Mam pytanie. Jeżeli mam monitor o rozdzielczości natywnej 1920x1080 to ustawiając rozdziałkę np.1280x720 to obraz jest gorszej jakości niżby monitor miał natywną rozdzielczość 1280x720 i takową ustawioną? Czyli inaczej - czy jakość rozdzielczości natywnej x danego monitora = jakości tej samej rozdzielczości, tyle że nienatywnej dla innego monitora? Uff, ale namieszałem :P. Trudno zbudować klarowne zdanie :|
Nie znam się, więc się wypowiem.
Włącz jakąkolwiek grą lub benchmark i zobacz różnice w tych rozdziałkach. :)
Anyway, na mój chłopski rozum to zmiana rozdzielczości z takiej, w której monitor działa już naturalnie wiąze się z nieznacznym pogorszeniem, bo jest to niejako "wymuszanie" na większej ilości pikseli sprzętowych mniejszej ilości pikseli softwareu. ;) Vide 1080p i 1080i tylko, że vice versa :)
Przecież to oczywiste, że rozdzielczość 720p ustawiona na monitorze 1080p będzie wyglądała gorzej niż 720p na monitorze 720p.
Jeżeli mam monitor o rozdzielczości natywnej 1920x1080 to ustawiając rozdziałkę np.1280x720 to obraz jest gorszej jakości niżby monitor miał natywną rozdzielczość 1280x720 i takową ustawioną?
Tak. Monitory LCD mają ładny obraz tylko w natywnej rozdzielczości. Wyświetlając 1280x720 na monitorze 1920x1080 na jeden piksel obrazu będą przypadać ok. 1,5 pikseli monitora, a to oznacza skalowanie, które albo będzie oznaczać rozmyty obraz, albo bardzo widoczne ząbki.
Tak na marginesie, kompletnie nie rozumiem dlaczego w nowych konsolach dopuszczono do takiej sytuacji, by gry pracowały w 1600x900 czy nawet 1280x720, skoro każdy ma TV czy monitor 1920x1080? Przecież różnica jakości między natywną, a upscale'owaną rozdzielczością jest bardziej widoczna niż chociażby między ustawieniami niskimi, a maksymalnymi w większości gier na PC.