Valve zamierza pozostać przy obecnej generacji silnika Source
Valve już kiedyś zapowiadało, że jeśli dojdzie do jakiejś dużej rotacji w architekturach to prawdopodobnie stworzą nowy silnik od zera. Chodzi tu o coś na miarę kompletnej unifikacji CPU i GPU, a na to trzeba będzie czekać pewnie co najmniej do drugiej z następnych generacji konsol...
Jeśli architektura się nie zmienia to porzucanie całego silnika nie ma większego sensu. Zresztą jak dodadzą bajery i przemianują silnik na Source 2 to 99% graczy nie będzie zdawać sobie sprawę, że to silnik w 80% ten sam, bo patrzymy tylko na efekt końcowy.
Source'owi wiele nie trzeba- nowe narzędzia (hammer się okropnie zestarzał i jest strasznie toporny - Valve to wie i nad nowymi narzędziami aktualnie pracują), jakieś konkretne GI, deferred shading czy inne cieniowanie napisane od zera na miarę CryEngine 3 oraz przebudowany system map - przydałyby się większe mapy i jakieś doczytywanie w czasie rzeczywistym z prawdziwego zdarzenia, bo aktualne limity elementów to już zmora nawet dla modderów.
Valve nawet nie ma startu do takich narzędzi jak UE 3.0
Kilka dni temu zabrałem się za tworzenie map do Portal 2, ale po kontakcie z Hammerem mój zapał szybko minął. Wprost nie mogę uwierzyć, że w 2011 roku Valve wciąż korzysta z tak archaicznych narzędzi.
Przykładowo, gdy chcemy przetestować mapkę, to musimy ją skompilować, co trwa nawet kilka minut. Dla porównania skromny silnik Unity 3D, pozwala jednym przyciskiem włączyć tryb gry i testować grę, ba można nawet wcisnąć pauzę i modyfikować mapę w trakcie gry.
Wiele osób narzeka na częste loadingi w Portalu 2, ale to właśnie jest wina ich edytora i struktur danych w jaki przechowywane są dane levelu. Gdyby level designerzy mieli pracować na np. 10 razy większej mapie, co w sumie jest możliwe, to czasy potrzebne na skompilowanie mapy trwałyby dłużej niż sama praca.
Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia gustu. Być może filozofia Hammera bardzo odpowiada pracownikom Valve i dlatego nie chcą jej zmieniać. Problem tylko w tym, że to właśnie ta technologia wprowadza wiele ograniczeń, których nie ma ani w UE3, ani w CryEngine3.
Hmm... Dawno temu miałem pewne oczekiwania względem tego silnika. Biorąc pod uwagę jak HL2 dobrze chodził na stosunkowo słabych PC miałem nadzieję, że dobrze się spisze na konsolach, w szczególności do robienia gier z trochę gorszą grafiką, ale za to chodzących 60 kl/s. Niestety Orange Box i Dark Messiah pokazały, że raczej nadaje się do robienia kiepsko wyglądających i niezbyt płynnie chodzących gier :-( Teraz jak podciągneli wersję na PS3 (do całkiem przyzwoitego poziomu) to od biedy do czegoś się nadaje, ale nie sądzę żeby którakolwiek firma się skusiła - wszyscy albo już korzystają z UE3 (który po ostatnim "updejcie" całkiem przyzwoicie obsługuje self shading, czego wcześniej brakowało) albo przygotowali już własne rozwiązania... Swoją drogą już pewnie za 2 lata będzie PS4 :-) Ciekawe czy Valve zacznie jeszcze bardziej odstawać od reszty stawki w temacie grafiki...
Likfidator a kto Ci powiedział, że Unity to skromny silnik??? To jeden z TOP5 silników do gier (Source nie ma nawet w TOP10). Na pierwszym miejscu oczywiście jest Unreal Engine 3. W TOP5 mieści się nawet nasz rodzimy Chrome Engine.
To powinni w takim razie pozostać również przy 30 letnich samochodach.
Co oni przez tyle lat robili? Jedli pączki i liczyli zyski ze Steam'a, modów i multiplayerowych gier? Z wielką łaską wydali Portala 2, a o Half-Life jak zwykle cisza...
Całkiem im odbiło od tej kasy i jeszcze są ludzie, którzy ich kochają, ale za co kurde? No za co?
"Zamiast tego firma chce dalej rozwijać obecną technologię, korzystając z takich jej zalet jak stabilność i dojrzałość." - Taa, archaiczność i ograniczenia technologiczne, tak to powinno brzmieć...
Całkiem im odbiło od tej kasy i jeszcze są ludzie, którzy ich kochają, ale za co kurde? No za co?
Za darmowe DLC, za to że jak stworzą grę, to średnia ocen to minimum 8/10, niektórzy za Steam. A skorą trzepią kasę z wydawania gier w Steam, to ja się nie dziwię, że im się nie śpieszy.
@gnoll dokładnie za to, za darmowe DLC, wsparcie, Steama, serię HL, portale i l4d2, TF2 oraz za source'a. Moim zdaniem silnik jest w porządku. Nie liczy się grafika ludzie lecz to co nam chcą sprzedać, czyli w przypadku Valve na maxa wciągające, cholernie klimatyczne gry. No ale większośc teraz patrzy tylko na grafikę i porównuje wszystko do śmiesznego (choć ładnego trzeba przyznać) Crysisa. A z resztą Portal 2 a cale brzydki nie jest.
TobiAlex--> Nazywając Unity3D skromnym silnikiem, chodziło mi po prostu o to, że nie staje on do bezpośredniej konkurencji z takimi kombajnami jak UE3, czy CE3. Unity jest genialny do celów w jakich został stworzony. Prototypowanie mechaniki gry jest bardzo intuicyjne, a jeśli chodzi o smartfony to jest to najlepsza obecnie technologia do gier 3D.
tomasiu-969 --> Nikt się nie czepia grafiki. Chodzi o inne ograniczenia. Częste loadingi, brak otwartego świata itd... Gdyby zrobić Portal 2 na innym silniku, to przez całą grę nigdy byśmy nie zobaczyli ekranu ładowania.
Valve to sobie może decydować co chce, a i tak ocenią to klienci portfelami.
>tomasiu-696 seria HL umarła. Zdążyli wydać 3 gry od czasu Ep. 2. Brak Ep. 3 to zniewaga fanów na najwyższym poziomie. Jeszcze kilka lat i nie będzie sensu go wydawać.
Czytałem komentarze na ten temat na konkurencyjnym portalu i były one pozytywne.. Tylko tutaj dla wszystkich liczy się grafika.
Mi grafika Portala 2 bardzo się podobała może i pewne braki techniczne ma ,ale strona artystyczna wgniata w fotel ,a to w końcu najważniejsze. To samo jest z resztą z serią Call of Duty, która to jest najczęściej najeżdżana właśnie przez dzieci, dla których najważniejsza jest grafika (ten sam silnik od 2007 roku).
Na koniec dodam ,że już nie długo bo prawdopodobnie w Listopadzie 2011 (premiera B3) będziemy mieli do czynienia z pewną śmieszną sytuacją - wszystkie te osoby, które tak domagają się nowych enginów będą żalić się na forach ,że im B3 nie pójdzie na max (albo nawet na minimum) ,ale cóż to w końcu Polska..
Przecież silnik można mocno zmodyfikować, po co tworzyć coś od podstaw?
Porównajcie grafikę z Hitmana: Codename 47, a Blood Money - obie działają na tym samym silniku.
Moim zdaniem silnik jest w porządku i osobiście nie zależy mi na jakiejś zmianie, grafika nie jest najważniejsza w grach, a ich grafika to znowu nie jest taka zła. Mam ich wszystkie gry i bardzo lubię tą firmę, dla mnie mogą robić gry na Sourca do usranej śmierci.
Valve to obecnie najbardziej leniwe świnie w branży. Ze swoją technologią mogą co najwyżej konkurować z kolejnymi odsłonami CoD.
Meh, a pomyśleć co by było, gdyby Steamem nie zainteresowali się miliony kanterowców...
Source daje duże możliwości, nie widzę sensu w zmianie silnika. Zwłaszcza gdy weźmiemy do porównania przestarzały silnik, na którym powstaje już od baaaaaaaardzo długiego czasu jeszcze baaaaaaaaaaardzieeeeeej popularna seria FPSów. ;)
Szkoda, że nie chcą pokazać coś nowego.
Czyli tak jakby wychodzi na to,
że na razie nici z Half-Life 3
bo jeśli ten projekt ma się kiedyś ukazać
to właściwym dla niego było by hulać na nowym silniku.
Wiadome, co nowa odsłona to duży krok jakościowy na przód.
Valve jest chyba najbardziej tajemniczym studiem.
Od kilku lat absolutne zero informacji o Episode 3.
Ciężko w ogóle powiedzieć co oni tam majstrują.
Znając branżę mogę się tylko domyślać
że Left4Dead 3. W końcu ta seria przynosi
im chyba najwięcej profitów a wiemy doskonale
że dzisiejsze gry przede wszystkim muszą zarabiać.
strzał w stopę.
Miałem nadzieję, że wraz z zapowiedzeniem Half-Life'a 3 (ew. Epizodu Trzeciego) pokażą nowy engine. Z drugiej strony aktualny silnik wciąż jest świetny, jestem zachwycony jego optymalizacją i tym co prezentuje. Poczekamy, zobaczymy.
Source to jest dobry silnik . Tylko myślę że powinni go wzbogacić o ładniejsze tekstury
i bardzo dobre podejscie, po tym co pokazal Portal 2 mysle ze ten silnik jeszcze im troche posluzy (no przynajmniej do epizodu 3)
no i kompa nie trzeba wymieniac :)
Spojzcie na to tak. Porównajcie edycje sorce'a. Obecną i poprzednią. Panowie z valve "odjebali" kawał roboty. Robią gry które stają się klasykami w chwili wydania (nie walą ich na pęczki! I za to im chwała) . Zresztą, czemu nie uczepicie się Blizzarda xD Popatrzcie na ich technologie i czas produkcji i z hate'ujcie ich tak samo. A HL 3/ep3? Co do tego jeszcze ochłoniecie xD Blizzard, Valve nie zawodzą a co do niezniszczalnego Ue 3? to jest dopiero kotlet odgrzewany xD a ile modyfikacji... Source ma zalety: Nie awaryjny, elastyczny, prosty, nie wymagający. Portal nic nie pokazał (głownie przez stylistykę). Takie jest moje zdanie i nie ukrywam że Valve jest dla mnie wzorem w każdej dziedzinie GIER wideo! :] Peace
W sumie jedyne, co w tym silniku lezy, to wlasnie tekstury, w kazdym razie na konsolach.
_MaZZeo ->
"Valve to obecnie najbardziej leniwe świnie w branży"
Gabe na pracusia nie wygląda i zapewne nim nie jest, skoro kasa leje się strumieniami po co cokolwiek zmieniać;) To nie Carmack czy Bleszinski, on nie ma ambicji pchania technologii do przodu.
Ba on nawet nie ma motywacji do tworzenie czegokolwiek, ma steam i z tego żyje.
ale masz najebane Spolic xD. Carmak zalczył doom'a3 a Bleszinski Unreala 2 xD. Weściedajcie sobie spokój z Valve xD
Moim skromnym zdaniem Bleszinski to taki "gwiazdor".
Porównywanie go do geniusza programistyki jakim jest Carmack jest nie lada farsą.
Ale coś w tym prawdy jest, że Valve są leniwi i pazerni. Pieniędzy mają po uszy
więc specjalnie się nie spieszą z niczym. Analogicznie działa na przykład Blizzard.
Oni już nie muszą się dorabiać. Czerpią zyski na bieżąco, więc się nie forsują.
akurat w ich grach ostatnia rzecza na którą patrze to grafika.
Valve dobrze wie co robi. Zmiana silnika = zmniejszenie odbiorców na PC(zobaczcie na wymagania source a np UE3), problemy na konsolach itp. Do tego dochodzi konieczność całkowitego przeprogramowania modelu fizyki tak zaawansowanego w source
Zresztą - portal 2 jest brzydki? no chyba sobie żarty robicie
idąc dalej - co za developer zrobi wam aktualizacje po upgrade silnika dla gier wydanych przed upgrade?
Dzięki temu nawet w takiego HL2 da się grać bez zgrzytania zębami
No i dobrze stary dobry silnik mniejsze wymagania. Po co mi dużo ładniejszy np. cryengine 3 skoro by grać na maxa trzeba budować kompa od podstaw lub kupić konsole...
Dla mnie HL3 może być na source przynajmniej pogram bez zacięć i prezentuje się bardzo dobrze a gry na nim nie są ani odrobinę plastikowe jak większość obecnych.
A tak ogólnie jak gra jest do dupy to najlepszy silnik jej nie pomoże a ludzie z Valve nie robią daremnych gier.
Fanem serii HL jestem od dawana i na HLE3 czekam z niecierpliwością może wreszcie w tym roku coś ruszy na E3, poczekam zobaczę, a co do silnika nic do nie go nie mam, jedynie troszkę drażnią mnie te częste loading-i , jeśli Valve miało by zmodyfikować ten silnik to właśnie częste wczytywanie mogli by jakoś poprawić
Kreek <<<
Ale i tak przydałoby się żeby znacznie poprawili rozdzielczość oraz jakość tekstur w nowym Hitmanie, w końcu czegoś trzeba wymagać skoro czekamy już 5 rok na kolejną część. Nie mówiąc o wbudowaniu nowego silnika fizycznego, bo ten jest gorzej niż biedny jak na dzisiejsze standardy..
<<<
Wracając do Valve, według mnie jedyną bolączką Sourca są częste loadingi które w pewnym momencie naprawdę irytują, ale nie powiem że słabej rozdzielczości są tekstury, i nie ma się co oszukiwać, były dobre, ale 5 lat temu. Mimo wszystko jest ok.
Silnik silnikiem, co on mnie obchodzi, ale gdzie jest kolejna część Half-Life? :(
Silnik fizyczny jest biedny? Pokaż mi lepszy oprócz Euphorii nad którą praktycznie nikt sensownie nie umie zapanować...
Za to ja WOLAŁBYM kupić nowe części do kompa za 3 koła i mieć jeszcze lepszą grafikę w HL3, niż taka, jaka powstała w 2007r.
Fizyka swoją drogą, bo wiadomo, że w tej grze byłaby lepsza.
Heh, zamiast się skupić na urealnianiu świata przedstawionego, AI, fizyce i nieliniowości (np. w RPG) - to prawie wszystkie studia robią coraz krótsze, droższe i słabsze gry
dopóki next geny nie wyjdą na rynek nie ma potrzeby tworzyć nowego silnika. To chyba proste. Teraz gry muszą być multiplatformowe a konsole obecnej generacji nie pociągną niczego więcej niż stary source.
Poświęcą lata na dłubanie nad nowym silnikiem, wyjdą nex geny w których nie wiadomo co będzie i znowu orka od nowa i miliony baksów w błoto... A tak przezimują z source, dopieszczą to i tamto a nowy silnik zacznie być tworzony jak pierwsze dev kity next genów wpadną w ręce valve.
@R>ud>Y:
Source wykorzystuje Havok z rożnymi autorskimi dodatkami jak np. Cinamatic Physics zaprezentowany w HL2 - Episode Two i dość mocno wykorzystywany w Portal 2. Biednym bym go nie nazwał bo wciąż daje rade, ale już PhysX jest lepszy i moim zdaniem obecnie najlepszy.
Euphoria fajnie wygląda, ale na tech demach bo w grach czasami wywołuje salwy śmiechu.
WitoNs ->
"ale masz najebane Spolic" A tak bez wulgaryzmów (i bez błędów) to już niuńku nie potrafisz?
Co ma niby Twój przykład Unreala2 czy Dooma3 do kwestii jakości silników, pracowitości i ambicji programistów?
Wydaje się że nie rozumiesz tego co czytasz i na dodatek nie wiesz co piszesz;)
A co zlego bylo w enginie z Dooma3 - ID Tech4?
Sam Doom3 byl ciemny do bolu, owszem, ale imo Prey pokazal, ze silnik potrafi jeszcze sporo. Ba - Brink przeciez powstaje na tej wersji silnika, choc nieco odswiezonej.
NIe przesadzajmy, D3 byl jaki byl, ale engine mial i nadal ma niezly.
No rece opadaja. Jak rozumiem ci ludzie co tak nazekaja na wysokie wymagania innych silnikow oraz na to ze trzeba by zmodernizowac kompa rowniez jezdza maluchami i zamiezaja sie nimi bujac przez cale zycie bo po co im nowy samochod skoro stary swoje zadanie spelnia.
Telewizor w domu maja nadal czarno bialy bo po kiego grzyba im jakies fanaberie typu paleta kolorow w telewizji, przeciez program jest nadal ten sam.
Ba pewnie nadal w szalasach mieszkaja przeciez idea domu od wiekow jest taka sama. Facepalm.
Niech mi ktos wyjasni od kiedy to stanie w miejscu a nie rozwijanie sie jest dobrym pomyslem ?
Source wyszedł za czasów PS2 i X, a z tego co widzę niektórym wydaje się, że powstał w czasach PS3 i X360, czyli obecnej generacji konsol.
Poza tym gdyby każdy miał takie podejście jak wy we wszystkich dziedzinach, to do dziś jeździlibyśmy czymś takim, zamiast współczesnych samochodów --->
Pamiętajcie, lepsze wrogiem dobrego, a od Source to już niemal każdy współczesny engine jest lepszy. Jedynie fizyka trzyma poziom, bo w większości gier jest o dziwo znacznie gorsza, co jest skandalem.
draug_xiii- nie dramatyzuj proszę
Niech mi ktos wyjasni od kiedy to stanie w miejscu a nie rozwijanie sie jest dobrym pomyslem ? Brak nowego silnika nie oznacza że stoją w miejscu, świadczy jedynie o tym, że source jest bardzo dobry i ma jeszcze duży potencjał wg. Valve, co jak co ale oni raczej wiedzą o czym mówią i swoją strategię rozwoju mają przemyślaną. Gry Blizza też jakoś nie powalają stroną technologiczną, a mimo to Blizz > all, więc naprawdę nie ma powodów do srania ogniem.
Silnik to nie cała gra (produkty konc), chyba nie wszyscy tutaj o tym pamiętają.
Z jednym się zgodzę, Gabe nie sprawia pozytywnego pierwszego wrażenia (delikatnie powiedziawszy);)
Source wyszedł za czasów PS2 i X
Warto wspomnieć o tym ,że żadna gra na source nigdy nie wyszła na PS2 ,a na Xbox'a tylko HL2 i to w niskiej rozdzielczości. Co najważniejsze silnik jest cały czas modyfikowany.
Gdzieś czytałem ,że Cry Engine 2 (Crysis) to zmodyfikowany Cry engine 1 (Far Cry)
x4r -> Nowy Hitman jest tworzony w oparciu o Glacier 2 ,a wcześniej był to po prostu Glacier. Zmiany będą pewnie duże ,ale grafiki na miarę Crysis 2 czy B3 nie ma co się spodziewać nie o to w Hitmanie chodzi..
No i dobrze, zamiast wspierać graphic whores mogą się skupiać na tym, co najważniejsze w grach - grywalności.
Kto myśli inaczej ten d*pa nie gracz.
No i dobrze, zamiast wspierać graphic whores mogą się skupiać na tym, co najważniejsze w grach - grywalności.
Co to za brednie? Od kiedy to te dwie rzeczy sie nawzajem neguja? To juz nie mozna miec grywalnej gry z dobra grafika? Facepalm no.2
@draug_xiii [ gry online level: 47 - Generał ] >Co to za brednie? Od kiedy to te dwie rzeczy sie nawzajem neguja? To juz nie mozna miec grywalnej gry z dobra grafika? Facepalm no.2
1. Mozna. Ale rzadko kiedy te dwie rzeczy ida w parze.
2. Nie uwazam, by grafika z Source engine nie byla dobra.
Drau
Owszem grafika jest calkiem niezla ale pisalem o niej bo do niej ktos sie powyzej odniosl (jest dobra ale nic ponadto). Ogolnie jednak wady silnika source sa nieco wieksze anizeli jedynie grafika. Mozna o nich poczytac w postach wyzej. I teraz ogladajac trailery takich gier jak BF3 czy Skyrim z pieknym ogromnym swiatem/mapami naprawde zaczynaja sie wady silnika source rzucac w oczy. A po premierze tych gier bedzie jeszcze gorzej.