Witam
Astre szlag trafil (rozrzad) i musze kupic cos nowego. Tym razem chcialbym aby byl to samochod w miare mlody (Asia byla juz prawie pelnoletnia)
Do wydania bedzie mysle ok 20-25k
Auto musi byc typu kombi (2 malych dzieci i wyjazdy do dziadkow w trase kilka razy w roku)
Glownie poruszamy sie autem po miescie (Poznan), zona do pracy ok 15km w jedna strone. Na zakupy, na wypady rodzinne
Chcialbym aby samochod byl mozliwie mlody (najlepiej nie starszy niz 2004r)
Zaleta byloby tak jak przy poprzednim Asterixie tanie czesci, duzy do nich dostep, ogolnie tania ekspoatacja
Z racji tego ze glownie uzywany jest po miescie interesuje mnie najmniejsze spalanie w jezdzie po nim.. Z drugiej strony nie chce samodochu slabego na trase. Mysle ze ok 1.8 silnik bylby okay.
Nie chce samochodow "sportowych" typu BMW. Bardzo obawiam sie Fordów i Francózów. Na japonczyki nie ma raczej pieniedzy. Zostaja tansze niemce pewnie. Przegladalem otomoto i glownie fordy i ople astry II i III ew. Vectry.
Prosze o wasze sugestie, porady. Moze jestem gdzies w bledzie. Napiszcie zalety i wady wybranych samochodów
Dziekuje i zapraszam do dyskusji
Dziewczyna brata posiada Vectre kombi jest z niej w pełni zadowolona, nie psuje się, z tego co mi wiadomo to nie rdzewieje, no ok jakieś tam małe kropeczki się gdzieś zdarzą, ale auto już nie najnowsze. Jedynie problemem może być to, że chcesz nie starsze niż 2004, a ja mówię o Vectrze B czyli do 2002r.
Co do "Nie chce samochodow "sportowych" typu BMW." to nie wiem czy wiesz, ale BMW to bardziej limuzyna, a że pod maską ma co nieco to już inna sprawa:)
Ja mimo wszystko polecam Forda Focusa ALE tylko i wyłącznie krajowego kupionego w polskim salonie i benzyniaka, abyś mógł sprawdzić historie tego auta, jak dobrze poszukasz na allegro to są rodzynki serwisowane w autoryzowanych stacjach obsługi ford. Sam jeżdżę fordem, znajomi jeżdżą i nie narzekają.
Plusy, Bardzo dobre zawieszenie i wszystko co z nim związane, precyzyjny układ kierowniczy, i dość wygodny komfort podróżowania
Minusy, toporne wnętrze (można się przyzwyczaić), średnio wyciszony, silnik 100km trochę za słaby ale też za dużo nie spali, Nie zamontujesz LPG :P
Volvo V40, kombi. Ostatni rocznik 2003-2004. Silniki 1.8 (122KM), 2.0 (136KM, trudniej znaleźć).
Części łatwo dostępne i stosunkowo tanie. Samochody i silniki uważane za mało awaryjne.
Do 20k znajdziesz ładną sztukę.
Focus MkII w kombiaku, benzynka 1.6 powinna ci starczyć
Samochody i silniki uważane za mało awaryjne.
chyba przez (nie)szczęśliwych posiadaczy - bo z pewnością nie przez mechaników ;PPP
Dziekuje - zbieram wasze opinie
Legrooch - nie chce BMW wlasnie :P
Vectra B to wiem ze dobra - zastanawia mnie C :) Volvo mial kolega z pracy wiecznie narzekal - raczej odpuszcze :] Co do Forda to nie moge sie przekonac - ale jeszcze nie skreslilem
smalczyk ---> rozwiń temat, przedliftowe diesle są lipne ale wolnossącym benzyniakom nie można nic zarzucić.
Focus byłby spoko pod warunkiem, że nie zamierzasz go gazować. Jeżeli jednak zamierzasz to lepiej wybrać inne auto.
Bo ma plastikowy kolektor dolotowy ;)
Wiem, że silniki 1.6 miały teflonowe prowadnice zaworów, które przy zasilaniu gazem sie rozpadały:/
Ja od siebie polecam w tej cenie strasznie nudnego Passata B5 po liftingu w kombi z nieśmiertelnym silnikiem 1.9 TDI 130KM, lub w benzynie 1.8T. Tylko trzeba uważać na to cholerne aluminiowe zawieszenie..
Poleciłbym Ci również Accorda 6generacje 1.8 Vtec 136KM, no ale niestety dostać kombi na naszym rynku raczej niemożliwe.
Ja bym brał Vectre. Jak dobrze poszukasz znajdziesz na pewno fajnie wyposażony egzemplarz, bo konkurencja to zwykle golasy. Do tego samochód ten wciąż wygląda ładnie (chociaż późniejsze egz. po FL straciły ten urok:/), starzeje się zdecydowanie wolniej od konkurencyjnych nudnych jak flaki z olejem Mondziaków. W wersji GTS dla mnie jest po prostu piękny:P Tu przykład: http://allegro.pl/opel-vectra-1-8-gts-zadbany-118-000km-2003-i1703953540.html
dlatego mocno bym się zastanowił nad kombi:P Vectra nawet w sedanie ma pojemny bagażnik, więc może zagryziesz na to zęby:D
Do tego to Opel, i jeśli choć trochę ogarniasz mechanikę to większość rzeczy powinieneś był w stanie naprawić sam u siebie w garażu, do tego tanie zamienniki.
Silniki cieszą się przyzwoitą dynamiką i opinią (wiadomo do Audi i BMW wciąż droga daleka, ale to przecież nie ta klasa). Do tego ecoteci dobrze znoszą gaz, więc może pójdź w tą stronę jak chcesz tanio jeździć.
Kup 125 maluchow, wyciagnij radia, i zepchnij z jakiejs gory.
Wiecej zarobisz i bedziesz mial wiecej kasy.
hctkko ---> niestety nie pomnę juz wszelkich wyliczeń co do podzespołów, które jak mi mechanik mówił padają w v40, ale było ich sporo - począwszy od elektryki, przez jakieś uszczelki, skrzynie biegów i wiele innych - a części (te w miare dobre) wcale do tanich nie należą
Gdyby nie to sam bym volviaka zakupił bo bardzo mi się wizualnie podoba.
jason ---> ten sam mechanik przestrzegał mnie przed wszelkimi d4d - za wiele ich miała na warsztacie
Za to taka korolka z silniczkiem 1.6 w benzynce 110km chodzi jak złoto
ten sam mechanik przestrzegał mnie przed wszelkimi d4d - za wiele ich miała na warsztacie
A konkretniej, to przed czym przestrzegał? :)
Padające turbiny i przede wszystkim koła dwumasowe - oczywiście w głównej mierze wina użytkowników, ale nie tylko.
Generalnie w benyzniaku po prostu nie ma się co popsuc - a że pali niewiele to jaki sens inwestowac w diesla?
hctkko ---> niestety nie pomnę juz wszelkich wyliczeń co do podzespołów, które jak mi mechanik mówił padają w v40, ale było ich sporo - począwszy od elektryki, przez jakieś uszczelki, skrzynie biegów i wiele innych - a części (te w miare dobre) wcale do tanich nie należą
Gdyby nie to sam bym volviaka zakupił bo bardzo mi się wizualnie podoba.
Ojciec od 12 lat jeździ V70 kupioną w niemieckim salonie i nic tak naprawdę się nie sypie. Więc volvo volvowi nie równe:).
Ale części i eksploatacja faktycznie do najtańszych nie należą.
smalczyk --> robi się coraz bardziej interesująco, szczególnie, że Corolla E12 1,4 D4D nie posiada koła dwumasowego.
Mechanik widzę uprzedzony do dieseli "z zasady" :D
Jeśli uda Ci się zejść taką Corollą E12 1.6 110KM przy spokojnej mieszanej jeździe poniżej 10 litrów to daj znać. Najeździłem się tym modelem i pali b. dużo jak na typowe 1.6.
Proponuję model, który pozbawiony jest dwóch największych bolączek współczesnych diesli - DPFu i właśnie koła dwumasowego. Pozostają oczywiście inne słabe punkty - turbina, gdzie wystarczy regeneracja co 200 tysięcy za pareset złotych i wtryskiwacze, najbardziej trwałe z całej gamy konkurencji. Jeśli diesla to właśnie takiego, a o przewagach ON nad PB czy odwrotnie to jak wiadomo można długo dyskutować. Żeby nie było, jestem zwolennikiem benzyny.
jason ---> nie, mówił mi o Avensisach 2.0 - to ja dla zasady podciągnąłem tez korolkę :)
Dzięki za sprostowanie. Ja jednak nadal wolalbym benzynkę - ale to dlatego że wiele kilometrów nie robię.
Ford Focus MK II , Mondeo MK3 - tutaj trzeba brać pod uwagę słabe blachy. Silnik 1,6 powinien pozwolić na w miarę dynamiczną jazdę w Focusie (mam 1,6 w FI i jest naprawdę ok przy rozsądnym spalaniu). Dla Mondeo na pewno silnik 1,8 ewentualnie 2.0 samochód bardzo obszerny.
Opel Vectra ewentualnie Signum gdzie miejsca z tyłu jest ogrom. Ewentualnie coś francuskiego Citroen C5, Peugeot 407. Lagune II na starcie odpuściłbym to nie jest dobry samochód.
powyżej 2004 za tą cenę ciężko ,ale może to jako przykład ,nie za ładny ,ale miejsca jest od groma
http://www.autotrader.pl/nissan-primera-p12-2001-stan-idealny-serw.oplacony-2004/117243626/
[25] bo autor chce kombi
[9] Ten mit został obalony dawno temu. Tylko pierwotna wersja była taka że mają ceramiczne gniazda zaworów, co miało być przeciwwskazaniem do gazowania ich. Tymczasem ludzie jeżdżą bez kłopotów po 150 tys i więcej i śmieją się z tych bajek.
Zauwazylem ze jest mala szansa tez na Mazde 6 i Toyote Avensis (tutaj trudniej) w tej cenie? Co o nich powiecie?
Jak one wypadaja?
Z faworytow na razie mam:
Astra III
Mazda 6
Toyota Avensis
Passat
Megane II
W przypadku Mazdy 6 zwróć uwagę na ogniska korozji, niestety lubią szybko się pokazać.
kurde myslalem ze w autach nowszej generacji juz nie ma problemu korozji... moja 17 letnia astrucha nie miala w ogole rdzy a wy mnie straszycie 6 letnim zardzewialym autem :D
no niestety, to jest bolączka mazdy 6...
http://www.autocentrum.pl/autorentgen/mazda/6/i/korozja-809669004/
fajna stronka xyz666 dziekuje
z pobieznej oceny tej stronki to Asteryna III wyglada calkiem dobrze :) lepiej niz przypuszczalem a z kolei Avensisy ktore myslalem ze sa niezawodne dosc slabo 0o
Znacie strone godna polecenia ze spalaniem? Gdzie sie natknalem kiedys
ed: znalazlem na autocentrum raporty spalania - jakies lepsze propozycje?
btw. chyba sie skutecznie wyleczylem z Mazdy 6 :) co gorsza ciagle nie wykluczylem francuskiego Megane...
Raporty spalania na autocentrum są dosyć miarodajną pozycją więc polecam!
jeszcze jedno pytanie:
wczoraj rozmawialem o dizlach z kolegami i podali mi sprzeczne informacje
wg 1 kolegi: dizle z common rail (na astra III) maja tansze czesci bo wystarczy sam wtrysk wymienic jesli tylko on sie zepsuje. Natomiast starego typu dizle dti od razu trzeba wymienic pompowtryskiwacz ktory jest drozszy od wtryskow
kolega nr 2 przedstawil sprawe dokladnie inaczej :D tj w common rail od razu trzeba wszystko wymienic przy awarii np 1 wtrysku
Jak jest na prawde. Brzmi jakby kolega nr 1 mial racje zreszta wydaje mi sie ze on ma wieksza wiedze na ten temat
http://autokult.pl/2011/05/18/pompa-wtryskiwacz-pompowtryskiwacz-wyjasniamy-dzialanie
http://autokult.pl/2011/05/14/kulturalne-diesle-czyli-jak-dziala-common-rail
Teraz porównaj sobie ceny pompowtryskiwaczy i wtrysków.
Wszystko zależy jak się posypie, zregenerować można i pompowtryskiwacze i wtryski z common rail. Pierwszy z brzegu cennik:
http://www.diesel-partner.pl/?module=cennik
Regeneracja Common Rail to około 700zł od sztuki, nowy około 1500zł (Bosch)
W przypadku Forda i jego CR to może być problem, aby załatwić to bez ASO. Przynajmniej niedawno jeszcze tak było.
legrooch --> czyli cennik który zlinkowałem to tylko za czyszczenie/robociznę? Nie do końca rzetelny...
Kharman ==> Dokładnie. Zresztą masz tam poniżej gwiazdki opisujące co i jak :)
Edit:
Podana przeze mnie cena to jeden wtrysk.
a jak pojdzie pompowtryskiwacz to ile moze kosztowac legrooch?
edit: na placu boju zostaly juz tylko Astra III i Megane II
Szwaroc ==> Dokładnie. Tyle, że w CR masz jeszcze pompę :)
Ale to już szczegół.
Zwróć uwagę na cenę robocizny CR Bosch i Delphi. Cena części jest jeszcze większa.
Zwróć uwagę na marki wypisane pod typem wtryskiwacza.
I najważniejsze - regenerować zawsze tylko tam, gdzie mają Boscha EPS-200!!!!!
Na słowo to niech regeneruje sobie Pan Gienek wtryski do Golfa.
a jakiego typu CR maja Meganki i Astry?
Dzieki za uwage z EPS-200 postaram sie zapamietac! :D
Proponuję przed zakupem zerknąć na: bezwypadkowy.net Mnie ich forum uchroniło przed kupnem "bezwypadkowej" mazdy 6: http://www.bezwypadkowy.net/forum/88-uwaga-na-to-auto/7099-mazda-6-po-stuczce-jmzgg148241226771
Na tej stronce po rejestracji możesz skorzystać z "vin checkera" Jeżeli auto jest sprowadzone bodajże z Danii Holandii i Szwecji możesz sprawdzić jaki miało przebieg przy ostatnim serwisie... Bardzo przydatne... (nigdy nie zapomnę miny gościa który mi powiedział że jego toyota corolla verso ma 140.000km przebiegu a ja po sprawdzeniu na laptopie wyśmiałem go, bo zobaczyłem, że rok wcześniej miała 260.000)