Robię "setkę" w Rage i muszę ukończyć wszystkie wyścigi. Problem polega na tym, że niektórych nie da rady zaliczyć - powód na obrazku. Problem występuje tylko w określonych, tych samych wyścigach - inne działają bez problemu. Trasa i samochody nie mają żadnego znaczenia - zaliczałem już wyścigi na torach, które tak się wysypują.
Spotkał się ktoś z takim problemem? Znacie rozwiązanie?
a) karta GeForce, sterowniki OK, sprawdzałem zarówno na najnowszych, jak i na betach;
b) pozostała część gry działa bez zarzutu - problem jest tylko w wyścigach;
c) bawiłem się ustawieniami w menu, nic to nie dało.
Spróbuj we właściwościach gry (steam) dorzucić takie parametry startowe: +vt_maxPPF 16 +vt_pageImageSizeUnique 8192 +vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly 8192 +vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly2 8192 +vt_maxaniso 4
Czy tworzyłeś swój plik konfiguracyjny?
U mnie wszystkie wyścigi - bez problemu. Ale ja mam te złe ati ;)
ps. Setkę? Przecież to słaba gra :PP
Słaba? Bez przesady :)
A "setka" jest w zasięgu, to robię.
Po łacie Steamowej wywaliłem configa, bo zaczęło działać bez problemów.
Nic to nie dało. Niektóre podane przez Ciebie opcje miałem wrzucone w command line przed łatą. :)
Po configu i patchu problemu mi minęły, ale parametry z okresu sprzed patcha mam takie: +cvaradd g_fov 12 +com_allowconsole 1 +com_skipIntroVideo 1 +image_anisotropy 16 +image_usecompression 0 +g_showplayershadow 1 +m_smooth 0 +r_swapInterval 1
Sam rageconfig.cfg:
seta com_allowConsole "1"
seta com_skipIntroVideo "1"
seta g_fov "90"
seta view_doubleVision "0"
seta achievements_awardEnabled "1"
seta achievements_Verbose "1"
seta r_swapInterval "1"
//
seta com_videoRam "896" //sets the Video Card memory Set this to the amount you have in MB
seta image_anisotropy "4" //you can set as 2, 4 or 8
seta image_usecompression 0
seta image_usecompression "0"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" //filtering for light maps
seta image_preload "1" //Use preload images when ever possible
seta image_lodbias "-1" //LoD settings
seta image_ignoreHighQuality "0" //Sets up for using HQ gfx
seta image_ignoreLowQuality "1" //ignores the low textures
seta image_useCache "1" //Enabled Cache to allow the textures to load properly without popping
seta image_cacheMegs "125" //Cache size in Megabytes
seta image_cacheMinK "50" //Cache minimum size in kilobytes
seta r_swapInterval 1 //VSYNC 1 enabled, 0 diabled
seta r_aspectRatio "0" // 0=4:3, 1=16:9, 2=16:10, 3=5:4 TFT, -1 custom
seta r_fullscreen "1"
//seta r_customAspectRatioV "10"
//seta r_customAspectRatioH "16"
seta r_useHighQualityPostProcess "1" //Fore High Quality post proccessing
seta r_shadowsHighQuality "1" //Fore High Quality shadows
seta r_displayRefresh "0" //keep it so the engine doesn't double render a frame
seta r_renderer "best" //highest rendering options
seta r_multiSamples "16" //Set this to 16 or 8 if you're having low-fps as 32 is the Max Multi-sampling
seta r_useHBAO "1" //Ambient occlusion
seta r_useRenderThread "0" // 0 Disable or 1 Enable threaded rendering useful for newer cards to increase performance.
seta r_visDistMult "1"
seta r_useMotionBlur "0" //use blur
seta r_skipBump "0"
seta r_skipSpecular "0"
seta r_skipNewAmbient "0"
seta r_shadows "1"
seta r_cgFragmentProfile "best"
seta r_cgVertexProfile "best"
seta vt_lodBias "-1" //LoD settings
seta m_smooth 0 //disable mouse smoothing
seta m_smooth "0"
//below is cache settings
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 "8192"
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly "8192"
seta vt_pageimagesizeunique "8192"
seta vt_pageimagesizevmtr "8192"
seta vt_maxppf "8"
seta vt_maxlockedpages "256"
seta vt_minlod "-2"
seta vt_lodBias "-2"
seta vt_maxaniso "2"
seta vt_qualityhdplossless "1"
seta vt_qualityhdppower "0"
seta vt_qualityhdpspecular "0"
seta vt_qualityhdpnormal "0"
seta vt_qualityhdpdiffuse "0"
seta vt_qualitydctpower "100"
seta vt_qualitydctspecular "100"
seta vt_qualitydctnormal "100"
seta vt_qualitydctchroma "100"
seta vt_qualitydctluma "100"
seta vt_restart
ps. dołaczę się do narzekających w podobnym stylu ;)
- Setkę? Przecież wyścigi to najsłabsza część gry :PP
No to nie mam pomysłu... :( U mnie tego typu problemów w ogóle nie było (po instalacji nowych sterowników). Jedyne co mi jeszcze przychodzi na myśl, to temperatura GPU. Ale to już raczej takie desperackie szukanie winnego :)
@Aristos: no i model jazdy tragiczny :PP ;)
btw - jako ciekawostka - dzięki temu, że Carmack skorzystał z OpenGL, to RAGE bez problemu działa na Linuksie :] Aż się sam John zdziwił :D http://twitter.com/#!/ID_AA_Carmack/status/123578885924331520