Jeśli masz wersję na PS5, to nie warto grać na PC; pająki wymęczą procesor do oporu. Recenzja techniczna Marvel’s S...
nie wiem grałem na rtx 3070 laptop bo grę skończyłem wczoraj, procek i7 11800h, 16gb ram na wysokich ustawieniach bo tak ustawiłem choć prawie połowę gry było ultra i lap chodził spokojnie cooling system nawet się nie załączył, optymalizacja i grafika super, gorzej jest ze scenariuszem gry gdzie harry osborn to venom.
Bottleneck CPU występuje, ponieważ zużycie karty graficznej spada poniżej, no dajmy na to 90% i zmniejszenie rozdzielczości nic nie zmienia. 1440p i 1080p dają w zasadzie identyczne wyniki FPS, a użycie GPU spada jeszcze bardziej, nawet do 60%. Karta się nudzi i czeka na procesor - w dużym uproszczeniu, mamy CPU bottleneck. Od innych testerów wiem, że nawet na 14900K czy 7 9800X3D nie dają idealnej płynności z maksymalnym ray tracingiem i object distance na 10 ;)
No to rzeczywiście typowy bottleneck ze strony CPU. Gra sporo wymaga również od konsoli, skoro na PS5 Pro, w trybie jakości, działa tylko w 30 fps. Każdy choć trochę szanujący się pecetowiec uznałby taki tryb za niegrywalny. Pewnie konsolowiec również, skoro większość osób wybiera 60 fps z gorszą oprawą. Jeśli ktoś chociaż przez chwilę zakosztował 60 klatek, to powrót do 30 jest w zasadzie niemożliwy. Brak płynności po prostu kłuje po oczach.
Ano właśnie, jest gruby bottleneck, gra ma ewidentnie problemy po włączeniu RT, ale nie sądzę, żeby to naprawili. Spider-Man Remastered cierpiał na tą samą przypadłość i od premiery niewiele się zmieniło. Ale z drugiej strony dziwi Cię taki bottleneck CPU? W czasach Stalkera 2, Jedi Survivor i innych tego typu gier, gdzie Ryzeny X3D nie dają rady? ;) Jeśli przyszłe aktualizacje coś zmienią, to tekst na pewno będzie zaktualizowany.
Bzdura na rezorach. Gralem u siebie i na PS5 i na PS5 wzgledem grafiki u mnie to gra sprzed 5 lat. Takie low med może. I jeszcze ten framerate na konsoli. No thx. 100 fps vs 30-60. No thx