Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Ustawienia grafiki w grach

12.07.2011 19:56
1
zanonimizowany775910
5
Legionista

Ustawienia grafiki w grach

Bylby ktos tak mily i wypisal wszystkie znane ustawienia graficzne ktore wystepuja w grach w kolejnosci od najbardziej obnizajacego fps do najmniej obnizajacego? Czesto chce ustawic sobie optymalnie grafike tak aby wyciagnac jak najwiecej przy przyzwoitym fpsie.

12.07.2011 20:24
2
odpowiedz
Weteran gracz
72
Generał

sam se pobróbuj zależy w jakiej grze?

najbardziej z karty pamięci zabiera antyalising i cienie
najnmniej natomiast zazwyczaj tekstury i budynki czy coś w tym stylu

12.07.2011 20:32
3
odpowiedz
zanonimizowany775910
5
Legionista

Chodzilo mi o ogol gier ale zalozylem ten temat bo nie moglem sobie zrobic optymalnych ustawien w stalkerze cop. Chce wiedziec co moge wymaxowac a z czym dac sobie spokoj a probowanie to duzo zabawy bo za kazdym razem trzeba restartowac gre i to troche trwa i w sumie sam nie wiem czy duzo mi to dalo czy nie. Jakby ktos zrobil taka liste to by pomoglo mi pozniej i nie tylko mi pewnie.

13.07.2011 08:44
4
odpowiedz
zanonimizowany775910
5
Legionista

No co jest nikt nie umie zrobic takiej listy?

13.07.2011 08:45
the_Night
👍
5
odpowiedz
the_Night
149
nie cierpię tolerancji

tobie sie nie chce poszukac w necie, to nam sie nie chce wypisywac

13.07.2011 08:58
6
odpowiedz
torphidan
30
makczuPikczu

Tak jak powiedział Weteran gracz, zacznij od cieni i antialiasingu, ja jak mi gry przycinają to właśnie zaczynam od tych dwóch ustawień. Jaką ty chcesz listę? jest wiele gier i wiele ustawień, jedne są lepiej zoptymalizowane drugie gorzej. Dobranie sobie ustawień indywidualnych to jest Twoja sprawa, eksperymentuj.

13.07.2011 09:28
faust7
7
odpowiedz
faust7
72
Sława Słowiańscy Bracia!

[2] i [6] - To samo...

13.07.2011 12:28
8
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Antialiasing jest na drugim miejscu pod wzgledem spadku fps`ow w wiekszosci gier NOWYCH gier. Najbardziej wymagajace sa teraz imitacje ambient occlusion czyli techniki cienowania - SSAO i HBAO. W starszych grach AA byl bardziej wymagajacy niz teraz poniewaz uzywano innych technik jego tworzenia. Kolejne miejsce pod wzgledem wymagan maja dynamiczne miekkie cienie glownie dla scen outdoor. Nastepne ssacze fps`ow to rozne rodzaje efektow postpro mocno korzystajace z textur - render targetow. Im wiecej rt tym wiecej karta musi uzyc przepustowosci pamieci. Kiedys zjadaczem fps`ow byla takze ilosc trojkatow na ekranie, obecnie kilka milionow trojkatow na "czysto" bez problemow renderuje kazda karta.

13.07.2011 18:23
9
odpowiedz
zanonimizowany775910
5
Legionista

Dobra niech bedzie na przykladzie STALKER: Call of Pripyat tam mam takie ustawienia:
-vision distance
-object detail
-texture detail
-anisotropic filtering
-antialiasing
-grass detail density
-lighting distance
-shadow quality
-render type(i tu static lightning, object dynamic lightning, full dynamic i enhanced full dynamic)
te wyzej moge regulowac a tu sa typu on/off:
-frequency 60hz
-vertical sync
-detail bump
-npc flashlights
-sun shadow
I teraz prosilbym kogos zeby ulozyl te ustawienia od najwiekszego obnizacza fps do najmniejszego bo z probowaniem samemu to roznie bywa na poczatku wydaje sie ze ok a pograsz godzine, pol, przejdziesz w inne miejsce to wiesza sie.

13.07.2011 18:28
Romo69
10
odpowiedz
Romo69
58
9900NT

Po pierwsze wyłącz Vertical sync, potem obniż anisotropic filtering oraz antialiasing. Możesz również obniżyć cienie. Jak dalej nic to skręć do kuchni i spytaj rodzica czy maja na nowego kompa.

13.07.2011 18:31
HETRIX22
11
odpowiedz
HETRIX22
209
PLEBS

A ja zawsze myślałem, że tekstury to znacznie wieksze zmulacze od efektów, oświetleń, detali obiektów i takich pierdół.

13.07.2011 18:40
12
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Z mojego punktu widzenia bedzie cos mniej wiecej takiego:
- vision distance, najbardziej wymagajace. Im wiecej geometri na ekranie tym wiecej zmian stanow w silniku, wiecej geometrii do wyrenderowania, wiecej swiatel i cieni do obsluzenia
- render type - enhanced full dynamic, przy tej opcji z tego co pamietam uzywa sie SSAO wiec bardzo wymagajace
- shadow quality + sun shadow + lighting distance
- antialiasing

Reszta opcji mniej wymagajaca ale potrafiaca takze zmniejszyc fps, np. przy wiekszej ilosci NPC i flashlights. Vertical sync oraz frequency nie obnizaja ilosci fps.

Forum: Ustawienia grafiki w grach