futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 5 lutego 2010, 13:44

autor: Szymon Liebert

Trzeci kwartał finansowy Sony od strony finansowej

Wczoraj mówiliśmy o sprzedaży konsol koncernu Sony i wzroście zainteresowania PlayStation 3 (przy jednoczesnym pogorszeniu się pozycji PS2 i PSP). Oddział firmy poświęcony między innymi grom w końcu zarobił pieniądze, chociaż jego przedstawiciel przyznał, że lepszy wynik niż przed rokiem to niekoniecznie zasługa marki PlayStation.

Wczoraj mówiliśmy o sprzedaży konsol koncernu Sony i wzroście zainteresowania PlayStation 3 (przy jednoczesnym pogorszeniu się pozycji PS2 i PSP). Oddział firmy poświęcony między innymi grom w końcu zarobił pieniądze, chociaż jego przedstawiciel przyznał, że lepszy wynik niż przed rokiem to niekoniecznie zasługa marki PlayStation.

Oddział Network Products & Services firmy Sony zajmuje się markami PlayStation i VAIO. W trzecim kwartale tego roku finansowego ten segment koncernu doczekał się wzrostu sprzedaży o 1.9% i zysków rzędu 211 milionów dolarów (19.4 miliardów jenów), czyli więcej o 277 milionów niż w podobnym okresie ubiegłego roku biznesowego.

Wzrost zagwarantowała lepsza sprzedaż sprzętu z linii VAIO, bo jak pamiętamy z PlayStation było różnie. Ze sklepów zniknęło o dwa miliony więcej konsol PlayStation 3 niż przed rokiem, ale ogólna sprzedaż w tym sektorze spadła. Nobuyuki Oneda, przedstawiciel firmy, mówi, że gry na PSP cieszyły się podobnym zainteresowaniem, ale znacznie gorzej jest z PS2.

Potwierdzają to wyniki sprzedaży oprogramowania na platformy Sony w trzecim kwartale tego roku biznesowego. W przypadku PlayStation 2 mówimy o spadku rzędu 62% (w porównaniu z rokiem ubiegłym), który pewnie będzie pogłębiał się w przyszłości, odcinając koncern od sporych profitów. Sytuację ratuje PlayStation 3 ze wzrostem sprzedaży gier o 17%.

Oneda przyznał, że osiągnięcie rentowności PlayStation 3 na poziomie porównywalnym ze złotymi latami PlayStation 2 byłoby trudne do zrealizowania. Firma skupia się więc na innych elementach i dalszym obniżaniu kosztów produkcji. W przyszłości twórcy wykorzystają nowsze podzespoły (45nm RSX), które być może pozwolą poprawić sytuację.