Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: próbkowanie

03.03.2014 19:46
1
Drone334
43
Pretorianin

próbkowanie

Witam mam poważny problemik ;p. Chodzi mi o to że w niektórych grach jest w ustawieniach taka opcja "próbkowanie" i można to ustawić np na 300% czy na 100% itp i tutaj moje pytanie, co to jest w ogóle? W grze Arma II i Arma III dałem to na 50% i gra chodzi idealnie a dam na np 60% to normalnie pokaz slajdów. O co z tym chodzi i czy jest program który pozwala na ustawianie tego w danych grach jeśli gra tego nie posiada ?

03.03.2014 19:54
Łyczek
2
odpowiedz
Łyczek
229
The Chosen One
03.03.2014 21:31
Fisher
3
odpowiedz
Fisher
62
Fisherman

Jeśli się nie mylę, gęstość próbkowania odpowiada za dokładność obliczania śledzonych promien światła (np. raytrace). Gdy jest za niska na obiektach widać taką "kaszę". Nie potrafię tego jaśniej wyjaśnić ;P

03.03.2014 23:15
4
odpowiedz
Drone334
43
Pretorianin

a skoro w niektórych grach tego brak ? to co zrobić, jest sposób, program albo coś który pozwala to ustawiać ?

04.03.2014 00:54
5
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Opcja probkowania w grach dotyczy najczesciej okrojonej metody raytracingu(odmian SSAO\HBAO) lub antialiasingu. W Armie chyba chodzi o raytracing, a polega on na rzutowaniu losowych promieni na "geometrie" w przestrzeni ekranu(obliczane jest tylko to co jest widoczne na ekranie) . Na podstawie miejsca gdzie wyladowal promien oraz zwrotu geometrii okreslanej w normalizowanych wektorach oblicza sie prowizoryczne cieniowanie(nie oswietlenie!). W miejscach, na ktore nie padly zadne promienie, ale widocznych na ekranie oblicza sie cieniowanie interpolujac wartosci sasiednich promieni dzieki temu przy niskiej ilosci probek nie widac tych charakterystycznych kropek\szumu.

Jesli w grze jest dostepna opcja wl\wyl SSAO\HBAO, a brak jest mozliwosci ustawienia ilosci probek, to jedyne co pozostaje, to wprowadzenie odpowiednich komend z konsoli lub edycja shaderow o ile jest bezposredni dostep do ich kodu. Najczesciej ilosc probek dla ilosci rzucanych promieni jest definiowana przez stala const\#define, wiec edycja ogranicza sie do zmiany jednej liczby.

(pisalem z pamieci, wiec moglem cos przekrecic)

Forum: próbkowanie