Zastanawia mnie jak można było nie zauważyć takiej ilości i takich błędów w grze?
Z tego co pisze Bloomberg devi od dawna zgłaszali że gra nie nadaje się do wydania na konsolach i PC że potrzebują czasu a i tak harowali ponad normę to akurat wiadomo już od dawna zarząd powiedział ze bierze całą odpowiedzialność na siebie i wydajemy cyberbuga i tyle w temacie nikt nie był ślepy każdy wie i widzi tam jak gra wygląda i jak działa to było świadome działanie zarządu.
Devi są wściekli na zarząd i szkoda ich wiadomo ale co zrobić mleko się rozlało... po takim czymś na pewno brak chęci do czegokolwiek hejt non stop rośnie na Twitter cisza jak przed premierą byli aktywni tak teraz tylko info o patchu.
Pozostaje mieć nadzieję że komuś tam jeszcze zależy by naprawić tą grę.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-18/cyberpunk-game-maker-faces-hostile-staff-after-failed-launch
Poprawiono czas reakcji NPCów chroniących się podczas walki.
Czyli co, teraz szybciej się zwijają w kulkę ? Raczej powinni się skupić na tym by NPC reagowali prawidłowo podczas walki.
Ale jaja :D Okazuje się teraz, że modyfikacje pliku "memory_pool_budgets.csv" nic nie dają, bo była to tylko pozostałość po tworzeniu gry :D
Tyle było poradników w sieci, gdzie niektórzy usilnie pokazywali korzystne zmiany w wydajności, a tu lipka - plik okazuje się być swego rodzaju trollem.
Osobiście sobie spokojnie poczekam aż wyjdzie wersja naprawdę grywalna.
Nawet jakby miało to potrwać jakiś czas.
Pełno tu narzekania i filozoficznych wywodów na te same kopyto, ale szkoda że żaden komentarz poza jednym nie odnosi się do treści artykułu. Może odezwałby sie ktoś kto ma PS4 i opowiedział jak patch 1.05 wpłynął na grę??
Teraz pewnie będzie gadanie że gra zaczyna wyglądać... Może jest stabilniejsza ale przy tym zauważalnie brzydsza co widać gołym okiem na badlandach. Na dalszym planie. Cienie, oświetlenie też zauważalnie w dół... Ogólnie myślę że dobije 100 godzin i odstawiamy tytuł do pierwszego dodatku oraz updateu na next geny. Mniejsza o grafikę czy sferę techniczną gra najzwyczajniej w świecie zaczyna mnie nużyć. Zobaczymy jak ten tytuł będzie się rozwijać. Fabuła? W sensie główna historia. No bajka. Tylko szkoda że CD Projekt traktuje open world w kontekście tła dla historii, a nie jak miejsce akcji. Walki na pięści albo wyścigi to mogłaby być minigra... Ale oczywiście w grze Redow pokonasz czterech zlamasow i jesteś mistrzem. I nigdy nie będzie wymagane żebyś bronił tytułu. Wedlug mnie nie tędy droga. FPP dla immersji? Ciekawe, wynajmuje hotel w grze (można) ale nie mogę tam spać... Więc gdzie ta immersja? Gra jest dobra ale kurde coś mi mówi że przy tym samym budżecie mogłaby być dużo lepsza. Niedosyt ewidentnie jest... Za dużo zatrudniają artystów a za mało ludzi odpowiedzialnych za gameplay.
A orientuje sie ktoś czy naprawili "łysinę" postaci? Ray sracing ustawienia na psycho a tu taki bubel, łysy cień, łysa postać jak nosi czapkę - nie wie czemu ale strasznie mnie to drażni.
Nie wiem czy wiecie, ale uważajcie na zapis gry- plik z zapisem-save, zwiększa się wraz z ilością sprzętu itp, po przekroczeniu ok 8MB plik nie wczyta się i taki zapis zostaje uszkodzony.
Mowa o tym w temacie:
https://forums.cdprojektred.com/index.php?threads/save-files-are-corrupted.11052596/
A to oficjalne stanowisko Redów:
https://support.gog.com/hc/en-us/articles/360016743298-Cyberpunk-2077-Saved-data-is-damaged-and-cannot-be-loaded-?product=gog
"The save file size limit might be increased in one of the future patches, but the corrupted files will remain that way."
Niektórzy gracze stracili ponad 50godzin gry, więc tak naprawdę crafting może doprowadzić do uszkodzenia save'a.
Prosto z patch notesów:
[AMD SMT] Zoptymalizowano domyślne zużycie rdzeni w procesorach 4- i 6-rdzeniowych AMD Ryzen (tm). Procesory 8-, 12- i 16-rdzeniowe pozostają bez zmian i działają jak zamierzono. Ta zmiana została zaimplementowana we współpracy z AMD, bazując na obustronnych testach, które wykazały poprawę wydajności wyłącznie na procesorach posiadających 6 lub mniej rdzeni.
No to ja grzecznie poproszę żeby ktoś z CDProjektu albo AMD przyjechał i wytłumaczył mojemu Ryzenowi 2700 że nie powinien zyskiwać wydajności przy zastosowaniu SMT Fix... Naprawdę lubię tę grę ale przez takie teksty naprawdę chcę dołączyć do tych co wystawiają 0/10 na Metacritic. Dane z moich własnych testów: (aktualizowane w tej chwili)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sJD-Dd7rqFIBHRSUnGryzkeTgCWu2kmMCz1xU52dgF0/edit?usp=sharing
Spokojnie, rozmażą tekstury, które jeśli chodzi o samo miasto już teraz są gorsze niż GTA Vice City, jeszcze bardziej ograniczą ruch na drogach, by procesor się nie spalił i na PS4 będzie śmigać.
Dobre wieści. Ciekawe ile poczekamy na wersje pc patcha. Osobiście gra po patchu 1.04 i zmianach z wykorzystaniem procesora i ramu w pliku konfiguracyjnym, działa dobrze. Na ryzenie 5 2600, gtx 1060 6gb i 16 gb ram na ustawieniach wysokich ( parę pierdółek tylko na średnie oraz wyłączone parę zbędnych dla mnie eketów) gra działa w 1080 p w granicach 45-60 fps. Gra się dobrze, wiadomo, że stałe 60 było by lepsze. No ale i tak tragedii nie ma. Glitche, bugi są. Nie przeszkadzają, bo co za różnica czy auto poruszające się w tle jedzie prosto czy nagle koziołkuje. Dla mnie to śmieszna pierdółka. Rzadko niekiedy doczyta się parę tekstur ale i to nie jest drażniące.
Misje główne, które ukończyłem działały dobrze, nie było problemów z npc-ami czy skryptami. Raz tylko gdy Jackie chciał ukraść ten sam pojazd to policja w tle pojawiła się zbugowana bez animacji. Tragedii nie ma.
Za to klimat cyberpunku jest mega, wygląd miasta, bronie no i muzyka. Świetna scieżka dźwiękowa. Narazie zaliczam kontrakty i zadania poboczne ( te żółte).
Pytanie do Was. Mam już 3 dzielnice zaliczone z żółtych aktywności. Zostały w nich te niebieskie. Jednak "acziki" za wyczyszczenie dzielnicy nie wyskoczyły. To znak, że te niebieskie też trzeba wszystkie wyczyścić?
Póki co Cyberpunk działa, daje masę zabawy ( mojej osobie), oceniam na 8/10.
Pozdrawiam ;)
Uważam, że na PRO działa bardzo dobrze.
Fajny ten patch który uniemożliwia przejście misji.
[link] forums.cdprojektred.com/index.php?threads/second-conflict-mission-bug.11056712/
DZIĘKUJEMY CDP!!! :)
Najlepiej jest najpierw histeryzować z powodu nadgodzin, potem histeryzować z powodu daty premiery, a na koniec histeryzować z powodu błędów. Nie wiem, mnie nie trafi jak zagram za miesiąc , a i tak jestem wdzięcznny CDPR za opowieść, za świat , za podejmowanie ambitnych wyzwań. I pewnie że marketingowo słabo to wyszło, ale mam nadzieje że sie nie zrażą do śmiałych projektów.
Szybko im idzie.
Macie małą wpadkę w tekście ;)
usunięto wykorzystanie instrukcji AVX oraz plik plik memory_pool_budgets.csv,
Konsolowej edycje nie mogli opoznic w stosunku do PC, ale z patchowaniem gry w roznym czsie juz problewmu nie maja.
Zastanawia mnie jak można było nie zauważyć takiej ilości i takich błędów w grze? To tak jakby wypuścić samochód którego oświetlenie nie działa prawidłowo, bądź telewizor krzywo wyświetlający obraz lub kolory, ale wychodzi się z założenia, że jak ludzie kupią, to się to naprawi, bo to nic takiego, bo przecież funkcjonalności są.
Ktoś kto to dopuścił do wydania, to albo był ślepy jak kret, albo zrobił to z premedytacją.
Wiadomo, błędy się zdarzają, ale tutaj wydaje się, że jest ich od zatrzęsienia, a o czym świadczy tak intensywne wypuszczanie łatek.
Nie kupiłem jeszcze gry ale grałem kilkanaście godzin u znajomego na PC. Bugi CP 2077 na komputerach to najmniejszy problem. Przez cały prolog i spory kawałek dalej ani jeden się nam nie przytrafił. Kilka glitchy nieszkodliwych i tyle. Problem CP(zarówno na PC i konsolach) jest co innego. Martwy świat i brak imersji z miastem nie da się tak łatwo naprawić w latkch. Zachowanie NPC też należałoby napisać od początku. Historia i zadania poboczne są naprawdę ciekawe. Ale jest to gra od questa do questa. Ewidentnie brakuje jakiegoś spoiwa ze światem, i obawiam się, że latki tego nie naprawią. Ktoś tutaj dobrze to ujął. Miasto to tło dla historii. Jest to martwe tło. Mimo to planuje zakup, choć jeszcze nie teraz.
Najbardziej szkoda mi Mike'a Pondsmitha, nie dosyc, ze chlop bardzo sympatyczny i dodatkowo bardzo zaangazowal sie w projekt, zeby pomoc redom to jeszcze bronil ich decyzje projektowe na portalach spolecznosciowych przed idiotami z sjw, a ci mu sie tak odwdzieczyli. Dobrze, ze przynajmniej szybko staraja sie naprawic bledy, za kilkanascie miesiecy pewnie wyjdzie cyberpunk definitive edition i gra bedzie wygladac tak jaki byl zamysl tworcow.
A gdzie naprawa kontraktu: Czwarta bezwładza, w którym po wejściu do budynku następuje natychmiastowe "MISSION FAILED"? :/
no tak tylko osoby które piszą, że trzeba było poczekać z zakupem na "po premierze" to ok ale z kolekcjonerkami nie ma tak różowo - rozchodziły się szybko i czekanie nie wchodzi w grę. Stąd teraz pozostaje niesmak, dla samych dodatków kolekcjonerskich w pudle nie chce mi się go trzymać a nie widziałam w newsach czy przyjmują zwroty kolekcjonerek...
Prezesa miliardera mi nie szkoda ALE zal patrzec na te male trybiki czyli programistow, ktorzy przez ostatnie miesiace byli zmuszani do pracy 24/7...teraz zeby to wszystko poprawic zasuwaja pewnie po 25 godzin na dobe ;)...bo kasa i wiecej kasy.
spoiler start
A propo nadchodzących updateów znalazłem gdzieś w misji u Padre wzmiankę o nadchodzącej wojnie Arasaki z Militechem, a w epilogu przy creditsach Misty wywróżyła mi kapłankę i tajemnicę. Szykuje się jakaś grubsza historia, ale boję się że ta wojna będzie wyglądać jak poligon Stormtroopersów
spoiler stop
Na pc cały czas da się grać, nawet dobrze się gra, ale taki wielki plac zabaw a rozgrywka ogranicza się do 50h, potem to już jazda w kółko. Niektóre miejsca są super wielkie i skomplikowane, żadnych gliczy a wchodzi się tam na 5 minut i koniec.
Kiedy hotfix ma być na PC, jakieś info? Generalnie da się grać, ale wolałbym poczekać. Może akurat coś naprawi, co bym spotkał.
Ciekawi mnie ten podpunkt w aktualizacji - "V jest teraz odrobinę skromniejszy w menu Ekwipunku po 6-miesięcznym montażu z Night City".
Czyżby zrobili cenzurę i na ekranie ekwipunku? Mimo tego że ponownie otworzono wątek na temat nagości na angielskiej wersji forum, gdzie po chwili to był drugi największy wątek zaraz po rozmowie na temat zakończeń? Tylko jakaś Alicja potrafiła odpowiedzieć w poprzednim, że to nie jest bug i tyle, zero wyjaśnień. Ładnie zlewają ludzi, którzy proszą o tak prostą rzecz. Za to należy im się krytyka.
Patche za patchem i może będzie później, po całkowitym załataniu gry jak z Wiedźminami, iż Cyberpunk stanie się grą, która zdoła się bronić przez najbliższe pięć lat. Zobaczymy.
Ostatnia poprawka pozwala grać bez wywalania do pulpitu m.in. dla procesorów bez AVX, więc nie potrzeba żadnych modów. Procesory takie - kiedyś kozaki - to np. seria i7 920-950. Ja mam i930 i gra śmiga na średnio-wysokich, wg ustawień nvidii, nie mam czasu na eksperymenty z ustawieniami, ale jest dobrze.
Czy po tym patchu wersja na zwykłym ps4 jest warta ogrania czy lepiej przejść na ps4 pro? Nowych konsol nie zamierzam kupować.
Usunięto plik memory_pool_budgets.csv, który nie był połączony z finalną wersją gry i nie miał na nią wpływu
No proszę, tak jak pisałem, nie wierzcie we wszystko co wam podają, że niby pomaga, podstawa to własne sprawdzenie.
Mogli by zmienić całkowicie niektóre aspekty gry. Napiszę o dwóch. 1) Policja, postrzeliłem przypadkowo cywila, strzelając do gangerów, teleportował się policjant który zaczął do mnie strzelać z tej samej stronie co bandyci, po prostu razem z nimi. 2) Absolutny brak morale (to było też w Wiedźminie), zabijam 6 ganderów bez trudu, a siódmy dalej krzyczy że mnie załatwi zamiast uciekać, dalej zdobyłem legendarne wzmocnienie skóry i ataki bandytów na swoim poziomie po prostu nic mi nie robią, no a oni dalej strzelają i krzyczą, zerowa inteligencja.
Z tego co kojarzę to jest "mieszkanie 203" a nie 303. Wczoraj to przechodziłem i zarówno V jak i ci "kucharze" byli nieśmiertelni. XD
Właśnie skończyłem grać. Łatka 1.05 pobrana. Powiem tak, na X1S gra wygląda już zdecydowanie lepiej niż do tej pory. Grafika lepsza, ostrość też. Optymalizacja też poszła do przodu, szczególnie zauważyłem to w czasie jazdy samochodem. Teraz naprawdę czuć, że jest te 30 klatek, a nie jak do tej pory 20-25. Bug trafił mi się jeden - V ładował niewidzialny pistolet ;) Poza tym nic poważnego nie odnotowałem. Jest coraz lepiej, przynajmniej na mojej konsoli, choć widać, że termin grudniowy był za szybki zdecydowanie. Fabularnie jest jednak miodzio. Bardzo mi się podoba. Polski dubbing też super. Cóż, gierka jak najbardziej grywalna, choć czekamy na kolejne patche :)
Czy ktoś wie po kiego ch... w momencie tworzenia postaci wybieramy rodzaj ch...??? A gdzie tatuaże na ch... percing i inne takie? A rodzaj dupska czego nie można wybrać? - to oczywiście ironia z mojej strony.
Musieli wydać grę bo kończy się rok fiskalny i trzeba sobie przyznać zaje...premie !!!
Na pc jest ogromna różnica w stabilności fps podczas akcji(karta 1060 6gb).
..czyli jednak można było wydać w miarę grywalną ., poprawna wersje tuyż przed świętami i się tak nie spieszyć z bublem.
Takie ruchy właśnie napędzają piractwo ,bo kupując w takim stanie grę to jest to po prostu wyrzucanie pieniędzy w błoto.Nie od dzisiaj wiadomo że 80% użytkowników nie będzie się bawiło w oddawanie gry i w sumie śmieję sie z tych co sie bawili w preordery i z wywieszonym jęzorem czekali premiery.
Patch poprawił wydajność na pc na ryzenie, idzie to w dobrym kierunku :)
Na i7-7700k RTX 3080 nie zauważyłem żadnej poprawy fpsów. Pod megablokiem Vi dalej 28-40fps z ustawieniami od Digital Foundry (prawie całe ultra z paroma rzeczami na medium).
U mnie na Ryzenie 5 3600 zauważalna poprawa. Z ray tracingiem jakieś 7-8 klatek więcej.
PC wersja GOG owszem - 9gb bodajże patcha. W kwestii bugów - u mnie pojawiło się ich więcej niż przedtem. Nie wiem czy to kwestia progresu w grze tj im dalej tym nowsze ale nawet biorąc pod uwagę dotychczasowe to nie dostrzegam zbytnio poprawy.
Nadal zdarzają się przedmioty nie do podniesienia czy npcki dalej potrafią ładować się w sposób irracjonalny. Do tego postacie z questów potrafią znikać podczas dialogów a dialogi zaś blokują się na wyjściu.
Cały czas produkcja stwarza wrażenie wydanej na kolanie... Jedynie czego CDP nie można odmówić to rozgłosu. Szkoda tylko,że nie do końca pozytywnego.
Kto ps4 pro i tv xf 90 bravia?
Chciałbym takiej osoby zapytać, jak najlepiej ustawić obraz do tej gry.
Chodzi o hdr i te ustawienia co są w grze (ziarno, aberracja, głębia, odblaski, rozmycie)
Tv raczej mam dobrze ustawione do gier na trybie własnym
Jestem jednym z cierpiętników grających na zwykłym PS4 i na 1.04 dało się w miarę bezboleśnie grać i serio liczyłem że po 1.05 będzie jeszcze lepiej. Włączam podjarany, a tu gra znowu wygląda i działa jak z PS3..
Dodatkowo ten patch blokuje jedno zadanie poboczne bardzo ważne dla całej fabuły. Misja w której Silverhand chce odtworzyć swój zespół.
Ta gra nie powinna być wypuszczana na konsole ze względu na niską wydajność sprzętu, więc dziwie się że wielu konsolowców np. z PS4 tak narzeka. Jak chcecie jakość i wydajność to kupcie sobie minimum RTX 3080 którego i sam nie mam. Z drugiej strony producent nie powinien wydawać gry na starych konsolach.
Grałem u brata przez kilka godzin i po patchach ta gra będzie jako tako działać ale daleko jej jeszcze do obiecanek CDP które nam zapowiadali. Dlatego też zastanawiam się nad dalszym graniem u siebie na zakupionej w 2019 Edycji Kolekcjonerskiej. Wiedząc jak gra wygląda nie ciągnie mnie do jej odpakowywania a rozważam zwrócenie jej - wszędzie piszą o zwrotach wersji cyfrowych a co z kolekcjonerską an PC ? (na inne konsole wg mnie nie ma sensu brać). W sumie całość stoi sobie w kącie, jeść nie woła a i nie daty ważności :) Ktoś przerabiał zwroty kolekcjonerek ?
"Wyczekiwany"
Tymczasem czytając fora a propo tych bugów w questach jakoś dziwne nikt nie trafiał.
O lepszej optymalizacji nie wspominam bo nawet autor tego filmiku pod nim skomentował, że na XSX fpsy są identyczne, nic się nie zmieniło
youtube.com/watch?v=A4FpvjAHJKw&ab_channel=ContraNetwork
Kiedy ten patch bedzie na PC, amq?
Pytam ciebie, bo ty w CDP na bank robisz
Ech Redzi...Dlaczego odwaliliście taką kaszanę...Nawet 7-letnie GTA 5 wygląda i działa lepiej nie wspominając o grafice.AI i innych drobnych detalach wpływających na imersję-https://www.youtube.com/watch?v=1IPRjzrHvak&t=315s