Mam obecnie karte GF 7600GT 256 mb. Ostatnio troche zmodernizowałem komputer, mam 4 GB ramu, Procek Phenom X3 8750, zasilacz Corsair 430W. Teraz pomyślałem czy czasami nie zmienić karty, potrafi czasami przymulić na youtubie jak sie ogląda w HD. Tylko jest pytanie na co zmienić, czy jest sens np kupić jakąś nową karte za nie całe 200 zł z 1 Gb ramu, czy np poszukać jakiejś używki (troche sie obawiam, przyjdzie spalona i potem jest klops bo mi gość powie że byłą dobra musiał ja coś zle zrobić i ją zjarać). Czy obecne karty w przedziale 150 - 200 zł są wydajniejsze od GF 7600 GT z pasywnym chłodzeniem ? bo może być tak że nowa karta bedzie miałą na papierze wiecej pamięci i tu sie zalety kończą, ukłąd nie będzie wiele wydajniejszy. Z drugiej strony ta karta ma 8 lat, podejrzewam że obecne karty są przystosowane do nowoczesniejszych standartów itp, nie siedze od paru lat w PC więc nie wiem jak to wygląda. Od razu uprzedzam że nie gram w gry, nie jestem grafikiem itp, komputer służy mi do prac biurowych, internetu, jakiś film i youtube. To wszystko. Nie wymagam cudów, ale może tanim kosztem da sie jeszcze coś wyciągnąć bo do moich wymagań szkoda mi kasy teraz na nową jednostke. Dzięki za pomoc
Chyba lepiej byłoby zmienić po taniości całą platformę. Pentium G3260 + tania płyta i w okolicach 400zł się zamkniesz, osobnej karty graficznej nie potrzebujesz, ta w procesorze i tak będzie wiele razy lepsza od twojej obecnej.
Przede wszystkim potrzebujesz karty graficznej co wspiera DX11 i ma min. 1 GB pamięci.
Do Twojego procesora dobrą parą byłyby GF 460 lub GF 550, albo odpowiadający im wydajnością Radeon z serii 5xxx lub nowszej. Ogólnie szukaj karty, która ma min. 12 tys. punktów w 3DMark06 lub min. 1500 punktów w 3DMark FireStrike.
Od razu uprzedzam że nie gram w gry, nie jestem grafikiem itp, komputer służy mi do prac biurowych, internetu, jakiś film i youtube. To wszystko.