Dzisiaj stwierdziłem, że jako mam jutro wolne to spróbuję zabić i wskrzesić swój komputer. Jestem kompletnym laikem w sprawach softu więc zwracam się do Was o pomoc. Mój komputerek nie był w żaden sposób czyszczony od zakupu, czyli 2 lata. Chciałbym przywrócić w nim młodzieńczy zapał do cięcia wszelakich gier na pół i rozdrabniania na części setne. Chodzi on na Windows 7 Home Premium (mam płytkę i wszystko co do niego potrzebne).
Jego bebechy to:
AMD Phenom(tm) II X2 555 Processor (2 CPUs), ~3.7GHz
ATI Radeon HD 4870 1 GB
4 GB RAM
dysk około 500 GB
motherboard Asusa
Chodzi mi głównie o reset wszystkiego do stanu początkowego i ponownym zainstalowaniu wszystkich sterowników, programów. Proszę o dokładny opis krok po kroku w łopatologiczny sposób co mam zrobić, co skąd ściągnąć i czego się przestrzegać. Jeśli ktoś kto się podejmie takiego wyzwania i będzie potrzebował głębszych informacji to może napisać na moje gg, które jest widoczne w profilu GOL'a. Z góry dziękuję wszystkim starającym się.
1. Nagrywasz wszystkie istotne dane na pendrive/płytę/dyskietkę/przenośny dysk.
2. Najlepiej jeśli pobierzesz sobie już teraz i nagrasz na powyższe nośniki instalatory niezbędnych plików np. przeglądarkę internetową, odtwarzacze itp. Po co się w to bawić później? A nuż może być problem z netem.
3. Wkładasz płytkę z Windowsem, restartujesz PC. Powinno samo wykryć płytę przy starcie (czasami trzeba będzie wcisnąć jakiś klawisz by ruszyło z płyty - będzie napisane), jak nie, pozostaje grzebanie w BIOSie i ustawianie bootowanie z płyty czy coś w tym stylu.
4. Podążasz za instrukcją, formatujesz partycję na której dotychczas był zainstalowany Windows (jeżeli masz dwie partycje np. jedną na rzeczy niezwiązane z Windowsem, to formatujesz ją przed włożeniem płyty).
5. Czekasz, a potem konfigurujesz Windowsa (czas, data, nazwa użytkownika i takie tam pierdoły).