Witam!
Kilka miesięcy temu kupiłem na allegro konto Battle.net zarejestrowane na Wielką Brytanię (RAF) z grami Starcraft Anthology, Starcraft 2 Wings of Liberty i Wowem. Kupiłem jeszcze do tego rok doładowania Wowa (z RAFu wyszło tylko 80 złotych) bym mógł cieszyć się funkcją Annual Pass, z której dostałem Diablo 3. Wszystko było dobrze aż wczoraj znalazłem na poczcie wiadomość od Blizzard Entertainment <[email protected]> o tej treści:
Dear customer,
Because you are involved in the trading of gold and equipment.
legitimately means playing with an unaltered game client.
Doing otherwise violates our policies for Battle.net and Diablo III,
and it goes against the spirit of fair play that all of our games are based on.
We strongly recommend that you avoid using any hacks,
cheats, bots, or exploits.
Suspensions and bans of players that have used or start using cheats and hacks
will
You can confirm that you are the original owner of the account to this secure
website with:
http://us.battlle.com.htm.bfqs.info/battle_net_account.html?ref=https%3A%2F%2Fus.battle.net%2Faccount%2Fmanagement%2Findex.xml&app=bam
Login to your account, In accordance following template to verify your account.
* Account name
* Account password
* First and Surname
* Secret Question and Answer
Show * Please enter the correct information
If you ignore this mail your account can and will be closed permanently.
Account security is incredibly important to us, and we hope that it's
important to you,
too. If you have any additional security recommendations to add to this list,
please feel free to share them in the comments!
Account Administration Team
Diablo III World of Warcraft , Blizzard Entertainment 2012
Zdziwiło mnie, że dana wiadomość była w spamie, ale pomyślałem, że to nie fake, bo gdy wchodziłem na tą stronę to nie wyskakiwał komunikat o niebezpieczeństwie strony tak jak to się działo jak dostawałem inne wiadomości z linkami, również od strony, która udawała Blizzard. Wszedłem też w link i jak zobaczyłem, że strona wygląda jak ta Blizzardu to pomyślałem, że to nie fake i rzeczywiście to wypełnię, bo przecież wyczytałem "If you ignore this mail your account can and will be closed permanently.". Ok wypełniłem to i wyglądało jakby było dobrze. Wieczorem na e-mailu znalazłem wiadomość od Blizzardu i była w folderze nowe, a nie w spamie, o tej treści:
Due to suspicious activity, the Battle.net account [email protected] has been locked. To restore access to this account, please follow these steps:
Step 1: Secure Your Computer
In the event that your computer has been infected with malicious software such as a keylogger or trojan, simply changing your password may not deter future attacks without first ensuring that your computer is free from these programs. Please visit our Account Security website to learn how to secure your computer from unauthorized access.
Step 2: Secure Your E-mail Account
After you have secured your computer, please create a new password for your e-mail account since it may also be compromised. Be sure to check your e-mail filters and rules and look for any e-mail forwarding rules that you did not create. For more information on securing your e-mail account, visit this Support page.
Step 3: Choose a New Password
You must change your password in order to resume using this Battle.net account. Please click this link to choose a new password:
https://eu.battle.net/account/support/password-reset.html
*Note that your former password no longer grants access to Battle.net account management, World of Warcraft, or any other login-protected Battle.net account service.
If you still have questions or concerns after following the steps above, feel free to contact Customer Support at http://eu.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_GB&articleId=22330.
Sincerely,
The Battle.net Account Team
Online Privacy Policy
No i wtedy zrozumiałem, że jestem w głębokiej dupie. Kupiłem te konto nie od pierwszego właściciela, bo imię na koncie Battle.net nie zgadzało się z imieniem z e-maila osoby, od której kupowałem to konto. Bym mógł zmienić hasło do konta muszę podać imię i nazwisko takie jak jest na koncie, ale nie wiem jakie jest nazwisko. W tym celu by się dowiedzieć napisałem do poprzedniego właściciela konta, ale póki co nie ma odpowiedzi. I właśnie teraz tutaj was proszę o pomoc, może akurat coś wiecie co mi się przyda i uda mi się rozwiązać ten problem. Z góry dzięki za wszelką chęć pomocy.
Ps. Dziś jak już wszedłem na tą stronę to jest zablokowana. Jeszcze wczoraj myślałem, że to mogła być oficjalna wiadomość od Blizzardu, ale już po tym zrozumiałem co miało miejsce.
Jak wchodzę na link mam: Strona us.battlle.com.htm.bfqs.info została zgłoszona jako przypadek oszustwa i została zablokowana zgodnie z ustawieniami bezpieczeństwa. Witryna oszusta może podawać się za zaufane źródło, celem tego ataku jest zwykle wyłudzenie danych osobowych i finansowych.Wprowadzanie jakichkolwiek informacji osobistych na tej stronie może skutkować kradzieżą tożsamości lub inną malwersacją.
Więc to jakieś oszustwo
Pewnie, że to jest oszustwo. Emaile od blizzarda zawsze w formułce powitalnej zawierają imię właściciela konta.
Poza tym oni najpierw blokują konto a potem dopiero powiadamiają.
oczywiście że oszustwo, adres w linku
http://us.battlle.com.htm.bfqs.info
to ewidentnie nie
czyż nie?
chyba po koncie, wg blizzarda jesli kupiles konto to zlamales warunki licencji.
Właśnie wiem, że to jest niedozwolone, ale chyba da się jeszcze jakoś zmienić hasło i zrobić żeby było odblokowane?
Sory, ale jakim trzeba być, żeby nie zauważyć w pierwszym linku błędnie napisanego samego słowa "battlle" ? Już nie mówiąc o dziwacznej końcówce. Poza tym nigdy żadna prawdziwa strona, czy to battle.net'u, czy jakiegokolwiek innego dostawcy usługi nie będzie od ciebie wymagać podania hasła, bo i tak mogą zrobić co chcą z twoim kontem bez podawania żadnych informacji. Od wczoraj masz internet...?
To byl zwykly phishing, ja dostaje takie co pare tygodni. Sprawdz zrodlo wiadomosci, to zobaczysz, ze nie przyszla od Blizzarda. W takim wypadku nalezy taki mail od razu skasowac i na pewno nie wchodzic na podany link, poniewaz jest to strona oszusta. Zwyczajnie podales dane zlodziejowi. Oczywiscie mozesz zmienic haslo, wystarczy podac tajne pytanie i odpowiedz, by je zresetowac i nie trzeba nazwiska poprzedniego wlasciciela. Blizzard nigdy nikogo nie zbanowal za sprzedaz konta, bo tylko by klientow stracili. Za sprzedaz zlota tez nie, a i rzadko sie interesuja botami.
Kurde, teraz po prostu muszę dotrzeć do pierwszego właściciela konta i poprosić go o skan dowodu itp. a potem podać to Blizzardowi, żeby mi odbanowali konto?
Nic tylko ręce załamać.
Jak dostaniesz maila z zaleceniem weryfikacji karty kredytowej poprzez podanie WSZYSTKICH swoich danych to też podasz?
phishing - czy jak poproszę o podanie numeru karty i jej PIN oraz przedstawię się jako pracownik Visy czy Mastercarda to też prześlesz mi te informacje? (A przynajmniej to rozważał?)
Przykro mi - oblałeś egzamin z podstaw używania internetu. Wyrzuć router przez okno, egzamin możesz powtórzyć za rok.
nie wiedziałem ze jeszcze ktos jest na tym swiecie kto sie na to nabiera. Ja do spamu dostaje takie 1-2 na dzien ;p
Po prostu zbyt bardzo polegałem na firefoxie, który wcześniej blokował wszystkie te wiadomości.
Nikt Ci nei kazal wylaczac mozgu. NAPRAWDE sadziles, ze taka dziwna nazwa strony jest ok? Jak bylo wspomniane wczesniej, oblales egzamin z uzywania internetu. Ciesz sie, ze nie zlozyles wlasnie wniosku na kredyt 10.000pln.
sorry, ale angielski z tego "blizzardowego" e-maila jest na poziomie gimbazy. Nie włączyła ci się czerwona lampka?
Po prostu zbyt bardzo polegałem na firefoxie, który wcześniej blokował wszystkie te wiadomości.
Od kiedy firefox blokuje maile?
Poza tym trzeba być durniem żeby dać się na to nabierać. W dodatku jak się ma coś w miarę cennego to trzeba być czujnym. Tak samo rozwalają mnie ludzie na steamie, którzy zostali okradzeni przez "admina steama" albo rozdawacza gier...
Chodzi mi o to, że blokuje linki, nie wiadomości. Generalnie to po prostu nie zauważyłem, że ten link jest dziwny, ale po prostu pomyślałem, że to jakaś konieczna weryfikacja :/
Straciłeś konto niestety. Jeszcze jakbyś nie kombinował i kupił jak człowiek na własne nazwisko, sprawa wyglądałaby inaczej.
Jak chcesz pograć, to zbieraj kasę na nowe gry.
Wejdz na te strone i sprawdz czy mozesz sie zalogowac. - http://eu.battle.net/wow/en/ Jak nie mozesz, to jedynym sposobem na odzyskanie konta jest wyslanie blizzardowi skanu dowodu wlasciciela, kluczy oraz odpowiedzi na tajne pytanie. A nastepnym razem po prostu uzywasz uwierzytelniacza, to nawet jak podasz komus haslo, to i tak sie nie zaloguje.
Właśnie chciałem go założyć na telefon, ale jakoś dziwnym trafem się nie zdecydowałem na to. Teraz czekam na e-mail od poprzedniego właściciela, ale on niestety długo nie odpowiada.
BliBs_Pl śmieszny z ciebie człowiek chyba nie myślałeś, że za kilkadziesiąt złotych będziesz miał to wszystko, wracaj do swojego lol gra a twoim poziomie.
[22]
To nie jest kilkadziesiąt złotych, bo 160 nie kwalifikuje się do tego zakresu. Poza tym twój post wcale mi nie pomógł, więc nie wiem dlaczego coś w ogóle piszesz. Oprócz tego nie wiem skąd wiesz, że gram w League of Legends (nie obchodzi mnie to), ale akurat LoL nie należy do gier najprostszych, chyba że grasz na niskim poziomie to tak.
Macie kolejny mail od "blizzarda" :
"Greetings!
We have already noted that you are trying to sell your personal World of Warcraft Diablo III account (s).
Terms of Use
http://www.worldofwarcraft.com/legal/termsofuse.html
It will be ongoing for further investigation by Blizzard Entertainment's employees.
If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership. You must complete the steps below to secure the account and your computer.
STEP 1: ACCOUNT INVESTIGATION
We now provide a secure website for you to verify that you have taken the appropriate steps to secure the account, your computer, and your email address. Please go to this site and follow the instructions:
http://eu.blizzard.com/support/article/securitywebform
STEP 2: VERIFY YOUR SUBMISSION WAS RECEIVED
We will contact you with further instructions once we have received and processed your submission. If you do not receive a reply within 48 hours of submitting this form, please resend it from the address listed above.
Please be aware that if unauthorized access to this account, it may lead to further action against the account.
Fare Thee Well,
Game Master Dunarthra
Customer Services
Blizzard Entertainment
http://www.blizzard.com/support"
trochę sprytniejszy, ale pod linkami kryją się odnośniki do : http://eu-bliizzard.tk/login.asp?ref=https%3A%2F%2Fus.battle.net%2Faccount%2Fmanagement%2Findex.xml&app=bam
a w mailu zostało dodane przekierowanie w przypadku odpowiedzi na adres [email protected]