Chciałbym kupić sobie jakąś scigałke na PS3 ale nie wiem którą wybrac... Nie jestem żadnym pr0, gram czasem w NFS: HP a czasem w GT5 (ale raczej dla w strone arcade). Gram na padzie. A Shifta chcę bo ostatnio mnie coś wzięło na takie wyścigi coś pośrodku... :) Ogólnie którą część polecacie?
A ta helmet camera to działa tak jak myśle? tzn. w połączeniu z kamerką od PS3 ruchy głową = ruchy w grze?
Za jedynka przemawia troche chyba lepszy model jazdy (nadal arcade, ale przynajmniej przy tych bardzo szybkich wozach, pojazd nie zachowuje sie jak na lodzie), a za dwojka przemawia helmet camera (ktora jest tak genialna, ze gralem tylko na niej).
Trochę za późno się obudziłeś, bo jakieś 2 miesiące temu Shift 2 był za darmo dostępny dla Plusowiczów. Ja trochę grałem w 1 jak i 2, i dla mnie bez większych różnic. W 2 jest fajniejsza kamera z hełmu, przy której fajnie się jeździ.
W 2 jest fajniejsza kamera z hełmu, przy której fajnie się jeździ.
Taa, bardzo fajnie pod warunkiem, że lubisz się ślizgać po całym torze albo wręcz z niego wypadać, bo wydaje ci się że auto skręca, a to tylko kamera (brak porządnego punktu odniesienia).
Porządnie taką kamerę zrobiono w paru modach do F1 2011 - tam kamera skręca wraz z obrotem kierownicy, więc to pomaga zamiast przeszkadzać.
Ale jeśli detekcja ruchów głowy na PS3 działa w miarę sprawnie, to może nie jest tak źle.
przynajmniej przy tych bardzo szybkich wozach, pojazd nie zachowuje sie jak na lodzie
Zachowują się tak, bo właśnie w dwójce model jazdy jest precyzyjniejszy a fabryczne wozy są tragicznie poustawiane. Wysokość zawieszenia prawie jak w autach terenowych, ciśnienie opon zbyt wysokie, zawieszenie zbyt miękkie, przez co auta są nienaturalnie nadsterowne.
Odrobina przemyślanego tuningu i auto staje się ZNACZNIE stabilniejsze.
Przykład - w jednym z "fabrycznych" wyścigów (w których dostaje się wypożyczone auto, bez możliwości zmiany w nim czegokolwiek) dosiadłem Porsche 911 GT3. Jak wszystkie domyślnie - ustawione było tak koślawo, że podczas hamowania po prostej zarzucało tyłem... Wnerwiłem się, kupiłem sobie to auto i ustawiłem pod siebie, odpaliłem tę samą trasę i odczucia były, jakbym wsiadł do całkiem innego samochodu (albo wręcz jakiegoś single seatera) - nie dość że hamulce działały dużo sprawniej, to w zakręt nie wchodziłem najpierw tyłem.
A co do pytania - bierz dwójkę. Więcej torów, samochodów (w tym serie GT3 i GT1), wyścigi nocne (maraton na Nordschleife był świetny) a jeśli na PS3 też są dostępne dwa dodatki (Legends i Speedhunters), to kilka torów w konfiguracjach z lat 60-70 (Monza z owalem, stary Silverstone czy Hockenheimring) i samochody z epoki + tryb Standing Mile (może i krótkie i na dłuższą metę nijakie, ale jednak kilka razy można się pobawić w sunięcie grubo ponad 400 km/h ;D).
Jako osoba która zaliczałą Shifta 2 przez 80 godzin (a ani razu nie grałem w MP) powiem ci - bierz Shifta 2. Model jazdy arcadowy? Może jak się włączy wszystkie ułatwienia, to tak. A jak ktoś oczekuje od NFS modelu jazdy rodem z rFactor albo gier od SimBin to cóż...
Generalnie obie gry są świetne, ale dwójka nieco lepsza. I ma niezły OST, którego do tej pory z przyjemnością słucham.
[7] +1
Shift i Shift 2 mają swoje plusy i minusy, w niektórych kwestiach Shift jest lepszy, ale ostatecznie to Shift 2 jest lepszą grą.
w niektórych kwestiach Shift jest lepszy
Wymień jakieś :P
Nawet pod względem wydajnościowym S2U jest bardziej dopracowany - Shift 1 mocno nie lubił Radeonów i nie chodził idealnie nawet na BARDZO mocnym sprzęcie. S2U na moim lapku chodzi ZNACZNIE lepiej.
Toshi_ nie wiem czy zauważyłeś, ale mówimy tu o wersji na PS3.
Mam kiepskie wspomnienia z Shifta 2 a raczej brak dobrych i to dlatego, że odłożyłem grę po 2 dniach. Nie wiem jak na kierownicy ale dla mnie ta gra jest niegrywalna na padzie, strasznie rzuca na boki i nie można dokładnie skręcić tylko zawsze o kilka kroków z daleko w prawo itd. Nie mam porównania jak było w jedynce, bo w nią grałem na PC z kierownicą. Co do reszty to jest dobrze, grafika jak na PS3 jest świetna, modele samochodów też, tuningowanie jest mocno uproszczone, ale przy tym przyjemne. Zmienianie auta pod względem wizualnym ogranicza się do naklejek i lakieru ale to i tak wystarcza.
Nie wiem jak na kierownicy ale dla mnie ta gra jest niegrywalna na padzie
Bo granie w takie gry na padzie to jak lizanie lizaka przez papierek - JAKIEŚ doznania będą, jakiś smak poczujesz, ale to raczej nie to czego się spodziewasz :P
Ale nawet na padzie da się pojeździć pod warunkiem, że odpowiednio się ustawi samochód.
Ja tam tylko na padzie gram, we wszystkie ścigałki, a przeszedłem ich trochę... i gra się dobrze. Może fakt, na kierownicy są lepsze doznania (nie wiem, nie grałem ani razu), ale padowi nie umniejsza. Za to odradzam granie na klawiaturze - masakra... ja już bym nie potrafił grac w takie gry poprzez WSAD.