Cześć.
Jest tu ktoś zorientowany w tym temacie? Chodzi mi głównie o to jak będą wyglądać moje zarobki po otrzymaniu statusu studenta? Wszystkie kalkulatory jasno pokazują, że powinienem dostawać kilkaset złotych więcej i niestety nie wiem ile w tym jest prawdy. Mój pracodwaca zaoferował mi dokładnie 50 groszy podwyższki. Będąc studentem, to szkoła zapewnia mi ubezpieczenia społeczne, więc może to jest tylko dobra wola pracodowacy, który albo odstąpi te pieniądze mi albo zachowa dla siebie?
Jeżeli walnąłem jakąś głupotę, to przepraszam, ale jestem kompletnie zielony w temacie.
Na dobrą sprawę, jeżeli chodzi o umowę zlecenie, to warunki są ustalane przez pracodawcę i pracownika, bez względu na "status" któregoś z nich. To zlecający ustala stawkę, którą zleceniodawca może zaakceptować lub nie, a wtedy zaczynają się jakieś tam negocjacje. Nie sądzę żeby status studenta miał tu jakieś znaczenie.
Traktuj tą wypowiedź jako komentarz "z zewnątrz". Ani nikogo nie zatrudniałem w ten sposób, ani nie byłem w taki sposób zatrudniony.
W praktyce wygląda to tak, że na zleceniu uczeń/student do 26 roku życia dostaje ~80% pensji brutto zamiast standardowo ~71%, są kalkulatory w necie do dokładnych wyliczeń.
Jest to korzystne dla pracodawcy, który nie musi tak wiele składek itp. opłacać, więc teoretycznie przy takich samych kosztach dla niego może zaoferować więcej zleceniobiorcy. Praktyka jednak pokazuje, że na rękę chce często dawać tyle samo co przy niestudencie, a resztę traktować jako oszczędność.
Chyba, chociaż głowy nie dam, trochę inaczej wygląda to też przy zwrocie podatku z US.
Student dostaje więcej pieniędzy, bo jego pensja brutto nie jest pomniejszana o wszelkie składki, które to opłaca studentowi niejako "państwo". Tutaj pracodawca nie ma nic do gadania, bo te obliczenia nie leżą w jego gestii, on wypłaca pracownikowi ustaloną pensję brutto i kropka.