AMD zaimplementowało w sterowniku Radeon Image Sharpening (RIS) bazujące Contrast Adaptive Sharpening (CAS), które według testów działało lepiej niż DLSS i udostępniło kod źródłowy. Efektem jest port RIS dla ReShade, którego może użyć każdy, oraz implementacja od NVIDIA, która korzysta najprawdopodobniej z tego samego rozwiązania, bo wynik jest niemal identyczny z AMD. Ciekawostka polega na tym, że wszystkie te techniki działają lepiej niż DLSS. RIP DLSS.
https://youtu.be/dADD1I1ihSQ?t=528
No to niech dodadzą jeszcze RT. Wtedy mogę pomyśleć o przejściu do czerwonych :)
News jest o tym, że NVIDIA sama zaorała DLSS poprzez prawdopodobnie skopiowanie otwartego rozwiązania AMD. To nie jest news o RT. Jeśli chodzi o RT w kartach AMD, no to będzie zważywszy na to, że PS5 i nowy X będą miały jakąś implementację RT w mniejszym bądź większym stopniu. Nadal uważam, że przez najbliższe 2 lata RT nie powinno być czynnikiem decydującym o wyborze karty, choć rozwiązanie od AMD będzie najpewniej z początkiem 2020 roku wraz z premierą kart 5800/5900. Ja nei jestem osobiście zainteresowany póki nie będzie >100 FPS w 1440p w rozsądnej cenie.