Dzień dobry!
Na wstępie uprzedzam, że nie jestem biegły z "wiedzy komputerowej" zatem zdaję sobie sprawę, iż przytoczone tutaj moje rozwiązania wydają się, nazwijmy to nieodpowiednie, zatem proszę o wyrozumiałość.
Do rzeczy: Kilka miesięcy temu złożyłem komputer w Komputroniku. Działa naprawdę fajnie, jednak ma pewną wadę. Od jakiegoś czasu stosuję zewnętrzną na USB kartę sieciową aby być podpiętym do sieci. (taka biała od TP Linka, niestety nie pamiętam nazwy). I to właśnie w niej może tkwić problem. Otóż, używam sobie komputera i nagle się zwiesza. Nie idzie dosłownie nic kliknąć, a po chwil mam bluescreena. Czekam aż sobie skończy analizować błąd po czym komputer włącza się ponownie. Jednak zamiast pulpitu wita mnie białym napisem na czarnym tle "Reeboot and select proper boot device or Insert boot media in selected boot device and press a key". Nie miałem pojęcia co z tym zrobić więc pod wpływem "paniki" odciąłem zasilanie (tak wiem, to głupie). Przypomniało mi się że istnieje coś takiego jak bios, zatem tam zajrzałem. Mówiąc potocznym językiem są tam opcje rozruchu. Metodą prób i błędów udało mi się przywrócić domyślne ustawienia rozruchu (jednak nie zawsze wychodzi) i komputer zadziałał, jednak problem powraca raz na kilka dni, a czasami częściej. Co robić? Czy winę za to ponosi poniekąd przestarzała karta sieciowa, a może od razu uderzać do komputronika? (jak co to mam gwarancję).
Specyfikacja kompa:
Windows 10
Radeon RX 570 8gb ram
16 gb ram Viper Patriot DDR 4 2x8gb
AMD Ryzen 3 3100
Gigabyte B450m Ds3H
Zasilać Proton z tego co pamiętam 600W
Pozdro!
"Reeboot and select proper boot device or Insert boot media in selected boot device and press a key"
To oznacza że komputer ma problem ze znalezieniem urządzenia/dysku/nośnika z którego może uruchomić system. Nie sądzę żeby miało to coś wspólnego z kartą sieciową, choć jest prosty sposób na zdiagnozowanie tego - przed włączeniem kompa odepnij kartę z USB i obserwuj czy wtedy maszyna będzie się włączać prawidłowo. Jeżeli problem będzie nadal występował (a intuicja podpowiada mi że tak) to będziesz wiedział że to nie ona powoduje kłopoty, a w takiej sytuacji najlepiej skorzystać z gwarancji, czyt. reklamować w sklepie.