ArmA szał. Top 10 Steam (3 - 9 marca)
MP3 miał dobre recenzje, a mimo to sprzedał się (jak na Rockstara) słabo. Wydawało się, że to koniec serii, ale ostatnio sprzedaż wzrosła i pojawiły się plotki o następnej części. Niewykluczony prequel jednej z trzech części. Wg. mnie byłoby to ciekawe rozwinięcie historii, a o tasiemcu nie ma mowy. Nawet jeśli gra wyjdzie to najszybciej za 2 lub 3 lata.
Max Payne 3 kupiłem w promocji na muve.pl i jestem bardzo zadowolony z tej pozycji.
Jedyne do czego bym się przyczepił to niestety wywalanie do pulpitu które zdarzyło mi się kilkanaście razy podczas gry, najczęściej w multi. Poza tym to gra bardzo udana, interesująca fabuła przedstawiona w ciekawy sposób i duża satysfakcja z eliminowania kolejnych wrogów.
To wygląda przezabawnie, że taki komercyjny mainstreamowy hicior jak Tomb Raider przegrał z niszowym symulatorem dla hardkorowców, jak Arma, w dodatku jeszcze w alfie.
Do pierwszej dziesiątki wrócił też dzięki wyprzedaży Max Payne 3. Tu ciekawostka: zainteresowanie jest tak wielkie, że zabrakło kluczy do gry, przez co ci, którzy nie zdecydowali się na zakup wcześniej, teraz muszą poczekać z rozpoczęciem zabawy.
Jak mogło zabraknąć kluczy? Fabryka nie wyrobiła, bo zabrakło żelaza? Przecież te klucze są generowane na bieżąco.
@Pan Dzikus:
Normalnie. Valve jak i inni pośrednicy zamawiają pulę kluczy u producenta (z MP3 u Rockstara) i jak jest dobra promocja weekendowa to co jakiś czas brakuje kluczy - na bieżąco mogą generować co najwyżej klucze do gier Valve. Tak samo było jesienią jak kupowałem Borderlands GOTY - na weekend promo zabrakło kluczy do DLC i najpierw nie dało się grać, potem support Steam odblokował podstawkę a klucze do DLC pojawiły się na kontach po paru dniach. Podobnie było z kluczami do ARMA II w lipcu 2011 r. na GMG - też zostały dosłane po paru ładnych dniach (zwłaszcza że ARMA II, Men of War i TowerBloxx były dostępne z darmowych voucherów).
@Kazioo:
Wcale ten pęd na kupowanie gier w fazie alpha po 50 euro mnie nie cieszy. Niedługo gry będą sprzedawane na Steamie jak na Kickstarterze - zanim developer zacznie prace.
@SebaOnePL:
A nie przeszkadzało Ci pobieranie tych ~30GB przez downloader Muve? Specjalnie dopłaciłem ~10 zł bu mieć go na Steamie i kupiłem za 10,89$ na GMG by nie była to wersja nie podpinająca się pod nic (na muve był AFAIR za 24 zł - z jakim zestawem DLC? Na GMG za te ~10$ była wersja chyba z 4 czy 5 DLC odpowiadająca preorderowi, więc już nawet nie kupowałem za dodatkowe 2$ Rockstar Pass przydatny głównie do multi, bo jak dla mnie Max PAyne od zawsze był serią do singla.