CD-Action liderem sprzedaży czasopism w pierwszym kwartale 2015 roku

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił dane dotyczące średniej sprzedaży czasopism branżowych w pierwszym kwartale 2015 roku. Na pozycji lidera znalazł się magazyn CD-Action, choć jego wynik sprzedażowy zmalał w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Straciły też pozostałe czasopisma w zestawieniu, z wyjątkiem Komputer Świata.

Janusz Guzowski

Najczęściej kupujemy czasopismo CD-Action, jednak tylko Komputer Świat nie zanotował spadku sprzedaży. - CD-Action liderem sprzedaży czasopism w pierwszym kwartale 2015 roku - wiadomość - 2015-06-17
Najczęściej kupujemy czasopismo CD-Action, jednak tylko Komputer Świat nie zanotował spadku sprzedaży.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) to organizacja pracodawców założona w 1994, zrzeszająca wydawców, agencje reklamowe i ogłoszeniodawców. Jednym z jej statutowych działań jest zbieranie i weryfikowanie danych dotyczących dystrybucji i sprzedaży prasy w Polsce. W ostatnim czasie instytucja ta opublikowała zestawienie średniej sprzedaży czasopism branżowych w pierwszym kwartale 2015 roku. Wynika z niego, że najchętniej kupowanym magazynem był CD-Action, mimo że jego nakład nie rozchodził się tak dobrze, jak w analogicznym okresie w zeszłym roku. Straciły też pozostałe periodyki w zestawieniu. Jedynym magazynem, który zwiększył swoją sprzedaż, był Komputer Świat.

Tytuł

Sprzedaż w I kwartale 2014 roku

Sprzedaż w I kwartale 2015 roku

Różnica w sprzedaży

CD Action

86 944

81 559

-5 385 (-6,19%)

PC Format

65 751

55 440

-10 311 (-15,68%)

Komputer Świat

30 666

35 809

5 143 (+16,77%)

Chip

15 445

11 827

-3 618 (-23,43%)

Sprzedaż ogółem

198 806

184 635

-14 171 (-7,13%)

Średnia sprzedaż magazynu CD-Action w I kwartale 2015 roku wyniosła 81 559 egzemplarzy, czyli o 6,19% mniej niż w I kwartale 2014 roku. Na drugiej pozycji znalazł się PC format. Jego średnia sprzedaż wyniosła 55 440 sztuk, co stanowi spadek o 15,68% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku, kiedy to sprzedano 65 751 egzemplarzy. Trzecie miejsce zajął Komputer Świat. Czasopismo wydawane przez Ringier Axel Springer Polska jako jedyne zanotowało wzrost średniej sprzedaży w porównywanych przedziałach czasowych. Średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 16,77% z 30 666 do 35 809 egzemplarzy. Najsłabiej w zestawieniu prezentuje się czasopismo Chip. Średnia sprzedaż tego magazynu zmniejszyła się aż o 23,43%, spadając z poziomu 15 445 egzemplarzy w I kwartale 2014 roku do 11 827 sztuk obecnie.

Sumarycznie, najbardziej poczytne czasopisma sprzedały się w pierwszym kwartale 2015 roku średnio w nakładzie 184 635 egzemplarzy, co stanowi spadek rzędu 7,13% w stosunku do roku ubiegłego, kiedy to sprzedano średnio 198 806 sztuk.

Sytuacja przedstawia się podobnie, jeśli porównamy sprzedaż w marcu w 2014 i w 2015 roku.

Tytuł

Sprzedaż w marcu 2014

Sprzedaż w marcu 2015

Różnica

CD Action

97 170

88 349

-8 821 (-9,08%)

PC Format

62 228

57 908

-4 320 (-6,94%)

Komputer Świat

26 283

34 509

8 226 (+31,30%)

Chip

15 005

11 318

-3 687 (-24,57%)

Sprzedaż ogółem

200 686

192 084

-8 602 (-4,29%)

Na pierwszym miejscu znalazł się miesięcznik CD-Action, którego sprzedaż w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 9,08%, z 97 170 do 88 349 egzemplarzy. Na drugiej pozycji znalazł się PC format. Jego sprzedaż wyniosła 57 908 sztuk, co stanowi spadek o -6,94% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to rozeszło się 62 228 egzemplarzy. Marcowa sprzedaż jeszcze wyraźniej ukazuje wzrost popularności Komputer Świata. Miesięcznik zanotował bowiem aż o 31,30% większy popyt niż w marcu w roku 2014. Tym samym jego sprzedaż wzrosła z 26 283 do 34 509 sztuk. Z kolei Chip również w tym ujęciu poniósł największe stary – jego wynik sprzedażowy zmalał bowiem o 24,57% i osiągnął 11 318 egzemplarzy.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-06-17
16:27

zanonimizowany1097057 Legionista

Nie ma co porównywać tych czasopism, branża może jedna, ale tak wielkie odległości między tymi pismami. Jednak ogólnie widać, że takie czasopisma powoli odchodzą do lamusa, siła internetu jest nieprawdopodobna. Gameplaye, multum recenzji i przede wszystkim opinie użytkowników. To daje możliwość oceny gry, a nie sprzedane/niesprzedane recenzje w papierowych wydaniach.

Komentarz: zanonimizowany1097057
2015-06-17
19:08

xsas Generał

xsas

Chyba, że jest się GameInformer'em(?) który to ma jakąś tam wyłączność na dane tematy i jako pierwszy może je podać.

Komentarz: xsas
2015-06-17
19:12

mohenjodaro Legend

mohenjodaro

Ciekawe ile ma Pixel, pewnie więcej od takiego Chipa

Komentarz: mohenjodaro
2015-06-22
02:50

gerth Konsul

Jedyna szansa tych redakcji to to że zanim całkowicie zdechną papierowe wydania uda się pozyskać kilkadziesiąt tys subskrybentów wersji elektronicznej.
Dla Chipa 2015 będzie rokiem prawdy, nieprzypadkowo traci najwięcej - to magazyn dla osób dobrze poruszających się w świecie komputerowo-internetowym, którzy coraz częściej rezygnują z papierowej wiedzy.

Komentarz: gerth

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl