Chciałbym uruchomić starą grę Soldier of Fortune 2 w rozdzielczości panoramicznej (1920x1080), co nie jest takie proste i trzeba edytować plik ''cgamex86.dll'' w edytorze plików binarnych.
Ściągnąłem program który nazywa się Free Hex Editor i wczytałem ten plik dll i nie wiem jak znaleźć potrzebną linijkę do edycji.
Muszę ustawić tzw FOV, żeby w grze rozdzielczość 16:9 była poprawnie ustawiona.
Musze znaleźć linijkę w której ma być AEA54-AEA55 gdzie domyślnie jest ustawione 38-30 i ustawić na 39-35 i ta wartość ma zapewnić poprawne 16:9.
To jest ostatnie co muszę zrobić z instrukcji jaka jest na stronie WSGF. Edytowałem już plik ''sof2sp.cfg'', gdzie trzeba było ustawić 1920x1080. Ściągnąłem też folder z ''Pk3 file'' z 4shared, który jest już po edycji i nie trzeba nic już robić, prócz wrzucenia go do folderu z grą.
Zostało tylko ustawienie tego FOV, ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Wczytałem ten plik ''cgamex86.dll'' do Free Hex Editor i nie wiem co dalej robić. Po wczytaniu wyskoczyły w tym programie ciąg cyfr i liter i nie wiem gdzie tych wartości szukać żeby je zmienić.
To instrukcja edycji plików na WSGW
http://www.wsgf.org/dr/soldier-fortune-ii-double-helix
A tu na filmikach widać że gra działa w 16:9 jeśli wszystko się dobrze zrobi.
https://www.youtube.com/watch?v=1JzEoXsAw9k
https://www.youtube.com/watch?v=VJEm2lqoSSI
AEA54-AEA55 to jest zakres liczb w systemie szestnastkowym. Musisz znalezc linie AEA50 (000AE50) w pierwszej kolumnie po lewej (tej niebieskiej). Kazdy adres to dwa znaki, czyli AEA54 i AEA55 to beda dwa "bloki" po dwa znaki, tak jak widzisz teraz na ekranie "00 00".
Teraz na zielono masz zaznaczony adres 00000000 i wartosc tam to "4d". Jesli zaznaczysz nastepny, to adres bedzie 00000001 i wartosc to 5a. Jak juz znajdziesz linie AEA50 to musisz znalezc wlasnie te bloki AEA54 i AEA55. Adres bedziesz mial napisany na dole nieco po prawej (Offset).
Zgodnie z instrukcja pod tymi adresami powinienes znalezc wartosci "38 30". Musisz je zmienic na to, co potrzebujesz, czyli "39 35".
Edit. Zauwazylem, ze napisalem to strasznie chaotycznie. Jesli nic nie rozumiesz to napisz, poprawie.
Dwa pierwsze SoFy to kapitalnie gry, warto się pomęczyć.
Bohater, klimat, miejscówki, ilość broni, model obrażeń. Pamiętam jak miesiącami w kółko grałem w jedną (?) mapkę z dema SoF I.
Znalazłem taki adres 000aea50, ale takiego jak napisałeś w nawiasie 000ae50 chyba nie ma. Chyba sobie to odpuszczę i spróbuję ustawić FOV w konsoli. Tylko z tego co tam pisze, to po każdej cutscene, wartości się resetują i trzeba robić to od nowa.
Ściągnąłem ten drugi program do edycji tych plików (XVI32) co jest na tej WSGF.
Jak kliknąłem w Adress, Goto i zaznaczyłem hexademical i wpisałem AEA54 żeby znalazł, to wyświetla adres AEA3F i jest zaznaczona wartość 38, a jak wpiszę żeby poszukał AEA55, to znowu jest AEA3F ale tym razem liczba 30.
Może to będzie to. Zrobię kopie tego pliku zmienię liczby na odpowiednia na 39 i 35 i zobaczę co się stanie. Albo będzie jak będzie, albo najwyżej Windows wyświetli komunikat że gra przestała działać.
To po lewej to nie jest adres pola, tylko poczatkowy adres dla calej linii. Dokladny adres masz na dole po lewej jako Adr. Hex.
Na szczęście nie jest już to ważne, bo zamianie tych dwóch liczby na 39 i 35 i zapisaniu zmian i po podmienieniu tego pliku dll wreszcie jest tak jak powinno być.
Wcześniej nie było widać ręki tylko sama broń była widoczna.