Witam,
Problem następujący. Posiadam laptopa Dell 15r 5520 Inspiron z systemem Windows 8.1. Od 3 dni zaczął zawieszać mi się system. Myślałem, że to przez najnowsze łaty do IE, Flasha lub program Connectify ewentualnie zmiany w BIOSie bo wyskakiwał mi błąd Checking Media [fail]. Zrobiłem skan dysku programem HD Tune i wyszła mi wartość Spin Up Time ponad normę - screen....
Nie miałem dostępu do netu, więc nie miałem jak sprawdzić tego. Dni mijały, a system zaczął się zawieszać co raz bardziej, co raz częściej i na co raz dłużej. Dodam jeszcze, że nie wykryłem tego dnia, tj. 2 maja żadnych bad sectorów w szybkim teście - screen...
Zdecydowałem się wczoraj, tj. 4 maja wyciągnąć dysk i wsadzić zastępczy ze starego laptopa. Na nim zainstalowałem Windowsa 7, a ten oryginalny z laptopa z Windowsem 8.1 wsadziłem w stacje dokującą i z zacząłem robić scandisk całą noc, pół dnia i końcu nie wiem na czym się skończyło bo jak wróciłem z pracy to już nie było żadnego okna / komunikatu o zakończonym skanowaniu. Jednak przy każdy kolejnym podpinaniu dysku przez stacje dokującą do laptopa system chce go skanować, więc nic się nie naprawiło.
Niewiele myśląc zainstalowałem na nowym systemie HD Tune Pro i przeprowadziłem szybki test na błędy (wyszły 3) - screen...
A w sekcji Health pojawiły się trzy nowe błędy - screen.
Rozumiem, że dysk pada i nadaję się do naprawy, więc póki co to zgrywam jego zawartość na dysk zastępczy.
W związku z powyższym mam kilka pytań:
1. Czy opłaca się go sformatować i spróbować przeskanować / naprawić błędy na czystym dysku / partycji (dysk ma dwie partycję, jedną z systemem, drugą z danymi)
2. Czy opłaca się bawić się programem HDD Regenerator, który działa chyba lepiej niż windosowski CHKDSK?
3. Czy serwis Della w ramach gwarancji zabierze tylko sam dysk, czy całego laptopa i czy dadzą jakiś zastępczy? (pytanie do osób, które miały do czynienia z Dellem i naprawą w ramach gwarancji)
Ad1. Raczej nie.
Ad2. Też nie.
Ad3. Zależy jaką masz gwarancję (CAR czy NBD - do sprawdzenia na stronie della); jeśli już to całego laptopa; nie dają żadnego zastępczego - standardowo żaden producent nie daje.
Z doświadczenia wiem że trzeba mieć wyniki diagnostyki dellowskiej - F12 przy starcie kompa i wybór "Diagnostic", automatycznie ruszą testy i potrwają pewnie około 10minut. Jak przy dysku wyskoczy jakiś błąd to go sobie spisujesz i dzwonisz na infolinię Dell http://www.dell.com/support/contents/pl/pl/plbsd1/article/Contact-Information/Technical-Support/technical-support-phone-numbers , podajesz service tag, kod błędu i zamawiasz serwis. Tu opcje są 3 (w zależności od gwarancji i ustaleń z konsultantem) - przyjeżdża kurier i zabiera notka do serwisu (CAR) / przyjeżdża technik i wymienia dysk (NBD) / kurier przywozi dysk, sam wymieniasz i kurier za kilka dni zabiera uszkodzony.