W trakcie tegorocznych targów Gamescom (które jeszcze trwają), podczas prezentacji MGS V, doszło do poruszenia bardzo ciekawego wątku (ok. 34-36 minuty pokazu MGS V) - Hideo wyjaśnił znaczenie jednego ze screenów promujących grę. Jak widać >>>>>> ukazuje on Snakea oraz jego „warstwy” (X-ray). Kojima powiedział, że chociaż ludzie zewnątrz wydają się być inni, to podczas prześwietlenia, gdzie widać szkielet itd., wszyscy są sobie podobni. Wcześniej wyjaśnił również powiązanie Snakea z Skull Face, mówiąc, iż Snake ciągle dążąc do zemsty, traci swoja twarz i staje się podobny do Skull Face.
Słowa Kojimy są niezwykle istotne ze względu na treść najnowszej gry z serii.
Fragment ten można odnieść do ludzkich motywów - które, jak widać, u wszystkich mogą być zbliżone, a różnica będzie widoczna w sposobach ich zaspokajania/osiągania celów. Wysoka motywacja Snakea do zemsty powoduje jego zmianę. Nie zważa on na to, co zewnętrzne (sposoby zaspokajania), a cel zaczyna uświęcać środki. Ma to też odzwierciedlenie w pojedynku Skull Face vs Snake, który można porównać do walki Ego z Superego (chęci vs moralność).
Niewątpliwie w tym miejscu Hideo odnosi się również do tego, jak postrzegam samych siebie oraz innych. Widzimy szkielet czy skórę? Chęci czy Efekt? Motyw czy działanie?
Warto pamiętać o podstawowej symbolice szkieletu - śmierć, zagrożenie, jednak sam kręgosłup będzie odnosił się do moralności, a czaszka, w kulturze japońskiej, do cyklu życia, ważniej zmiany (nie jest przedstawiana aż tak negatywnie). W jakim momencie życia jest Snake? Należy założyć, że jest w śpiączce, a cała gra rozgrywa się w jego umyśle. Walczy o życie, walczy o przetrwanie, walczy o powrót, ale nadchodzących zmian może już nie powstrzymać.
Kolejnym aspektem wypowiedzi Japończyka jest zwiększenie się prawdopodobieństwa teorii „Chico = Quiet”. Nie ważna jest płeć, rasa i wszystkie inne elementy zewnętrzne, a liczy się wnętrze. Piękna kobieta była niegdyś chłopcem? Chico prawdopodobnie ginie w katastrofie śmigłowca, natomiast w głowie Big Bossa jest reprezentowany przez Quiet - uciszenie (za sprawą śmierci) zewu zemsty za Paz lub zemstę w czystej postaci, która uciszy chęci (Ego vs Superego).
Oczywiście to tylko hipoteza, a pewne nawiązania do niej można odnaleźć na taśmach w Ground Zeroes. Swoją drogą one również mogą symbolizować układankę w mózgu Snakea.
The Best Is Yet To Come http://www.youtube.com/watch?v=6miaTf1gF4g
Czyżby to działo się naprawdę? Czyżby jakaś gra miała w końcu dorównać MGS 2? Dowiemy się w przyszłości :)
Tak sobie wracając do tematu ;)...
Dalej nie pasował mi Kiefer Sutherland, jednak dziś mnie olśniło - Snake słyszy siebie inaczej, niż my go słyszymy. Dla niego brzmi jak Kiefer, a dla jak David Hayter (przewodnictwo kostne). Nawiązuje to do wyżej wspominanego szkieletu i samego EGO - a konkretnie "zasady rzeczywistości". Snake tworzy w mózgu obraz z dostępnych sobie zasobów informacji, a nie wszystkich jakie istnieją, więc i jego głos będzie tym, który on sam zna.
Kojima z pewnością chce przebić kolejne ściany, jeszcze z większym impetem niż dotychczas, już sam trailer pokazuje przedsmak.. wiadomo, lub nie wiadomo czego ;)