Polscy gracze MMO
W WoWie wiekszosc polakow to scruby, ktore maja gear tylko z 5man heroicow. ;D
Nie było większe. Teraz odpowiedziało na ankietę znacznie więcej osób (o 50%). Po prostu współcześni gracze, których jest więcej niż kiedyś, nie poświęcają rozgrywce tak dużo czasu, jak przed paroma laty.
Akapit pod ostatnim adresem świetnie wizualizuje ten komiks: http://nerfnow.com/comic/450 :P
Starsi gracze poświęcają mniej czasu bo już wszystko znają, a młodzi mają wynalazki pokroju google. Przypuszczam, gdyby zrobić MMO w którym nie ma podpowiedzi czy wiki i wszystko zależy od gracza, to takie MMO by miało nie wielu zwolenników. Chociaż mogę się mylić, moja przygoda z MMO skończyła się dobre pare lat temu...
P.S. Mam 38,4 stopni C więc mogę trochę bredzić.
Nie MMO tylko metin i tibia bo takie gry istnieją dla większości dzieci w tych czasach... :/
Nigdy nie zrozumiem graczy MMO i powodu dla którego tyle czasu wiele z nich poświęca na to. Mnie takie coś znudziłoby się szybko, poprostu wole grać na singlu, gdzie mam ciekawą fabułę, cutscenki, misje itd. Nie mówie, że nie ma tego w MMO, ale wiadomo, jak to wygląda w tego rodzaju grach... Mam kolege w klasie który ciągle gra w Last Chaos (większość wolnego czasu) i oprócz tego nic innego nie ruszy. Nie wie nawet co to Crysis, bo siedzi w tym LC... Nie sądze oczywiście, że wszyscy MMO-wcy tacy są, ale zdarzają się delikwenci, którzy powinni iść na odwyk...
@KamilosD - bo widzisz MMO jest jak kobieta idealna, jak już ją dobrze poznasz i się zakochasz, to nie potrzebujesz innych ;-]
Zresztą co z tego, że ktoś gra tylko w jedną grę? To jeszcze nic złego, gorzej jak w nią gra 16 godzin na dobę i nie robi nic więcej.
@UP
Bardzo trafnie wytłumaczyłeś z tą kobietą. Na pewno sporo osób się zakocha, ale ja do nich nie należe. Nie zrozum mnie nie źle - nie chodzi mi o to, że MMO jest jakiś nudne, gługie etc. MMO ma wiele zalet, ale poprostu taki rodzaj rozrywki do mnie nie przemawia. Co do ludzi grających 16h/dobe to tacy powinni mieć zakaz ruszania gier. Jakiś czas temu, po premierze Cataclysmu pisano o jakimś gościu, który przez tydzień grał w to przez ponad 140 godzin. A tydzień ma 168... Bez komentarza :P
Co do procentowego udziału inne/mmo w czasie na rozrywkę, to zapewne przez rozwój Facebooka, Youtube, Demotywatorów i innych stron www.
Co do ankietowanych, to nie jest jakaś losowa grupa, ale gracze MMO, którzy aktywnie wypowiadają się na forach i znają gatunek bardzo dobrze. Więc Tibie i inne Metiny nie wchodzą tu w grę. Jeśli tak, to w niewielkim stopniu.
Chyba pierwsza taka rozsądna ankieta - gracze oswoili się z gatunkiem i znaleźli zdrowe rozwiązania pozwalające na sensowne funkcjonowanie w realu i zabawę w MMO. Także producenci wyszli naprzeciw tej tendencji, bo i nie mieli wielkiego wyjścia. Hardkorzy zawsze pozostaną, ale gatunek musi przyciągać graczy casualowych, żeby się rozwijać.