Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat AI po raz pierwszy sterowało tankowcem na oceanie, to może być przełom

04.06.2022 11:35
1
1
Neton
47
Centurion

Automatyzacja już jest od dawna na statkach.... Drugi oficer wpisuje i planuje ,,trasę,, a później na autopilocie leci. Statek sterowany jest manualnie przy portach i bezpośrednio podczas operacji dokowania, gdy pogoda jest naprawdę zła ( w monsun na przykład gdy fale są ogromne, prądy wodne silne a wiatr szaleje ) Bo ,,automaty,, wtedy głupieją. A pełen tankowiec jest naprawdę stabilny.... pusty w średnią pogodę buja się jak szalony.... A zbiorniki balastowe trzeba opróżniać i napełniać przy zmianach stref wód.... Dużo operacji.... Więc po prostu systemy auto nawigacji są rozwijane by odciążyć załogę na mostku ale nie zastąpią ludzi..... Bo ktoś to nadzorować musi i naprawiać ;)

04.06.2022 11:51
Lepudruk
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Lepudruk
55
Demencjusz

Ciekawe co na to powiedzą piraci... Pełen tankowiec, bez załogi = niskie ryzyko, czysty zysk ? Hm..

04.06.2022 11:59
Herr Pietrus
2.1
2
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Wstawi się wieżyczki albo moździerze, i AI zajmie się obroną.
A AI jest wszytko jedno więc odpadają jeszcze moralne dylematy z gatunku "właśnie zabiłem człowieka" itp. :)

04.06.2022 12:20
Soul33
2.2
1
Soul33
62
Pretorianin

Na początku może zostać ochrona na pokładzie. To i tak tylko ułamek kosztów całej załogi. AI zastąpi resztę.

04.06.2022 12:27
2.3
2
lukasxxz
73
Pretorianin

Nie ma załogi nie ma ryzyka- przy odbijaniu statku przez najemników.

04.06.2022 15:06
-eca-
😃
3
odpowiedz
-eca-
59
Pancor Jackhammer

Kapitan Cook przewraca się w grobie. AI nie dał by rady Przylądkowi Horn podczas sztormu, gdzie fale do 30 m dochodziły. Cook przepłynął, stracił połowę załogi co prawda, ale "łajba" przetrwała.

post wyedytowany przez -eca- 2022-06-04 15:08:29
Futurebeat AI po raz pierwszy sterowało tankowcem na oceanie, to może być przełom