźminem 3 i CP2077. Czyli nie "popierdółka", bardzo rozbudowana, nowy silnik i sporo nowości. W grę gram intensywnie od minuty po premierze już kilka dni. Ani jednego błędu czy glicza, dużego czy małego. W mojej bańce każda gra AAA tak ma, nawet zupełnie nowe IP. Mam też spory wybór innych gier. Więc w mojej bańce patrzy się na takiego CP z niemałym zdziwieniem. Przyglądam się z ciekawości i zagram sobie może z boku na XSX jak dobije do właściwej jakości. Oczekuję oczywistych standardów. Ciebie kolego nie oceniam. Tak lubisz i tak masz. Prawdopodobnie będziesz tak miał dalej, bo akceptujesz słabe standardy. Rozumiem, że przeżyłeś sobie ciekawą historię CP w warunkach jakie byłeś w stanie zaakceptować. Ale nie oceniaj za szybko tych, co ich nie akceptują. Dla dobra branży.
CP 2077 to osobliwy przypadek gry, która może (acz nie musi) się podobać pomimo oczywistych błędów. Ale nie oznacza to, że to papierek lakmusowy, wedle którego trzeba patrzeć na inne, mniej lub bardziej dopracowane pozycje. W moim przypadku znalazłoby się sporo takich tytułów, od których, przez słabą jakość (choć wiele elementów było świetnych) po prostu się odbiłem. Choćby taka seria Gothic. No nie da się w to grać wg mnie. Albo Oblivion. Też wiele elementów jest tu nierównych. Albo Dragon Age Inkwizycja. Tragiczny tytuł z setką takich samych questów i milionem znaczników. I co z tego, że w miarę dopracowany technicznie, jak reszta leży i kwiczy (wg moich standardów). A mimo to tytuły te mają rzesze fanów. I nie wiem, czy chodzi tu o poziom życia i danej osoby wymagania względem tego życia, czy może jeszcze coś innego. Ale, obserwując komentarze, ogólne wnioski mam takie, że ludzie hejtują "bo tak", ew. chodzi o pieniądze ("it's always about money", jak mawiał Nucky Thompson). Co nie oznacza, że WSZYSCY tak robią. Mogło to chyba lepiej wybrzmieć w moim poprzednim komentarzu.
Wersje 1.2 (GOG) zainstalowałem z dużym optymizmem, po wcześniejszym przeczytaniu listy poprawek. Myślę sobie...okej, jest tego dużo. Coś o zachowaniu NPC, Policji, optymalizacji i wiadomo naprawie błędów.
Uruchamiam grę i już w menu słyszę że coś jest nie tak.
Tnie mi dźwięk przy podłączonych słuchawkach do zewnętrznego interfejsu audio(Scarlett Solo). Zmiana w ustawieniach dźwięku niczego nie poprawia.
Podłączam bezpośrednio, jest duużo lepiej, ale i ciszej(słuchawki 250Ohm), ale zrywanie nie ustało.
Cyk, gra.
Akurat jestem w samochodzie po wczytaniu zapisu.
Gaz i trrraaggedia. Tnie. Gra zaczęła ciąć, czego wcześniej nie miałem. Do tego brzydsze tekstury, rozmazane, dalszy plan mniej kontrastowy, zamglony. To jest coś, co od razu rzuciło mi się w oczy, narobiłem w tej grze ponad 1000 zdjęć i po prostu widać że poszli po jakości, niestety po optymalizacji tak samo.
Pojechałem kilka ulic dalej, patrzę, lewituje sygnalizacja świetlna, zabrakło w niej słupów.
Celowo strzelam do NPC, pojawia się dron, rozwalam go, widzę że nawet skądś biegnie policja, uciekam, no i goni mnie. Myślę jest poprawa, ale stanąłem w ciasnym kącie, rozwaliłem ostatniego policjanta, który mnie gonił i wtedy jeden po drugim, zaczął się pojawiać nowy, niemal zaraz obok mnie, zesłany niczym anioł z nieba.
Kolejny teścik, wsiadam do auta, rozjeżdżam policjanta, próbuję na nim zaparkować żeby tak go zabić... co się dzieję? Wyskakuje mi skubaniec spod kół, jakby był z gumy, wstaje z resztą życia i strzela we mnie...
NPC jak kucali, tak kucają dalej, jakby byli na pielgrzymce. Całą grupą.
Wrażenia z patcha słabe. Odkładam grę na za jakiś czas. 2 zakończenia zrobione do wersji 1.06, na kolejne mogę poczekać.
No i kolejne informacje od graczy... Mieli naprawić wytwarzanie przedmiotów, ale... nie za bardzo się udało.
Cytuję z oficjalnego forum:
Why did they make crafting even more tedious? Now you it is harder to get components because some items wont no longer give stuff. Also who is the genius that thought that BULK crafting should not be applied to COMPONENTS?
(...) crafting multiple items does not apply to the things where it would be useful. They also seem to taken away ability to turn drinks into components and reduced components that grenades give.
Shop bug still exists, so legendary specs disappear forever if you don't by all of them at your first visit to the shop.
Nie mogę się doczekać, aż wypróbuję wieczorem tę łatkę. ;)
No dzieci od początku płakały że cafting jest niezbalansowany i za łatwo można go exploitować więc CDP "naprawił" i utrudnił korzystanie z niego - teraz jest płacz że nie można już exploitować craftingu - genialne!
Ograłem na ps4pro, teraz na ps5 nie chce mi się wracać, czekam na DLC, bo w zasadzie nie mam co w tej grze robić.
Patrzac na Steam Charts to niewiele osob sie tym przejelo. Ta gra jest martwa i poza mala grupka zapalencow juz raczej nikogo nie interesuje zbytnio.
czemu martwa ?
a co ma Steam do tego ?
Wiadomo że gry single kupuja ci co czekają na początku a potem nadal ta gra jest sprzedawana (pomyślałeś o tym że taki wiedzmin 1/2/3 sprzedaje się nadal po 14 10 i 6latach od premiery ? czemu ? bo nadal jest cholernie dobrą grą single player)
spokojnie mają zapewnioną sprzedaż na co najmniej dekadę
kwestia jeszcze odblokowania na PS Storze - bo tam nie słusznie wyrzucili ( a powinni zwyczajnie zablokować chwilowo możliwość zakupu na ps4 fat/slim i tyle)
Nieslusznie to oni to sprzedaja dalej. Materialy promocyjne vs to co sie znalazlo w grze wskazuja na jawne oszustwo.
Po zaledwie 5 minutach gry z patch’em 1.2 mam kilka spostrzeżeń:
* AI wrogów nadal się psuje. Potrafią się zawiesić za przeszkodą i przestają reagować.
* Fizyka aut nadal popsuta. Wjechałem pod ciężarówkę, wyszedłem z niego, a auta dostały drgawki i nie chciały przestać.
* Jeden z najczęściej powtarzanych niedoróbek, czyli nieoddalanie minimapy przy jeździe samochodem nadal jest niepoprawiona.
* Policja w ciasnych miejscach nadal pojawia się tuż za plecami gracza.
I powtórzę - to zaledwie po 5 minutach testów.
I moja opinia na deser: Jako zawodowy programista z 8-letnim doświadczeniem uważam, że ta graj jest po prostu zepsuta u swoich podstaw i dlatego bardziej złożone mechanizmy jak AI wrogów, policji i ruchu samochodowego nigdy nie zostanie naprawiony, a widoczne problemy będą jedynie maskowane.
Nie mam 15 lat w zawodzie, ale też się z wami zgadzam. ;) Pisałem też wcześniej, że tu potrzebne jest mocne grzebanie przy silniku, a tego się już po wydaniu gry raczej nie opłaca robić.
Właściwie stara informacja o rezygnacji z metra powinna być już dla nas ostrzeżeniem, że coś złego się dzieje.
To mi wygląda na jakąś regionalną klątwę. Najpierw jest Noc Kruka a potem Gothic 3. Nie martwcie się, Community Patch wszystko naprawi.
Pobrałem patcha na GOGU 37 GB. Generalnie poprawek odczułem mało. Poprawione cutscenki ale nie wszystkie, Jackie jak przechodzi przez drzwi tak nadal przechodzi. Animacja npców tragedia (była i jest) Generalnie ta gra odpycha mnie takimi pierdółkami, a to jakiś npc zawiśnie, a to zamiast chodzić to lewituje nad ziemią nie przebierając nóżkami... Poczekam chyba z rok. Nie chce mi się w tą niedopracowaną grę grać. Na pewno mam nauczkę i już nie kupię gry w preorderze (żadnej).
Ja żałuję że zamówilem preorder. Kupiłbym dziś grę w nieco lepszym stanie(ale nie dobrym) za pół ceny :/
Chcecie rozjeżdżać ludzi to zapraszam do GTA, to jest poważna gra od poważnych twórców, a nie jakieś jajca.
A patch ok, bawię się świetnie jak bym grał pierwszy raz.
spoiler start
xD
spoiler stop
Tutaj kolega chwali zmiany z płynnością gry na PS4. Przeszedł całą grę na "Slimce" i omawia każdy patch do Cyberpunka.
Wiec jednak nie jest tak źle jak niektórzy piszą ;) Oby gra wróciła do psstore ;)
https://www.youtube.com/watch?v=xOpkrkOLLqs
Moje wrażenia z łatki 1.2
SPECS:
CPU: AMD FX 8320
GPU: GTX 1050ti
RAM: 8GB
Gra zainstalowana na SSD
Specjalnie cofnąłem wszystkie optymalizacyjne tweaki i inne "potato mody".
PLUSY:
- Znacznie szybsze wczytywanie menu
- Znacznie szybsze wczytywanie savów
- Gra jest grywalna na ustawieniach LOW, czego wcześniej nie mogłem osiągnąć!
SUKCES!!!
MINUSY:
- Policja wciąż spawnuje się w odległości 10m równie często za plecami, jak i tuż przed oczami
POTENCJALNE MINUSY:
- Mam problemy z antyaliasingiem - jest cały czas wyłączony, ale to może być wina wcześniejszych tweaków...
- Obiekty rysują się na moich oczach, szczególnie uciążliwe i widoczne podczas jazdy samochodem, ale tu znów winę mogą ponosić leciwe kości RAM
PODSUMOWANIE
Gra na LOW SPEC stałą się (dla mnie!) całkowicie grywalna i w końcu mogę sobie pozwolić na dłuższą przygodę w Night City :)
Mam podobną specyfikację, mógłbyś powiedzieć coś więcej o działaniu gry? Na low, w full hd jak to wygląda z ilością klatek? W okolicach 30? 45? 60?
FHD wszystko na low, klatki zablokowane na 30
Niestety po kilku godzinach znów zaczęły się problemy z wydajnością i podczas jazdy po mieście i wiekszych zadym FPSy potrafią zjechać do 10...
W ruch poszły tweaki optymalizacyjne i podczas strzelanin jest ok, jednak podczas jazdy klatki spadają w centrum miasta do 20fps
Oceniam "na oko" bo nie mam licznika fps :)
Zauwazylem za to, ze gra korzysta z 2gb dedykowanej pamięci GPU i dobiera sobie drugie tyle ze wspoldzielonej z RAM...
Nie znalazłem jeszcze na to rozwiazania...
Odinstalowałem Cyberpunka zaraz po ukończeniu fabuły i choć pomijając stan techniczny gry, to jest to tytuł całkiem spoko, ale nic poza tym i nie sądzę, że jakikolwiek patch to zmieni.
Przeszedłem w grudniu fabułę na ultra (RTX 3070), teraz pobrałem patch, żeby zobaczyć jakieś różnice i nie wiem, może trochę mniej spadków FPS przy jeździe najszybszym samochodem VMAX. Ważył chyba 25GB, a zmian niewiele
Irytujących pierdółek typu lewitujący przechodnie, pojawiający się nagle znikąd i znikający, podobnie jak samochody, nie naprawili. Ich inteligencji również chyba nie ruszyli albo bardzo nieznacznie. Na to najbardziej liczyłem, bo na wydajność nie narzekam, gra zasadniczo mi się nie wiesza, tylko te wszechobecne małe niedoróbki, które w końcu zaczęły mnie denerwować. Krótko mówiąc, ja żadnej zmiany nie zauważyłem.
Gram na PC.
Omówmy się - kto miał zagrać i zagrał oraz skończył, ten odpali tego patcha z czystej ciekawości. Gracze, które trafili na jakieś krytyczne bugi - być może mają teraz szansę "dociągnąć" tę grę do końca w takim stanie, jakim jest.
Wszelkie mechanizmy związane z AI, policją, fizyką nie będą naprawiane bo musiałoby to się wiązać z rozłożeniem całego silnika gry do podstaw, dłubanie i kompilowanie tego na nowo. No nie, tak nie będzie na pewno ;) Jedyne co może się "wydarzyć" z kluczowych błędów to problem z renderowaniem obiektów typu tłum i samochody, bo coś faktycznie jest tu nie tak skoro pojawiają się kolejne filmy pokazujące martwe miasto gdy gracz jest w ruchu.
Tak czy siak - Rockstar popija sobie kolejną herbatkę z uśmiechem.
I tym postem zakończyłeś dla wielu graczy(w tym dla mnie) jakąkolwiek chęć zagrania w tą grę. Swój egzmeplarz oddałem. I już nigdy nie chcę mieć nic wspólnego z grą CP 2077, jak i z firmą CDP. Po cichu wierzyłem, chciałem i miałem nadzieję :(
Swój egzmeplarz oddałem.
IMHO niesłusznie. Pomimo wszystko warto w CP2077 zagrać. Z wielu różnych powodów.
Grałem kilkanaście godzin i znajomego i te niecałe dwie u siebie. Gra podobno a fajna historię, ale ja tego nie zauważyłem. Co nie jest dla mnie wada. Nie zwracam uwagi na fabułę w grach. Dla mnie jest ona tylko tłem dla niczym nieskrępowanej eksploracji. Bugów w grze też nie uświadczyłem. Jakieś przeniknięcie tekstur kilka razy, drobiazg. Oddałem grę bo.chcialem dostać fajny otwarty świat z masą pierdulencji do zrobienia, z dopracowanymi podstawowymi mechanikami otwartego świata oraz dopracowanymi mechanikami rpg. W moim odczuciu tego nie dostałem.
chcialem dostać fajny otwarty świat z masą pierdulencji do zrobienia, z dopracowanymi podstawowymi mechanikami otwartego świata oraz dopracowanymi mechanikami rpg
W takim razie dobrze zrobiłeś, bo w CP2077 nigdy nie będzie otwartego świata w stylu gier Rockstara. Nawet po dziesięciu kolejnych latkach.
Specjanie zalozylem konto, zeby podziekowac za tego patcha.
Generalnie podrasowal znaczaco grafike na moim XSS.
Dobra robota.
ale wiesz że patcha stworzyli pracownicy CDPR, nie redakcja Gry-OnLine?
Można podziękować za informację w serwisie, ale raczej wątpię by to dotarło do ludzi który przyłożyli do opisywanego uaktualnienia gry rękę.
Po hejcie jaki sie tutaj wylewa, normalny czlowiek by sie zalamal, i dlatego chcialbym naszych chlopakow troche wesprzec.
Tymbardziej, ze odwalili kawal dobrej roboty.
Naprawde, od lat nie gralem w tak dobra gre.
Zrób to na forum Redów?
Ja już dawno ograłem grę i jedynie czekam na nowe fabularne dodatki. Najwięcej pewnie narzekają ci co nie grali, albo pomylili symulator z grą rpg nastawioną na fabułę.
Zainstalowałem właśnie grę od razu z patchem 1.2. Wszedłem do kliniki Wiktora. Po zainstalowaniu wszczepu nie mogę wyjść z panelu wszczepów. Brak opcji zamknij. Na ESC nie reaguje. Pomóżcie.