Może jestem ślepy, ale niczego co by mnie zachwyciło nie widzę na tych screenach ;) Chyba to przez ich jakość.
Osoby posiadające GF 4xx lub Radeony 69xx raczej wyśmieją te "fajerwerki" graficzne. Jak na konsole nawet ładne (choć razi brak AA), to jednak to już powoli druga liga graficzna.
No dokładnie to wcale nie jest takie ładne ;/
I dobrze trzeba się rozwijać :)
[3] Wyśmieją? A pomijając ultrazajebistą moc wspomnianych kart graficznych - były w ogóle jakieś okazję do ich użycia?
Pewnie możliwe bedzie wykorzystanie tej technologii także na innych platformach, więc równowaga będzie zachowana. Jednak nie trzeba nowego DX by poprawić grafikę, ale jedno mnie martwi jak z wydajnością. Jeżeli wszystko będzie działało płynnie to chce to na Piecach
Wezcie pod uwage ze konsola ma juz 5 lat i hardware troche stary. Z reszta co mi po graficznych fajerwerkach skoro dzisiejsze gry nie potrafia utrzymac stalych 30/60 fps... Na PC preferuje fps kosztem grafiki a nie odwrotnie
Kreek
Nie lubię z tobą gadać, bo jesteś taki pół-fanboj, ale ci odpowiem - Mafia 2 z Physx, Metro 2033, i wciąż Crysis. A i podejrzewam że Battlefield 3. No i każda gra z AA :)
EDIT
Boże, czemu wy taki bulwers robicie? Konsole mają 5-6 lat, to wiadomo że bajerów już nie posiadają - chcecie np. teselację dodać poprzez firmware czy co? Wciąż mają DOBRE gry, ale już graficznie odstawają. Was trzeba w du*ę całować za to, że macie konsole? No ludzie...
To tak jakbym ja na was pluł że Radeon 9600XT jest OK, mimo iż obsługuje tylko SM 2.0
DOWN
Dlatego dodałem JAK NA KONSOLE
[3] - Taaaaa... a osoby posiadające po dwa zainstalowane GF 4xx lub Radeony 69xx wyśmieją tych co mają po jednym....
Boszzzzz, a mówią, że konsolowcy to fanboje.
EDIT
Gnoll ---> Nie, ale to był artykuł o tym co mogą konsole. Porównywać to do GF 4xx to tak jakby dyskutować o wyższości mainframa nad midrangami nie biorąc pod uwagę zasotosowań i ograniczeń obydwu...
Zamknięty pokaz, a na screenach napis youtube hd ?
Tak czy siak przy takiej jakości screenów to ja sobie mogę ocenić czy są kolorowe co najwyżej...
Jeśli to się potwierdzi natomiast to bardzo ciekawe czy da się to wykorzystać do gier PC, w sumie nie widzę przeciwwskazań, wszak mega mashes mają dawać lepszy obraz przy tym samym zapotrzebowaniu na obliczenia.
Rozmycie bardzo dużo daje.
I co w tym rewolucyjnego?
Nie rozumiem, Battlefieldem 3 się zachwycacie, a to wam się nie podoba? pfff
Żadna rewelacja, jakby wyłączyli HDR to może by była ładna grafika, ale te oświetlenia i poświaty odrzucają.
Gnoll - skoro gry sa wciaz dobre to nie potrzebna jest nowa generacja, przepasc miedzy PC a PS360 nie jest taka jak tutaj na przykladzie SW FU
PS2 http://www.youtube.com/watch?v=jFi8r1R2-xU
nextgen http://www.youtube.com/watch?v=GpwRB2KZllU&feature=related
KMM
Szczerze mówiąc śmieszy mnie trochę gadanie "jesteś dzieciak, skoro rajcuje cię grafika, grywalność jest ważna". Owszem, jest ważna, ale grafika jest częścią grywalności, dlatego często brzydka gra potrafi skutecznie zniechęcić do grania nawet w świetną grę.
A kto gada inaczej, jest w moim mniemaniu albo ignorantem, ale wmawia sobie to zdanie aby broń Boże nie mówiono źle o swoim sprzęcie do grania.
Fakt, dobra gra obroni się nawet na starym sprzęcie, ale skoro wciąż ludzie kupują nowe karty/wyczekują na kolejny nextgen, to chyba coś jednak znaczą graficzne bajery...
ALe co oni piszą, od zawsze gry na xboxa 360 są ładniejsze niż na ps3 i płynniej działają. Nie rozumiem połowy z was ;]
Że niby to ma być ładne? No shit.
[18] +1
A patrzycie na te screeny pod katem poly? Dla mnie wszystkie te obiekty wydaja sie bardzo okragle, ciezko znalezc kanty jakiekolwiek, a to o to wlasnie chodzi - o zageszczone modele. Ale screeny i tak uwazam za marnej rozdzielczosci, wiec trudno cos stwierdzic z pewnoscia.
Kazdy z was tylko komentuje HDRy, tekstury czy ogol sceny, nie przygladajac sie nawet poszczegolnym obiektom na tych scenach.
A wspominania o kartach graficznych do PC obecnej generacji to nawet nie komentuje..
litosci, fajerwerki graficzne? raczej dramatyczna (nieudolnego) proba podgonienia graficznie pc. naprawde, probuje to obiektywnie ocenic i widze slabizne.
swoja droga, to jest troche zalosne, ze w dobie tak szybkiego rozwoju (gier), najlepszym graficznie i technologicznie tytulem jest crysis, ktory wyszedl 4 lata temu. zreszta to glownie dlatego, ze byl co exclusive na pc.
Gnoll - tylko czesto bywa tak ze jesli skupia sie na grafice to reszta dostanie, Crysis i FC2 - prezentuja sie swietne lecz same w sobie sa niewykorzystanym pomyslem. C1 - otwartosc przydaje sie w grach sandboxowych a nie w strzelaninach, fakt FC2 lepiej sobie poradzil na tej plaszczyzcie (chyba jedna z nielicznych sandboxowych gier FPP) ale mial tez sporo wad ktore odpychaly od gry.
Swietna grafika + swietne nowe rozwiazania = tak
Swietna grafika + klasyczne rozwiazania = nie
Zazwyczaj mamy opcje B - supciografa z gameplayerm z ery COD2+, gdzie powtorze kolejny raz - destrukcja czeka - nie ma zadnych slabych sprzetow, jest tylko lenistwo. Fani CODa dali Activision znak ze nie potrzebuja nowosci w grze tym bardziej nowego silnika. A obok nich mamy 2 czesci RFG i Armaggedon, 2 czesci Bad Company - jakos te gry nie wygladaja jak Pefect Dark Zero ze startu konsoli bo cala moc poszla w zniszczenia jak to sie mowi. Gry ladnie wygladaly jak i fps trzymal sie dobrze.
Ktoś tu wspominał o fajerwerkach graficznych. Gdzie one są, bo takowych nie dostrzegłem.
Te screeny takie sobie, ładnie się prezentują ale bez szału i wali od nich strasznie plastikiem.
Rewolucja to raczej nie będzie ale te screeny tak naprawdę za wiele nie pokazują... Dopiero za jakiś czas się dowiemy co się za tym kryje. Puki co pokazali grafikę ala Worms 3D pod względem artystycznym która większość osób raczej zniesmaczy.
"klocka" Xshit, PlayShit 3 -jez.pol. Xgowno, GrajGowno 3 Xshit, PlayShit 3 -jez.pol. Xgowno, GrajGowno 3 Xshit, PlayShit 3 -jez.pol. Xgowno, GrajGowno 3
zazdrosny bo ma przed wojennego kompa i miauczy
Xshit, PlayShit 3 -jez.pol. Xgowno, GrajGowno 3
widac ze Olek to noob od konsol
Trudno okreslac te obrazki, bo sa troche male, ale szalu prawde mowiac nie ma. Jak ta technologia ma sprawic, ze gry na Xboxa beda wygladac lepiej, to jestem za, bo to oznacza rowniez ladniejsze konwersje na PC. Prawda jednak jest taka, ze prawdziwe fajerwerki pojawia sie dopiero, wraz z nowa generacja konsol.
Oby tylko klocek mógł odpalić te efekty w rozdzielczośći wyższej niż te screeny.
@up: O! I to rozumiem.
Na filmiku powyżej jeszcze lepiej widać świetną grafikę. Pokażcie mi jedną grę, która ma tak dobrze wyglądające pomieszczenia. Tu widać głębie, nic nie jest takie płaskie jak we współczesnych grach, po prostu miodzio!
IMO wygląda to całkiem nieźle, nawet w porównaniu do gier zaawansowanych graficznie stworzonych pod PC np. Crysis. Wiem co mówię, bo właśnie przechodzę go na very high (tak, musiałem to powiedzieć:)
LOL! Na filmiku powiadasz? :D No jak na filmiku to jestem przekonany!
Tu masz link do też zajebistego filmiku, na którym widac świetną grafikę, głębię, nic nie jest takie płaskie jak we współczesnych grach, po prostu miodzio! A ta mimika twarzy!
http://www.gametrailers.com/video/gdc-11-dead-island/710652
Ludzie, jeszcze się nie nauczyliście, że takie screeny i filmiki to tylko czcze gadanie i puste frazesy a z rzeczywistością to nie ma nic wspólnego...
Obejrzalem filmik, rzeczywiscie, niezle to wygląda, z tym ze spojrz za okno, niebo to raczej jedna teksturka, widac cała moc idzie w najblizsze otoczenie. Drugi fragment to brzeg, nie wiem, na mnie nie zrobilo to zadnego wrazenia, a slonce swiecace prosto w oczy znad wody lepiej wyglada w chociazby Just Cause 2. Teksturki troche mdłe, wygladaja jak jakis wesoly mod do fallouta. Kolejny filmik to ten caly ogrod, prawie zadne efekty cząsteczkowe, roslinnosc porusza sie bardzo schematycznie i falowo(prawie jak dym w Call Of Duty 2). Wszystko to wyglada bardzo sterylnie i wydaje mi sie ze zuzywa dosc sporo mocy, nie wyobrazam sobie zeby cos sie jeszcze moglo dziac na takiej planszy, chyba ze robia jakies gry na kinecta polegajace na zbieraniu kwiatkow albo łapaniu motyli.
lubię ludzi, którzy po takich screenach oceniają poziom graficzny...nie oczekuję po tej technologii rewolucji, jeśli grafika będzie ładniejsza to super, wolę jednak aby nacisk był położony na dopracowywanie gry (fabuła, długość rozgrywki). Mam zresztą dwie konsolki i nie rozumiem fanboyów ps3...na papierze ta konsola jest mocna, ale w praktyce są na nią słabo zoptymalizowane gry...zmarnowany potencjał
@AsasynX
A tak poza tym to w domu wszyscy zdrowi? Ja nie wiem co moderatorzy tutaj robią. Jest interwencja tylko wtedy, gdy ktoś posądza autora recenzji o przekupstwo. Teraz każdy ma internet i może pisać co chce, ale do jasnej cholery, niech jakiś porządek panuje, a nie masa trolli tutaj siedzi.
Irek - poprzedni trailer Batmana wyglada rowniez dobrze niz sama gra, tak samo bedzie z Dead Island...
Co tam screeny, popatrzcie na filmik i faktycznie wygląda to dużo lepiej..
"klocka" Xshit, PlayShit 3 -jez.pol. Xgowno, GrajGowno 3 Xshit, PlayShit 3 -jez.pol. Xgowno, GrajGowno 3 Xshit, PlayShit 3 -jez.pol. Xgowno, GrajGowno 3
zazdrosny bo ma przed wojennego kompa i miauczy
Xshit, PlayShit 3 -jez.pol. Xgowno, GrajGowno 3
widac ze Olek to noob od konsol
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Znalazłem jednego prawdziwego Boga AsasynX : D
Rewelacyjna grafa. Oby technologia szybko trafiła na PC jeżeli gr mają tak na prwade wyglądać jak na screenach.
Pzodro
Nie widze tych screenow z fajerwerkami graficznymi. Autor wiadomosci chyba zapomnial je wstawic, bo poki co to widze jakies screeny bedace na poziomie gier sprzed kilku lat.
na screenach prawie kazda gra wyglada bosko, a nie jedna duzo lepiej niz ten pokaz, wiec wstrzymalbym sie troche,a szczegolnie jak przechwala sie studio Petera Molyneux, który wmawia przy kazdej okazji wszystkim Rewolucje tak sie tym podniecajac az sam zaczyna w nie wierzyc- a wychodzi jak zawsze :P
Haha, odpalcie God of War III. A pomieszczenia w niczmy lepsze od tych z Heavy rain. Więc o czym właściwie jest ten news? O nieudolnych próbach M$ w celu dorównania poziomem graficznym produkcji przeznaczonych wyłącznie na ps3?
Wygląda bardzo ładnie :)
Szczegółowość obiektów robi naprawdę duże wrażenie. Filmik jednak trochę przycina a jak by się do gry wrzuciło masę animowanych postaci, lepsze światło i większy świat to pewnie jakość grafy musiałaby być znacznie obniżona. Fajnie jednak, że wymyślili tę technologię. To już drugie "Mega" po Megateksturze od Carmacka. Jeśli ją wykorzystają w grach startowych w następnej generacji konsol, to będą te gry wyglądać o wiele lepiej niż to co było w Battlefieldzie 3 i demie od Epica. Pierwsze gry startowe będą już tak świetnie zoptymalizowane, że raczej nie należy się spodziewać takiego skoku graficznego pomiędzy pierwszymi a ostatnimi grami na następnej generacji konsol jaki był na tej generacji konsol.
fajnie to wygląda tylko kto im będzie specjalnie robił gry multiplatformowe na tym silniku. Zostają im exclusivy czyli jakieś gierki na kinecta.
Ale ja uwzględniam jedynie możliwości obecnych konsol. Nie zapominajcie, że to produkty co najmniej 5-letnie. Swoją drogą następnej generacji oczekuję już za rok albo konkretnie modernizuje PC Radeonem HD 79xx.
Tutaj kolejny --> http://www.youtube.com/watch?v=cdcqtjlBWCE&
[31] --> Autor mógł dodać ten filmik.. On wszystko wyjaśnia ;) Bd!
zawsze uwazalem ze Xbox 360 ma troszeczke lepsza grafike (chociazby lepsze nasycenie kolorow), bo ta na PS3 jest strasznie wyblakla i ujmuje to grafice. Nie mniej jednak na tych obrazkach zbyt duzej roznicy nie widac - oczywiscie po pierwszym spojrzeniu jest mysl "wow", ale gdy przygladnac sie blizej, okazuje sie ze to prawie to samo!
Wygląda rewelacyjnie, nie mogę się doczekać na gierki wykorzystujące tą technologię.
Apokalipsis --->>> Wierz mi, autor chętnie dodałby filmik, gdyby mógł. Niestety, akurat na moim kompie jest z tym problem techniczny.
Skorzystajcie też z linka w tekście i ściągnijcie sobie ten skrypt prezentacji z GDC. Jest tam sporo konkretnych informacji o tej technologii.
Patrzcue ba ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=M04SMNkTx9E&feature=related
Wrażenie na mnie zrobił niemałe.
paprys "zawsze uwazalem ze Xbox 360 ma troszeczke lepsza grafike"
czyli zapewne nie masz ani xboxa ani ps3
Ale co to jest to Mega Meshes? Bo w tekście nie ma o tym żadnej informacji.
Prezentuje się obiecująco, to może być prawdziwą rewolucją w grach video. Chociaż filmik nie prezentuje pełnych możliwości Mega Meshes. W skrócie, można powiedzieć że dzięki temu można generować obrazy złożone dziesiątków miliardów wielokątów, poza tym jest tam takie coś podobnie do MegaTexture od id Software i wszystko to jest tak zaprojektowane aby nie obciążało zbytnio xboxa. Ciekawe czy pojawi to się na playstation 3 bądź pc, na razie jest tylko mowa o exclusiva'ch na xboxa.
Znowu manipulacja. W Xboxie siedzi karta GF 7xxx czyli kilkuletni syf. A konsolowcy sie jaraja, bo wrzucili predefiniowane oswietlenie i tone bluru.
High endowy PC jest 10x szybszy od konsoli. I zadna pseudo nowa technologia od Microjewow tego nie zmieni.
Ludzie wiadomo że karta z xboxa nie pokona nowoczesnej karty z PC pokroju GF GTX 570.Moim zdaniem to wygląda naprawdę super jak na xboxa.
Znowu manipulacja. W Xboxie siedzi karta GF 7xxx czyli kilkuletni syf. A konsolowcy sie jaraja, bo wrzucili predefiniowane oswietlenie i tone bluru.
Dla scislosci. W xboxie siedzi karta od Ati. Ci "konsolowcy" sie nie jaraja oswietleniem ani efektem rozmycia. Tutaj chodzi o modele, jak pewnie "pecetowco" zauwazyles sa one bardzo gladkie oraz szczegolowe.
High endowy PC jest 10x szybszy od konsoli. I zadna pseudo nowa technologia od Microjewow tego nie zmieni.
Odkryles ameryke. Tu chodzi o technologie, ktora pomoze wyciagnac lepsza wydajnosc i ladniejsza grafike(moze w przyszlosci bedzie na pc i ps3). Jakby ludzie nie kombinowali z podniesieniem wydajnosci i grafiki to teraz gralbys w gry rodem z ps2 i pierwszego xboxa na komputerach ktorych jeszcze nie ma :)
Co do info, to ładnie się to prezentuje, nie wiem jak z teksturami (cudów raczej nie ma), ale oświetlenie jest ładne a wielokątowość ładnie się prezentuje.
A pro po tesalacji, są już jakieś gry które to obsługują? Bo to jest (jak dla mnie) najważniejsza rzecz której brakuje w grach, żeby obiekty były gładkie i okrągłe. Sama tesalacja nadałaby grom troszkę inny wymiar.
A zgłębiając się w szczegóły to można by pomyśleć o usprawnieniach takich jak, nie wiem jak to nazwać, system wód i płynów, żeby woda zachowywała się normalnie, w naczyniach, w deszczu, kałuży itd. w Dircie ładnie jest zrobione. A w ostateczności o tym żeby na postaciach włosy nie były takie sztuczne (dość ładnie to wygląda w CoD4, V. Zachajew, ale widać że są one "przyklejone"), bardzo mi się nie podobały w BC2, w kampanii, gdzie nasz dowódca, ten generał, wyglądał jakby miał plastry, a nie włosy. I w zasadzie oprócz filmików SC2, to nie widziałem żeby w grach włosy się ruszały, nie było tych włosów wiele, ale były...
Można by wymyślić jakiś system, który usprawniłby, zsystematyzował animacje ubrań i innych szmat, żeby nie przenikałby się, same w sobie, jak i również na postaci (np. peleryna), widziałem chyba że Physix ma coś takiego w Mirror's Edge.
Tyle, same tekstury, oświetlenie i dynamiczne cienie nie są już takim problemem jak kiedyś. Dlatego gdyby to połączyć z tym wszystkim co napisałem wyżej wyszłoby coś jak render, cinematick...
A już myślałem, że konsole na tym polu dawno poniosły klęskę... Bardzo mnie ciekawi jak ten projekt się rozwinie.
W polskim prawie algorytmu nie obejmują prawa autorskie. Jeśli tak samo jest za granicą, to algorytmy na Mega Meshes można by z powodzeniem zaimplementować dla innych architektur - PC, PS3 itd.
Biorąc pod uwagę, że PS3 ma znacznie większa moc obliczeniową niż X360, to wykorzystanie odpowiednio zoptymalizowanego algorytmu dla PS3 przyniesie jeszcze większe korzyści niż dla X360, nie wspominając już o PC.
Niedawno głośno zrobiło się o deffered shading - dostępne teraz jest na każdej platformie, kwestia implementacji i tyle.... a że to programiści implementują algorytmy, to oni będą już dobrze wiedzieć, jak to odpalić na PS3 czy na cholera... Amidze. Platforma nie ma tu nic do rzeczy.
Co by nie wymyślić, to dystans PC do konsol cały czas będzie się pogłębiał. Każda bajerancka "technologia" z konsol może pojawić się na PC, no chyba, że Microsoft cwanie temu zapobiegnie i obłoży to jakimiś patentami i licencjami.
Fragment z prezentacji o Mega Meshes:
spoiler start
Ideally, I would have liked to have used displacement maps, but I never got it running
quick enough on the xbox to be viable.
Recently, however, I’ve been doing some tests using displacement maps in direct X 11
and got some very exciting results here,
so I think the tech has good prospects for future hardware.
spoiler stop
Byłoby idealnie, gdybym mógł skorzystać z displacement maps, ale nie udało mi się sprawić, by działało to na XBOKSIE na tyle szybko, aby miało to sens.
Niedawno jednakże zrobiłem testy na Directx 11 i otrzymałem naprawdę ekscytujące wyniki, więc myślę, że technologia ta ma dobre perspektywy dla nowszego sprzętu.
HEHEHEHEH. A nie mówiłem? Silnik oparty na Mega Meshes daje o wiele lepsze rezultaty na PC niż X360.
Dla zainteresowanych - szczegółowa prezentacja technologii: http://miciwan.com/GDC2011/GDC2011_Mega_Meshes.pdf
No i fajnie...jeszcze niech zrobia to na PS3 to moze to przedluzy tą generacje...xd
PS3 ma znacznei większa moc obliczeniową
Bullshit.To dlaczego wszystkie multiplatwormówki(no dobra większość) wyglądają lepiej na Xboxie 360?
I znowu temat dla graficznych onanistów. W najpiękniejszą nawet kiepską grę nie pogracie długo, bo wam się nie będzie chciało. Grafika nigdy nie była ważna. Minecraft jest obrzydliwy, a zarabia miliony.
Wstrzymam sie z entuzjazmem az zobacze gry. Poki co watpie w wiekszy skok jakosciowy, zwlaszcza na 360. Screeny z jakiegos techdema to sobie mozna o kant tylka rozbic...
Zycze jednak powodzenia, ladniejsze gry to zawsze bedzie plus.
SDRaid => Oczywiscie obrona ps3 musi byc ;) Nie wiem czy zauwazyles, ale news dotyczy jakosci generowanej grafy na 360 i nie ma tu nic o porownywaniu tego do ps3. Och, ale strach juz byl i trzeba bylo przypomniec ludziom, ze 360 absolutnie nigdy nie osiagnie takiego poziomu jak ps3. Ze jeden czy drugi fanboy bedzie porownywac screeny do HR czy gow'a3 i powtarzac, ze wcale ladniejsze to nie jest, to niewiele zmieni. Tacy jak Ty nawet gdyby mieli zobaczyc jakosc wymaxowanego crysisa na 360, to i tak by stwierdzili, ze to absolutnie ladniejsze nie jest od waszych uber exow na ps3.
Gdyby za to sony, a nie ms zaprezentowalo cos, co ma podniesc jakos grafy na ps3, to bys skonczyl z nadgarstkiem w gipsie ;)
slooger - bo taka jest prawda. Kup sobie PS3, odpal Uncharted 2 sprzed 2 lat i zobaczysz, że stara gra z PS3 bije te rendery na głowę jakością grafiki. A po U2 był jeszcze GoW3 czy KZ3 w których podnoszono poprzeczkę.
Nie zasłaniaj się jakością multiplatform bo mało kogo interesuje, że co poniektórzy devsi mają opanowanego tylko intela a programowanie w multithreadingu już przerasta ich skromne możliwości i stąd w RDR masz kilka procent więcej zdzbeł trawy, bo to już robi się nudne.
Czysta gra HDR'u, też mi fajerwerki.
Bullshit.To dlaczego wszystkie multiplatwormówki(no dobra większość) wyglądają lepiej na Xboxie 360?
Nie masz pojecia, a pierdolisz. Na Xboxa znacznie latwiej pisze sie gry niz pod PS3. Widac to przy Killzone 3(3D :O) czy Uncharted 2, ktore graficznie miazdza wszystko inne na Xboxie.
Nie mowie oczywiscie o tym, ze 80% gier robione jest pod Xbox'a, bo latwiej, a potem portowane na PC i PS3...
@StoogeR dobre hehehe ;)
Bedzie obiektywnie, bo jako ze z oboje z panna lubimy popykac daje to podwojny fundusz na rozrywke ;) Mialem przez 2lata Xsa i przesiadlem sie na ps3 glownie ze wzgledu na bluray. Zal przesiasc sie bylo z Live! na PSN, kicha... Rownolegle kompa modernizuje co rok, poltora. Konsola dobra jest do pogrania z panna czy kumplami przy piwie. Jakiekolwiek gry, ktore wychadza rowniez na PC kupuje wlasnie na niego. Chocby taki Assasins Creed:Brotherhood. I tak gram na TV padem od PS3. Przyczyna prosta. Konsole nigdy nie dogonia PC, a to ze graficznie gry sa na takim, a nie innym poziomie zawdzieczamy tylko i wylacznie kamieniom u szyi jakimi sa konsole.
Jak ktos napisal wyzej, kazdy kto uwaza inaczej jest ignorantem. Minecraft nie jest zadnym argumentem, bo Minecraft wyglada tak, a nie inaczej tylko i wylacznie przez charakter gry i styl "retro ciagotka" jaki wymyslil sobie Notch. Pozatym poczekajcie troche, juz wprowadzono fajne oswietlenie, przy odpowiednio dobranych paczkach tekstur i modach, gra potrafi zadziwic :)
Co do prezentacji - zajebista sprawa. Tylko pytanie co z plynnoscia, bo to co bylo na filmie nie nastraja optymistycznie. Ale spoko :) Moze smierdziuchy z sony w koncu wyciagna reke z przyslowiowego nocnika i zatrudnia bardziej kreatyne umysly by ruszyc PS3 do przodu. Wstyd bo do tej pory PS3 przegrywa prawie na calej lini nie ze wzgledu na hardware ale na jego nieudolne wykorzystanie ... I co z tego ze move lepszy, jest swietna technologia ktora pokrywa kurz na polce. Na stronach porownawczych multiplatformowe tytuly wygrywajace na PS3 policzyc mozna na palcach, a juz porownanie takiego RedDeadRedemption boli bardzo :/ I co z tego ze jest Uncharted czy GoW. Tytuly powodowaly wypieki przez tydzien czy dwa. Ostatnio co prawda pokazal sie killzone 3 z sharpshooterem, ale ten od paru dni spi smacznie na sofie. I tak glowna atrakcja imrezek zas jest rewelacyjny dance central na panny X360,
Ciesze sie ta prezentacja, bo kazda konkurencja jest zdrowa, a Sony przyda sie porzadny kop w dupsko. Z drugiej zas strony mam nadzieje ze uswiadomi to tym na gorze, jakim trupem technologiczny sa obie konsole.
Gerpir Feilan
Ale przez najblizsze lata co roku wychodza nowe CoDy, wiec zmiana generacji raczej bardzo odlegla. :)
@Razìel [ gry online level: 0 - Legionista ]: w x360 siedzi uklad ATi, w dodatku PIERWSZY ze zunifikowanymi shaderami, ktore to dopiero weszly deczko pozniej w GF8xxx.
Doedukuj sie, zanim zaczniesz sie osmieszac.
Gerpir Feilan
Nie mogę się z tobą zgodzić. Napisałeś że konsole to kamienie u szyi ale chyba nie dla naszych developerów którzy właśnie w tej generacji mogą pokazać swoje umiejętności. Tutaj masz cytat z Forbes:
"Ale żeby polscy producenci gier zaczęli przebijać się ze swoimi opowieściami, musiało upłynąć ponad 15 lat i musiał zmienić się rynek. Dzięki temu, że konsole do gier wyparły pecety, technologia przestała tak pędzić naprzód. - Gdy 12 lat temu zaczynaliśmy prace nad grą "Crime Cities", wchodziły właśnie nowe karty graficzne z akceleratorem. Kiedy ją dwa lata później kończyliśmy, były już zainstalowane w 80 proc. komputerów i musieliśmy od początku poprawiać grę - opowiada o początkach firmy Paweł Marchewka [szef Techlandu]"
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/strategie/wielkie-poruszenie-na-rynku-gier-wideo,7112,3
Paweł Kopiński z Techlandu dla Polygamii
"Poważne wejście konsol i zorientowanie Techlandu na tworzenie gier multiplatformowych zmieniło charakterystykę produkcji na myślenie "zróbmy jak najwięcej rzeczy wspólnych, a dopiero resztę dostosowujmy do charakterystyki danej platformy". Praktycznie wszyscy deweloperzy idą tą drogą, ponieważ jest ona najbardziej rozsądna. [ ] Aktualnie zamiast szaleńczego pędu za nowościami jest czas na poznanie bardzo konkretnej architektury, która nie zmieni się przez najbliższe parę lat - mam na myśli oczywiście aktualne konsole. Gry PC zwolniły technologicznym rozwoju właśnie ze względu na konsole, ponieważ gry multiplatformowe, robione z założeniem podobnego wyglądu i szybkości działania na wszystkich platformach nie mogą na żadnej platformie wyglądać zupełnie inaczej."
Więc może pora trochę zrewidować pogląd o tych konsolach i ich złym wpływie na rynek gier, a przynajmniej na nasz polski.
Co do Sony, szkoda, że nie zauważasz, że ta firma potrafi zaryzykować i wydawać ambitne projekty czy to do dystrybucji sieciowej czy gry pudełkowe, bardzo udane tytuły które inspirują innych twórców.
Bardzo ambitne tytuly? Na razie zdarzyl sie caly jeden - Heavy Rain. A i to tylko dlatego, ze dostali wiecej kasy od Sony i pewnie sztab ludzi do pomocy przy programowaniu, jak to mialo miejscie w KZ2, ktory musial byc w taki wlasnie sposob wspomagany, zeby mogl w ogole wyjsc.
Shrike - Crysis 2. Idealnie widac konsolizacje tego tytulu. Zamkniete lokacje, prowadzenie za raczke, zmniejszona jakosc tekstur i wieksza ilosc HDRu. Gdyby nie konsole CryEngine 3, bylby faktycznym CryEngine 3, a nie odpowiednio ztweakowanym CE2.
Drau
Ja mówię o całym okresie istnienia Playstation i jej wpływie na rynek gier, co do obecnych czasów nie zapominaj na przykład o that game company które wydaje gry na psn i przyszłych projektach od tej firmy czy od Fumito Uedy
Razìel
Skoro Crysis nie spełnił ich oczekiwań to uciekli na konsole, myślisz, że mnie to cieszy? Ten zalew fps-ów na konsole i pecetowych firm? Playstation 2 sprzedało się w 150 milionach egzemplarzy i wcale nie potrzebowała do tego fpsów miała własne gry które tworzyły jej tożsamość. Każda konsola miała jakieś serie które stanowiły o jej sile i tożsamości. Teraz to wszystko się zaczęło przenikać. Myślisz, że tylko pececiarze są w tym wszystkim poszkodowani, to ci powiem, że wcale tak nie jest.
Fajne fajne, zobaczymy w jakiejś grze ?
@Razìel [ gry online level: 0 - Legionista ]: smieszne jest to co mowisz, tak jakby zadna gra na PC nie miala zamknietych powieszczen w wiekszosci, prowadzenia za raczke, czy roznej jakosci tekstur. Kazda gra na PC jest idealna i pozbawiona wad, ale te konsole... :(
Otoz pieprzysz jak potluczony. Najwieksze hity, ktore zapisaly sie w historii PC maja wlasnie wszystkie te wady, a przynajmniej wiekszosc z nich. To nie jest rzecz, ktora niechlubnie wprowadzily konsole.
Skoncz wasc i wstydu sobie oszczedz.
Nie musieliby takiej gry robic w zasadzie od podstaw zeby uzyskac zadowlajace efekty o ktorych mowa? I kiedy oni to chca zrobic, cykl produkcji jest taki ze powoli powinni zaczynac dlubac na grami na nowe konsole. : /
T_D_i --> To jest real time. Po co mieliby pokazywać render i chwalić się tesalacją?
Drau ---> Ale jest faktem że Crysis 2 i CE3 są bardziej uproszczone względem CE2 i Crysisa....
Drau, jedz do szpitala w Tworkach, wez przy okazji Kaczynskiego pod pache.
Jaki FPS jest exclusivem na PC? Wymien chociaz 1 z tego roku.
To ty pieprzysz i sie osmieszasz. Teraz KAZDY FPS jest multiplatformowy. Co z tego, ze BF3 jest tworzony pod PC, skoro i tak musza zrobic port na konsole?
Crysis byl exclusivem PC, wyszedl na tym swietnie. Do dzis nie ma ladniejszej gry i technicznie bardziej zaawansowanej gry od niego. Silnik w Crysisie 2 to demo tego jak wygladal by prawdziwy CE3.
ktore zapisaly sie w historii PC maja wlasnie wszystkie te wady,
Nie zauwazyles, ze pisalem stricte o Crysisie. Coz... :D
Ale jest faktem że Crysis 2 i CE3 są bardziej uproszczone względem CE2 i Crysisa....
W czym uproszczone? W ogóle po czym to stwierdzasz? Ręce dam sobie uciąć, że Crysis 2 na PC z DX11 bez popitki łyknie jedynkę i wysra odbytem. Nawet teraz ta gra sprawia dużo lepsze wrażenie niż jedynka. Nie tylko w kwestii desingu, po prostu widać że jest sporo bardziej dopracowana, genialnie wykonany NYC z masą detali. Podczas gdy Crysis 1 wyglądał jak owoc pracy amatora, który dostał do łap edytor i porobił parę map - taka jest prawda, zwyczajnie jedynka była nudna jak flaki z olejem, ciągle te drzewa, domki z tektury i od biedy plaża.
Nie wspominając już o tym, że PC master race i inne ciołki mylnie uważają, że Crysis NIE jest liniowym shooterem. Owszem, JEST. Nikt mi nie powie że w drugiej części tej gry nie prowadziło się gracza za rączkę? Raptem były może 3 momenty w całej kampanii, gdzie mogłeś sobie "zadecydować" co zniszczysz najpierw i od której strony zajdziesz, z czego najlepszym takim momentem była miejscówka, która pojawiła się w demie. To chyba za mało, by mówić o nieliniowej kampanii? A już na pewno nie o grze "open world", bo niektórzy nawet aż tak się zapędzają.
_MaZZeo prosze cie...
Minely 4 lata od premiery Crysisa.
Popatrz co przez 4 lata Crytek zrobil ze swoim silnikiem:
http://www.youtube.com/watch?v=2WJG14uLA3k
4 lata poswiecone TYLKO na optymalizacje pod konsole i wieksza jakosc HDR. To jest wlasnie konsolizacja...
Ja o jednym, ty o drugim.
Chyba wspomniałem na początku o DX11 na PC? Więc czego mi wyskakujesz z dwuletnim techdemem na dodatek pokazanego na konsolach? Wielką żeś amerykę odkrył, że na konsoli, która teraz kosztuje 800zł coś wygląda gorzej niż na high-endowym piecu. Znajdź mi w ogóle sprzęt za 800zł, który by pociągnął to w takiej jakości, jak pięcioletni X360.
Żaden durny troll mi nie wmówi, że Crysis 2 na PC wygląda gorzej niż jedynka, po prostu jest to kurwa taka bzdura że aż strach. Widać sporą różnicę zarówno w dizajnie jak i jakości samej oprawy. Na DX11 ta różnica się tylko pogłębi. Poza tym nie sztuka pierdolnąć setki drzew i parę domków i potem się czymś takim zachwycać. Szczerze mówiąc to jak grałem w jedynkę to również mnie oprawa zachwyciła, ale głównie dzięki efektom świetlnym i teksturom. Po paru chwilach z grą można było się zerzygać, taka to była graficzna nuda. Jedyna ciekawostka to etap w statku kosmicznym. Z resztą sama gra to również była bieda straszna, a "konsolizację rozgrywki" również wymyślili durni fanboje.
Razìel - nie bedę sie wdawał w rozmowa na temat CE2 vs CE3, bo wydaje mi się, ze CE3 korzysta z większej ilości efektów i jest bardziej elastyczny, zaś niższa jakość z filmiku który podałeś jest dlatego, że jest tam porównanie Crysisa z PC z tym na konsole. Wiadomo wtedy, że wersja konsolowa nie bedzie wygladać tak jak pierwszy Crysis, więc i na filmiku jest gorsza grafika przy demonstracji CE3.
Zaś jeśli chodzi o FPSy, to znam 4 które wyjdą w tym roku tylko na PC, więc nawet więcej niż Ty chciałeś :)
Edit: zapomniało mi się napisać na temat :D
To co widzę na screenach i na filmiku jest bardzo ładne. Jestem ciekawy jakby to wyglądało na PS3 i na PieCu. Podoba mi się to coś :)
@Quake Wars 256
Znawco technologii od siedmiu boleści, jak masz chrzanić o czymś, czego nie pojmujesz, to lepiej zamilcz.
Żaden superkomputer na świecie nie korzysta ze sprzętu, który siedzi w X360, za to wiele najpotężniejszych komputerów świata wykorzystuje technologię, która siedzi w PS3.
Pewnie przypadek, co nie?
To, co twórcy gier osiągają na danej platformie nie ma tu nic do rzeczy. Bez problemu można napisać grę wyglądająca jak stary PAC-MAN, który dosłownie zajedzie X360 i PS3, a najładniej i najszybciej będzie śmigać na 5-letniej komórce z Javą. Jakie wtedy wyciągniesz wnioski? Że nowe konsole mają problemy z gafą sprzed 20 lat i biją je stare komórki? Czy coś innego, miszczu?
Proponuje, jak masz X360, ściągnąć XNA (za darmo od Microsofta) - obejrzyj jakiś tutorial i napisz jakąś prostą, brzydką gierkę i skompiluj na X-klocka, podepnij kabelkiem i odpal - zobaczysz jak ci ten szpetny gniot zamuli na X360. Co to będzie znaczyć? Że konsola do d**y! ;D
Razìel
"Znowu manipulacja. W Xboxie siedzi karta GF 7xxx czyli kilkuletni syf. A konsolowcy sie jaraja, bo wrzucili predefiniowane oswietlenie i tone bluru."
Jesteś ignorantem. W Xboxie 360 nie ma GeForce tylko jest karta Ati Xenos, która jest jakieś 17% mniej wydajna od Radeona HD 2900 GT.
Po co wypowiadasz się na temat, o którym nie masz pojęcia i na dodatek nie chce ci się sprawdzić swojej wiedzy przed wypowiedzeniem się na forum?
Jakość grafiki można poprawiać poprzez podniesienie wydajności hardware lub poprzez zoptymalizowanie software. Z oczywistych względów na konsolach jest możliwa tylko ta druga opcja ale sztuczki optymalizacyjne, które w pocie czoła wymyślają najlepsi matematycy i programiści, można stosować nie tylko na konsolach ale również pecetach więc powinna cię ta wiadomość o Mega Meshes bardzo ucieszyć. Ponieważ jednak jesteś bezmyślnym i zawistnym człowiekiem to tylko chrzanisz głupoty.
Quake Wars 256 :D
"Bullshit.To dlaczego wszystkie multiplatwormówki(no dobra większość) wyglądają lepiej na Xboxie 360?"
Bo Xbox 360 jest łatwiejszy w programowaniu. Premiera X360 była 22 listopada 2005, PS3 11 listopada 2006. Od początku wszyscy programiści mówili, że X360 jest prostszy w programowaniu a PS3 jest trudne ale wydajniejsze. Myślę, że przez te 5 lat mógłbyś się już o tym dowiedzieć ale ci się nie chciało, leniu.
Mark24
"bo taka jest prawda. Kup sobie PS3, odpal Uncharted 2 sprzed 2 lat i zobaczysz, że stara gra z PS3 bije te rendery na głowę jakością grafiki."
Uncharted 2 miał premierę 13 października 2009 r. czyli 491 dni temu. 491 dni to według ciebie 2 lata? Gdzie mieszkasz, na Wenus. Jeśli tak to zwracam honor ale i tak nie byłeś zbyt precyzyjny gdyż od czasu premiery Uncharted 2 minęły 218,5% roku Wenusjańskiego. Z drugiej strony to tylko dwa dni temu (twoje dni, czyli wenusjańskie).
Razìel
"Jaki FPS jest exclusivem na PC? Wymien chociaz 1 z tego roku. "
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Ojajebe to mają być fajerwerki? Hahahhahaha.
Nawalili rozmycia, zero szczegółów tylko bluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur w uj.
Ale konsolowcy taką kupę dostają od paru lat i mają zaciesz. Na zdrowie.
Wreszcie po tylu latach odkryli drzemiącą moc w xkocu.
PCtowcy się śmieją, bo ich karty dużo lepsze. A prawda jest taka, że ostatnia prezentacja UE 3 pokazała, że PCtowcy kupują drogie karty graficzne, które mogłyby generować fotorealistyczną grafikę, ale i tak żadna gra z tego nie korzysta, więc tylko przepłacają.
@Kazioo jak nie masz o czymś pojęcia to zamilcz. Wiele superkomputerów wykorzystuje albo wykorzystywało ps3 z dwóch powodów. Po pierwsze można tam było zainstalować Linuksa, dopóki Sony tego nie zabroniło (co doprowadziło zresztą do złamania ps3), po drugie w momencie premiery (czyli ładnych kilka lat temu) był to najtańszy sprzęt o tak dużej mocy. Jeśli na xboksie można by było instalować Linuksa w momencie premiery to też byłby wykorzystywany do takich rzeczy i mógłby być równie wydajny albo i bardziej, bo tak jak napisał Pan Dzikus jest dużo łatwiejszy w programowaniu.
Obiecuję, że jeżeli kiedyś złowię złotą rybkę, albo znajdę zaczarowaną lampę, to pierwszym moim życzeniem będzie "niech konsole znikną". Czemu? Bo mam serdecznie dość kłótni fanboyów PCta i konsol pod każdym tematem. O byle pierdołę skłonni jesteście się pozabijać. Bydło.
Kravas - zaczna sie moj GF jest lepszy bo GTA6 dziala w 24 klatkach na ustawieniach Maxium gdzie na twojej od Ati TYLKO w 22