Kontroler do PlayStation 3 bez force feedback
cala ta sprawa to niezle przegiecie. na wiekszosci pc-owych padow jest funkcja wstrzasow, tylko nazwana inaczej, i nikt sie o to nie czepia. a panowie z immersion twierdza ze jakakolwiek technologia wstrzasow zastosowana w padzie jest przez nich opatentowana. oni na sile chca wyciagnac kase, a co gorsza prawo patentowe w usa im na to pozwala :) w takim wypadku w usa znikna wszystkie tansze pady z funkcja wstrzasow :(
Bo to są USA i ich sądy, oraz chory system patentowy. Niedawno MS coś opatentował, nie pamiętam dokładnie ale to trochę tak, jakby opatentować koło. Albo gumkę do majtek.
No ale skoro nikt wcześniej nie opatentował- to w USA wolno opatentować :P
albz -> ta, juz nieraz sie z tego smiano, ale nic to nie zmieni. w australii podobno w 99 roku jakis inteligent opatentowal kolo :)
A po co to komu jakieś wstrząsy HEHEHE
Deadeye -> No tak, Sony nie jest niczemu winne. Tak samo jak przez przypadek wzieli sobie gałkę analogową od kontrolera N64 i tak samo przez przypadek nagle przypomniało im się, że mogą w kontrolerze zastosować sensor ruchu jak to zrobiło Nintendo. I przez przypadek usługa sieciowa PS3 będzie łudząco podobna do Xbox Live! Jasne...
Dowodca_Pawel - zapoznaj się ze sprawą a potem zabieraj głos.
Nt. rozpoznawania ruchu - mam nadzieję że nie będę musiał jeszcze raz wklejać:
Patent number: JP11099284
Publication date: 1999-04-13
Inventor: KOBAYASHI HIROAKI; YORIZUMI MINEO
Applicant: SONY CORP
Classification:
- international: G06F3/033; G06F3/033; (IPC1-7): A63F9/22; G06F3/033
- european:
Application number: JP19970265541 19970930
Priority number(s): JP19970265541 19970930
Abstract of JP11099284
PROBLEM TO BE SOLVED: To instruct an operation by the movement of a small controller that is close to the movement of a character by making the controller movable, detecting its movement and outputting a signal, and switch-recognizing the direction of the movement on the basis of the outputted signal.
SOLUTION: The controller detects an angular speed by a detection section provided in a connecting section that connects the right and left operating sections of a controller unit 82. For example, rotation in the direction of rolling in relation to the right and left operating buttons 55, 56 of the left operating section is detected as an angular speed in the direction of rotation in the XY plane by the detection section 70 with the Z axis as the central axis. The detection section 70 is comprised of a movement detection section 71 made up of an angular speed sensor 72 and an amplifier 73, and a direction detection section 74 made up of movement direction recognition switches 79, 80. Therefore, movement can be instructed by the movement of the controller without operating the operating buttons 55, 56, etc.
Data supplied from the esp@cenet database - Worldwide
Data patentu - 1999. Kto od kogo zmałpował ??????????????????????????????????????????????
Live też nie jest najoryginalniejszym na świecie pomysłem, o czym dobrze wiesz jako pecetowy gracz, podobnie jak ta gałka.
Zanim powiesz coś wartościującego bez argumentów, to najpierw zrób research.
albz74 -> To wytłumacz mi fakt, że sensor w kontrolerze PS3 pojawiło się akurat wtedy kiedy Wii zaczęło robić furorę? I nie mów mi proszę, że Sony pracowało nad nim od dłuższego czasu, bo na filmie prezentującym owy sensor, widać, że wymaga sporo pracy.
W końcu jeśli mieli owy patent w 1999 roku to czemu nie wprowadzili go do PS2? Czemu przy pierwszych zapowiedziach PS3 nie było o tym mowy? Wg. mnie Sony kopiuje (albo nagle "przypomina sobie") rozwiązania od konkurencji, gdy te zdobywają sławę.
Pomijając fakt, że ten sensor ruchu nijak pasuje do kontrolera PS, wystarczy pooglądać filmiki z nim. Wymachiwanie DS wygląda przekomicznie, sto razy bardziej od wymachiwania pilotem.
Co do gałki analogowej, pierwsze masowe użycie jej to pad do N64.
Zresztą samo PS powstało dzięki doświadczeniom wyniesionym z współpracy z Nintendo przy budowaniu N64. Widać Sony jest świetne w kopiowaniu pomysłów ;).
Co do Xbox Live! nic nie zmieni faktu, że jest to prekursor tego typu systemu online w świecie konsol. Odpowiedników w świecie PC to najbardziej podobny jest Gamespy. A raczej imperium Gamespy. Ale nie słyszałem, by owy GS organizował turnieje z gwiazdami ;). Tak czy siak Hub jest bardzo podobny do owego Live! Xboxa, nawet łudząco podobne.
Może nie sławę, a popularność, którą w przypadku Wii można zauważyć większym zainteresowaniem stoiskami Nintendo podczas E3, niż Sony. (a przynajmniej tak pisali na GOL :P)
Albz74 ma rację ( jak zawsze z resztą :-) ). Je też jestem pewny, że SONY wymyśliło wcześniej wszystkie patenty tylko po prostu dla zasady ich nie wprowadziło na rynek. To firma, która lubi konkurencję i chce żeby inni też mieli okazję się wzbogacić. Podejrzewam nawet, że w Sony istnieje jakaś specjalna komórka/oddział, która właśnie zajmuje się tworzeniem ciekawych, oryginalnych pomysłów i później rozdaje ona na lewo i prawo wszystkim firmom swoje patenty - ot tak, po prostu bo je lubi :-)
pan wyzej kpi oczywiscie dosc...? bo nie rozumiem jak mozna cos takiego powawaznie pisac..
ech, no chwileczkę. po pierwsze, co to jest patent? jest to konkretne rozwiązanie konkretnego problemu. nikt nie zabrania nintendo posiadania własnych patentów rozwiązujących tę kwestię, tylko w inny sposób. post albza udowadnia tylko jedno, to że sony pracowało nad tym rozwiązaniem od lat, a nie że 'podkrada' pomysły konkurencji jak to ktoś im zarzucał. zapewne decyzja żeby pokazać to na e3, a być może nawet decyzja o dodaniu tej funkcjonalności na start ps3 została podjęta 'pod wpływem' nintendo, no ale ta decyzja jest po prostu dobra - a skorzystamy na tym również my, bo otrzymamy konsolę łączącą najlepsze cechy tej generacji - live od xboxa, pad od nintendo i bazę tytułów + najlepsze bebechy od sony:)))
Dowodca_Pawel --> Uwaga ta informacja cie napewno zaszokuje... Microsoft tez w swoich padach uzywa wibracji oraz analoga! Czemu o tym nie wspomnisz? Aha zapomnialbym o rewolucyjnej kamerce "czytajacej" ruchy z otoczenia czy mozliwosci odtworzenia filmow na DVD oraz plyt audio, zaraz, zaraz co jeszcze? No tak mozliwosc postawienia konsoli pionowo jak i poziomo :]
LOL, jeżeli na serio nie będzie wibry w padach PS3 to będziemy mieli do czynienia z największym skandalem w dziejach ludzkości i wszechświata! :) Nie wyobrażam sobie pada bez wibracji, dlatego jestem przekonany że takowa będzie. Zielone papierki pomogą rozwiązać ten problem.
n2n ---> Ale zapewnie wszsystkie te pomysly Sony ukradlo wczesniej konkurencji ;-) Nie przegadasz :P
CHESTER80 --> Nie bedzie. Mi sie wydaje ze m.in. dlatego ze mogloby to w jakis tam sposob miec negatywny wplyw na prace żyroskopów.
Mi wprawdzie brak FF w padzie nie bedzie przeszkadzal bo prawie zawsze wylaczalem go albo skrecalem sile..
Brak FF w tej wersji faktycznie moze miec zwiazek z zaklucaniem pracy czujnikow polozenia. Chyba ze to wymowka, bo w koncu po co ten FF? Przeciez nie do masazu. Ma on w pewien sposob 'przeszkadzac' graczowi i oddawac to co dzieje sie na ekranie i tak np. wpadajac autem na scianie FF powinien 'wyrywac' pada z rak co przekladalo by sie na ruch sensorow i w efekcie przekladalo na rozgrywke.. No ale zostanmy, ze silniczki zaklucaja dzialanie zyroskopow i sensorow. Rozwiazaniem moze byc wypuszczenie przez sony czegos na rodzaj bransoletek z FF na obydwie rece ( ooo chyba to opatentuje :p )
A microsoft nie chciał przypadkiem opatentować podwójneog kliknięcia? Zakupy online pojedynczym kliknięciem są AFAIK zastrzeżone przez jeden ze sklepów...
takiego długiego posta napisałem że mnie wylogowało - GOL guys, zmieńcie to bo to wkurza na maksa. 10 minut pisania na darmo !!!
Podsumuję więc: każda firma ma dział naukowo-badawczy, w którym ludzie siedzą i wymyślają różne rzeczy, rok temu np ktoś wyszperał z Amerykańskiego Urzędu Patentowego różdżkę która jest w połączeniu z Eye-Toy kontrolerem.
Odsyłam na IGN do wywiadu z Philem Harrisonem na IGN - zanim firma wypuści na rynek jakąś nowość, musi być pewna, że będzie w stanie ją masowo produkować (Sony sprzedało ponad 150 milionów kontrolerów do PS2), oraz że technologia nie będzie zbyt droga w produkcji.
Brak FF - wkurza, nawet Kojima się wkurzył, ale już mu chyba przeszło, bo powiedział że ma kilka pomysłów na użycie nowego pada w MGS4 i musi je przegadać z zespołem.
tsunami ciekawe jakos w padzie do Wii sa i wibrajce i czujniki ruchu i nic na siebie zlego wplywu nie ma :-] .
Mr_Hyde --> Ale Sony moglo uzyc inna technologie do swojich padow.
Co do pada Wii, on przesyla sygnal przez podczerwien tak ?
Pomijając wszystkie nieistotne wątki jakie się pojawiły - szkoda że nie ma FF. Nic tak nie podnosił adrenaliny jak bicie serca wspomagane przez vibrę. Albo ryk Ifrita w FFX czy seria z miniguna w Fallout:BOS czy vibracja choćby w GT. Mnie będzie brakowało i mam nadzieje że będzie możliwość uzupełnić zestaw o kontroler z FF a autorzy jego obsługi nie wytną całkiem z gier.
Pad wii ma zyroskopy oraz czujnik (nie na pdoczerwien) odpowiedzialny za celwoanie w grach fps :-] czy innych . Wiec ma to co sony plus nowe bajery plus wstrzasy ? :-] Poprsotu sony nie dalo forcefeedbacka bo przegralo sprawe sadzie do tego musiala wybulic miliony dolarow i voila mamy pada tylko i wylacznie z czujnikami ruchu (to im zostalo) . Gledzenie typu ze to mialoby wplyw na tamto jest smieszne i take bajki to niech dzieciom wciskaja (jakby chcieli i mieliby na to licencje to bez problemow wlozyli by wstrzasidlo :-]).
Jak widać, jeszcze jesteś dzieckiem bo nie rozumiesz co to patent, technologia itp. Zapoznaj się ze sprawą Immersion, może sobie inne wyrobisz zdanie.
albz74 tak sie zastanawiam czy ty przypadkiem tez umyslowo dzieciakiem nie jestes slepo wierzac w kazde slowo wypowiedziane przez pracownikow sony :-] .
Ślepo ? Ja najpierw staram się poznać prawdę, a potem zajmuję stanowisko. Inaczej 1000 razy wyszedłbym na idiotę.
A ty widać że nawet nie wiesz o co był ten proces sądowy i dlaczego, ale zdanie masz wyrobione.
albz74 -> Nie chodzi mi o to, by Sony teraz wycofało się z kontrolera ruchu. Chodzi mi o to, że Sony zamiast wymyśleć sowje rewolucyjne pomysły, kopiuje pomysły konkurencji. Dobra, miała ten patent. I co? Pokazała go tylko wtedy kiedy Wii zaczął zabierać im klientów. Nie zrobiła tego z sama siebie. I jeszcze raz podkreślam. Widać doskonale, że sensor ruchu Sony jest niedopracowany i nie przemyślany. Wystarczy pooglądać filmik z konferencji Sony. Japończyk, który starał się jako tako nim sterować nieźle się namachał. Bardzo to kontrastuje z "lekkością" kontrolera Wii.
Nie miałbym nic przeciwko gdyby Sony zaprezentowało coś rewolucyjnego, ale sama od siebie, nie zgapione od konkurencji. No bo co ma PS3? Moc obliczeniową? Blue-rey? To są następne skoki w technice. PS Hub? To nie jest rewolucyjne, rewolucyjny był Xbox Live!, to jest już tylko standard. Sensor już omówiłem. Ponawiam pytanie. Co ma takiego Sony czego nie mają inne konsole? Na razie wygląda na to, że ma jedynie kilka serii gier, ale kilka znaczących twórców na PS3 zapowiada, że przejdzie na Wii. I tyle będzie po asach Sony.
Dowodca:
Przerzuce twoje pytanie na sfere gier MMO:
"Co ma takiego World of Warcraft czego nie maja/mialy inne gry MMO?". Odpowiedz: nic - wszystko juz gdzies bylo. A jednak inne gry sprzedaly sie w ZNACZNIE mniejszej ilosci niz 5milionow kopii WoWa (chyba nie pomylilem liczby).
To samo z PS3. Zbiera do kupy to co najlepsze ze wszytkich innych konsol i nie zdziwie sie jak wyniki sprzedazy pobija konkurencje.
To ze akurat tobie sie to nie podoba - to juz kwestia gustu, bo na kazdego "stekajacego" przypada przynajmniej ze 100 osob ktore chcialyby kupic PS3 w ciemno. Marka zobowiazuje, a Sony wyrobilo sobie calkiem niezla pozycje.
Asmodeusz -> Porównywać PS3 do WoW będziemy wtedy kiedy będą miodne gry. WoW by nikt nie kupił nawet wtedy, kiedy by brał wszystko co najlepsze, gdyby nie był miodną grą (wiem, bo grałem).
Tak samo będzie z PS3. Będzie miał super gry niedostępne na inne konsole? Ok. Jak nie będzie miał to poniesie sromotną klęskę. Wii być może się obroni, bo specyfika zmusza nacisk na grywalność. Xbox 360 się obroni, bo już jest na rynku dłuższy czas, dodatkowo ma atut w dobrze działającej usłudze Xbox Live!, tak samo jak Wii będzie miał swój WiiConnect 24 (dość różny od Xbox Live!, dodatkowo Nintendo ma już dość spore doświadczenie w tym dzięki WiFi DS). Co będzie miał PS3? Cell, PS Hub i Dual Shocka z sensorem ruchu. Cell owszem super procek, PS Hub mimo wszystko bardzo przypomina Xbox Live!, zobaczymy jak im to wyjdzie, DS z sensorem, wg. mnie jest kompletną pomyłką. Zobaczcie sobie jak tym się steruje! Albo przynajmniej wyobraźcie.
Tak więc jedyna siła PS3 to gry (tak jak każdej konsoli), ale no właśnie, coraz mnie gier powstaje wyłącznie na PS3. Choćby twórca MGS4 zaczyna robić grę na Wii:
"Warto przypomnieć, że kilka dni temu informowaliśmy was o przyszłych planach Kojimy – stwierdził on wtedy, że chciałby odpocząć od serii MGS i stworzyć grę na konsolę Nintendo Wii."
MS zaś użył swych finansów, by przeciągnąc Developerów na swą stronę.
Tak więc jedyna siła PS3 tak naprawdę opiera się na super poteżnym Cellu i grom na PS3. Czy to wystarczy, by za dużo wyższą cene konsoli podbić rynek?
Ps. Nie jest antyfanem Sony, sam mam PSP, jednak jestem sceptycznie nastawiony do PS3.