Witam !
Na czym polega różnica między synchronizacją pionową ( V-sync ) podwójnie a potrójnie buferowaną ?
Pozdrawiam.
Twoje pytanie jest niezrozumiałe (nie obrażaj się) opisz po chłopsku o co chcesz dokładnie zapytać.
Mam wrażenie, że chodzi Ci mniej więcej o to (przepraszam fachowców za uproszczony i nieprecyzyjny język):
V -sync dotyczy sygnału w monitorze uruchamiającego wyświetlanie następnego obrazu bez względu na to czy jest (nowa klatka animacji) gotowy po stronie karty graficznej. Buforowanie raczej dotyczy poszczególnych klatek generowanych przez kartę graficzną "na zapas" przed wyświetleniem na monitorze.
Synchronizacja powoduje, że klatka jest wyświetlana tylko gdy jest gotowa i gdy poprzednia skończyła się wyświetlać. Bez synchronizacji klatki są wyświetlane tak szybko, jak są tworzone. Przykładowo jeśli masz odświeżanie obrazu na monitorze 60Hz (czyli 60 razy na sekundę), a karta generuje w tym czasie 120 klatek (bo jest szybka i daje sobie radę), to każdy obraz który widzisz na ekranie jest tak naprawdę do połowy "poprzednią klatką", a od połowy "następną klatką" animacji.
Buforowanie powoduje, że gdy karta wygeneruje klatke animacji "na zapas" zapamiętuje ją w buforze (takiej pamięci podręcznej) - może zapamiętać więcej klatek - wtedy masz "tylukrotne" buforwanie ile na zapas generuje karta.
Jeśli coś nakłamałem, to przepraszam.
Dopisek - oczywiście jeśli karta nie nadąża - to ta sama klatka wyświetlana jest więcej razy, niekoniecznie cała w zależności czy synchronizacja jest czy nie ma.
Dlaczego pytam ?
Ponieważ taką opcję wyboru synchronizacji mam w najnowszym Tomb Raider'ze.
Wygląda to tak, że przy wyborze synchronizacji pionowej mogę wybrać : synchronizacja pionowa - wył. podwójny bufor potrójny bufor
I przy okazji mam też pytanko : Co oznacza tzw. "ekskluzywny pełen ekran" ?
Taka opcja graficzna również występuję w najnowszym Tomb Raider'ze.
Prawdopodobnie jest to adaptatycyjna synchronizacja pionowa. Ale dlaczego dwa ustawienia?
http://pclab.pl/art49195-5.html
Ja grałem na maksymalnych ustawieniach i synchronizację system ustawił na ostatnią opcję.
Jeśli masz zapas mocy i wiesz że masz grubo ponad 60fpsów i stałe min. 60 oraz monitor który ma 60Hz to ustawiaj VS, obraz będzie doskonały, jeśli tego nie masz to będzie gorzej. Tak samo jest w VS 30/60/120. 30 można uzyskać na każdej karcie nie mniej dla wielu VS30 to wydaje się bardzo dużym obcięciem płynności mimo, że nasze oko widzi 30.
Jeśli chcesz potestować to możesz śmiało odpalić np. FarCry III i włączyć VS na 30 (bo ma opcje taka do wyboru), jeśli VS min. będzie na 30 fpsach to zobaczysz że nawet na 30 gra będzie wydawała się dużo płynniejsza niż przy skokach 40-60.
Generalnie w mocny skrócie VS to poprawka odbioru obrazu i płynności - ZŁ w sposób także dość prosty wyczerpał temat. Szczerze mówiąc przy fullHD na jednej karcie poza Titanem jest bardzo ciężko uzyskać min. 60 fps w każdej grze więc ta opcja przy nowych grach jest dla pojedynczego GPU praktycznie zarezerwowana dla niego, niemniej jeśli mówimy o grach starszych to można sobie potestować. Np. wszystkie MW/CODy itd. Jest to taki sam dodatek jak każdy inny który poprawi ci odbiór obrazu.
Pozdrawiam