Patent Sony przewiduje użycie banana zamiast kontrolera
Wow szybcy jesteście takie coś już istnieje od bardzo dawna a wy odkryliście teraz że można z parę kabli i owoców lub nawet jakiegoś przedmiotu np Patelni podłączyć parę kabli i zrobić z tego kontroler do grania tylko trzeba się znać na elektronice
Już nie takie rzeczy obiecali przed premierą PS2! Straszyli i co. Przesiadka na X'a i PC.
Czyli w gry na PS5 zagram bananem ale kontrolerem do PS4 już nie xD
Widać już po powyższych komentarzach, że artykuł jest bardzo słabo napisany i nawet nie ma informacji o czym dokładnie jest patent. Jedynie obrazek z patentu to ukazuje. Nie ma tutaj żadnej elektroniki ani żadnego przerabiania bananów czy innych przedmiotów.
Chodzi o to, że kamery będą wychwytywały położenie obiektu (np. banana) i palców i na podstawie tego, w którym miejscu palce zasłaniają obiekt będzie brane pod uwagę jaki przycisk został naciśnięty (na obrazku "przyciski" krzyżyka i trójkąta). Wcześniej oczywiście trzeba będzie zaprogramować położenie "przycisków" na obiekcie. Problem pojawia się już wtedy, że nie będzie się dało określić, czy palec jest nad obiektem, czy go dotyka, więc prawdopodobnie samo przesłonięcie miejsca, w którym zaprogramowane jest położenie przycisku będzie skutkowało wciśnięciem przycisku (ewentualnie będzie określony czas, przez który przycisk musi być przesłonięty, ale wtedy czas reakcji mocno spadnie). Innym problemem jest to, że im mniejsza rozdzielczość kamery, tym większa musi być odległość między "przyciskami". Ten sam problem dotyczy osób z dużymi palcami (większy obszar będzie przesłaniany). Problemem będzie też ułożenie "przycisków" w taki sposób, że próbując wcisnąć jeden "przycisk" będą przesłaniane dwa lub więcej (jak to jest w "typowym" ułożeniu przycisków na popularnych kontrolerach).
Według mnie używanie przedmiotów jako kontrolery w ten sposób będzie raczej niewygodne i dość problematyczne. Raczej nikt podczas gry nie będzie się patrzył na przedmiot służący za pad, a bez zrobienia jakichś wypustek operowanie takim "padem" będzie raczej na wyczucie "w którym miejscu znajduje się palec" (i może się pojawić pierwszy problem opisany przeze mnie). Równie dobrze można uruchomić pada na telefonie dotykowym i grać na nim nie patrząc się na telefon.
Podziękuję, wolę pada
Już myślałem, że to jest odpowiedź na dryfujące analogi w obecnych kontrolerach.