Szereg gier dla PlayStation 3 zbliża się do poziomu objętości rzędu 25 GB
troche przesadzają z tymi teksturami wysokiej rozdzielczości... ja sie jakos nie moge ich dopatrzec >
rozumiem ze technika idzie do przodu, ale tworcom gier sie powoli we łbach przewraca
Fakt ilosc zajmowanego miejsca nie odzwierciedla tego jak gry wygladaja i tez nie widze tych wysokiej jakosci textur w 99% gier na ps3 :D .
Te tekstury takie duże, bo są słabo pakowane w celu przyśpieszenia działania gier.
Gibon91 masz sporo racji biorac pod uwage to ze BD ejst predkosci tylko 2x (9MB/s) gry kompresowane ladowaly by sie dosc wolno ,wiec wala wsio ebz kompresji aby przyspeiszyc loadingi itp .
Coy2K ,a ten screen to z MGS4 ?? ;P Bo jak tak to baardzo to brzydkie ;P .
MGS i tak nigdy nie zachwycał grafiką wiec nie widze problemu :)
powinni zmienić programistów. 25gb a gry wyglądają tak jak na xboxa 360 na którym w większośći zajmują po 6-7gb. Swoją drogą to pewnie jest takie zabezpieczenie antypirackie ;)
Mr_Hyde >>> tak, MGS 4 :)
Gibon91 >>> w tekscie wyraznie zaznaczone jest, iż miejsce zajmuja tekstury o wysokiej rozdzielczosci... pic polega na tym, ze te tekstury wcale takiej wysokiej rozdzielczosci nie są o czym swiadczy screen i nie przekonuje mnie argument ze "MGS i tak nie zachwycal grafiką"
o tym czy są kompresowane czy nie w celu przyspieszenia ladowania gry nie mowimy, teraz jest po prostu taka moda "patrzcie, nasza gra zajmuje dwa krążki blu-ray wiec napewno jest super!" bo skoro gra w niczym nie jest "naj" to przynajmniej musi byc "naj" w objetosci :)
Mr_Hyde --> Te tylko 2x jakie osiąga BD to jest "Tylko" 64MB/s. Może niewiesz ale każdy rodzaj płyt ma inny przelicznik...
Mikla -> 64 Mbit/s a nie MB/s, a to zasadnicza różnica (raptem 8 razy :) )
EDIT: A dokładniej: 2x = 72Mbit/s = 9MB/s czyli tak jak Mr_Hyde pisał.
Coy2K papugujesz 3 screeny ktore kraza po necie, wrzuc moze 50 innych gdzie gra wyglada bosko. Kazdy jest pewny, ze finalna wersja bedzie 100% ok, tak samo jak zmienil sie motorstorm i heavenly sword. wiecej obiektywizmu, bo populizm w kompach to juz przeginka ;o. a takze lykanie wszystkiego jak leci ;i.
MGS i tak nigdy nie zachwycał grafiką wiec nie widze problemu :)
o! w MGS3 była przeciez niesamowita :)
foxx --> W trojce jest niezla.
Właśnie :)
realsolo z ta boskoscia to przesadzasz :-] bo gra wyglada dobrze na innych screenach ale bez rewelacji. Jest ok i tyle. Pomijajac to ze Coy2k chodzilo o jakosc textur ,a to jak wiadomo na kazdym screenia z mgs'a4 kuje w oczy (niska rozdzielczosc itp itd.) i nie tylko w mgs4 (oczywiscie nei taka super jakosc tyczy sie tez xklocka 360 no ale tam ilsoc miejsca odpowiada jakosc w grze ,a w ps3 nie ;P). Wiec to co opowiada pan z sony o kant tylka mozna rozbic :D .
realsolo nie mam nic do MGS4, wzialem pierwszego lepszego screena ( z tych nowszych) na Golu... pierwszego lepszego dlatego, ze zaden z nich nie wybija sie ponad przeciętnosc, ale chetnie zobacze tę Twoją boskość jak wskazesz mi tylko linka do takowych screenshotow...
co do gier na PC, gram bardzo rzadko, raz na "ruski rok" jak to mowią i nie spuszczam się jak zobacze pare high-poly obiektow... motorstorm i heavenly sword wygladają dobrze na filmikach kręconych kamerą na rzutnikach... gdyby ten obraz pokazac bezposrednio z tv juz nie byloby tak rozowo, ale jak juz pisalem chetnie przyznam sie do bledu jesli tylko pokazesz mi zachwycające grafiką screeny z Motorstorm, MGS4 czy chocby Heavenly Sword
chca robic duze objetosciowo gry i beda sie starac je robic. bo tylko w taki sposob moga jakos ograniczyc piractwo. sciagniecie 25 gb to jednak troche czasu nie?
z drugiej strony nie tylko konsole i nosniki doczekaly sie nastepnych generacji. szybszy internet tez juz jest. tylko nie w polsce oczywiscie
Kupujesz gre za 250 zeta to musi byc wypasiona, nie?
A piractwa i tak nie ogranicza bo sciagniecie 25 giga to na srednim laczu ledwie 75 godzin no a nagrywarki BD juz za rok beda taniutkie jak barszcz :)
doktor_Wyspa >>> jakby nie patrzec to wielu providerów ( nie tylko w Polsce ) ma wprowadzone limity na ilosc sciagnietych danych i te 25GB to sporo jak na jeden tytuł :)
poza tym nie wszyscy mają kilkumegowe łącza
Prawda jest taka - każdy dysk, niezależnie jak duży, zostanie prędzej czy później zapełniony. Jeżeli można do gry włożyć 5x więcej danych, to nikt mi nie powie że to lenistwo programistów. Wolę mieć 5x więcej tekstur niż ganiać po mapach zbudowanych z tych samych klocków.
Wystarczy spojrzeć na Resistance - ok 30 GB w finalnej wersji, ale w grze SP będzie 40 OGROMNYCH obszarów, doładowywanych w locie. Czas gry, nawet jeżeli wystarczy 30 min na obszar - 20 godzin. Gears of War na X360 będzie zajmować (prawdopodobnie) każdy bajt powierzchni na dysku DVD, a żeby przejść całą grę, wystarczy 12 godzin. Widzicie różnicę ? Bo ja widzę.