Crakerzy strzeżcie się !
sorry, ale SafeDisc'a łatwiej ominąć niż np. SecuROMa szczególnie 5.0
z Safedisciem sobie kazda nagrywarka poradzi, z Sr nie...
jakby tego nie zabespieczyli to zawsza się znajdzie ktoś taki kto złanie te zabespieczenia
taka jest kolej losu....
kolejna inicjatywa, ktora w swoim pieknym zalozeniu nie bierze pod uwage tego, ze nigdy nie powstanie zabezpieczenie 'nie-do-zla-ma-nia', prawdopodobnie zorganizowana z tego samego powodu, dla ktorego warner stowrzyl utleniajace sie plyty dvd - zeby bylo widac, ze cos sie robi ;]
james_007, to czy nagrywarka sobie radzi czy nie ma malo wspolnego z crackiem, pliki pukniete nie maja zadnych zabezpieczen i nawet gdybys mial nagrywarke nie radzaca sobie z jakimkolwiek protection, pliki spokojnie zarchiwizujesz
zreszta, tak jak mally wspomnial, kwestia czasu jest pukniecie nowej wersji zabezpieczenia - czasami kwestia godzin, czasami dni - z cala pewnoscia na dlugo przed powstaniem kolejnej wersji owego zabezpieczenia. poza tym, biorac pod uwage to, ze jest to jedynie roziwjanie pewnej linii algorytmow, a nie tworzenie nowych, dosc latwo pukac je w oparciu o juz istniejace schematy, dostosowane do wyzszej wersji protection. tym bardziej, ze w 90% zabezpieczenie usuwane jest przez uprzednio przygotowany unpacker, a pozostale 10% to czyste spisywanie offsetow i sledzenie skokow bitow w rejestrach ... tak czy siak, nigdy nie bedzie zapiezpieczen chroniacych przed nielegalnym kopiowaniem ... o wiele rozsadniejsze jest pojscie w strone wydawania naprawde duuzych gier (na 6cd czy dvd), gdzie kupowanie piratow czy sciagnie ich z p2p nie ma sensu, gdyz ceny sa mniej wiecej rowne ...
a satysfakcja z posiadania czegos oryginalnego jest naprawde duzo, duzo wieksza niz 6 badziewnych cdkow okraszonych polonizacja ruskiej braci stadionowej ;]
Fallout 3 OŻW !
Jedynym zabezpieczeniem trudnym do złamania jest starforce 3, a i tu raczej trudność polega raczej na czasie
peakow, ja wiem, ze jak gra jest z crackiem to zadnego problemu nie ma
ale jak jest bez to np. moja nagrywara 8x sobie poradzi z SafeDisciem, a SecuROM zadko kiedy idzie, musze u sąsiada przegrywac...
a poza tym gry sa zabezpieczane własnie SafeDisciem i SECUrOMem które sie łatwo omija
nie spotkałem sie w grach z innymi zabezpieczeniami...
nie wiem czy jest to powod do dumy, pisac o tym gdzie i dlaczego przegrywa sie gierki, tym bardziej ze czyta to spora ilosc osob postronnych ;]
a tak calkiem na marginesie, co maja nagrywarki do crackingu i zabezpieczen przez lamaniem ? wiadome jest, ze po pewnym czasie nowe schematy emulacji zabezpieczen sa implementowane do sprzetu szarych uzytkownikow, wiec problemow z przegraniem obrazku plytki nie ma (pod warunkiem, ze jest sie wyposazonym w odpowiednie oprogramowanie, choc i to nie zawsze) ... nie mozna rowniez zapominac o programowej emulacji cdromow, itd. itp.
poza tym, duzo grup zajmujacych sie wydawaniem gier w internecie, korzysta z wersji gold/press, ktore zazwyczaj nie posiadaja zabezpieczenia innego niz cdkey, a ten wyplywa razem z kradziona golden beta wprost z tloczni ... reasumujac, niewiele da tworzenie nowych zabezpieczen, nie tedy droga. napewno, przez jakis czas skopiowanie plytki bedzie utrudnionie/czasochlonne, az do wymiany sprzetu, lecz czy to zmniejszy skale nielegalnego rozopradzania programow ? smiem watpic ...
To nie oto chodzi aby znalezc idealne zabezpieczenie, ale aby szukac, moze sie komus uda narznac producentow na troche kasy
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-28 22:02:36]
james -> jest pelno zly TOC, badsectory, i np. absolutnie nie do skopiowania StarForce (oczywiscie do zlamiania czyli crack)
Każdy wie ze nie ma zabezpieczenia idealnego - jest to tylko kwestia czasu, kiedy cos zostanie zlamane.
Im wieksze bezpieczenstwo tym mniejsza funkcjonalnosc :) cos za cos.
kupować oryginały i po problemie ;/
wiecie jakie powinno byc zabezpiecznie? kiedys mialem taka gierke.. o jakims smoku co sie chodzilo :-) jeszcze na amige... tam co ok 2 rundy czy cos takiego pokazywal sie komunikat, gdzie nalezalo wpisac slowo z instrukcji :-)
np. Strona 4 wers 7 slowo 19.
:-) co prawda meczace.. ale rundy byly dlugie, a zabezpieczenie chyba pewne (podkreslam, chyba)
wyszloby na to, ze po podrzuceniu cracka pytanie o slowo, by sie nawet nie pojawialo :p
_Robo_ no tak, jest ksero, jednak cala ksiazke kserowac to problem bedzie :-) bo to juz nie tylko CD wypalic i pozyczyc tylko zapieprzac na ksero z ksiazeczka :p co automatycznie zwieksza koszty, prace i utrudnienie napewno spore jest :-]
Qbax - no wlasnie.. tylko pytanie czy udalo by sie stworzyc takiego cracka ktory by zmienial tak gre aby nie wyskakiwalo te pytanie o slowo...
trudniejsze do zlamania zabespieczenia niż starforce ma Sacred.. tez na VOB 5 ale naprawde cos dziwneg osie dzieje... ogolnie przez to zabezbieczenie nawet ludzie z oryginalami maja klopoty z uzywaniem gry...
deviance jakos nie mialo z nim problemu...
Grom -> Ty chyba jakis bardzo mlody jestes, nigdy nie widziales gry gdzie trzeba podac slowo z instrukcji a gra przyjmowlala kazde? :) Oczywiscie ze nie problem zrobic cracka.
to że producenci próbują zrobić dobre zabazpieczenia to nie jest żadna walka, to oststnie podrygi i tak dawno już wiadomo że modelem docelowym jest płacenie za granie, gra będzie gratis, albo tania, a płacić się będzie za granie przez internet, każdy będzie miał swoje konto z loginem i hasłem, za konto będzie płacił.
I nie ma problemu jeszczenikt tego od lat nie złamał, tak działają wszystkie MMO. Piracąc gry tylko przczyniacie się do przybliżenia czasu gdy każda gra będzie miała swój login i hasło, weryfikowane przez internet.
Zobaczycie że nei dalej jak za 3 do 5 lat tak to będzie wyglądało. Nic wam nie mówią takie gry jak SWG czy DAoC, ale zapewnei wiecie że najnowasza gra Blizzardu - World od Warcraft będzie właśnie tak działała i ani wasze alkohole120% anie Deviance nic na to nie poradzą
sie zgadza, wlasnie tak bedzie. a czy nie poradza... czas pokaze
GROM Giwera ===> zabezpieczenie jest do obejscia, jednakze kiedys w podobny sposob byla zabezpieczona Liga Polska Manager nie pamietam z ktorego roku, posiadala ksiazeczke z kodami w postaci 4 cyfrowego numeru. Kod byl na kilkunastu stronach tej ksiazeczki wypisany w kolumnach i wierszach do tego czarna czcionka na brazowym tle, co bylo absolutnie nie do skserowania. Zeby zagrac w LPM trzeba bylo podac kod z odpowiedniej strony z odpowiedniego wiersza i rubryki lecz i na to znalazl sie sposob, ktos przepisal wszystkie kody do pliku tekstowego i tyle.
Soul===>akurat w rzypadku mmorpg istnieje inny przypadek piracenia pirackie serwery, ktore fakt nie maja takiej obslugi jak te komercyjne ale pograc mozna
rejesrtacja przez internet zostala dawno opanowana :) (produkty firmy M$) i narazie czegos nowego mozna oczekiwac
ogolnie co stworzyl czlowiek drugi moze to zniszczyc tylko czas potrzebny na jedno albo drugie moze byc rozny ....