Ciekły kryształ kluczem do trójwymiarowego obrazu
to znaczy jak to dziala ? jak hologram ? i to ma zainteresowac graczy i podniesc grywalnsc np. quake ? fajnie to wszytsko wyglada w teorii ale w praktyce jedna z najwiekszych zaleta dzisiejszej interekcji program(gra)-uzytkownik jest wlasnie to ze na plaskim wyswietlaczu jest wyswietlania obraz 3d, dzieki temu w latwy i przyjemny sposob mozna kontrolowac nasze poczynania, obraz "naprawde" 3d jest fajny do jakis pokazow, kin czy cos w tym stylu, typowych "samo_sie_dziajacych akcj", ale od gier komputerowych to wara z takim pomyslem
Masz prawo sie mylic.
W jednym z (dwóch) supermarketów w Toruniu była wystawa hologramów. Największe wrażenie robił monitor około 17-calowy, z którego wylatywała srebrna kula na odległość około 1-2m (trzeba było stać w większej odległości, na wprost). Efekt był taki, że owa kula dosłownie "uderzała" w głowy przechodzących pomiędzy monitorem, a widzem ludzi. Jakość wyświetlania była mocno dydskusyjna (kolory i rozdzielczość bardzo umowne), ale jakość efektu (złudzenia) piorunująca. Z bliska monitor wyglądał jak przymglona szyba, kąt widzenia bardzo wąski.
tom666 ---> Wypowiadasz się w sposób, który sugeruje, że widziałeś i testowałeś to użądzenie. A na pewno tego nie robiłeś. Zatem twoje twierdzenie o wyższości 17" płaskich wyświeltaczy w stosunko do technologi, której nawet (co wynika z twojego posta) nie rozumiesz jest conajmniej dziwne. Skąd wiesz jak wygląda "kontrolowanie poczynań" w takiej technologii?
Nie wiem czy to będzie technologia rewolucyjna czy nie. Zobaczymy. Dla mnie, osoby grającej dużo w gry strategiczne i cRPG (w tym również FPP) pomysł podoba się i czekam z niecierpliwością.
Ciekły Kryształ? ciekawe określenie obecnej formy Kryszałowicza
Owen --> jakbym byl zlosliwy, to bym poprosil o zdecydowanie sie co w koncu wynika z mojej wypowiedzi, czy to ze, "znam i testowalem to urzadzenie" czy "ze nie znam i nie rozumiem istoty jego dzialania", i poprosil o wskazanie w ktorym miejscu wyrazam poglad o wyzszosci czegokolwiek nad czymkolwiek, ale ze nie jestem napisze tylko, ze mam pojecie o hologramach i mam spora dawke fanstazji, dzieki temu nie jestem w stanie wyobrazic sobie, jakegos w miare normalnego sposoby generowania swiata gry w takich urzadzeniach, tym bardziej prostego i komfortowego sterowania
tom, widziałeś grę "Hegemonia" ? wyobraź sobię jąw rzeczywistym 3D, hmm CUDO !!!!! :P
huhuhu ciekawa technologia... swoja droga ma spore ograniczenia - przyzwyczajasz oczy do 3d, ruszysz glowa - ziip o k** moje oczyyy!! :PP
tom666 -> generowanie swiata nie musi odbiegac od dotychczasowego. poprostu nie bedziesz patrzec na plaski ekran tylko rowniez w glab. Miales kiedys na nosie jakies okulary (mrugały) albo moze nawet pelne kolor-lcd (bez monitora)? powiem ci ze efekt jest poprostu nie do opisania. NIE JEST to jakis super-mega wypas etc, ale poprostu cos zupelnie nowego. A co do kontrolerow, to na razie pozostaje mysz/klawa/kot/joy etc, wraz ze starymi sposobami kierowania. Dopoki nie wejda rekawice, mikrosilowniki/sensory w ubraniach etc to o niczymnowym poza glebia i 3d-dzwiekiem nie ma co pomarzyc :P
tom666:
a) kazda gra 3D jest w stanie generowac obraz stereograficzny. Generalnie polega to na renderowaniu kazdej klatki z pozycji minimalnie roznej od poprzedniej. Wbrew pozorom technologicznie jest to latwe do zrealizowania, gdyz np. taki Q3A wyciaga na obecnych kompach nawet 200 fps, wiec obraz stereograficzny mozna byloby miec odswiezany z wartoscia okolo 100 fps, co nie jest rzecza bynajmniej zla. Nawet wytapetowany grafika Splinter Cell na w miare dobrym sprzecie daje stabilnie 50-80 klatek, wiec z 24-40 klatkami obrazu stereo daloby sie zyc. Problem jest tylko jeden: nie ma tego cholerstwa jak wyswietlic i CHWALA firmom, ktore podejmuja dzialania w tym kierunku.
b) bezsens stereo w grach? Alez skad! Przejdz sie do IMAX-a, pogadamy o wrazeniach. Kazda gra tracaca klimatem o horror da wielokrotnie lepsze wrazenie i wywola wielokrotnie wiecej podskokow na krzesle od najlepszej gry 2D. W wielu grach ocena odleglosci jest rzecza kluczowa. Na przyklad w Tribes 2 odleglosc ocenia sie szacujac czas ruchu, efekty zwiazane z perspektywa powietrza lub na podstawie odleglosci cienia od rzucajacego go obiektu. Sa to srodki posrednie, sztuczne, zawodne. Wprowadzenie grafiki stereo pozwalaloby znacznie lepiej szacowac odleglosc i znacznie lepiej orientowac sie w otoczeniu. Wiec... nie klep glupot w stylu "wara z tym od gier"...
tom666 ---->
A jednak odpowiem ;-)
W sowojej wypowiedzi wyrażasz następujący pogląd:
„jedna z najwiekszych zaleta dzisiejszej interekcji program(gra)-uzytkownik jest wlasnie to ze na plaskim wyswietlaczu jest wyswietlania obraz 3d, dzieki temu w latwy i przyjemny sposob mozna kontrolowac nasze poczynania“
i dodajesz:
„ale w praktyce, obraz "naprawde" 3d jest fajny do jakis pokazow, kin czy cos w tym stylu, typowych "samo_sie_dziajacych akcj", ale od gier komputerowych to wara z takim pomyslem“
To implikuje, że technologia firmy SHARP nie oferuje „latwej i przyjemnej“ kontroli w grach 3D. To z kolei sugeruje, że techologia tradycyjna jest lepsza.
Skąd to możesz wiedzieć jeżli tego nie testowałeś? A nie mogłeś testować ponieważ nie masz dostępu do tej technologii ponieważ nie ma jej jeszcze na rynku. Chybaże, tworzysz tą technologię ;-)
Wnioski:
- nie możesz znać istoty działania tej technologii bo jeszcze nie jest dostępna, a to co zostało opublikowane to dane szczątkowe;
- nie mogłeś testować tej technologi bo nie jest dostępna na rynku;
- nie możesz oceniać wyższość jedej techonologii nad drugą bo jeden z nich nie widziałeś na oczy i nie testowałeś zatem takie dywagacje prowadzą do nikąd;
- to z kolei powoduje bezzasadność sentencji „ ... ale od gier komputerowych to wara z takim pomyslem“
Mam nadzięję, że tym razem jaśniej ;-)
tom666 --->
To że nie rozumiesz tej techologii stwierdzasz wprost na początku swojego postu stawiając pytania:
"to znaczy jak to dziala ? jak hologram ? "
Ps. Ja też jej jeszcze nie znam i nie rouzmiem. I właśnie dlatego tej technologii nie będę oceniał dopóki jej nie przetestuję :-)