Były sobie w czasach książek
https://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_paragrafowa
ot taka książka z odnośnikami jak zrobisz x to idź do strony y jak robisz z to do strony xc
Grało się całkiem przyzwoicie ale zwykle się doczytało coś z innego rozdziału czy latanie po stronach było męczące ..
Czy ktoś zrobił coś takiego na kindla?
Lub grał? (plus jakie są najciekawsze ) :)
a jak nie jakie są najlepsze dostępne na pc? :)
kocham Cię jak brata, ale o 3 w nocy to Ty możesz sobie co najwyżej amerykańskimi botami i głąbami takimi jak ja, które zawsze odkładają robotę na ostatnią chwilę
Mohen... - ja cię tam co najwyżej przytulić mogę ( na ruskiego misia) :)
I pracuj, pracuj :)
ale a nóż widelec :)
Nie moja bajka ale tak na szybko:
http://swiatczytnikow.pl/tematy/gry-paragrafowe/
http://swiatczytnikow.pl/pokuta-i-zaginiony-dwie-paragrafowki-w-mobiepub-dla-doroslych/
http://masz-wybor.com.pl/gamebooki-na-kindle/
http://apk4kindlefire.com/Koniec-wakacji-gra-paragrafowa_APK-for-Kindle-Fire.html
http://rolegames.pl/gry-paragrafowe/gry-on-line/
http://swiatczytnikow.pl/janek-historia-malego-powstanca-pierwszy-polski-gamebook-na-kindle/
Być może to też Cię zainteresuje:
To może ja się podepnę – istnieje interpreter Z-machine napisany w Javiscript. O – ten: http://parchment.toolness.com/
Oznacza to tyle, że na wbudowanej w K3 przeglądarce da się uruchomić Zork’a i resztę menażerii z Infocomu. Kto pamięta – temu tłumaczyć nie trzeba, reszcie polecam.
A kto nie zechce, tego niech pożrą grue. ;)
PS:
Istnieje także (wolno) rozwijający się projekt KIF, natywnego interpretera dla Kindelków. Google powiedzą resztę.
Tak się składa, że spłodziłem parę paragrafówek, z czego dwie są dostępne w formacie mobi.
Pierwsza nazywa się"Wielka Wojna Sukcesyjna. Założenie jest dosyć sztampowe, choć w "interaktywnej fikcji" chyba nie było jeszcze użyte. Miejscem akcji jest niegdyś potężne Imperium (jak wspominałem, sztampa). Ostatni cesarz umarł, nie pozostawiając męskiego potomka, w związku z czym imperialni możnowładcy rozpoczęli krwawy spór o koronę. Do konfliktu mieszają się też inne potężne frakcje, takie jak Imperialny Senat czy Kościół Hierarchistyczny, a także stłamszeni wyznawcy starych, pogańskich bogów pragnący wykorzystać wojenny chaos, by wyjść z podziemia i na nowo wznieść sztandar swojej wiary. Co gorsza, ościenne mocarstwa są gotowe wkroczyć z interwencją, by ugrać coś dla siebie. Alter ego gracza jest dawnym żołnierzem, który po zakończeniu służby osiadł na wsi, aby pędzić żywot spokojnego kmiecia. Ale pewnego dnia wojna domowa wkracza do jego osady i bohater zostaje wplątany w wir wydarzeń.
Z początku gracz kieruje jedynie własną osobą i niewielką grupą towarzyszy broni, ale w miarę rozwoju historii może uzyskać większy wpływ na wydarzenia rozgrywające się w Imperium. Czytelnik będzie dowodził oddziałami i armiami, piął się w hierarchii, zawierał sojusze i zdradzał swoich mocodawców, knuł spiski lub dokonywał bohaterskich czynów. Od jego wyborów będzie zależało to, czy jego frakcja zwycięży w wojnie, czy pomoże zasiąść na tronie komuś innemu, czy też sam zdobędzie władzę nad Imperium, czy doprowadzi państwo do rozkwitu, czy upadku, czy utwierdzi cesarską władzę, czy przekształci kraj w republikę, czy ugnie kolana przed Kościołem, czy poprowadzi wyznawców starych bogów do zemsty - i tak dalej, i tak dalej. Przewidziane są też wątki romantyczne (choć muszę przyznać, że wyszły mi wyjątkowo sztywno i kiczowato), choćby dlatego, że mariaże też są narzędziem polityki.
Gra liczy 813 paragrafów, ale ze względu na bardzo duże rozgałęzienie fabuły, jednorazowe ukończenie gry zamyka się w liczbie 8-13 wyborów, choć w ten sposób czytelnik ujrzy jedynie niewielki fragment wszystkich możliwości. Paragrafy są dosyć długie, większość z nich zajmuje ok. strony A4.
Niestety, nie jestem zadowolony z jakości mojej własnej pracy. Konieczność opisania każdej możliwości sprawiła, że nie miałem czasu, sił i natchnienia by skupić się na rozbudowanych i "literackich" opisach oraz dialogach - w efekcie, miejscami gra bardziej przypomina streszczenie wydarzeń, niż "interaktywną powieść", a w niektóre fragmenty są dosyć grafomańskie. Tym niemniej, jeśli ktoś ma czas i ochotę, zapraszam do zapoznania się z tym wytworem i wyrażenia swojej opinii.
Format doc - h.ttp://w.ww.mediafire.com/download/h560jih6abfpkde/Wielka+Wojna+Sukcesyjna+1.3.doc
Format pdf - h.ttp://w.ww.mediafire.com/download/jtto8b5031tkja1/Wielka+Wojna+Sukcesyjna+1.3.pdf
Format mobi - h.ttp://rolegames.pl/wp-content/uploads/2015/11/Wielka_Wojna_Sukcesyjna-151101205250.mobi
Druga - "Sprawy rodzinne". Ten wytwór osadzony jest w tym samym świecie, co "Wielka Wojna Sukcesyjna" , aczkolwiek istnieje kilka istotnych różnic.
- Tematyka - "Sprawy rodzinne" skupiają się na losach pretora (urzędnika wymiaru sprawiedliwości) działającego w Mieście Tronowym, stolicy Imperium. Bohater będzie musiał stawić czoła psychopatycznemu mordercy, odpowiednio postępować ze zwierzchnikami... a także własną rodziną.
- Forma - tym razem poszedłem bardziej w stronę "interaktywnego opowiadania". Oznacza to po pierwsze, że paragrafy są znacznie dłuższe niż w "Wielkiej Wojnie Sukcesyjnej" (co niestety odbiło się na trochę mniejszej ilości paragrafów - jest ich tylko 41). Po drugie - paragrafówka nie jest pisana w drugiej, lecz w trzeciej osobie, a bohaterem nie jest bezimienny awatar gracza, tylko skonkretyzowana postać. Znowuż - jest to rozwiązanie nietypowe i rozumiem, że nie każdemu przypadnie do gustu. Jeden z testerów stwierdził wręcz "Przykro mi to stwierdzić, nie jest to gra paragrafowa" (dlatego też dałem podtytuł "Opowiadanie interaktywne" zamiast "Gra paragrafowa".
PDF: h.ttp://w.ww.mediafire.com/download/dh8r373tn6i7grn/Sprawy+rodzinne+1.2.pdf
MOBI: h.ttp://w.ww.mediafire.com/download/wnd3jshdkiqra7u/Sprawy+rodzinne+1.2+-+Nieznany.mobi
(OCZYWIŚCIE, aby ściągną gry należy skopiować link, usuwając niepotrzebne kropki z "h.ttp" oraz "w.ww").