Witam,
W sobote wyjechałem w trasę i pod koninem zapaliła mi się kontrolka paliwa. Nie znając okolicy zatrzymałem się na pierwszej lepszej stacji ("no name"), gdzie kiedy przyszło do płacenia typ zczytał kwote do zapłaty z dystrybutora przez lornetkę ;)
No ale do rzeczy – wróciłem do Poznania, w niedziele nie jeździłem. Dzisiaj od rana świeciła mi się kontrolka silnika. Dojechałem do pracy (10 km). Żadnych anomalii nie zauważyłem. W przerwie zszedłem do warsztatu vis a vis (nie ASO), gdzie podłączyli się pod złącze diagnostyczne. Powiedzieli, że żadnych błędów nie ma (dziwne mi się to wydało, ale może tak się zdarza?). Chyba zresetowali błędy, bo po odpaleniu nic się nie świeci.
Poczytałem trochę w necie i wszystko wskazuje na "Chrzczone" paliwo. Czy taka hipoteza jest słuszna? Jeśli tak jest, to co zrobić w tym wypadku? Dolewać po trochu 98 (niestety nalałem do pełna)? Czy może są jakieś inne sposoby na "wzbogacenie" mieszanki? (coś czytałem o denaturacie, ale jestem zielony w temacie, więc nie wiem w co wierzyć a co nie)
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
zalezy czym ochrzcili oraz zalezy czym jezdzisz. Najbezpieczniej to byloby oczyscic zbiornik do sucha bo takie dolewanie po trochu to moze nic nie dac z uwagi na rozne gestosci cieczy i ich mieszalnosc.
Wszystko zależy od tego, co tak naprawdę ma zapisane sterownik.
Jeżeli zapala się kontrolka silnika (Check), to ZAWSZE zapisane są błędy.
Ten problem to równie dobrze mógł być wypadający zapłon, katalizator, przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania.
Bez diagnostyki komputerowej nie zrobisz i nie stwierdzisz nic.
NIE DOLEWAJ NICZEGO - najwyżej spuszczasz bak i masz benzynę do mycia. Chyba, że chcesz jeszcze bardziej naświrować - rozpuścić uszczelnienia czy dać nieprzepalalną mieszankę dla silnika.
Odpal, zrób kilka KM, podjedź na stację NORMALNĄ i niech się podłączą.
Edit:
I na przyszłość polecam raczej https://www.gry-online.pl/forum/motoryzacja-samochody-motocykle-oraz-inne-pojazdy-cz-15/z1c98a66?N=1
Mazda 6 2003, 2.0 benz.
[3] Dzięki, tak zrobię. Jeśli kontrolka znowu się nie zapali to mogę zignorować problem?
Możesz napisać dokładnie co to za stacja? (przynajmniej podać bardziej szczegółową lokalizację).
Mieszkam w okolicy Konina i taka informacja może okazać się całkiem przydatna :)
Mieszkam w okolicy Konina i taka informacja może okazać się całkiem przydatna :)
Dam ci lepszą informację - unikaj noname'ów, a zwłaszcza na uboczu. Te 15gr na litrze odbije się później podwójną czkawką :)
Wydaje mi się, że to była ta: http://www.pkt.pl/polmax-s-a-stacja-paliw/2206399/5-1/
W każdym razie Polmax jakiś.
A Eko-Tank to nolnejm, czy w miare ok? Zawsze tankuje na Slubicach i jest ok, zarowno z praca silnika, jak i spalaniem :) Zreszta tam od cholery Niemcow tankuje, wiec mysle ze jednak nie kantuja na paliwie.
Unikaj nonamów i... Statoil, na tej drugiej robie srednio mniej 100 km na pełnym baku :D
robie srednio mniej 100 km na pełnym baku
To tak jak ja na Lotosie z MOP Police (A2). Testowane trzykrotnie w tych samych warunkach atmosferycznych :)
Na przyszły raz tak nie panikuj od razu po zapaleniu rezerwy. Można na niej jeszcze sporo przejechać. Np. u mnie w aucie jest to niemal 100 km.
Jak zatankowałem trzy lata temu na Statoilu, to robiłem kapitalkę silnika po zatarciu pompy CR :)