futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 16 maja 2019, 13:50

autor: Konrad Hazi

Google zapowiada nowe rodzaje reklam na urządzeniach mobilnych

Google zapowiedziało wprowadzenie nowych rodzajów reklam na urządzeniach mobilnych. Galerie reklamowe znajdziemy w wynikach wyszukiwania oraz na YouTube, zaś w Google Discover ogłoszenia pojawią się w formie miniatur artykułów.

Będzie kolorowo! - Google zapowiada nowe rodzaje reklam na urządzeniach mobilnych - wiadomość - 2019-05-16
Będzie kolorowo!

Google poinformowało o planach wprowadzenia nowych formatów reklam, które zaczną pojawiać się w aplikacjach mobilnych oraz wynikach wyszukiwania.

Wincyj reklam!

Jeden z nowych formatów reklamy - przewijana galeria – ma pojawić się pomiędzy wynikami wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Podobne rozwiązania znajdziemy już dziś na przykład na Instagramie. Reklamy pojawią się też w Google Discover (na razie tylko w wybranych regionach) pośród prezentowanych wiadomości, jednak na razie ma ich być stosunkowo niewiele.

Nowe formaty mają sprawić, że reklamy będą bardziej zauważalne - tak twierdzi dyrektor ds. reklamy Google, Prabhakar Raghavan. Na firmowym blogu możemy przeczytać, że przewijane galerie wzbudzają o 25% większe zainteresowanie niż tradycyjne reklamy w wynikach wyszukiwania.

Reklamy w formie galerii pojawią się wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jeśli chodzi o funkcję Discover, reklamy mają wyświetlać się w aplikacji mobilnej Google oraz w widżecie, jednak ominą mobilną stronę google.com. Artykuły promocyjne, pojawiające się pomiędzy wiadomościami, mają wyglądać podobnie do samych wiadomości – zawierać obrazek, tytuł oraz krótki fragment tekstu. Będą jednak oznakowane.

Przeglądając reklamy być może natkniemy się na interesujące nas wyniki wyszukiwania lub wiadomości. - Google zapowiada nowe rodzaje reklam na urządzeniach mobilnych - wiadomość - 2019-05-16
Przeglądając reklamy być może natkniemy się na interesujące nas wyniki wyszukiwania lub wiadomości.

Jak przykuć uwagę

W ostatnich latach w mobilnych wynikach wyszukiwania na Google pojawia się coraz więcej elementów graficznych. Dla przykładu, gdy szukamy informacji o filmie, na początku wyników pojawia się poster, wizerunki aktorów oraz inne zdjęcia pochodzące z najlepiej dopasowanych artykułów. Oprócz tego otrzymujemy też całą masę innych informacji, takich jak klipy wideo, godziny seansów w okolicznych kinach czy fragmenty recenzji.

Mając tak dużą ilość informacji przykuwających uwagę użytkownika, logicznym krokiem z perspektywy Google jest więc dodanie elementów graficznych do reklam, które dzięki temu uzyskają lepszą klikalność, a co za tym idzie, staną się bardziej dochodowe.

Nowe formaty reklam nie ominą także platformy YouTube, gdzie mają znaleźć się pomiędzy rekomendowanymi filmami. Wszystkie z zapowiadanych nowości zadebiutują jeszcze w tym roku.