Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Samochód elektryczny potrzebuje alternatywy

11.02.2023 14:26
Kyahn
10
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kyahn
276
Rossonero

Zacytuję szefa Mazda Motor Europe, bo zgadzam się z nim w 100%. Wypowiedź dotyczy obecnej polityki w UE i forsowania samochodów elektrycznych.

"To naprawdę ogromna szkoda, że dokonano już wyboru nowej technologii napędu. Zazwyczaj do największych innowacji dochodzi, kiedy wyznacza się cel, ale nie mówi inżynierom, jak go osiągnąć. Mam duży problem z tym, że politycy wskazali na drogę do osiągnięcia celu. Czy naprawdę mamy odrzucić wszystko inne? Nawet technologie, o których jeszcze nie wiemy? Uważam, że to hańba dla polityków. To nie jest ich zadanie. Ich zdaniem jest domaganie się zeroemisyjnej przyszłości, ale droga do niej powinna opierać się na kreatywności i przedsiębiorczości."

11.02.2023 12:45
3
5
odpowiedz
1 odpowiedź
dxyxg
1
Junior

Elektromobilność to stary wynalazek który nie sprawdził się w przeszłości. Teraz też ma nikłe szanse na sukces. Wcieranie na siłe ludziom tego niezmieni.

11.02.2023 12:05
BigBadSnake
1
BigBadSnake
74
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Fajny, prosty tekst :)
Tbh, nieśmiało kibicuję elektrykom, ale mam nadzieję, że spalinowe przetrwają chociaż jako taka zabawka. Powstało kilka wspanialych spalinowych wozów jednak i mam nadzieję, że świat nie będzie karał mocno za ich posiadanie jako np kolekcjonerski produkt do kolekcjonerskiej przejażdżki.
Może po prostu elektryki staną się fajniejsze, infrastruktura się poprawi (stacje do ładowania, ale też produkowanie baterii i utylizacja, tu jest ekologiczny pies pogrzebany). No i mam "lekki" zgrzyt z procesem wydobycia. Czy raczej z tym, kogo do niego zagoniono, ech.

Jakoś tam czekam na elektrycznego Chargera, bo chcę zobaczyć, co zrobią w temacie wariaty z Dodge''a, ale ogólnie jest kilka aspektów, na których poprawę czekam.

11.02.2023 12:45
Rumcykcyk
2
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
124
Głębinowiec

Jak auto nie ma dobrej aerodynamiki i większa masa pojazdu np SUVy to ich zasięg jeszcze bardziej się zmniejsza. Elektryki dobre żeby kręcić się po mieście do sklepu itp ale dalej bałbym się pojechać.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2023-02-11 12:47:14
11.02.2023 12:52
2.1
Rufjan
51
Konsul

Elektryki dobre żeby kręcić się po mieście do sklepu itp ale dalej bałbym się pojechać.
Rumcykcyk

Jeżdżę po europie (najdalszy wyjazd to około 1300 km) i po całej polsce - zero problemów a jeździ się super.

11.02.2023 12:45
3
5
odpowiedz
1 odpowiedź
dxyxg
1
Junior

Elektromobilność to stary wynalazek który nie sprawdził się w przeszłości. Teraz też ma nikłe szanse na sukces. Wcieranie na siłe ludziom tego niezmieni.

11.02.2023 12:59
3.1
karolina_87
1
Legionista
Wideo

youtube.com/watch?v=uBNpyWNtIRA

post wyedytowany przez karolina_87 2023-02-11 13:01:40
11.02.2023 12:53
A.l.e.X
😂
4
3
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
152
Alekde
11.02.2023 13:04
SpoconaZofia
😁
4.1
3
SpoconaZofia
84
Legend

Muzyka idealnie oddaje sytuacje. I te typki, którzy wiedzą, o co chodzi.

11.02.2023 12:55
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
karolina_87
1
Legionista

W artykule czytamy:
___ Przyszłość motoryzacji to auta elektryczne, nie można temu zaprzeczyć. ___

To stwierdzenie w stylu dawnej propagandy sowieckiej, czyli sławetna fraza:
__ za co kochamy naszego przywódcę ? ___

Dlaczego nie można zaprzeczyć że przyszłość motoryzacji to elektryki ?

Można jak najbardziej.

Otóż materiały/surowce do produkcji JAKICHKOLWIEK akumulatorów służących jako energia do samochodów elektrycznych .... skończą się za około 50 lat, ale to tylko wtedy, kiedy będą pozyskiwane TYLKO do produkcji akumulatorów do samochodów.
Jeśli uwzględnić WSZYSTKIE akumulatory w ogóle (smartfony, tablety, laptopy itd, itp) , to w/w surowce skończą się już za 15 lat.

Załóżmy jednak, że z jakiegoś powodu nie brakuje materiałów.
Wtedy wąskim gardłem okazuje się ... ładowanie, bo nie ma póki co samochodu elektrycznego którego ładowanie trwa tak samo krótko jak napełnienie pełnego zbiornika paliwa.
Jeśli zatem naładowanie akumulatora do pełna trwałoby (bardzo optymistycznie) 30 minut, to już spokojnie wystarczy żeby CAŁKOWICIE zablokować wszelkie stacje ładowania, a i tak takie ładowanie będzie możliwe tylko wtedy, kiedy system energetyczny pozwoli na takie zabawy, bo nie sądzę, że wiatraczki inne takie rozwiążą sprawę.

Reasumując.
Jeśli nikt nie wymyśli taniego, szybko ładującego się małym prądem, pojemnego, lekkiego i dającego się zrecyklingować akumulatora, to cała ta elektryfikacja będzie jedną wielką katastrofą jakiej od dawna nie widziano.

12.02.2023 15:54
elSodaro
5.1
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

Mówię tutaj o napędzie - silnikach elektrycznych. Elektryczny motor jest dużo lżejszy, bardziej sprawny, prostszy w konstrukcji i mniej awaryjny od spalinowego. Przy tym jest cichy, nie generuje wibracji, nie wymaga sprzęgła i skrzyni biegów. Dla mnie elektryczne auto to przede wszystkim pojazd z napędem elektrycznym, sposób magazynowania energii ma mniejsze znaczenie (choć nie nazwałbym elektrycznym auto z generatorem spalinowym). To właśnie z tym mamy problem - nie znaleźliśmy jeszcze odpowiednio wydajnego sposobu magazynowania energii. Sądzę jednak, że to tylko kwestia czasu, a wtedy nie będzie powodów, by nadal korzystać z silników spalinowych (po za specjalnymi warunkami).

post wyedytowany przez elSodaro 2023-02-12 15:55:08
11.02.2023 13:44
Sasori666
6
2
odpowiedz
Sasori666
195
Korneliusz

Obecnie bym nie brał elektryka. hybryda jest idealnym rozwiązaniem w tych przejściowych czasach.
Z elektrykami jest nadal masa problemów.
Ostatnio Marques na youtubie podzielił się historią, jak jakaś baba na parkingu go spytała jak naładować samochód, bo pożyczyła i nie wie co zrobić trzeba było podłączyć przejściówkę, ale i tak nie ładowało. Był jakiś problem.
Cloe tego filmiku było to, że infrastruktura jest niegotowa na rewolucję EV, bo masa stacji ma jakieś problemy, albo w ogóle nie chodzi.
W innym oglądałem test przebiegu kilku modeli i podczas jednego postoju była stacja, która była nieczynna z powodu oszczędzania energii. To było w Wielkiej Brytanii. Gdyby ktoś tam zajechał na pustej baterii, to miałby problem.
Masa problemów. Kupując teraz EV trzeba się pogodzić, że będziemy uczestniczyć w beta testach i to przez wiele lat.

11.02.2023 13:46
7
3
odpowiedz
snierzyn
143
Konsul

Już historia raz odrzuciła elektryki. Swoją drogą cicho jest o bardzo poważnej wadzie aut elektrycznych. Swojego czasu były wyliczenia, że elektryki zabijają ponad 10 razy więcej zwierząt na drogach niż głośne spalinówki. Potem te artykuły poznikały i jest o tym cicho.

11.02.2023 13:51
8
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Tasdeadman
57
Generał

Elektryki to niestety jest ślepa alejka i bez sensu im kibicować.
Droga produkcja, droga utylizacja, braki surowców do ich tworzenia. Gdzieś będzie stała ściana pod tytułem dostępności. Przy tym trudno sobie wyobrazić w najbliższym czasie rozwój technologii akumulatorów i ładowania, żeby auta elektryczne mogły zastąpić auta spalinowe użytecznością.
Samo ładowanie już jest problemem, bo nie tylko w Polsce po prostu nie mamy na to prądu i naszą perspektywą są blackouty po 2030 a nie wymiana aut na elektryczne.
A zaspokojenia potrzeb energetycznych kraju nie wykonamy w 10 lat, bo tyle to się buduje jedną elektrownie jądrową.

Moim zdaniem, do póki nie wymyślimy czegoś przełomowego to przyszłość leży w tym, nad czym obecnie pracuje F1, czyli syntetyczne paliwa neutralne ekologicznie.
Pierwszym stopniem rozwoju jest biopaliwo drugiej generacji, które ma wejść do użytku już w 2026 roku. Druga generacja to poszerzenie zakresu biomaterii którą będzie się wykorzystywać do tworzenia paliwa, bo pierwsza generacja niesie za sobą niestety spore problemy społeczno-gospodarcze.
Drugim krokiem zaplanowanym na 2030 jest wytwarzanie paliwa z powietrza.
A dokładniej odzyskiwanie CO2 z atmosfery i przerabianie go na paliwo.
To rozwiązanie jest zeroemisyjne, ponieważ co prawda dalej emitujemy CO2 ale potem je odzyskujemy i przerabiamy na paliwo, tworząc swój mały cykl węglowy.
Problemem jest tworzenie tego paliwa, bo wymaga ogromnych ilości prądu, ale posiadamy już teraz technologie zielonej energii a całą zaletą w stosunku do aut elektrycznych jest to, że prąd trzeba wytwarzać na miejscu, paliwo z prądu można wytwarzać gdziekolwiek, docelowo tam gdzie jest to opłacalne, np. w ogromnych elektrowniach słonecznych na pustyni.

12.02.2023 16:03
elSodaro
8.1
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

Wystarczy przeczytać artykuł :). Problemem jest głównie przechowanie energii. Ale już są działające prototypy akumulatorów, które mogą osiągnąć dziesięciokrotnie większą gęstość energetyczną. Gdy baterie staną się lżejsze, a zasięg auta elektrycznego będzie liczony w tysiącach kilometrów, nie w setkach jak obecnie, transformacja elektryczna nabierze sensu. Jedyne co można zarzucić władzom, że za bardzo się z tym spieszą i niepotrzebnie formalizują na wyrost.

post wyedytowany przez elSodaro 2023-02-12 16:03:46
14.02.2023 12:54
8.2
Tasdeadman
57
Generał

elSodaro Od prototypu do masowej produkcji jest daleka droga a cały szereg problemów aut elektrycznych który wymieniłem jest daleko poza zasięgiem branży elektromobilności.
Czy te nowe lepsze baterie będą tańsze w produkcji i nie pogłębią już istniejących problemów z dostępnością materiałów?
Czy te nowe baterie będą miały lepszą wydajność przy mniejszej ilości potrzebnej energii?
Czy są już pomysły na ładowanie aut zbliżone czasem do tankowania?
I kluczowe pytanie: kto wymieni całą infrastrukturę sieci elektrycznej i pobuduje teraz dziesiątki nowych elektrowni?
Bo jak zamienisz auta spalinowe na elektryczne, to pomnożysz obciążenie sieci które w wielu miejscach świata i tak już jest w stanie krytycznym przez ciągle rosnące zapotrzebowanie.
W samej Europie Niemcy produkują raptem 20 TWh wiecej niż zużywają, UK wychodzi praktycznie na 0 a Polska coraz częściej jest na minusie i choćby w ostatnie wakacje musieliśmy skupować prąd i to nie ze względów ekonomicznych tylko dostępności bo po prostu produkowaliśmy mniej niż zużywaliśmy i bez importu byłby blackout.

11.02.2023 14:08
9
odpowiedz
1 odpowiedź
jstola
10
Legionista

Samochody spalinowe przetrwają w taki sam sposób jak fotografia analogowa. Tylko dla pasjonatów i kolekcjonerów. Stanie się to bardzo drogie, więc rynek się mocno skurczy, ale całkiem nie zniknie. Pytanie tylko co je zastąpi, bo obecne elektryki nie wydają mi się zbytnio ekologiczne a zasoby surowców do produkcji akumulatorów też są ograniczone.

11.02.2023 15:38
Zły Wilk
9.1
Zły Wilk
79
Konsul

Staną się drogie przede wszystkim dzięki rozbójniczym podatkom nakładanym na auta spalinowe.

11.02.2023 14:26
Kyahn
10
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kyahn
276
Rossonero

Zacytuję szefa Mazda Motor Europe, bo zgadzam się z nim w 100%. Wypowiedź dotyczy obecnej polityki w UE i forsowania samochodów elektrycznych.

"To naprawdę ogromna szkoda, że dokonano już wyboru nowej technologii napędu. Zazwyczaj do największych innowacji dochodzi, kiedy wyznacza się cel, ale nie mówi inżynierom, jak go osiągnąć. Mam duży problem z tym, że politycy wskazali na drogę do osiągnięcia celu. Czy naprawdę mamy odrzucić wszystko inne? Nawet technologie, o których jeszcze nie wiemy? Uważam, że to hańba dla polityków. To nie jest ich zadanie. Ich zdaniem jest domaganie się zeroemisyjnej przyszłości, ale droga do niej powinna opierać się na kreatywności i przedsiębiorczości."

11.02.2023 15:27
10.1
karolina_87
1
Legionista

UE ... i wszystko jasne.

To po prostu socjalistyczna utopia KOMPLETNIE NICZYM nie różniąca się od tzw. gospodarki planowanej w ZSRR, gdzie to nie w zaciszu gabinetów naukowych, a w sali plenarnej uchwalano jak ma wyglądać rzeczywistość, bez oglądania się na takie "bzdury" jak fizyka, chemia, matematyka.

DOKŁADNIE to samo mamy teraz w UE, czyli banda błaznów prędzej ponownie pogrąży Europę w mrokach średniowiecza niż zrezygnuje z kretyńskich pomysłów.

11.02.2023 15:37
👍
10.2
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Jak tak ci zle w UE to Rosja stoi z otwartymi ramionami dla takich jak ty. Zobaczysz jaki jest dobrobyt z dala od tego socjalistyczneho UE, lgbt itd, jak ci dobrze bedzie w rosji, a moze indie albo chiny? Z dala od „zachodniej propagandy” to moze kraje bliskiego wschodu jeszcze, konserwatywnej kobiecie bedzie tam jak w raju.

12.02.2023 11:36
Dan2510777
10.3
-11
Dan2510777
9
Konsul

UE to głownie Niemcy. Dwa to jest nic innego tylko przejecie Europy ekonomicznie - bez jednego wystrzału. Wystarczy przyklad Polski >> Zott, Muller Milch, cukrownie sa w wiekszoci niemieckie, zamkniete kopalnie z dobrym weglem, oni otwieraja nowe. To zaledwie kilka przykladow.

Noah_Meier o jak fajnie widac jak czerpiesz wiedze z radia/TV

post wyedytowany przez Dan2510777 2023-02-12 11:38:04
11.02.2023 14:46
defenencjał
11
odpowiedz
1 odpowiedź
defenencjał
74
Generał

Elektryki to przyszłość pod przymusem

11.02.2023 15:35
11.1
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Ja kolejne auto z usmiechem na twarzy kupie elekyryczne i nikt mnie nie musi zmuszac, obecnie mam bmw x3 kupione 4 lata temu, wiec pewnie za kolejne 4 lata wjedzie bmw ix albo Tesla

11.02.2023 14:55
Darth_Tusken
12
1
odpowiedz
Darth_Tusken
44
Świniobicie z dancingiem

W mojej ocenie przyszłością są samochody hybrydowe oraz spalinowe zasilane biopaliwem i wodorem. Przymuszanie ludzi do kupna elektryków, które raczkują i niestety nie gwarantują zarówno bezpieczeństwa, jak i długich podróży, mija się z celem i prowadzi do przekonania, że bogaci i politycy mogą wszystko (np. Gates, Schwab czy nasz rodzynek Filipak), a szary motłoch nic. Elektryki to taka ciekawostka bardziej i jedyne zastosowanie mogą mieć w dużych miastach, gdzie łatwo znaleźć miejsce na stacje ładowania.

11.02.2023 15:00
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Skończyłem czytać na
"Przyszłość motoryzacji to auta elektryczne, nie można temu zaprzeczyć."

Większej bzdury w życiu nie słyszałem. Auta elektryczne są starsze od aut spalinowych to raz, a dwa współczesna motoryzacja produkuje je od ponad 25 lat i dalej ilość tych samochodów pośród normalnych spalinowych nie przekracza 1%.

To jak jakby napisać, przyszłość grania jest w rozdzielczości 8K kiedy więcej ludzi gra w HD ready niż w 4K, a zdecydowana większość siedzi i będzie siedzieć przez najbliższą dekadę na FHD.

Na świecie (nie tylko w Polsce) najwięcej ludzi mieszka w blokach. To niestety efekt przeludnienie I w konsekwencji może max 10% ludzi na świecie jest tak zamozna, że ma dom czy szeregówkę.
Tylko oni będą mogli fizycznie mieć możliwość naładować taki pseudo samochod, a nie każdy posiadacz domu to bogaty człowiek, który sobie otworzy laptopa I zamowi auto za 200 tys z odbiorem w salonie i zapłaci za to przelewem.

Mieszkańcy bloków nigdy w życiu fizycznie nie będą mieli jak tych aut elektrycznych ładować. W samych miastach każdy kawałek terenu jest zabudowany więc nie ma gdzie wybudować te kilkaset tysięcy miejsc ładowania dla np 2 mln mieszkańców. To jest niemożliwe ani do zbudowania, ani do zasilenia.

Czyli auta elektryczne na zawsze zostaną niszą i zabawka dla zamożnych, pozostali ludzie będą jeździć spalinowymi kolejne 100 lat. Nie będzie ropy? To będą na gaz jeździć, na alkohol, na wodór.

No właśnie, wodór, to jedyna szansa na uwolnienie się od ropy w transporcie. Napęd elektryczny, ale zasilany reakcja połączę ia wodoru z tlenem i takie samochody tankowane na normalnych stacjach benzynowych przez obsługę (bezpieczeństwo) w 5 min per samochód.

Tylko to ma sens.
Ładować zwykłych elektryków nie będzie gdzie. W tym roku odbierać będę nowo budowane mieszkanie i mimo, że koniec budowy w połowie roku to w garażu podziemnym nie ma ani jednej stacji ładowania aut elektrycznych, na całym osiedlu będą na zewnątrz kilka.
Czyli skoro nawet jeszcze nie wybudowane budynki mieszkalne wogole nie zakładają elektryków, to jaka to ma przyszłość?

Tylko człowiek żyjący z głową w chmurach może uważać, że elektyki cokolwiek ugrają.
Już pędzę lecę zapłacić 200 tys zł za jakiś szajs, którego nie będę miał gdzie i czym zatankować i zasieg ma o połowę mniejszy niż spalinowiec.

Nie będą produkowane spalinowe? To będą akcje typu, jedz na wycieczkę do Azji czy na Białoruś i wróć z nowym normalnym samochodem, a Europejska motoryzacja padnie jak tylko przestanie być dotowana przez UE i rządy Państw. Gdyby nie dotacje to już by padły.

W życiu elektryka nie kupię. Najwyżej będę jeździł pociągami poza miasto (a miejscowości bez połączenia kolejkowego się wyludnia ibeda klepać biedę), a w mieście rower i to zwykły, bo elektryczny też jest za drogi (10 tys za rower, który mogą ci ukraść w 5 minut jak przypniesz pod sklepem? Nie dziękuję!)

Tylko naprawdę głupi człowiek może wierzyć, że będzie inaczej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359977 2023-02-11 15:00:45
11.02.2023 15:29
13.1
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Nie mam czasu sie rozpisywac, ale do osob niezaznajomionych z tematem - nie łyknijcie tych farmazonow, ktore wypusal kolega powyzej, on jest ofiara propagandy, ktora ma na celu utrzymac obecny „porzadek” i zanieczyszczanie ziemi, zeby topka tego swiata mogla sie obłowić naszym kosztem. Te pseudo argumenty anty EV da sie obalic bez problemu uzywajac wyszukiwarki google. Pozdrawiam i zycze wiecej logicznego myślenia, mniej foliarskich naganiaczy z yt.

post wyedytowany przez zanonimizowany1379311 2023-02-11 15:30:34
11.02.2023 15:40
13.2
karolina_87
1
Legionista

Co do zasady zgadzam się, ale ... napisałeś, cyt:
__ No właśnie, wodór, to jedyna szansa na uwolnienie się od ropy w transporcie __

No niestety ... NIE , a nie dlatego, że żeby wytwarzać wodór, potrzebne są JESZCZE WIĘKSZE nakłady i zużycie paliw wszelakich niż przy wytwarzaniu akumulatorów i ich ładowaniu.
Co z tego że wytworzysz wodór, jak jego produkcja pochłonie OGROMNĄ ilość energii + wyemituje ZNACZNIE WIĘKSZĄ ilość gazów cieplarnianych i innych nieciekawych odpadów.

Do tego wodór wcale nie jest bardziej bezpieczny niż wybuchające dzisiaj akumulatory.

Co do samochodów spalinowych, to ZAPEWNIAM że będą jeździć tak długo, jak długo ktoś nie wymyśli dla nich sensownej alternatywy i nie pomogą żadne zakazy prawne.
Po prostu ludzie rozpędzą KAŻDĄ władzę która będzie próbowała zabrać im samochód lub uniemożliwić korzystanie.
Nawet jak zabraknie benzyny, to NA PEWNO ktoś wymyśli jak napędzić silnik spalinowy czymś innym.

Czy zatem jestem przeciwko elektryfikacji transportu ?

SKĄDŻE ZNOWU !!

Idea ze wszech miar słuszna, ale NIE DA SIĘ realizować tego na siłę albo wbrew ludziom.

Jeśli ktoś wymyśli tani, szybko ładujący się, lekki, łatwy w utylizacji, długowieczny, pojemny akumulator, a przy tym ładowany małym prądem w rozlokowanych wszędzie (jak teraz stacje paliw) stacjach ładowania lub w domu, to ludzie sami porzucą auta spalinowe, DOKŁADNIE TAK SAMO jak kiedyś porzucili konie na rzecz samochodów spalinowych.

11.02.2023 15:40
13.3
Zbanowany131razy
0
Chorąży

Noah murem za Greta ;)

Ps. A to nie było kiedyś modne żeby jeździć dislem na oleju z biedry? Dalej nie umieją dostosować silnika do jego spalania?

post wyedytowany przez Zbanowany131razy 2023-02-11 15:44:11
11.02.2023 16:28
13.4
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Czy za greta to raczej srednio, bo nie uznaje idoli, ale jestem za OZE i ratowaniem ziemi dla moich wnuków. Poza tym masz u mnie szacun jesli tyle razy cie zbanowali, bo ja tez tu bylem banowany za byle co wiele razy. Tutaj regulamin pozwala usuwac komentrze za to, ze nie zgadzam sie z autorem artykulu, ale homofobia czy ksenofobia niektorych uzytkownikow jest jak najbardziej zgodna z regulaminem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1379311 2023-02-11 16:29:21
12.02.2023 16:09
elSodaro
13.5
elSodaro
37
Centurion

GRYOnline.plTeam

Domowe stacje ładowania są na razie sensowne, bo baterie elektryków ładują się przez wiele godzin. Ale już są prototypy ogniw ładujących się do pełna nawet w kilka minut. Działają już prototypy ogniw wykonanych z technologii, która pozwoli na wielokrotnie większą gęstość energetyczną. Gdy auto elektryczne będzie miało kilka tysięcy kilometrów zasięgu i będzie się ładować w kilka minut, domowe stacje nie będą potrzebne - będziemy je użytkować w podobny sposób, jak spalinowe. Spokojnie, postęp technologiczny rozwiąże obecne problemy.

post wyedytowany przez elSodaro 2023-02-12 16:09:59
11.02.2023 15:40
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Noah_Meier

Typowa retoryka jakiegoś opłaconego ludna z branży, która ciągnie miliardy na sprzedaży tego całego EV, które ma tyle wspólnego z ekologia co Eskimos z Pigmejem.
To biznes jak wiele innych. Fizyki nie oszukasz, nie ma czym, jak i gdzie tego badziewia ładować, a same straty mocy na ładowanie i rosnący koszt prądu wyklucza opłacalność tego czegoś.

Jak ktoś ma dom z farma fotowoltaiczne i cała sekcje akumulatorow, to może sobie na elektryka pozwolić, ale takich ludzi będzie 1 na milion.
A propo tych paneli, za kilka lat zaczną zdychać i będą miliony ton tego gówna do utylizacji. Ciekawe co z tym społeczeństwo zrobi, spali na jakimś nielegalnym wysypisku zatruwając powietrze i generując raka u kilku tysięcy mieszkańców w pobliżu?

Oczywiście tacy jak Ty opłacani za sprzedawanie marzeń i fikcji zwykłym ludziom będzie każdy racjonalnie wyciągany wniosek wyśmiewać. Przedstawicielom handlowym dziękujemy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359977 2023-02-11 15:42:30
11.02.2023 16:07
Zły Wilk
14.1
1
Zły Wilk
79
Konsul

Masz rację, ale przy okazji pędu do zmiany aut spalinowych na elektryczne, chcą nam wcisnąć inną zmianę - brak własności. Krok po kroczku sączy się ludziom do głów przekonanie że posiadanie czegokolwiek na własność jest złe. Młodzi już coraz częściej zgadzają się z takim podejściem. Dlatego uważam że za jakiś czas prywatne auta będą mieli tylko bogacze, a plebs będzie zasuwał pieszo, albo w najlepszym wypadku wypożyczał samochody.

11.02.2023 16:26
14.2
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Typowa retoryka młodziaka z obecnego pokolenia nastolatków - ma inne poglady niz ja to znaczy, ze to fake, troll, oplacony komentarz. Jesteś zwyklym płatkiem sniegu.

11.02.2023 16:30
14.3
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Jestescie efektem eduakcji internetowych krętaczy i populistów typu trader21, konieczny, memcen itd.

post wyedytowany przez zanonimizowany1379311 2023-02-11 16:30:27
11.02.2023 15:43
Ppaweł
15
1
odpowiedz
Ppaweł
68
Senator
Image

samochód elektryczny zawsze będzie mi się kojarzyły z Afryką o dziećmi pracującymi w kopalniach kobaltu

11.02.2023 15:52
Tohka Yatogami
16
odpowiedz
6 odpowiedzi
Tohka Yatogami
54
Konsul

Tyle osób tu "uuu elektryki złe" ,parę kont założonych dzisiaj tylko by tu sie ponaśmiewać z elektryków.
A mimo wszystko juz wolę elektryki niż te smrody ze spalin które w miastach czuć.
Dzieci w afryce w kopalniach kobaltu? No tak bo kobalt to tylko elektryki (" Cobalt is also used as a catalyst for the petroleum and chemical industries." ).
Zresztą i tak za dużo aut jest na świecie. Każdy musi mieć auto..a potem ulice zapchane ,korki ,większa szansa na idiotów co nie umieją na trzeźwo jeździć ,większy smród w miastach (bo wiele aut które widuje w okolicy to nadal stare auta co mają gdzieś ile spalin wydalają ,ale hej są tanie i każdy sobie może kupić takie auto).
Elektryki nie są super póty co - ekologia vs bateria i produkcja energii dla tychże aut - ale co powinniśmy zrobić? Siedzieć na benzynie aż sie skończy i wtedy? Wodór jest zbyt "wybuchowy"

11.02.2023 16:03
16.1
Zbanowany131razy
0
Chorąży

Nauczę cię ziomeczku, że te konta dzisiaj utworzone nie mogą znieść tych głupot w artykule a były zbanowane wiele razy za jakieś głupoty. Jeśli ja jestem nowym użytkownikiem gola który chce tylko namacic to może ty mi powiedz kim był taki użytkownik jak siara0++ ? Wychodzi na to że to ty nic nie czaisz...

post wyedytowany przez Zbanowany131razy 2023-02-11 16:06:15
11.02.2023 16:24
16.2
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Mnie tez juz zbanowano wiele, wiele razy, miło poznać kolege po fachu, pomimo roznic swiatopogladowych.

11.02.2023 18:28
16.3
realsolo
220
Generał

Wszystkie samochody swiata generuja 3% zanieczyszczen. 97% lykasz z innych zrodel. Za wiele ci sie nie zmieni jakby wyeminic wszystkie auta w te chwili.

Sprawdz sobie poziom smogu w Krakowie w czasie pandemii, w okresie gdzie 2 tygodnie miasto zamarlo, praktycznie nikt nie jezdzil itd.

11.02.2023 18:52
16.4
karolina_87
1
Legionista

Zbanowany131razy

Noah_Meier

Dołączam do zacnego grona zbanowanych.

Kiedyś mnie tu zbanowano przy okazji dyskusji nad jakąś drugowojenną strzelanką.
W całym artykule nie padło ANI RAZU słowo Niemcy.
Przypomniałem więc, że to właśnie Niemcy rozpętały wojnę.
Redaktorek nie wytrzymał i ..... ban :)

DOKŁADNIE dlatego, jeśli chcę napisać co chcę, to niestety tworzę nowe konto które .... i tak będzie zapewne zbanowane.

Inni jak widać robią (i słusznie) to samo.

Po prostu nie ma innego wyjścia i trzeba kombinować z kontami.

Pozdrawiam wszystkich zdrowo myślących.

11.02.2023 19:20
16.5
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Ja nie znam innego forum gdzie administracje tak swędzi palec do banowania ludzi.

post wyedytowany przez zanonimizowany1379311 2023-02-11 19:20:49
11.02.2023 21:28
😒
16.6
2
Gholume
87
Generał

A mimo wszystko juz wolę elektryki niż te smrody ze spalin które w miastach czuć.

Do czasu jak będzie trzeba zutylizować setki milionów a nawet miliardów akumulatorów.

Zresztą i tak za dużo aut jest na świecie.

Tak jak za dużo ludzi. To co, od jutra utylizacja uprawniona ustawą? Powiedzmy, że co 3 obywatel do gazu... :D

Elektryki nie są super póty co - ekologia vs bateria i produkcja energii dla tychże aut - ale co powinniśmy zrobić? Siedzieć na benzynie aż sie skończy i wtedy?

Gorzej, jak do 2035 przestawimy się na elektryki i materiały do akumulatorów skończą się jeszcze szybciej. Wtedy to będzie prawdziwy raj, nie?

Elektryki nie są w obecnej formie alternatywą.

11.02.2023 15:55
17
4
odpowiedz
1 odpowiedź
grabeck666
87
Senator

Jakiś czas temu czytałem badania (ni cholery tego nie znajdę teraz) gdzie sprawdzali ślad węglowy od początku produkcji i potem przez 20 czy tam 25 lat użytkowania.

Najmniejszy miały diesle.

11.02.2023 16:01
Ppaweł
👍
11.02.2023 19:30
18
1
odpowiedz
lukasxxz
73
Pretorianin

Docelowo, przyszłość (pewnie nie tak daleka), to prawdopodobnie ogniwa wodorowe. Więc forsowane są elektryki na baterie aby wydoić z ludzi kasę.

11.02.2023 23:02
banyo
😂
19
odpowiedz
banyo
15
Legionista

Noah Meier: po twoich wypowiedziach widać jaki z ciebie psychopata, typowy pisowski ubek i dobry duszek w czapeczce bez daszka, który chodzi w kółko wokół czarnego kamienia! Żadnej argumentacji, tylko obrażanie innych i negowanie czegokolwiek, aby tylko zamieszać ludziom w głowie. Profil założyłeś stosunkowo niedawno, więc twoja demagogia typowa dla polityków i oszołomów jest widoczna dla każdego. Ten palec na forum jest po to, ażeby takie pseudo wypowiedzi nie podparte żadnymi sensownymi faktami były usuwane, jeszcze tu przynajmniej została jakaś względna wolność. Widocznie na innych forach, twoje wypowiedzi wpasowują się w światowy trend gender, hejtu i populizmu, promowanie "nowoczesności" i kłamstwa pod przykrywką rozwoju i dobrobytu, ale ty przecież, cytuję"nie masz czasu na wypowiadanie się na jakikolwiek temat", bo ładowanie twojej beemki zajmuje tyle czasu ;P ;D

post wyedytowany przez banyo 2023-02-11 23:15:03
12.02.2023 12:14
Drackula
😱
20
1
odpowiedz
Drackula
237
Bloody Rider

Sam tekst to takie podejscie do tematu jak lizanie cukierka przez papierek.

Komentarze to jednak inna para kaloszy, jakbym watek o wkleslej ziemii czytal :0

13.02.2023 01:58
21
1
odpowiedz
Czifu z Bunkra
23
Pretorianin

ALE O CZYM MY TU W OGÓLE GADAMY ?
Fizycznie nie da się wyprodukować tylu samochodów, bo nie ma wystarczającego wydobycia Litu.
By zastąpić produkcję spalinówek trzeba by wydobywać 10x więcej Litu. A nie ma takiej fizycznej możliwości (dodatkowo dzieci w Kongo by zabrakło).

Każdy choć trochę ogarnięty wie, że jak w 2035r będzie kilka % elektryków to EU zmieni ograniczenia. Bo żaden kraj dla pierdołowatej idei nie zamknie całego transportu i nie sprawi, że po drogach będą jeździły tylko stare szroty.

13.02.2023 08:01
Wronski
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wronski
27
Senator

Ogolnie to 20-letnie samochody maja mniejsza emisje spalin niz te nowe ale spoko.

13.02.2023 10:05
Drackula
👍
22.1
Drackula
237
Bloody Rider

Oczywiscie! Szczegolnie jak w korku staniesz za takim TDI I zapomnisz klime przelaczyc na obieg zamkniety.

14.02.2023 08:10
mirko81
22.2
2
mirko81
75
Slow Gaming

W zasadzie nie interesuje mnie emisja. Mojemu tdi mija 20 lat. Jeździ się tym na co każdego stać.

14.02.2023 10:33
not2pun
24
odpowiedz
6 odpowiedzi
not2pun
116
Senator

to ze przyszłością są auta elektryczne ma jakiś sens, ale pod warunkiem ze nie będą to tylko auta na baterie, szczególnie te obecne.

Auta spalinowe mają problem przez te wszystkie wymogi eko, najzabawniejsze jest to ze spełnianie norm spalinowych sprawi iż auta stają się bardziej awaryjne przez co mniej żywotne co tak naprawdę nie jest eko, bo to im dłużej coś funkcjonuje tym bardziej ekologiczne jest. Do tego jeszcze można śmiało powiedzieć ze spalanie aut nie zmniejsza się już od 20 lat jak nie dłużej, dziś 20 lennie auto spala niewiele więcej na 100km co jego odpowiednik masowy-pojmnościowy.

Na korzyść elektryków na pewno przemawia to ze ich siniki są prostsze mniej skomplikowane, to też mniej awaryjne i łatwiejsze w naprawie, niestety siniki spalinowe są dziś tak napakowane różnymi czujnikami i innymi takimi że szkoda gadać, do tego nic to nie poprawia w ich funkcjonowaniu.

14.02.2023 10:56
Drackula
24.1
Drackula
237
Bloody Rider

No poza elektrycznoscia nie ma za bardzo innego wyboru, szczegolnie w tej skali.

Zimna fuzja? Poki co fantastyka?
Wodor? Nie oplacalny energetycznie. Sprawnosc elektryka to 75% wytworzonej kWh, sprawnosc wodorowego to 30-35%. Jak reaktory fuzyjne sie zadomowia to moze bedzie ten wodor oplacalny.

14.02.2023 14:57
Persecutor
24.2
Persecutor
44
Tosho Daimosu

Ta każdy widzi wysoką sprawność, a nikt nie widzi niewolniczych kopalni kobaltu z afryki. Fajnie uchwalić ustawę i mieć w dupie skutki, jakie będzie miała. Warto przypomnieć sobie, jakie spustoszenie w lasach tropikalnych spowodowała wprowadzona w EU ustawa o biopaliwach. Ile wycięto lasów pod uprawy komponentów biopaliw :P Ustawa o autach elektrycznych jest żenującym kolejnym przykładem działań eko pod publiczkę, wuj w to, co się w trzecim świecie dzieje, ważne, żeby u nas było ekologicznie :P To, tak jak Norwegia i ich recykling plastików 95%+, gdzie większość tych śmieci eksportowali do krajów rozwijających się w Azji :P a tam lądowały w pacyfiku. :P

post wyedytowany przez Persecutor 2023-02-14 14:58:39
14.02.2023 15:31
Drackula
😉
24.3
Drackula
237
Bloody Rider

Aha, prawaczek negujacy zmiany klimatyczne przejmuje sie lasami amazonii lub dziecmi w afryce? Jasneeeee

Szkoda tylko ze nie potraficie zaproponowac lepszych rozwiazan;)

14.02.2023 15:55
not2pun
24.4
not2pun
116
Senator

Kierunek elektryczny jest sensowny choćby dlatego, że jak pisałem ostatnie 20 czy nawet 30 lat w motoryzacji spalinowej pokazało że nie ma praktycznie żadnego postępu, a juz na pewno na plus.

Za to elektryki pokazały ze jednak coś się potrafią rozwijać, lepsze wydajniejsze silnki podobnie z bateriami, jedyny problem to to by nie przedobrzyć, zmuszając firmy do czegoś moze być tak ze zrobią cokolwiek byle szybko, zaniecha się tego naturalnego rozwoju.

Motoryzacja pokazała że jak się czegoś przyczepi to już przy tym zostaje nie chce się rozwijać, temu też trochę się tego obawiam, że wejdą w te litowe baterie i już zostaną.
Nie wiem moze euroniunia ich zmusi jakoś do tego by pracowali nad żywotniejszymi bateriami, nad lepszym ich recyklingiem.
Dziś widać ze te elektryki nie są za dobre 3-4 letnie auta sprzedają już za niewielkie pieniądze bo z baterii mało co zostało, to sugeruje iż obecne rozwiązania nie są najlepsze.

Wiadomo że są ludzie co 2-3 lata zmieniają auta, ale tak naprawdę z punktu ekologicznego to nie jest dobre, produkty musza być żywotne i trwałe tak by ograniczać produkcję, ponieważ ona jest w dużej części odpowiedzialna za zanieczyszczenia srodowiska.
Niestety juz to pisałem ekonomia nie idzie w parze z ekologią, napędzanie bezmyślnej konsumpcji nie jest dobre dla środowiska i naszej planety.
Myślę że wcześniej czy później rządzący będą musieli to zrozumieć, jak na razie ja nie mam wrażenia by władza robiła coś dobrego dla planety, jedynie co robią to dalej napędzają te bezmyślna wręcz można powiedzieć rabunkową eksplantację środowiska.

post wyedytowany przez not2pun 2023-02-14 16:05:20
14.02.2023 16:13
Drackula
24.5
Drackula
237
Bloody Rider

Dziś widać ze te elektryki nie są za dobre 3-4 letnie auta sprzedają już za niewielkie pieniądze bo z baterii mało co zostało, to sugeruje iż obecne rozwiązania nie są najlepsze.

Gdzie tak jest?
3 letnie bmw 330 sport - 23000 (46000)
3letnia tesla 3 LR - 30000 (50000)

Spadek pojemnosci baterii tesli po 80k mil to 7%. Wiec spokojna twoja rozczochrana, jak kupisz uzywanego elektryka to nie bedziesz musial baterii wymieniac;)

14.02.2023 16:23
not2pun
24.6
not2pun
116
Senator

w sumie na myśli miałem jakieś nissany i tp auta klasy średniej, a nie premium :)
wiesz jak to jest większość ludzi będzie kupowała średniaki tak jak teraz to wygląda ze spalinowymi

15.02.2023 12:28
25
odpowiedz
Jaya
67
Generał

Auta elektryczne będą miały więcej sensu bez kabla podłączanego do auta.
a) Możliwe, że w erze śmieci powstaną stacje szybkiej wymiany akumulatorów z jakimś systemem płatności online i wliczonymi kosztami amortyzacji, zużycia akumulatorów/kradzieży.
b) Powstaną jakieś "ogniwa fuzyjne" - w dużym cudzysłowie. Nie musi to być coś wybuchającego jak auta w fallout4. Obecnie dąży się głównie do tego aby prąd "zamknąć" w baterii. Może trzeba jednak pośredniego sposobu, przechowywania i generowania energii.
c) silniki elektryczne są fajniejsze, szybsze, efektywniejsze, jednak może uda się przeforsować jeszcze pomiędzy tą duuużą lukę w magazynowaniu energii - wodorem i montowaniem instalacji podobnej do LPG.

Mniej złomu to więcej ekologii. Naprawa i złomowanie elektryków może zabić cały zysk z energii elektrycznej. ''Wyparowywanie energii'' z akumulatorów gdy nie są używane - mało kto mówi o takim zjawisku. Mało też się mówi o masie akumulatora - który jest dużo cięższy od baku z benzyną. Więcej kg na pokładzie to większe zużycie energii, często też wyższe bardziej wywrotne auto.
W dodatku większe inwestycje w alternatywne źródła energii to zmniejszenie dostępnych rzadkich surowców. Energia jądrowa miała by szansę jedynie na większą skalę się opłacać, ale ryzyko/utylizacja odpadów dalej mogą być ledwo opłacalne i bardzo nieekologiczne. Opłacalne bywają gdy gdzieś mafia odpady zakopie w lesie.

post wyedytowany przez Jaya 2023-02-15 12:45:01
19.02.2023 23:19
26
odpowiedz
XR4x4
21
Chorąży

Totalnie mylicie przyczyny ze skutkami i dajecie się oszukać tzw. "autoytetom naukowym". Przede wszystkim zacznijmy od tego, że planeta Ziemia przeżyła okresy, gdy średnia temperatura była najwieksza i najmniejsza na długo przed tym, gdy homo sapiens w ogóle się pojawił. To od razy stawia pod znakiem zapytania hipotezę, że aktualne tzw. "ocieplenie klimatu" ma przyczyny antropologiczne. Po drugie, sam pamiętam, że na przełomie lat 70/80-tych obowiązującą, lansowaną przez środowiska naukowe hipotezą była kolejna epoka lodowcowa. Po trzecie klimat jest o wiele bardziej skomplikowanym zjawiskiem niż nam to przedstawiają "klimatyczne oszołomy". Zmiany pogody dokładnie obserwujemy od mniej wiecej stu, w najlepszym wypadku od dwustu lat. Cykle zmian klimatycznych mają tysiące lat. Skąd się wzięły winnice w Zielonej Górze i dlaczegi Szwedzi w czasiw Potopu przemaszerowali przez zamarznięty Bałtyk. Może mi ktoś z "klimatystów" to wytłumaczyć?

post wyedytowany przez XR4x4 2023-02-19 23:22:39
Futurebeat Samochód elektryczny potrzebuje alternatywy