Witam. Mam pytanie odnośnie rozdzielczości w grach i przewagę jaką one dają lub nie. Czy mając np. rozdzielczość 2560x1440 ekran jest większy, (chodzi mi o pole widzenia w wysokości i szerokości, trudno jest to wytłumaczyć, ale mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi) niż w przypadku 1440x900? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Nie. Pole widzenia ma taki sam rozmiar, tyle że na tej samej powierzchni masz "upchnięte" więcej pikseli, co daje obraz o lepszej jakości. Nie jestem w stanie na ten moment przypomnieć sobie czy są jakieś wyjątki od tej reguły.
Zależy od implementacji w grze, aczkolwiek w większości przypadków, na panoramicznych ekranach (16:9, 16:10) widać "więcej" niż 4:3 czy 5:4.
Co do pola widzenia przy jednej proporcji boków, to nie do końca jest tak, że jest stała, bo np. w RTSach, czy innych grach nie z perspektywy 1 albo 3 osoby, możesz widzieć więcej mapy.
TU masz pokaźną bazę na ten temat, sprawdzić możesz wszystko:
http://www.wsgf.org/
Wypisane jaka gra ma hor+ albo ver-/
No tak, maviozo dobrze prawi, nie wziąłem poprawki na proporcje ekranu. Faktycznie przy rozdzielczościach 16:10/16:9 obraz jest "szerszy" niż w przypadku 4:3. Porównując natomiast dwie rozdzielczości o tych samych proporcjach różnic raczej nie ma.