Witam mam poważny problemik ;p. Chodzi mi o to że w niektórych grach jest w ustawieniach taka opcja "próbkowanie" i można to ustawić np na 300% czy na 100% itp i tutaj moje pytanie, co to jest w ogóle? W grze Arma II i Arma III dałem to na 50% i gra chodzi idealnie a dam na np 60% to normalnie pokaz slajdów. O co z tym chodzi i czy jest program który pozwala na ustawianie tego w danych grach jeśli gra tego nie posiada ?
Jeśli się nie mylę, gęstość próbkowania odpowiada za dokładność obliczania śledzonych promien światła (np. raytrace). Gdy jest za niska na obiektach widać taką "kaszę". Nie potrafię tego jaśniej wyjaśnić ;P
a skoro w niektórych grach tego brak ? to co zrobić, jest sposób, program albo coś który pozwala to ustawiać ?
Opcja probkowania w grach dotyczy najczesciej okrojonej metody raytracingu(odmian SSAO\HBAO) lub antialiasingu. W Armie chyba chodzi o raytracing, a polega on na rzutowaniu losowych promieni na "geometrie" w przestrzeni ekranu(obliczane jest tylko to co jest widoczne na ekranie) . Na podstawie miejsca gdzie wyladowal promien oraz zwrotu geometrii okreslanej w normalizowanych wektorach oblicza sie prowizoryczne cieniowanie(nie oswietlenie!). W miejscach, na ktore nie padly zadne promienie, ale widocznych na ekranie oblicza sie cieniowanie interpolujac wartosci sasiednich promieni dzieki temu przy niskiej ilosci probek nie widac tych charakterystycznych kropek\szumu.
Jesli w grze jest dostepna opcja wl\wyl SSAO\HBAO, a brak jest mozliwosci ustawienia ilosci probek, to jedyne co pozostaje, to wprowadzenie odpowiednich komend z konsoli lub edycja shaderow o ile jest bezposredni dostep do ich kodu. Najczesciej ilosc probek dla ilosci rzucanych promieni jest definiowana przez stala const\#define, wiec edycja ogranicza sie do zmiany jednej liczby.
(pisalem z pamieci, wiec moglem cos przekrecic)