Mam pewne pytanie, które od jakiegoś czasu mnie nurtuje i zadam je na przykładzie dwóch gier. Dlaczego Modern Warfare 3 (krótka gra, bez wielu godzin dialogów) zajmuje prawie 14GB, a np. Skyrim (od cholery grania, masa dialogów) troszkę ponad 5? Ciekawy jestem, skąd wynikają tak znaczne rozpiętości?
W głównej mierze zależy od tego jak napisany został silnik gry.
Jest tak dlatego, że Modern Warfare 3 oferuje ogromny świat, niewiarygodnie wysokiej liczbie polygonów i innych detali, tekstur hd oraz wielu nowatorskich elementów, które pochłaniają kolejne gigabajty na naszych dyskach.
szybkonogi - Bo ma grafikę z innej epoki, apokaliptycznej gdzie nowoczesne sprzęty zostały unicestwione i technologia poszła do tyłu.
Ciekawe jest to, że MW2/3 zajmuje 15gb (około), a taki Black Ops już ponad 7 czy 8. Ale podobno Treyarch ma inną wersję tego silnika ;)
W niektórych grach takich jak GTA IV połowa rozmiaru zajmowanego przez grę to dźwięk